Rondul, octombrie 2002 (Anul 10, nr. 2836-2861)

2002-10-02 / nr. 2836

UNIVERSITATEA ȘI-A PRIMIT “BOBOCII” Ileana Ilie/Traian Deleanu Toată spuma personalităților sibiene a participat, ieri, în Aula Magna Avram Iancu, la cea de-a treisprezecea deschidere a anului studențesc la Universitatea “Lucian Blaga” (ULB), în frunte cu rectorul Universității, Dumitru Ciocoi-Pop, primarul Sibiului, Klaus Johannis, prefectul Mircea Silvestru Lup, student la Drept, și președintele Consiliului Județean, Constantin Morar, toți participanții la deschidere s-au lansat în laude aduse prezenței și existenței Universității “Lucian Blaga”. “Momentul este unul de împlinire, însă există o insuficientă consonanță între idealul comunitar și cel universitar; în toată istoria sa glorioasă, Sibiul nu a avut atâția studenți. Apare o altă realitate unică, pe măsura acestui trecut glorios”, spune rectorul Universității. La “Lucian Blaga”, învață 24.690 de studenți, conduși de 1282 de cadre universitare, după ce, în 1990, Sibiul “primea” aproximativ 1.500 de studenți. Singura problemă o constituie cazarea, căci doar 60 la sută din solicitările pentru cazare în căminele studențești au putut fi soluționate. Adică 1698 de studenți, cazați. pag. 12 Deputatul PSD Viorel Gheorghiu și-a pierdut imunitatea Camera Deputaților a aprobat, ieri, cererea ministrului Justiției de ridicare a imunității parlamentare a deputatului PSD Viorel Gheorghiu. Ministrul Justiției, Rodica Stănoiu, a prezentat o sinteză a materialului în baza căruia a cerut ridicarea imunității în cazul deputatului Gheorghiu, acuzat că și-a înscenat furtul propriului autoturism, pentru a încasa prima de asigurare. Pe 3 iunie 1997, o societate din Frankfurt, la care Viorel Gheorghiu era asociat și director, a luat în leasing un BMW 540 clasa I, în baza unui contract pe 48 de luni, care expira pe 2 iunie 2001, înainte de expirarea contractului, deputatul a înstrăinat autoturismul prin mijloace frauduloase, prin simularea furtului acestuia. Drept urmare, Gheorghiu nu mai trebuia să achite 13.000 de mărci, sumă ce trebuia plătită pentru kilometri parcurși în plus și beneficia de suma rezultată din vânzarea automobilului. Deputatul Gheorghiu a declarat că se consideră nevinovat, dar va subscrie la cererea ministrului Justiției și-i roagă pe ceilalți deputați să susțină ridicarea imunității sale parlamentare, pentru a-i da posibilitatea să-și dovedească nevinovăția. Premierul vrea să "revadă" salariile dascălilor Nivelul de salarizare al profesorilor trebuie revăzut, astfel încât o parte din nemulțumirile salariate ale cadrelor didactice să fie eliminate, a anunțat premierul Adrian Năstase, în cadrul unei ceremonii de deschidere a anului academic. “Am luat măsuri și în 2002, dar știu că nu e suficient și că trebuie să vedem cum putem rezolva aceste lucruri”, spune Năstase. Sistemul privat de învățământ universitar trebuie reglementat, în opinia premierului, într-un mod care să permită, la rândul său, corelarea numărului de studenți cu cel al locurilor de muncă; în prezent, 33 de instituții private de învățământ universitar sunt în proces de închidere, ca urmare a nerespectării condițiilor legale de funcționare; în România, studiază 350.000 de tineri în învățământul de stat, în timp ce alți 150.000 de tineri învață în sistemul privat. L Producătorii de țigări nu mai sunt obligați să cumpere tutun românesc Senatorii din Comisia pentru agricultură au eliminat, din propunerea legislativă privind organizarea pieței de tutun brut, articolul care ar fi obligat firmele producătoare de țigarete să achiziționeze tutun brut din producția autohtonă. Potrivit documentului, articolul 39, eliminat de comisie, prevede că “pentru obținerea și menținerea licenței de fabiație, toți producătorii de țigarete din România au obligația de a contracta și cumpăra din producție internă cota stabilită potrivit prezentei legi - în anul 2003, o cotă de 10 la sută, în 2004, o cotă de 20 la sută, în 2005 o cotă de 30 la sută, iar, în 2006, o cotă de 40 la sută”. Ministerul Integrării Europene consideră că impunerea unei asemenea obligații “e de natură să favorizeze producătorii interni de tutun și să descurajeze importul de tutun brut, constituind astfel o măsură cu efect echivalent restricțiilor cantitative la import”, ce intră în contradicție cu prevederile unui articol din Acordul European. Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. _________ pag. 2