Rondul, ianuarie 2002 (Anul 10, nr. 2616-2636)

2002-01-15 / nr. 2622

Rondul Ca în fiecare an, pe 15 ianuarie Manifestări omagiale dedicate poetului Mihai Eminescu Memoria poetului Eminescu va fi omagiată, astăzi, în cele mai importante puncte din Sibiu. Astfel, la ora Î0.06, în parcul Sub Arini și la Școala Generală “Mihai Eminescu” din Sibiu, vor avea loc depuneri de flori, recitaluri de poezie și muzică, în amintirea deplinului artist și om de geniu, Mihai Eminescu. La Biblioteca Județeană “Astra”, precum și la toate filialele ei, de la ora 12.00, vor avea loc expoziții de carte. Palatul Copiilor va găzdui începând cu ora 13.00, o expoziție de ilustrații, semnată Gheorghe Pârcălăboiu. La Consiliul Județean, începând cu ora 17.00, veți putea audia recitaluri de poezie, de muzică, vor avea loc momente artistice, iar Vasile Rusu își va lansa cartea Poetul Suferinței. Galeria de Artă a Uniunii Artiștilor Plastici va fi locul unei expoziții dedicate “Luceafărului poeziei românești”, tot de la orele 17.00. La Mediaș, se vor depune flori la statuia poetului, la ora 13.00, și va fi difuzat programul “La steaua care a răsărit”, la stația de amplificare a Școlii “Mihai Eminescu". Printre organizatori, enumerăm Consiliul Județean Sibiu și Prefectura Județului Sibiu, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Sibiu, Universitatea “Lucian Blaga”, Biblioteca Județeană “Astra” etc. Penații pentru Spitalul Județean Conducerea Spitalului Județean a primit, la începutul acestui an, o mână de ajutor din partea unor oameni de afaceri. Aceștia au pus la bătaie o sumă importantă de bani și au contribuit la achiziționarea unor obiecte de mobilier. Donațiile în valoare de 140 milioane lei, au constat în două calculatoare, o casă de bani, un birou și Art care va găzdui, astăzi, cu începere de la ora 17.00, vernisajul primei expoziții de pictură studentului la Restaurare-Conservare, Tudor Turcu. Lucră-scaune. In condițiile în care mobilierul este foarte vechi, conducerea Spitalului consideră că donațiile au picat cum nu se poate mai bine. Ajutorul venit, în această lună, nu poate însă să rezolve decât o mică parte a problemelor cu care se confruntă Spitalul Județean. De câteva luni încoace, Casa de Asigurări de Sănătate a luat în zile, în ulei pe pânză și pe lemn, vor să exprime, după spusele autorului, “nonconformismul caracteristic tinereții”, oconsiderare dotarea spitalului cu aparatură modernă și îmbunătățirea condițiilor de spitalizare. Dan Pimoiu, liderul sindicatului SANITAS, a afirmat că nemulțumirile și problemele sunt la ordinea zilei, datorită faptului că aparatura și clădirile foarte vechi necesită reparații care costă extremizând de exprimarea suprarealistă. La numai 19 ani, student în anul II, Tudor nu ezită să-și recunoască indecizia de mult. Pe parcursul anului 2001, spitalul nu a reușit să plătească integral salariile personalului medical, acestea acordându-se abia pe 10 ianuarie 2002. Potrivit lui Tiberiu Pop, director economic al Spitalului Județean, facturile lunii decembrie au fost achitate, iar spitalul nu mai are datorii la bugetul de stat, caracteristică oricărui început, dând expoziției numele “Fără Titlu”. Tablourile vor rămâne în expoziție timp de aproape două săptămâni. Din cele 72 de miliarde de lei pe care spitalul le datora, la finalul acestui an, o mare parte a sumei ar trebui să ajungă la furnizorii de materiale. Șansele ca aceștia să își recupereze banii, până la începutul lunii februarie, așa cum s-a stabilit inițial, sunt minime, astfel că datoriile vor fi plătite eșalonat, pe parcursul anului. “Nonconformismul tinereții”, în ArtCafe T í'W' /Vi-* /e-íVi-v / Concert simfonic Johannes Brahms. La Cercul Militar Cercul Militar va găzdui joi, 17 ianuarie, cu începere de la orgie 19, un concert simfonic cu muzică de Johannes Brahms. Concertul, programat sub egida Filarmonicii de Stat din Sibiu, îl va avea la pupitru pe dirijorul japonez Kanno Koichiro, iar că solist pe pianistul Nicolae Dumitru. Melomanii sibieni se vor putea reîntâlni cu “Uvertura tragică, op 81”, “Variațiuni pe o temă de Haydn,‘op 56 a” și cu “Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră în re minor, op 15”. “Dirijorul Kanno Korchiro este unul dintre candidații care sau prezentat la concursul pentru ocuparea unui post de dirijor la filarmonica noastră, iar această programare în concert poate fi considerată a doua etapă a concursului”, ne-a declarat directorul Filarmonicii de Stat din Sibiu, Ioan Bojin. Pentru lunile viitoare, conducerea Filarmonicii își propune să aducă în fața publicului sibian soliști și dirijori foarte buni, care să susțină concerte de calitate și programe cât mai atractive, astfel încât publicul să rămână în contact permanent cu sala de concert. “Este o alternativă la tot ceea ce se întâmplă în viața muzicală. Ne propunem ca muzica de calitate să devină un refugiu în fața problemelor de zi cu zi, dar și o modalitate de înnobilare spirituală”, a mai precizat Ioan Bojin. Lucian V. VERBICEANU Marian M. STANCU marti, 15 ianuarie 2002 - pag. 3 CENTRUL DE MEDICINĂ AMBULATORIE SIBIU ■ VEST cu profilurile: • Boli de ficat, boli interne - Dr. Adrian Nicolae • Cardiologie, Echo cardiac - Dr. Ioan Manițiu • Cardiologie - Dr. Emil Băcilă • Echo abdominal • Dr. Adrian Santa • Laborator și deter, hormonale - Asist. Andrei Mihu Programări telefonice, 2400 - Sibiu, România, str. Ștrandului, nr. 27A, ap. 2. Tel.: 069/22.55.36 URBANA S. A Sibiu cu sediul în Sibiu, str. Andrei Saguna, nr. 9, execută: I - Lucrări de apartamentare sau dezmembrare, în vederea intabulării apartamentelor cumpărate în baza Legii 112/1995 si 85/1992 R. - Propuneri de lotizare a terenurilor situate în intravilan. Lucrările se execută atât în regim normal, cât și în regim de urgență. Relații suplimentare, la telefon 210040, f 211524. (604) ii */‘v vT i /f T KȘ Noi mâluim mașina dumneavontta Anvelope Noi JK Anvelope Second-Handienți Auto din Oțel și Aluminiu ‘R Montat si Echilibrat Roti Ș I * Echipamente Ultramoderne * D.N.t • Lungi Consulatul German; Tel. 069-21.67.74 Terra Impex va oferă