Rondul, octombrie 2004 (Anul 12, nr. 3417-3437)

2004-10-01 / nr. 3417

2 ZIUA PENSIONARILOR Teodora GHEORGHIU Persoanele vârstnice sunt sărbătorite, astăzi, peste tot în lume, iar la Sibiu, majoritatea instituțiilor le oferă bătrânilor anumite facilități și informații. De la Casa de Pensii, instituția care are de-a face zilnic cu persoane vârstnice până la muzee, bătrânii vor avea ușile deschise. Festivități și intrări gratuite la anumite expoziții sunt numai două din facilitățile pentru persoanele trecute de prima și a doua tinerețe din Sibiu. Informații utile Casa Județeană de Pensii din Sibiu organizează, la orele 13, o întâlnire cu oficialități și reprezentanți ai asociațiilor de pensionari din Sibiu, în sala de festivități, bătrânii prezenți vor putea participa la acțiunea “Ziua din spatele ghișeului”, unde va fi prezentat modul în care se face prelucrarea unui dosar de pensionare de la depunere și până la definitivare. în cadrul aceleiași manifestări pensionarii vor fi informați și despre operațiunile administrative efec tuate pentru piața pensiilor. Ofertă specială Responsabilii Muzeului de Etnografie Universală “Franz Binder” oferă persoanelor de vârsta a treia intrare gratuită și ghidaje pentru un grup de minim trei persoane. Vârstnicii vor putea viziona la muzeu și materiale documentare despre aspecte din cultura Chinei. Expozițiile, care pot fi vizitate astăzi la sediul muzeului din Piața Mică, sunt: “Din cultura și arta popoarelor”, “Rudarii” și “Ceramică săsească din sud-estul Europei". Expoziție inedită Persoanele vârstnice care vor veni la expoziția “Rudarii”, vor putea admira un interior tradițional din casa unui rrom rudar și o multitudine de obiecte finite rezultate din activitățile acestuia. Pe lângă obiectele expuse, vizitatorii au la dispoziție și material fotografic și grafic, care creează o imagine veridică a universului spiritual al reomilor rudari. De Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, “bunicii” sibieni au acces gratuit în muzee Local -Rondul de Subiuvineri, 1 octombrie Ierarhii desființate Municipalitatea contribuie financiar la diverse proiecte cultural-sportive ale unor instituții sau organizații neguvernamentale. Anual, sunt evaluate și aprobate zeci de cereri de finanțare, fondurile publice contribuind la susținerea și dezvoltarea proiectelor și programelor care contribuie la promovarea și orașului și a comunității. Fondurile sunt, evident, insuficiente, dar este foarte important parteneriatul public-privat, care începe să funcționeze. Banii sunt insuficienți, probabil, în aceeași măsură în care o parte dintre proiecte nu îndeplinesc criteriile de finanțare, astfel încât selectarea beneficiarilor antrenează suspiciuni și contestații, rănește orgolii sau deranjează diverse grupuri de interese. Aceasta este, însă, soarta oricărei inițiative și a oricărei decizii administrative, evident fiind faptul că „părinții proiectelor” sunt convinși că al lor este cel mai bun. Existența acestui capitol al bugetului local anual semnalează o importantă schimbare de funcționare în administrație și în relația acesteia cu comunitatea. Finanțările nu mai sunt aprobate prin clasicul mecanism ierarhic-administrativ, care aducea lucrurile sub controlul unei singure persoane. Contribuțiile sunt stabilite, în final, prin votul întregului Consiliu Local, inițiatorii având libertatea de a-și susține proiectul, de a convinge că este util, eficient și util intereselor generale ale comunității. raduscutiea@directnet.ro Radu SCUTEA LUPTA ÎMPOTRIVA CANCERULUI LA SÂN Turnul Sfatului, iluminat în roz Personalități ale municipiului și județului, lideri politici, medici și reprezentante ale