Rondul, iunie 2000 (Anul 8, nr. 2140-2165)

2000-06-15 / nr. 2152

RONDUL Săptămâna viitoare vom ști primarul și viceprimarul Sibiului Laura VRABIE Noul Consiliu local al Sibiului se va întruni, pentru prima dată, miercurea viitoare, când va avea loc ședința de constiture, după cum se precizează într-un comunicat primit de la Prefectură. în cadrul acestei ședințe, consilierii aleși și noul primar vor depune jurământul, iar din rândul lor vor fi aleși cei doi viceprimari ai Sibiului. Același comunicat informează că noii consilieri județeni se vor întruni, pentru prima dată, în 23 iunie, cu scopul de a alege președintele Consiliului Județean, în perioada 19-24 iunie, se vor constitui consiliile locale în alte 15 localități din județul Sibiu. Respectarea procedurii legale de constituire a con siliilor locale și a Consiliului Județean va fi asigurată de reprezentanții Prefecturii. Directorul Petrom a fost arestat Directorul general al SNP Petrom, Ioan Popa, va fi cercetat și în cazul celor 15 arestări de la Petrom Brăila, în care prejudiciul este estimat la 12 miliarde de lei, ancheta urmînd să stabilească dacă Popa a știut despre aceste nereguli, a declarat, miercuri, prim-procurorul Parchetului de pe lîngă Tribunalul Brăila, Gheorghe Ivan. Dacă implicarea lui va fi dovedită, prejudiciul total adus Petrom se ridică la 29 de miliarde de lei. Directorul Petrom a fost arestat, miercuri, sub acuzația că ar fi aprobat livrări de combustibili către firme care aveau deja datorii către Petrom Brăila, prejudiciul total fiind de 17,416 miliarde de lei. Prim-procurorul Gheorghe Ivan a declarat că Popa a aprobat, în data de 8 aprilie 1999, mai multe livrări de motorină și benzină către societatea Insula Mare a Brăilei, deși aceasta avea debite către Petrom, în data de 31 august, Popa a reînnoit această aprobare, iar livrările au continuat. Societatea Insula Mare a Brăilei nu a plătit combustibilul livrat, prejudiciul fiind de 16,6 miliarde de lei. Ivan a precizat că Ioan Popa a aprobat livrări de combustibil și către firma INA Company Agrozootehnica SRL Brăila, care avea, deja, un debit de 650 de milioane de lei. în urma noilor livrări, debitul s-a ridicat la 816 milioane de lei. Parchetul și Inspectoratul Județean de Poliție Brăila instrumentează un dosar referitor la prejudicierea SNP Petrom de către mai multe firme. Conform unei declarații date de prim-procurorul Gheorghe Ivan cu o lună în urmă, Parchetul a arestat mai mulți membri ai fostei și actualei conduceri a Petrom-Brăila, pentru abuz în serviciu, neglijență în serviciu, luare de mita, fals și uz de fals.în iunie-octombrie 1999, conducerea sucursalei PECO Brăila a livrat produse petroliere către 11 societăți comerciale private, fără a respecta dispozițiile transmise de către PETROM, care prevedeau încheierea de contracte scrise cu clienții, verificarea bonității acestora și a valabilității instrumentelor bancare. Prejudiciul a fost estimat la 12 miliarde de lei. Unele societăți au plătit cu file CEC fără acoperire și altele nu au plătit deloc, a spus Gheorghe Ivan, în acest caz au fost arestați, Negru Stelian Constantin, fost director al sucursalei, Cătălina Apostolescu, fost director economic, Florică Dincă, director comercial, Antoaneta Ionescu și Nicu Popescu, contabil și, respectiv, șef depozit PECO-Port Brăila, în relație cu aceeași cauză, au mai fost arestați Ginel Trotuș, patron al societății Metarex-Focșani, pentru înșelăciune cu consecințe grave. Trotuș a plătit bunurile livrate de Petrom cu două file CEC, fără acoperire, Aurelian și Virgil Maraloi, administratori SC Tritrans și Marinstrans SKi, cu un prejudiciu de 3,8 miliarde, Claudiu Mija, administrator SC Almanaiia - Brașov, cu un prejudiciu de 2,6 miliarde, Constantin Ilie, fost vicelider al sindicatului Concordia, trimis în judecată pentru primire de foloase necuvenite, în data de 12 mai, a fost arestat directorul sucursalei Petrom Brăila, Alexandrina Vorel, sub acuzația de complicitate la înșelăciune cu consecințe deosebit de grave și abuz în serviciu în formă