Rondul, aprilie 2004 (Anul 12, nr. 3278-3299)

2004-04-01 / nr. 3278

2 AUDIENȚE CU TÂRÂÎȚA Florin TUDOSIE Nici unul dintre consilierii județeni nu s-a înghesuit să acorde audiențe sibienilor, deși sunt obligați de legea administrației publice și de regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Ju Audiențe pe hârtie După alegerile locale de acum patru ani, conducerea CJ a pus la punct un program de audiențe pentru toți cei 36 de consilieri locali. Orarul prevedea ca, după orele 14, patru consilieri județeni, stabiliți în ordine alfabetică, să stea de vorbă cu sibienii. In ciuda regulilor, reprezentanții instituției susțin că, din 2001, consilierii nu au mai ținut audiențe. Singurii care se țin de treabă, din acest punct de vedere, sunt cei doi vicepreședinți și președintele CJ, Constantin Morar legea nu prevede “pedepse” în rapoartele de activitate prezentate la finalul fiecărui an, sunt trecute întâlnirile cu sibienii și deplasările pe care consilierii județeni le-au efectuat; în aceste materiale, aleșii nu ezită să enumere situațiile în care au stat de vorbă cu oamenii, indiferent dacă în audiențe sau, pur și simplu, pe stradă. Reprezentanții Consiliului Județean susțin, însă, că nu pot verifica afirmațiile consilierilor, iar un eventual control ar fi inutil. Legea și regulamentul CJ nu prevăd pedepse în cazul în care aleșii nu se țin de audiențe. Rapoartele mai au de așteptat Din cei 36 de consilieri județeni doar doi au prezentat rapoartele de activitate pentru anul trecut, deși termenul final a expirat ieri. în Consiliul Local, numai Constantin Oprea, consilier ales pe listele PSD, a depus, în februarie, raportul de activitate. — Local RONDUL DE SIBIU Joi, 1 aprilie Cea mai bună vil v pacaleala Tradiția spune că, de 1 aprilie, nu e om inteligent, cel care nu reușește să păcălească cel puțin un prieten. Mai mult ca sigur, la români acest lucru va deveni aproape o obsesie, astăzi, astfel că farsele vor curge cu nemiluita, pe teme variate și cu un gust, de cele mai multe ori, discutabil. Singurul lucru pe care trebuie să îl ia în considerare “păcălitorii” este că cel care reușește să joace farse și necunoscuților, devine manipulator. Este aproape unanim recunoscut că manipularea a devenit una din bolile societății contemporane. Mulți cad în extreme, astfel că ajung să vadă conspirații peste tot în jur - vezi tendința multora de a crede că România este, de fapt, o țară foarte importantă, ținută la rangul de “mediocră” datorită intereselor pe care marile puteri ale lumii le au în zonă. Nu trebuie să privim, însă, atât de departe, ci merită să ne amușinăm minunata ogradă mioritică, un adevărat câmp mănos pentru farsele amare și de prost gust. Apropierea alegerilor electorale și luptele politice care le preced, transformă românul de rând, înarmat cu un singur vot, în ținta tuturor manipulărilor. Televiziunile cu acoperire națională, împovărate de datorii imense către bugetul de stat,, abia reușesc să “scape” câte o știre mai realistă despre imaginea României - în relația cu UE, de exemplu. Membrii de partid, în majoritatea cazurilor, sunt ținta îndoctrinărilor, în multe cazuri. Chiar și abundența știrilor despre crime, violuri și jafuri a devenit o formă de manipulare, prin capacitatea de a distrage atenția de la realele probleme. Prin urmare, cei care se grăbesc să concluzioneze că “România ultimilor ani este cea mai bună păcăleală”, folosesc un termen nelalocul lui. Ei ar trebui să înlocuiască “păcăleală”, cu “manipulare”. traian_deleanu@yahoo.com Tralars DELEANUU Candidații la șefia școlilor se pot înscrie până pe 13 aprilie Inspectoratul Școlar a prelungit termenul de depunere a dosarelor, pentru posturile vacante de director și director adjunct. Ileana ILIE Cadrele didactice care vor să ocupe un fotoliu de director se vor întrece pe 104 posturi, din 98 de școli. Examenul propriu-zis, programat să înceapă în 5 aprilie, a fost amânat, din lipsă de candidați, pentru 21 aprilie. Inscrieile se pot face până pe 13 aprilie. “Vechea metodologie condiționa participarea la concurs de o vârstă cu cel puțin patru ani mai mică decât cea standard de pensionare. Acum, pot participa la concurs și persoane care au mai puțin de patru ani până la împlinirea vârstei standard de pensionare”, precizează Constantin Catrina, inspector școlar general. Candidații trebuie să susțină proba interviului cu ajutorul computerului și să folosească imprimanta pentru listarea testului rezolvat. In unitățile de învățământ din județ, sunt 320 de directori și directori adjuncți. www.ziarulrondul.ro PREMIERĂ NAȚIONALĂ LA MEDIAȘ Tablou “pictat” cu piese de ceasornic Un artist plastic pensionar, care a vernisat, de câteva zile, prima expoziție, se bucură de un succes extraordinar, după ce a expus un “altfel” de tablou. Ion GÂRNOD In aceste zile, medieșeanul Ioan Tudoran, 60 ani, a organizat, la Casa Schuller din municipiul de pe Târnava Mare, împreună cu prietenul său, Iosif Koloszvari, din Sighișoara, o expoziție de vânzare, cu tablouri realizate din paie pe fond negru. “Vedeta” expoziției, care va fi deschisă până duminică, este, de departe, autoturismul model 1958, realizat în întregime din piese de ceasornic, și pentru care un om de afaceri medieșean a fost dispus să ofere 100 de milioane de lei. Ioan Tudoran declară, însă, că tabloul nu este de vânzare, pentru că a fost promis fiicei sale. Totuși, el recunoaște că se gândește să realizeze o altă “operă” de același fel, care să o poată comercializa. Artistul plastic amator spune că ideea i-a venit în urmă cu șapte ani, însă nu realizarea operei i-a luat timp, ci găsirea ceasornicelor, potrivite imaginației sale, pe care a fost nevoie să le cumpere și, apoi, să le dezmembreze. Tudoran mai spune că un exemplar similar, respectiv un tablou realizat din piese de ceasornic, există, în prezent, doar la Muzeul Prado, din Spania. Hobby-ul medieșeanului include, însă, și realizarea de tablouri din paie, pe care încearcă să le vândă, cu prilejul acestei expoziții, tuturor celor interesați de artă, la prețuri cuprinse între 200.000 și 1,5 milioane de lei. consultens ® Networking SRL • Sibiu: 550376, Sibiu Calea Cisnadiei 48 • tel. 0269 206 222 • fax 0269 424 554 fr»fo@Directnet.ro*http://www.Directnet.ro Spre mai bine Astral Creat să evolueze :: Internet :: VPN :: telefonie :: telefonie internaționala fixa (in curând si in Sibiu) Directnet