Rondul, martie 2005 (Anul 13, nr. 3514-3536)

2005-03-02 / nr. 3515

8 s\ MAGAZIN RESMEDIU PNTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA SPIRITULUI DE COLEGIALITATE Glume cu tentă sexuală In condiții adecvate, glumele cu tentă sexuală pot îmbunătăți spiritul camaraderiei. Acest lucru reprezintă un aspect pozitiv pentru angajați și firma la care ei lucrează, deoarece angajații sunt fericiți, simt că fac parte din echipă, lucrează mai mult și sunt mai productivi, asigură dna Kari Lerum, sociolog al Universității din Washington. Dna Lerum este autoarea unui studiu care ar putea permite angajaților să fie iertați de șefi dacă sunt prinși discutând subiecte intime și fierbinți. "O facem doar pentru binele firmei, șefii'", ar putea spune angajații de acum înainte. Studiul sociologului american, publicat în revista "Genders Society", semnalează că, în anumite contexte culturale și în marile organizații, acest tip de discuții poate contribui la întărirea spiritului de echipă și poate ajuta persoanele să aibă un oarecare control asupra condițiilor de muncă. Timp de 14 luni, Kari Serum a analizat modul de desfășurare a activității în trei restaurante în care se serveau alimente și băuturi. Unul dintre ele era "The Blue Heron", un local cu pretenții din luxoasa stațiune Cape Cod, Massachussets, frecventat îndeosebi de homosexuali, al doilea era un restaurant numit "Club X" unde picolițele erau mai mult dezbrăcate, decât îmbrăcate, iar al treilea era un restaurant de familie. Lerum a analizat conversațiile cu tentă sexuală între angajații și supraveghetorii din cele trei localuri. în primele două restaurante, conversațiile cu conotații sexuale, dar și relațiile amoroase între colegi erau un fapt normal, situație care nu se regăsea și în cazul restaurantului familial. Lerum a mai descoperit că ierarhia "orizontală" între șefii și angajații de la "Blue Heron" încuraja "camaraderia sexuală", în schimb, structura "mai verticală" de la "Club X" ducea uneori la apariția unor conflicte între supervizori și angajați, în cazul în care șefii rosteau anumite cuvinte sau se dedau la anumite acte cu tentă sexuală. Bancurile mai deșucheate fac parte din meserie și nimic mai mult Fumătorii penalizați la salarii Unii angajatori din Bulgaria au făcut mai mult decât se cere legea privind fumatul în locurile publice, acordând bonusuri angajaților nefumători și penalizări celor care fumează în Bulgaria, unde 55 la sută dintre locuitori fumează, interzicerea fumatului în locuri publice, introdusă la 1 ianuarie, a venit ca un șoc și a fost urmată de proteste. Inițiativa guvernamentală le-a dat însă idei și altora, încurajat de spiritul de schimbare, patronul unei companii de televiziune prin cablu, SEAT, a decis să pornească propriul război împotriva fumatului. El le-a mărit salariile nefumătorilor cu 50 de leva (32 de dolari) și le-a scăzut pe acelea ale fumătorilor cu 10 leva (5,8 dolari) pe lună. Există însă o condiție - dacă ești prins fumând pe ascuns trebuie să returnezi toți banii pe care i-ai primit pentru că te-ai lăsat de fumat. "Unii angajați pierd 10 minute pe oră fumând, ceea ce înseamnă mai mult de o oră de muncă pe zi. Acest lucru afectează productivitatea", spune Valery Simeonov. Unii dintre angajații fumători s-au simțit nedreptățiți la început, dar au sfârșit prin a se lăsa de fumat. "50 de leva este o motivație serioasă. Dacă te gândești că salariul minim pe economie este de 150 de leva pe lună, 50 de leva este o sumă măricică", spune Katya, una dintre persoanele care s-au lăsat de fumat ca urmare a măsurii patronului ei. “Hai să vorbim despre frumusețe SALOANE DE COSMETICĂ ȘI COAFURĂ Salonul ALBASTRU Str, Negoî. w. 8 W. 21S.6Ä2 0721.834.580 OFERTA LUNII: Reflexoterapie 150.000 lei www.beautysalon.go.ro Christina Aguilera a dezvăluit că intenționează să poarte la nuntă o rochie de mireasă conservatoare. Potrivit cotidianului The Mirror, cântăreața este logodită cu Jordan Bratman, unul dintre asociații care se ocupă