Rondul, martie 2002 (Anul 10, nr. 2661-2686)

2002-03-01 / nr. 2661

flards Sülül Nr. 2661, vineri, 1 martie 2002, anul X, 8 pagini+sup.TV, 3000 lei e-mail, rondul @ ndslink.ro ] Lucian Moldovan ^[Vlare partid, mari membrii, mari Caractere. După gafele “cugetătorilor” folclorului, Irina Loghin și Dolănescu, după lufturile înțeleptului Mitică Dragomir, a venit rândul consilierului local PRM, Nicolae Rada, să ne explice tainele “complicatei” limbi române. Venerabilul domn Rada a prezidat ieri, cu nețărmurită conștiinciozitate, ce-i drept, ședința Consiliului Local. Nu a durat mult și, pe lângă, lucrurile chiar interesante care erau pe ordinea de zi, au apărut maximele lui Rada. După inițiativa consilierului PRM, era gata, gata să se voteze două ordini de zi. Cea din mapa de lucru și ordinea de zi suplimentară, făcută publică de primarul Klaus Iohannis, în dorința lui arzătoare de a merge mai repede lucrările, domnul Rada a fost cu greu înduplecat de primar, pentru a-l lăsa să emită și el o părere. »""A FĂCUT CIRC ÎN CONSILIUL LOCAL pag. 2 Credite BERD pentru întreprinderi mici și mijlocii, prin Banca Transilvania Creditele se acordă atât pe termen scurt, cât și mediu (până la 3 ani), pentru IMM-urile care își desfășoară operațiunile în România, pentru orice nevoie de finanțare imediată în euro sau USD, proiecte de investiții, asigurarea capitalului de lucru sau finanțarea comerțului. De acest gen de credite, pot beneficia companiile cu maximum 100 de angajați, deținute și controlate, în mod majoritar, de Investitori particulari și care sunt deținute și funcționează în majoritate cu rezidenți români. Valoarea maximă a creditului este de 125.000 euro (sau echivalent USD), iar dobânda este stabilită în funcție de performanțele economico-financiare ale clienților, de tipul și durata creditului acordat, calculându-se la soldul creditului. Rambursarea se face în tranșe lunare, egale cu perioada de grație de până la 6 luni, în cazul creditelor pentru investiții. Valoarea minimă a creditului este de 10.000 USD, respectiv 10.000 euro. Pentru companiile noi, cota de finanțare nu poate depăși 70 la sută din obiectivul ce urmează să fie finanțat. Un aspect important îl constituie soliditatea afacerii și capacitatea estimată de rambursare a creditului; în funcție de acestea, garanțiile solicitate trebuie să acopere, în principiu, 120 la sută din valoarea creditului și a dobânzii. Garanțiile sunt asigurate pe toată perioada creditării la o societate de asigurări agreată de bancă. Relații suplimentare puteți primi la sediul Sucursalei Sibiu: str. Someșului nr. 57. tel. 21.15.68,21.31.82, fax. 21.25.73. Europenii au spus adio monedelor naționale Euro a devenit singura deviză utilizată în implicați, tranziția către moneda unică a zona euro, ceea ce va însemna retragerea decurs remarcabil de bine, ceea ce de pe piață a monedelor tuturor statelor înseamnă că aderarea altor țări la zona care au aderat la moneda unică euro- euro va decurge și mai rapid”, a declarat a fr peană. Până în prezent, au ieșit deja din Antti Heinonen, directorul diviziei de banc T circulație francul francez, guldenul plan- note a Băncii Centrale Europene, citat de un dez și lira irlandeză. Ieri, a fost ultima zi Financial Times. de circulație pentru șilingul austriac, fran- Țările din zona euro au beneficiat de om cui belgian, marca germană, peseta spa- perioadă de trei ani, pentru a pregăti niolă, marca finlandeză, lira italiană, eseu- intrarea efectivă pe piață a monedei euro, do-ul portughez și drahma grecească, care a avut loc la începutul acestui an. “Având în vedere numărul mare de actori pag. 4 IB: mSiF ^jji Wl Pensiile vor fi indexate cu șase la sută Guvernul a decis, în ședința de ieri, ca pensiile să fie indexate, începând de la 1 martie, cu șase la sută. Această măsură se va aplica pentru aproximativ șase milioane de pensionari, ale căror pensii nu depășesc nivelul de 5.657.568 lei. Astfel, un număr de 3,2 milioane de persoane, ieșite la pensie până în 1997, inclusiv, vor beneficia de o indexare medie de 85.600 lei, iar altor 286.000 de pensionari, înscriși în anul 1998, li se va acorda o indexare medie de 86.125 lei. Persoanele înscrise după 1 aprilie 2001 vor beneficia de o indexare medie a pensiilor de 74.700 lei. Cele 300.000 de persoane înscrise în perioada 1 ianuarie 1999 - 31 martie 2001 și care primesc pensii mai mari de 2.170.130 lei, dar care nu depășesc nivelul de 5.657.568 lei, vor beneficia de o indexare de doar trei la sută, în valoare de 83.733 lei. Pensionarii din agricultură și persoanele din sistemul asigurărilor sociale vor primi, la rândul lor, o pensie mai mare cu șase la sută. “Renegații” democrați ar putea fi reprimiți în partid * Mike Tyson va boxa în România pag. 5 Vim Sibiu, str. Autogarii, nr. 3 Cel mai mare depozit din oraș , pentru profesioniștii construcțiilor și instalațiilor! “E-mail Anywhere și o lună de internet gratuit!” România Data System vă oferă un nou serviciu, prin care vă puteți citi mesajele, de oriunde vă aflați.