Rondul, septembrie 2002 (Anul 10, nr. 2811-2834)

2002-09-02 / nr. 2811

\ 1 i Biblioteca * î ST K A~| j____- SiBI Nr. 2811, luni, 2 septembrie 2002, anul X, 12 pagini, 3000 lei www.rondul.net e-mail. rondul@rdslink.no Teodor Boantă "and se părea că situația la singuechipă de fotbal care reprezintă anul în Divizia C, FC Amso, se îalizează pe un făgaș al normal, între Primărie și conducerea jbului a izbucnit un scandal. După ce, cu două zile înainte de startul noului sezon, viceprimarul Daniel Fântână a acuzat FC Amso că “a stricat” stadionul Municipal, patronul grupării sibiene, Valentin Corjescu, a declanșat, rapid, un “contraatac”. Corjescu spune că toate constatările viceprimarului Fântână sunt aberante și nu au acoperire în realitate; în plus, președintele lui FC Amso îl acuză pe Fântână că nu vrea decât să oblige clubul să plătească chirie la stadion. “După ce că nu ne ajută cu nimic, ne mai bagă și bețe-n roate, în aceste condiții, nu am altceva mai bun de făcut decât să iau serios în calcul posibilitatea de a muta echipa sau de a renunța la ea”, amenință Valentin Corjescu. ~păg~17 SIBIUL AR PUTEA RAMANE IAR FARA ECHIPĂ DE FOTBAL Parlamentarii se întorc la muncă . Senatul și Camera Deputaților încep, astăzi, a cincea sesiune ordinară a actualei legislaturi, care va fi marcată de dezbaterea și adoptarea proiectelor de lege considerate necesare pentru aderarea României la NATO la summit-ul de la Praga, dar și pentru negocierile integrate în UE. ?Pe lista actelor normative legate de aderarea la NATO fivrează, la Senat, proiectul de lege pentru modificarea Legii 15/1996, privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și unor persoane cu funcții de conducere, și proiectul legii partidelor politice. Acesta a fost adoptat de Ceamera Deputaților și urmează să intre în dezbaterea comisiilor senatoriale. In vederea pregătirii aderării la UE, Senatul are, printre priorități, proiectul legii sindicatelor, modificarea și completarea Legii 82/1999, privind înlocuirea închisorii contravenționale cu obligarea contravenientului la prestarea unei activități în folosul comunității, proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului 24/2001, privind impunerea microîntreprinderilor. Pe lista priorităților legislative mai figurează proiecte de lege ce reglementează vânzarea spațiilor comerciale, funcționarea și finanțarea spitalelor, organizarea și exercitarea profesiei consilier juridic, economisirea și creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ. Președintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, spune că această Cameră va intra, din toamnă, întro nouă etapă, accentul urmând a fi pus pe creșterea calității actului legislativ, colaborarea permanentă cu Executivul și promovarea unei politici externe ofensive, în vederea integrării României în NATO și UE. Patriarhul Teoctist merge în vizită la Papa Patriarhul Teoctist ar urma să fie primit de Papa Ioan Paul al II-lea pe 7 octombrie, în prima zi a vizitei sale oficiale la Vatican. Vizita va dura șapte zile, iar Patriarhul Teoctist se va întâlni cu înalți clerici de la Vatican, cu președintele și premierul Italiei, precum și cu reprezentanți ai comunităților ortodoxe românești din Italia. Vizita are un caracter ecumenic și e un răspuns al Patriarhului Teoctist la invitația făcută de Papa Ioan Paul al lI-lea, a precizat Costel Stoica, purtător de cuvânt al Patriarhiei Române. La începutul lui iunie, Papa Ioan Paul al II-lea a trimis autorităților române o scrisoare prin care le îndemna să retrocedeze lăcașurile de cult ale catolicilor. Criticul literar Alexandru Cistelecan, de confesiune greco-catolică, spune că, la Vatican, nu se face nici o diferențiere între romano-catolici și greco-catolici, dar singurii catolici din România care au mari probleme în legătură cu retrocedarea unor lăcașuri de cult, aflate acum în proprietatea bisericii ortodoxe, sunt grecocatolicii. Ultimul tren pentru absolvenții de gimnaziu Cristina Lăcătușu După ce o parte din absolvenții de gimnaziu și-au găsit, deja, un loc la liceele din Sibiu, colegii lor, care nu au reușit să treacă “din prima” de examenul de capacitate, vor avea, astăzi, emoțiile admiterii în clasa a IX-a. Ei vor fi distribuiți pe cele 2.276 de locuri rămase libere în licee, școli profesionale și de ucenici. Ședința publică pentru împărțirea locurilor începe la ora 8, în sala festivă a Liceului Teoretic “Constantin Noica”. Elevii vor avea asupra lor buletinul de identitate și certificatul de naștere. Diriginții vor însoți câte un grup de elevi, fiind exclusă existența mai multor însoțitori - părinți sau profesori - pentru fiecare elev în parte, pentru a se evita înghesuiala, avertizează Christine Manta Klemens, inspector școlar general adjunct. , pag 3 Târgul olarilor cu bâte de baseball pag. 12 Sibiul are peste 200 de “părinți” cu carte de muncă pag. 12 Numai la Romstal Sibiu MICROCENTRALE TERMICE DE APARTAMENT 24 KW TURBO 19.900.000 Ier J STOC LIMITAȚI* • * -Informații str. Autogării nr. 3, tel. 229189