Rondul, iunie 2002 (Anul 10, nr. 2733-2757)

2002-06-01 / nr. 2733

SIBIUL SE TRANSFORMĂ ÎN POVESTE Laurențiu Parnică • Ileana Ilie • Marian Crăciun Ziua Internațională a Copilului, de anul acesta, va fi cea mai amplă de până acum. Toate instituțiile orașului s-au îngrămădit să creeze jocuri, concursuri cu premii și baluri mascate, în care să adune copiii orașului, pe parcursul a două zile. Aproape toate colțurile orașului se vor umple de voci de copii și de părinți, care își vor aminti de vremurile de poveste ale copilăriei. Printre sibieni, se vor afla trupa Abracadabra și Magicianul, dar și personalități ale Sibiului. Cei care doresc să petreacă ziua de 1 iunie în natură, într-un cadru rustic, pot face acest lucru la Muzeul din Dumbravă, unde intrarea este gratuită. Evenimentele încep de la ora zece, în Piața Mare, Parcul Tineretului la Colegiul Pedagogic și în centrele de plasament și vor continua până a doua zi. Este o sărbătoare fără precedent și o dovadă că societatea a început să țină cont de copiii săi. pag. 8 m:Mfeynt -Șr ■vag*.M. m: Firmele mai au timp să-și preschimbe certificatele Florin Tudosie Termenul limită de preschimbare de către comercianți a certificatului de înmatriculare și a celui de înregistrare fiscală, cu noul certificat de înregistrare, a fost prelungit cu șase luni, față de 1 iulie, stabilit anterior, printr-o ordonanță de guvern. Premierul Adrian Năstase afirmă că a s-a luat această decizie pentru că, până în prezent, procentul firmelor care au preschimbat aceste certificate este foarte mic. “Doar 11 la sută dintre firme au preschimbat certificatele de înmatriculare și cele de înregistrare fiscală. Dorim să eliminăm eventualele probleme și mai ales să nu creăm și altfel de dificultăți comercianților”, a declarat primul ministru în videoconferința cu prefecții de vineri. După expirarea termenului de șase luni, certificatele de înmatriculare și de înregistrare fiscală care nu au fost preschimbate vor fi considerate nule. Marș împotriva avortului Traian Deleanu Devenit deja o tradiție, marșul pentru apărarea dreptului la viață al copilului, organizat de Asociația Pro-Vita Sibiu, a avut loc, anul acesta, cu o zi înaintea Zilei Mondiale a Copilului. Cei peste 80 de participanți la marș, în frunte cu șase preoți ortodocși,, au avut drept traseu Catedrala sibiană, Piața Mare, apoi s-au oprit în fața Consiliului Județean. Pe Nicolae Bălcescu s-a ajuns la Primărie, apoi la Prefectură, ca mai apoi protestatarii să se întoarcă din nou, în jurul orelor 14.30, la Mitropolie pentru o rugăciune împotriva “pruncuciderii din spitale”. pag. 3 Datorii de aproape 30 de miliarde la fondul de șomaj Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Sibiu are de recuperat, de la agenții economici din județ, aproximativ 29,5 miliarde de lei, sumă ce reprezintă datorii înregistrate la bugetul asigurărilor pentru șomaj. Cei mai importanți debitori, înregistrați în evidențele AJOFM, sunt Cortex Cisnădie, cu o datorie de peste nouă miliarde de lei, Independența SA, cu aceeași sumă, Forestsib, cu patru miliarde, Special SA Sibiu, cu 3,7 miliarde, și Agrimex SA Șura Mică, cu o restanță de 2,3 miliarde de lei. Pentru toți marii datornici, AJOFM a pregătit declanșarea procedurii de executare silită, prin emiterea de somații, titluri executorii, blocarea conturilor și sechestre asigurătorii. Prin aceste măsuri, agenția județeană estimează că va recupera peste 26 de miliarde de lei. pag. 3 Florin Tudosie Handbal CSM, mai aproape de Liga națională ___ pag. 5 Klaus Wolf, cel mai mare dermatolog din lume, este sibian Liberalii “zgândăresc” guvernul la fiscalitate Deputatul PNL de Sibiu, Cornel Știrbeț, dorește ca în România să se aplice aceleași taxe și impozite ca în majoritatea țărilor din Europa. --------Internetul tu e mai sigur! " Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. _______ pag. 2