Rondul, octombrie 2003 (Anul 11, nr. 3132-3158)

2003-10-01 / nr. 3132

2 Local RONDUL DE SIBIU miercuri, 1 octombrie ZONA DE VEST au plătit Florin TUDOSIE Sibiul va avea, anul viitor, o zonă industrială nou-nouță, construită la cele mai europene standarde. Cei cinci mari investitori - francezi, germani sau austrieci - au decis să se așeze în zona de vest a orașului și au plătit, pentru teren, peste un milion de euro. Al cincilea cumpărător Ultimul străin, hotărât să deschidă o fabrică, este concernul german BAD Ketten Fabrik Rieger. Germanii au bătut palma cu Primăria și au cumpărat 3,07 hectare, în zona de vest a orașului. Ei au plătit 7,16 euro pe metru pătrat. Bugetul local s-a îngrășat cu mai mult de 210.000 de euro, iar lucrările de construcție a halei încep după 1 octombrie. In primă fază, germanii au în plan să angajeze doar 40 de persoane, dar, în timp, 200 de sibieni vor lucra în fabrică. Trei dintre investitori (urmare din pag. 1) :Poliția a deviat traficul, pe lângă nuntă, fără să facă ceva să o împiedice, iar autoritățile guvernamentale nu au comentat incidentul", scrie The Scotsman. Insă, baroana Emma Nicholson avertizează că, în condițiile în care România este țară candidată la SNR Rulmenți, Continental și Brannac au plătit, deja, pentru terenul cumpărat de la Primărie, și au început să construiască, iar Primăria viabilizează zona. Potrivit viceprimarului Ioan Banciu (foto), bugetul local se va “umfla” cu peste un milion de euro, din vânzarea fostului teren agricol. Peste 2.000 de locuri de muncă, pe pășune Dincolo de sumele substanțiale, ajunse la bugetul local, orașul va câștiga mult mai multe. In primul rând, o zonă industrială ca la carte, ce va fi funcțională peste aproximativ un an. Apoi, prestigiul și credibilitatea dată de cinci investitori, veniți din Occident. Foarte importante sunt și cele 2.000 de locuri de muncă noi. “Bugetul local va câștiga foarte mult. Terenul va aduce venituri mari, fiindcă va crește valoarea de impozitare”, spune Banciu, statutul de membru al UE, se așteaptă ca asistenții sociali și Poliția să retragă fata din situația de pericol. “Implementarea drepturilor omului, în orice situație, e esențială, pentru accesul deplin în UE. Din păcate, România are, încă, un număr de slăbiciuni grave, care-i vor periclita progresul, dacă nu sunt corectate de urgență”, afirmă raportorul. Florin Cioabă a invitat sute de persoane, la petrecerea de nuntă, ce durează trei zile. “E o zi cu adevărat fericită, pentru casa regală, una din cele mai fericite din viața mea. Este mai bine pentru copii, să se mărite de tineri”, a declarat Cioabă, citat de publicația britanică. Ginerele lui Cioabă acuzat de viol Tineri de cumpărat Că “bătrâni" are destui România și nu mai trebuie să și-i cumpere, e cât se poate de clar. Nici de tineri nu e nevoie, ar putea spune unii. Că ne fac cinste la olimpiadele de peste hotare, că pe unde s-au dus - vezi exemplul Microsoft - muncesc pe lupte. Numai că tineri români de toată lauda par să fie doar peste hotare. Cel mai concludent exemplu, în acest sens, e organizarea Săptămânii tinerilor europeni: în premieră, tinerii din toate țările bătrânului continent concep, la ei în țară, o serie de programe, pe o anumită temă. Evident, banii necesari vin de la UE. Pe site-ul acestui program european, la adresa http://europa.en.int/comm/youth /youthweek/doc/overview_all_nas_en.pdf, sunt trecute activitățile pe care tinerii din toate țările le fac pe bani străini, pentru autopromovare. Vlăstarele din România nu au site funcțional și se mulțumesc să amintească de împărțire de pliante și organizarea unor mese