sexului frumos se întâlnesc, azi, de la ora 19, în Piața Mare, la festivitatea de iluminare în roz a Turnului Sfatului. Ileana ILIE “Luna octombrie este declarată luna de luptă împotriva cancerului la sân. Pentru a marca evenimentul, la ora 19, este programată o festivitate de iluminare în roz a Turnului Sfatului, deoarece semnul distinctiv al acestei acțiuni mondiale este culoarea roz. Ca în fiecare an, și Sibiul este angajat în câteva manifestări. Invitate de onoare sunt șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Rovana Plumb și cântăreața de operă Mariana Nicolesco”, precizează dr. Valeria Văleanu, șeful secției de Oncologie, din cadrul Spitalului Clinic Județean. Festivitatea de iluminare va fi transmisă pe postul național de televiziune, în plus, femeile aflate în piață, la momentul respectiv, vor primi cadouri. Fondurile puse la dispoziție pentru organizarea acestor acțiuni ajung la 1.500 de dolari. “Luna Mondială de Luptă împotriva Cancerului la Sân” aduce la peste 200 de sibience, consultații gratuite, ce constau într-un examen clinic, plus o mamografie, în cazul femeilor care au trecut de 40 de ani sau o ecografie mamară, pentru cele mai tinere. Verificările de “rutină" vor fi făcute la Clinica Polisano, de luni până joi, între orele 13 și 14, în baza unui protocol de colaborare semnat cu Spitalul Clinic Județean. Fondurile alocate în acest sens ajung la 100 de milioane de lei. In Spital Clinic Județean au ajuns, de la începutul anului, 719 bolnavi de cancer. Dintre aceștia 81 au cancer la sân. www.ziarulrondul.ro "Agro-Cedonia 2004” și-a deschis porțile Sala Transilvania din Sibiu găzduiește, timp de patru zile, ediția 2004 a Târgului pentru agricultură și industrie alimentară «Agro-Cedonia». Marian CRĂCIUN Târgul este la prima ediție și este organizat de Centrul de Consultanță și Informații de Afaceri Sibiu, în colaborare cu Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Sibiu. Expoziția cu vânzare este deschisă până pe data de trei octombrie, iar sibienii pot vizita târgul între orele 10-18. Din oferta din acest an nu lipsesc legumele și fructele de calitate și la prețuri acceptabile și nici mașinile și uneltele agricole care vor fi expuse pe platoul din fața sălii Transilvania. Producătorii au mai adus cu ei și pesticide, fungicide, ierbicide, utilaje apicole, dar și produse cosmetice. Nu lipsesc nici produsele de uz gospodăresc, pastele făinoase, produsele de patisierie, lactatele și brânzeturile, sau băuturile fine și apa minerală. La ediția din acest an a Târgului «Agro-Cedonia» participă aproape 30 de firme de profil din județ și din mai multe localități din țară. consultens*’ Networking SRL - Sibiu, 550376, Sibiu Calea Cisnadiei 48 • tel. 0269 206 222 • fax 0269 424 554 mfb@Directnet.ro http://www. Directnet.ro spre mai bine No :: Internet :: VPN :: telefonie internaționala :: telefonie fixa (in curând si in Sibiu) Spre mai bine Astral Creat să evolueze Directnet Rondul de Sibiu www.ziarulrondul.ro Raportări: Crina RODEAN (diverse), Florin TUDOSIE (administratie), Marian CRĂCIUN (eveniment), Ileana IUE (sănătate), Teodor 8OANTA (sport), Ioana-Elida CREMENE (învățământ), Teodora GHEORGHIU (cultură), Ion GÂRNOD (Mediaș) Tehnoredactare:Paul MUSCĂ, Mircea VARTIC Andrei BUNACIU Redactor-șef adjunct: Traian DELEANU Publicist comentator Radu SCUTEA Secretariat redacție: loan RODEAN Corectură: Steluța POP, loan ROMAN Nicolae Bălcescu, nr.12 Tei 0269-218133,0269-210464 Marketing: 0269-218160 Fax: 0269-210102 e-mail: rondulOrdslink.ro, rondulOdirectnet.ro Publicație editată de SC " NOBLESSE" SRL Responsabilitatea asupra veridicității articolelor aparține în exclusivitate autorilor.