Rondul, februarie 2000 (Anul 8, nr. 2038-2062)

2000-02-01 / nr. 2038

fără asistenta la domiciliu Programul de îngrijire medicală la domiciliu, destinat bolnavilor de cancer în stadii avansate și terminale, riscă să fie întrerupt din lipsa banilor. Programul a fost demarat în Sibiu, în urmă cu patru luni, cu sprijinul fundației Sörös. "Finanțarea de 7000 USD, primită din partea fundației Sörös, este insuficientă. Dacă nu primim, în scurt timp, o suplimentare din partea Casei Asigurărilor de Sănătate, bolnavii riscă să rămână și fără această minimă îngrijire", a precizat, ieri, într-o conferință de presă, directorul Direcției de Sănătate Publică, Minerva Boitan. Pe de altă parte, președintele Casei Asigurărilor de Sănătate Sibiu, Gh. Nicolaescu, declară că guvernul nu a stabilit, încă, cine va finanța programele de sănătate pentru anul 2000. "Acest lucru nu depinde de noi, decizia aparține guvernului", a precizat Gh. Nicolaescu. în prezent, în acest program sunt cuprinși doar 20 dintre cei 800 bolnavi de cancer care ar necesita îngrijiri speciale. "Am inițiat acest proiect, plecând de la ideea că tratarea unui bolnav internat în spital costă mult mai mult decât același bolnav îngrijit la domiciliu", a mai adăugat Minerva Boitan. Laura VRABIE Florin Apostu dorește dinamizarea activității Parchetului Sibiu . Noul prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, Florin Apostu, a fost, oficial instalat în funcție, ieri, în prezența procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia. Tânărul magistrat ne-a declarat că este hotărât să dinamizeze activitatea Parchetului, convins fiind că este necesară "soluționarea cu celeritate a tuturor cazurilor aflate în cercetare". Acest lucru va fi posibil, doar dacă "vom reuși să punem la punct omogenizarea colectivului, din care fac parte procurori cu experiență, dar și stagiari", ne-a mai spus prim-procurorul Florin Apostu. D.T. D.S.P. solicită guvernului bani pentru programele de sănătate Programele de sănătate destinate prevenirii și tratării diabetului, cancerului și bolilor cardiovasculare au rămas fără finanțare, în condițiile în care numărul celor care suferă de aceste boli este in continuă creștere. "Dintre cele 32 programe naționale care necesită finanțare, doar nouă au primit banii necesari, însă, fondurile alocate în cadrul acestor programe sunt departe de a acoperi nevoile”, a precizat directorul Direcției de Sănătate Publică Sibiu, Minerva Boitan. Bolnavii care au nevoie de dializă se află, din acest motiv, într-o situație disperată. Spitalul Clinic Județean riscă, din cauza datoriilor către furnizori, să nu mai poată asigura în totalitate, serviciile de dializă. Secția de dializă a spitalului a primit, pentru primul trimestru, de la Casa Asigurărilor de Sănătate (CASS), doar 753 milioane lei, în timp ce necesarul pentru o singură lună depășește 930 milioane lei. Firma care furnizează materialele necesare dializei amenințase chiar că, de la 1 februarie, urma să sisteze aprovizionarea spitalului. Conducerea acestuia a reușit, în ultimul moment, să evite acest lucru, plătind o parte din datoria de 2,7 miliarde către această firmă. L.V. pag. La 15 februarie licitație pentru construcțiile ANI Până la finalul acestei săptămâni, Agenția Națională de Locuințe va stabili, pentru județul Sibiu, firmele agreate pentru a participa în proiectul privind construcția de locuințe. Constructorii care trec de preselecție vor putea participa, în 15 februarie, la licitația pentru execuția lucrărilor. Radu ANDRONE "Faust", la THALIA" Directorul Teatrului ’’Radu Stanca" și al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, actorul Constantin Chiriac, a anunțat, ieri, într-o conferință de presă, că spectacolul cu "Faust", celebra piesă a titanului de la Weimar, va fi programat în deschiderea Festivalului, ce se va desfășura între 28 mai - 6 iunie. Spectacolul va fi montat într-un cadru special amenajat pe șantierul viitorului teatru THALIA, de pe strada Cetății, și va beneficia de efecte pirotehnice, în premieră la Sibiu. "Dorim ca focul să purifice acest loc, știind că teatrul ce a existat aici, din 1788, a ars în trei rânduri. Piesa lui Goethe va fi realizată de secția germană a teatrului nostru, în coproducție cu Compania teatrală KEIN KARAVAHN, din Germania", a declarat directorul Chiriac. I.S.P. Telefonul Roșu 21.81.33 SSN fii i MARTI 1 februarie 2000 Anul Vin: 8 pagini, 900 lei Varianta în limba română pe INTERNET http://rondul.verena.net e-mail: rondul@verena.net Cotele apelor, în creștere Datorită temperaturilor pozitive, cât și a precipitațiilor căzute și prognozate (care pot depăși, pe alocuri, 10-201/mp), se pot produce creșteri importante ale debitelor cursurilor de apă, cu atingerea și chiar depășirea cotelor de apărare, în calitate de președinți ai comisiilor locale de apărare împotriva dezastrelor, primarii vor dispune măsuri de curățare a rigolelor și îndepărtarea sloiurilor de gheață, care pot să apară pe cursurile de apă, cu precădere în dreptul pădurilor. Eventualele situații periculoase, ce pot să survină urmare creșterii debitelor cursurilor de apă, vor fi aduse, de îndată, la cunoștința Comisiei Județene de Apărare împotriva Dezastrelor Sibiu. Prefect, dr. ing. Ion POPESCIT "IMPERIUL CARABULEA", în plină dezvoltare Prefectul a ajuns pe țeava a doar câteva luni înainte de noi alegeri, la Sibiu și, probabil, în alte puncte ale coaliției aflată la putere, se discută intens despre înlocuirea unora dintre funcționarii publici sau guvernamentali, promovați și susținuți până acum. La Sibiu, nu este vorba doar despre directorul FPS, Nicolae Chică sau de deputatul Lia Galic, care au rămas fară sprijin politic, ci și de prefectul Ion Popescu, a cărui menținere în funcție a fost analizată, ieri seară, de fruntașii locali ai țărăniștilor. în cazul prefectului de Sibiu, poate fi vorba despre "mintea de pe urmă a țărăniștilor", dar, în afara prestației neconvingătoare, lipsită de experiență și de imaginație, trebuie luate în calcul și alte interese locale pentru postura de reprezentant al guvernului în teritoriu. Postul asigură controlul administrativ al alegerilor de anul acesta și, teoretic, o anumită influență, fiind evident că stârnește un mare interes. Lui Ion Popescu i se pregătește de mult o "avansare" la București, singurul mod de a scăpa onorabil de un slujitor devotat, fidel și umil, dar ineficient și limitat în acțiuni, puțin incomod, datorită unei rigidități alimentate de lipsa unei experiențe administrative și de mediocritate. (continuare în pag. 8)