rotunde, când și când. Ca să nu mergem mai departe, e de ajuns să vedem ce fac bulgarii, îl iau pe ministrul lor de tineret, creează, zilnic, evenimente, în toate regiunile țării, strâng toate religiile, să se cunoască mai bine, plus alte trei-patru concerte prin țară. Ar fi prăpăstios să spunem că suntem ultimii și la acest capitol. Că tinerii nu se speresc pentru idei “înalte”, altele decât mersul la discotecă și manele. Deocamdată, nu e chiar așa. Dar, cu exodul “contimporan” de creiere, suntem la un pas de a economisi bani, ca să ne cumpărăm tineri. traian_deleanu@yahoo.com Traian Deleanu rondul@rdslink.ro ADIO, MINE ANTIPERSONAL Bani străini pentru “curățenie” . Centrul Internațional pentru Asistență în Deminare a promis Sibienilor Pacifiști că va finanța România, pentru distrugerea ultimelor mine antipersonal. Traian DELEANU Horia Tănariu, membru al Sibienilor Pacifiști, a participat, la mijlocul acestei luni, în Thailanda, la cea de-a cincea reuniune a statelor semnatare ale Convenției de la Ottawa. Dintre contactele stabilite de acesta, cel mai important pare a fi cel cu Centrul Internațional pentru Asistență în Deminare (GICHD), ce-și are sediul în Geneva. “Până acum, nu prea aveam cui să ne adresăm, pentru a cere astfel de finanțări. Am fost sfătuiți să discutăm cu cei de la GIHCD. I-am contactat, au spus că ne ajută cu bani, dar trebuie să se implice și Guvernul României. Urmează să contactăm ‘Ministerul Apărării Naționale, cel de Interne și cel de Externe”, spune Constantin Lăcătuș (foto), președintele Sibienilor Pacifiști. Din calculele acestora, România ar mai avea nevoie de circa 75.000 de dolari, pentru distrugerea minelor rămase. Dacă și demersurile Guvernului se vor alătura Sibienilor Pacifiști, o echipă a GIHCD va reevalua situația. Anual, doi membri specializați ai Sibienilor Pacifiști alcătuiesc un raport de țară, în legătură cu distrugerea minelor antipersonal. întreaga “operațiune” se derulează conform Convenției de la Ottawa, ratificată de Parlamentul României, în noiembrie 2000. Stocul românesc de mine numără 302.146 “exemplare”, de mai multe tipuri. Distrugerea unei mine antipersonal costă 1,5 dolari. România vrea să păstreze 4.000 de mine, pentru antrenamente ori diferite demonstrații. o Prefecturile își schimbă adresa de internet Marian CRĂCIUN Informațiile despre averile prefecților, stadiul de restituire a fostelor proprietăți, precum și alte informații de interes local, publicate pe Internet, de prefecturi, vor putea fi accesate, de la jumătatea lunii octombrie, la noile adrese de web, stabilite de Ministerul Administrației și Internelor. Ministrul delegat pentru administrație publică, Gabriel Oprea, a anunțat că toate prefecturile din România vor avea adrese personalizate pe Internet, după același model. De exemplu, www.prefectura-sibiu.ro. “E un exercițiu de transparență. Decizia vizează asigurarea unui grad mai ridicat de accesibilitate la informații publice. Adresele prefecturilor vor respecta un model comun, personalizat cu denumirea județului”, arată Oprea. Modificarea adreselor de Internet va aduce și schimbări în structura site-urilor. Astfel, cetățenii vor putea afla noutățile legislative, stadiul de aplicare a legilor privind restituirea proprietăților și, mai ales, noile prevederi ale Constituției. De asemenea, ei vor putea sesiza autoritățile, cu privire la anumite probleme. Responsabilii locali vor fi obligați să le răspundă ori să rezolve cererile, în timp scurt. Unele adrese de Internet ale prefecturilor nu corespund cu sfera de activitate a instituției, iar posibilitatea de a afla informații este mult îngreunată.