de cariera ei. www.ziarulrondul.ro MIERCURI 2 MARTIE 2005 Rondul SCURT CIRCUIT Sonerie. Un adolescent german a avut ghinionul să îi sune telefonul celular tocmai pe când lua micul dejun în cantina poliției din Bochum. Din păcate pentru el, soneria aleasă pentru celular reproducea vocea celebrului dictator nazist Adolf Hitler și al lui celebru "Sieg Heil". Proprietarul telefonului celular este un adolescent de 14 ani, care tocmai particpa la un curs "Anti violență" în incinta poliției. Elevii profitau de pauza de masă pentru a se lăuda cu telefoanele celulare, când unul dintre polițiști a auzit inconfundabila voce a Führerului german. Acesta a decis să îi confiște telefonul adolescentului și să îl denunțe de utilizare de simboluri ale unor organizații în afara legii. Facultate. Un student la drept din La Plata, Argentina a reușit în sfârșit să își termine studiiile, după 20 de ani de încercări nereușite. El a picat de 39 de ori consecutiv un examen, până a reușit, în sfârșit, să ia nota de trecere. "Nu am avut niciodată un astfel de caz și intenționăm să modificăm unele dintre regulamentele universitare pentru ca așa ceva să nu se mai întâmple. Suntem destul de toleranți cu studenții noștri, însă asta e prea de tot", a declarat un purtător de cuvânt al universității din La Plata. ___________________ Nou-născut. Sara Griffin din Wallasey, din Merseyside, Marea Britanie, a dat naștere unui copil cu o greutate de circa 7 kilograme. Fericita mămică afirmă că după două săptămâni de viață, băiețelul, pe nume Joe, poartă haine care s-ar potrivi unuia de șase luni. Lara a povestit că în timpul sarcinii a poftit la pește. "Am poftit de asemenea la moluște, scoici, etc.. De aceea cred că este atât de mare", a explicat ea. Cel mai "grăsuț" copil din Marea Britanie s-a născut în Cumbria în 1992 și se numește Guy Warrick. El a cântărit la naștere aproape 8 kilograme. Extratereștrii. Două observatoare japoneze efectuează, de marți, cercetări pentru a găsi eventuale semne de viașă extraterestră utilizând radiotelescoape și telescoape optice. Programul, primul de acest tip, este susținut de guvernul nipon. Cercetarea prevăzută să dureze cinci zile este efectuată simultan la observatorul astronomic din Nishi-Harima, din vest, și observatorul din Mizusawa, nordul Japoniei. Observatorul din Mizusawa va încerca să repereze unde radio cu ajutorul unui radiotelescop cu diametrul de 10 metri, iar cel din Nishi-Harima încearcă să detecteze lumina cu un telescop de doi metri. Cercetările se vor concentra asupra zonei constelației Hydra, unde în 1988 un cercetător american a dectectat unde radio. Japonia care a lansat, sâmbătă, primul său satelit din 2003 intenționează să instaleze o stație locuită pe Lună în 2025 precum și un sistem de alertă prin satelit în cazul unor catastrofe naturale. Concert. Un sculptor care a creat un ansamblu complet de instrumente fabricate din gheață a anulat în ultimul moment un concert cu creațiile sale în Suedia, provocând furia invitaților la spectacol. Reprezentația era prevăzută pentru duminică și instrumentele cuprindeau clarinete, trompete, chitare și violoncele, toate confecționate din gheață de artistul Tim Linhart. Potrivit organizatorilor, Linhart a anulat spontan spectacolul, propus în cadrul unui festival la Pitena, 900 de km nord de Stockholm, pentru că a considerat că muzicienii nu erau suficient de buni pentru a cânta cu creațiile sale. Pește. Femeile care mănâncă mult pește în timpul sarcinii au copii mai inteligenți, arată un studiu al Universității din Bristol. Cercetătorii din Bristol au monitorizat 7.400 de bebeluși născuți între 1991 și 1992 și dieta mamelor lor în timpul sarcinii.. Astfel, ei au descoperit că încă de la vârsta de 15 luni se remarcă o diferențiere a rezultatelor la testele de inteligență ale copiilor ale căror mame au consumat pește în timpul sarcinii. Se crede că dezvoltarea cerebrală a bebelușilor este favorizată de uleiurile omega-2 și omega-6 care se găsesc în pește.