Rondul, noiembrie 1999 (Anul 7, nr. 1965-1989)

1999-11-01 / nr. 1965

Finanțarea instituțiilor sibiene de cultură este incertă SCHIMB DI “PASE” INTRE CONSILIUI JUDEȚEANUL LOCAL Salarizarea actorilor de la Teatrul “Radu Stanca” și “Gong” rămâne incertă. Consilierii județeni au găsit bani pentru a asigura supraviețuirea, până la sfârșitul anului, a celor două instituții, dar acum se caută modalitatea legală prin care actorii să poată intra în posesia lor. Sâmbătă, discuțiile dintre președintele C.J.S., Nicolae Nan, și primarul Dan Condurat s-au încheiat în «coadă de pește». In timp ce Nan a ieșit din primărie declarând că “luni, actorii își vor primi salariile”, primarul Condurat a declarat: “în nici un caz, sau nu de la Primăria Sibiu!”. Radu ANDRONE loan siviu PIETRARU pag. Primarii municipiilor din România cred că Guvernul face “mușchi pe seama autonomiei locale La întâlnirea, care a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, la Sibiu, Municipiilor, primarul din Baia Mare, Cristian Anghel, a subliniat primarii municipiilor din țară s-au declarat nemulțumiți de faptul că, chiar că “sunt foarte multe ministere care vor să facă mușchi pe seama mai ales în ultima perioadă, prin actele normative pe care le emit, veniturilor care ar trebui să revină consiliilor locale”, guvernanții încalcă autonomia locală. Președintele Federației Radu ANDRONE IV. pag. Dispecerat pentru deszăpezire Reprezentanții S.C. Drumuri S.A. vor fixa, astăzi, împreună cu edilii Sibiului, strategia pentru deszăpezirea orașului în această iarnă. Printre subiectele abordate se va afla și inițiativa directorului general al S.C. Drumuri și Prestări în Construcții, Gheorghe Tuluc, de constituire a unui dispecerat mixt, compus dintr-un angajat al său și un inspector din primărie. “Știm că nu sunt bani la buget și că deszăpezirea trebuie făcută, însă, decât să așteptăm, ca și în anii precedenți, «unda verde» din partea Primăriei Sibiu, este mai bine ca inspectorul primăriei . r stea împreună cu dispecerul meu și să decidă singuri când să se intervină și cu câte utilaje. Ei vor trebui să aibă putere de decizie și răspunderea executării operațiunii”, ne-a declarat, după încheierea primelor discuții, directorul Tuluc. Radu ANDRONE Mai mult ca Prezentul Integrarea în Uniunea Europei*8* Ștefan Augustin Doinaș Dem\ ANCO și-a ales liderii județeni Alianța Națională Creștin-Democrată, al cărei președinte este fostul premier Victor Ciorbea, și-a ales, ieri seară, liderii locali, în cadrul primei Conferințe județene. în prezența președintelui Ciorbea, participanții au hotărât ca un număr de 31 de membri să facă parte din Consiliul județean al reprezentanților. Conform listei citită de d-l Dan Condurat, din partea comitetului de inițiativă, pentru Consiliul județean au fost propuși reprezentanți din Sibiu (11), Șelimbăr (3), Micăsasa (2), Mediaș (6), Loamneș (1), Copșa Mică (3), Miercurea Sibiului (2), Cisnădie (1), Tilișca (1), ulterior fiind prezentate încă două candidaturi. în cuvântul adresat Conferinței județene, Victor Ciorbea a arătat că ANCD a devenit un real pericol atât pentru actuala Putere, cât și pentru Opoziție, datorită programului său politic ce urmărește asanarea morală a clasei politice românești, cerută de întregul popor. “Dacă vrem să stopăm evoluția spre statul mafiot, gen Rusia, Belarus, avem nevoie de reforma sistemului politic, în primul rând, a sistemului electoral. Se impune trecerea la votul mixt (nominal și pe liste-n.r.) și limitarea Parlamentului la o singură cameră. Nu este admisibil să avem mai mulți senatori decât SUA”, a spus Victor Ciorbea. Dorin TEODORESCU f H MMHSHBMK LUNI 1 noiembrie 1999 • Anul VII, 12 pagini, 900 lei Varianta în limba română pe INTERNET http://rondul.verena.net , e-mail: rondul@verena.net jă ............ . Aseară, Ion Besoiu la Pro Tv a condus Sibiul la victorie Echipa Sibiului a câștigat aseară “la mustață”, în cadrul emisiunii “Te uiți și câștigi”, “meciul” cu echipa orașului Pitești, cu scorul de 4342, în frunte cu “generalul” Ion Besoiu, pe post de conducător, sibienii au intrat în posesia sumei de 90 milioane lei. “Teamul” sibian a fost alcătuit în întregime din studenți ai Universității “Lucian Blaga”, din cadrul facultăților de Drept, Științe Economice și Stomatologie. Vom reveni cu amănunte. • I D Ale cui sunt alegerile? emascarea formalismului alegerilor, indiferent de funcții, dar, mai ales, cele politice, stăruie, cu încăpățânare, în societatea noastră, și îi supără pe mulți, în special, pe cei care se știu vajnicii lui apărători. A recunoaște, însă, că formalismul alegerilor ne erodează speranțele, ar trebui doar să ne mobilizeze întru eliberarea de comunismul din noi. Personal, m-am ales cu antipatii neîntemeiate, după ce am demascat, recent, formalismul, ca mod de a pune la cale niște alegeri. Se pare că zece ani sunt prea puțini pentru despărțirea de formalism, după ce, zeci de ani, acesta a mascat, până la identificare cu ea, minciuna politică, din România. Din păcate, prea mulți dintre concetățenii noștri sunt pătrunși de formalismul-minciună. Acestora, o viață nu le va fi suficientă pentru a se elibera de el. Formalismul este contagios și prinde la tânăra generație. In loc să se bată pentru o mai mare seriozitate în viața publică, tinerii vor burse de la stat, mai mari decât e statul în stare să le dea. Dacă statul îi minte, vom plăti pentru asta, căci plecarea tinerilor valoroși din România va sărăci țara de aur cenușiu, iar viitorii conducători nu vor fi în stare decât să mărească coada biciului. Insist, deci, în demascarea formalismului în alegeri, răul ce ne va pustii destinul colectiv. Insist, pentru că, de curând, o persoană respectabilă mi-a vorbit de viitoarele alegeri ca de “alegerile lor”, ale partidelor (!), nu de ale noastre, în interesul nostru. (continuare în pag. 8)