calificată. (MEDIAFAX) Un primar pentru Cisnădie dr. BÂRLU DANI Născut în 26 decembrie 1942, în Sibiel, jud. Sibiu - Tată inginer și mama învățătoare în Sibiel - Școala elementară, în Sibiel - Liceul în Sibiu, cu un periplu prin Liceele "Gh. Lazăr" - "O. Goga" și "Brukental"; - Facultatea de medicină generală IMF Iași, în anii 1962-1968; - secundar chirurg în Iași și București, 1969-1973; - medic specialist chirurg în 1973; - medic primar chirurgie generală în 1979; - am lucrat, 5 ani, în clinici universitare, apoi în Spitalul Județean Vaslui, 12 ani și din 1984, în Spitalul Orășenesc Cisnădie, ca medic șef secție chirurgie, iar în perioada '85-'89 director '89 - până în prezent șef Clinică Chirurgie. : ■i 1 JOI, 15 iunie 2000 pagina 8 Comemorare In Memoriam Eminescu Europa 2000 Apus acum 111 ani, Luceafărul poeziei române, Mihai Eminescu există în sufletele românilor nu doar prin poezie, ci și prin film. Astăzi, la ora 16,00, la sediul Bibliotecii ASTRA, secția audio-vizuală Timotei Popovici, din str. Mitropoliei nr. 2, are loc vizionarea casetei "Eminescu, călătorie virtulă în absolut". Filmul, realizat de Anca Damian, cu vocile actorilor Ioan Caramitru, Adrian Pintea și Dan Condurache, va purta privitorii prin întreaga creație a poetului. "Eminescu, călătorie virtuală în absolut" este un film despre Mihai Eminescu, într-o viziune artistică deosebită, imagini de sensibilitate poetică, împletite cu mărturii inedite, la 150 de ani de la nașterea poetului. Ecoul trecutului persistă în ziduri, în cărți, în umbre. O călătorie virtuală în timp, în care, pentru a le asculta și a le face auzite, dezvăluie chipul poetului nepereche, un om împătimit de absolut. Sibienii investitori la FNI s-au decis să plece la București, unde participă, astăzi, la mitingul de protest organizat la nivel național. In cursul zilei de ieri, s-au completat taloanele nominale prin care păgubiți împuternicesc Comitetul de Inițiativă al Investitorilor FNI și grupul de jurați, coordonați de avocatul Vasile Ghe. Rațiu, de a acționa în judecată Sov Invest, CEC, Centrocoop, CNVM, până la recuperarea definitivă a sumelor investite. Taloanele vor fi trimise la redacția ziarului "România Liberă", în cadrul acțiunii "Sov", de solidarizare a tuturor investitorilor FNI. Ieri, până la ora 13,00, se înscriseseră pentru plecare, aproximativ 50 de persoane. "Suntem revoltați de ședințele amânate ale Parlamentului, de faptul că lucrurile sunt tensionate, iar statul nu este interesat de soarta a 5% din populația României", ne-a declarat d-na Elena Plopeanu. (F.D.) Conducerea Asociației Brutarilor și Patiserilor Sibiu intenționează să sisteze producția de pâine, timp de două zile, după cum ne-a declarat președintele asociației, Vasile Presecan. Motivul principal pentru care cele 103 brutării, care reprezintă aproximativ 95 la sută din producătorii sibieni de pâine, recurg la această măsură, îl reprezintă prețurile mari ale grâului pe piața românească. "De aproximativ o săptămână, producătorii de pâine lucrează în pierdere. Grâul este în cantități foarte mici, iar prețurile acestuia sunt foarte mari. Măsura pe care intenționăm să o punem în practică se dorește a fi un semnal de alarmă îndreptat către Ministrul Agriculturii, Ioan Mureșan", a mai precizat Vasile Presecan. De asemenea, Presecan a refuzat să ne precizeze data exactă la care intențiile producătorilor, în legătură cu întreruperea producției, vor fi puse în practică și ne-a mai informat că singurele instituții sibiene, care nu vor fi afectate de această măsură, vor fi armata și spitalele. (S.P.) FNști sibieni pleacă la București începând de astăzi, la Biblioteca ASTRA din Sibiu, poate fi vizionată, între orele 8-20, expoziția de fotografii "Europa 2000", a artistului turc Mehmet Askeri Kurt. Brutarii intenționează să sisteze producția de pâine, pentru două zile Recital_ de Vă invităm la Recitalul de pian, susținut de Irina Țiglar, elevă în clasa a XlI-a, Liceul de Artă, prof. Enikő Orth, în data de 16 iunie 2000, orele 19,00 în Sala Filarmonicii de Stat Sibiu.