Rondul, mai 2005 (Anul 13, nr. 3558-3577)

2005-05-04 / nr. 3558

Rondul EDITORIAL Cozma a ieșit de sub puterea lui Iliescu Comunismul a lăsat moștenire o mulțime de confuzii, un întreg sistem de valori construit anapoda, care se încăpățânează să reziste. Una dintre aceste valori este asociată locuințelor sociale. Comunismul avea, în afară de locuințele private, două subcategorii de locuințe de stat: de serviciu și sociale. Teoretic, partidul repartiza locuințele pe criterii sociale, deși criteriile politice erau la fel de importante, astfel încât acestea au fost asimilate locuințelor sociale. Repartizarea unei locuințe a fost transformată într-o formă de protecție socială, pentru că statul controla cea mai mare parte a fondului locativ. Acum, acest lucru nu mai este posibil, pentru că fondul locativ a fost privatizat din interese politice, pe bani foarte puțini. Statul original postdecembrist a vândut foarte ieftin și nici măcar nu a folosit banii obținuți pentru construcția de noi locuințe. Mare parte dintre aceștia au fost înghițiți de găurile negre ale economiei iliesciene. Altfel spus, au finanțat populismul. Această confuzie alimentează o nemulțumire permanentă față de posibilitățile actuale ale statului și ale autorităților locale, de a acoperi necesitățile de locuințe ieftine, destinate cazurilor sociale. Și, prin extensie, față de prețul mare pe care îl au locuințele pe piața privată. Prețurile sunt, cu adevărat mari, dar acesta este un fals motiv de îngrijorare, atâta vreme cât acesta este rezultatul cererii și al ofertei. raduscutea@directnet.ro LOCAL Săptămâna jazz-ului de calitate Sibiu Jazz Festival a început, aseară, mai puternic și mai special ca oricând. Ediția a 35-a a evenimentului va aduce, în acest an, o serie de noutăți. De această dată, festivalul nu a mai început prin sunet, ci numai prin imagine, una dintre noutăți fiind expoziția de fotografie itinerarantă, privind istoria manifestării muzicale de la Sibiu. Teodora GHEORGHIU Blitz Jazz, expoziția de fotografie vernisată cu ocazia lansării celei de-a cincea ediții a Galelor Naționale Studențești de Jazz a uimit publicul festivalului prin cele 100 de fotografii realizate de fotografi profesioniști. Imaginile expuse în foaierul Casei de Cultură a Sindicatelor evidențiază momente importante din istoria festivalului captate de lentilele aparatelor de fotografiat. Organizatorii evenimentului - Casa de Cultură a Studenților din Sibiu, Fotoclub Orizont, Primăria Sibiu și Fundația Pro Art Hermannstadt vor să introducă acest proiect nou în agenda manifestărilor, ce vor avea loc în 2007, când Sibiul va fi declarat Capitală Culturală Europeană. După vernisajul expoziției, toți spectatorii, dar și organizatorii s-au mutat în sala de spectacol, unde jazz-ul și-a "recuperat" drepturile. Galele Studențești au fost deschise de grupul vocal sibian, "Harmony", condus de profesorul Constantin Iridon. Grupul "Harmony" a fost acompaniat aseară de un cvintet, format de instrumentiști valoroși, precum pianistul Marius Oancea, Radu Popescu - chitară bas, sau bateristul Lucian Fabro. Casa de Cultură a Studenților din București a fost reprezentată și ea de Ștefan Lovin, care a încântat publicul cu un etno-jazz de calitate. Nici clujenii nu au fost mai prejos, formația "Headliner" fiind la înălțime prin muzica lor, o îmbinare între rock alternativ și jazz. Ieșenii de la "Academic Jazz Group" sunt toți membrii ai clubului de jazz "Richard Oschanitzky" și au impresionat publicul la fel ca până acum, prin repertoriul ales. Tot aseară, pe scena sibiană au mai urcat și "Trenul de noapte", formație care vine tot de la Iași și Irina Sârbu, însoțită la această ediție de chitaristul Sorin Romanescu, unul dintre cei mai buni muzicieni români de jazz. Galele Studențești din acest an numără aproape 100 de participanți din patru centre universitare - București, Cluj, Iași și Sibiu. Sibiu Jazz Festival aduce anul acesta la Sibiu un element de noutate, care constă în atelierele organizate zilnic la Casa de Cultură a Sindicatelor, în cadrul acestor workshop-uri, tinerii muzicieni vor lucra cu profesioniști din Olanda și România, "în acest an împlnim jumătate de deceniu de când Galele Naționale Studențești de Jazz au devenit un eveniment tradițional al agendei culturale sibiene. Noi suntem convinși că jazz-ul nu este doar un limbaj universal, ci reprezintă o modalitate de interacțiune educativă între seniorii din domeniu și tinerii cu abilități muzicale", declară Liliana Popescu, directorul Casei de Cultură a Studenților Sibiu. M Inspectoratul de Poliție are un nou adjunct Marian CRĂCIUN Subcomisarul loan Făgădar a fost numit, zilele trecute, adjunct al șefului Inspectoratului Județean de Poliție (IJP) Sibiu, comisar șef Mircea Vasile Bârgoz. Celălalt adjunct al șefului IPS Sibiu a rămas comisarul șef loan Telefonie și Internet pe același cablu ffe? «ceetfi facturi. De la acela*» Maixor. De la Astral. Mai simplu nu se poate. Astral TheHFi* « un serviciu de telefon»« bazat pe tehnologia M>. Ct* alte cuvint* um fittim telefonic flexibil și performant, prin cablu. Orr for Astral Simplu, tihnei r**o4w»t. Astral C*ro ța %****, í Arsenie. Făgădar s-a născut la data de 30 noiembrie 1962 în Rășinari este căsătorit și are un copil, "în urma promovării concursului pe post și în conformitate cu dispoziția șefului Inspectoratului General al Poliției Române, chestorul de poliție Dan Valentin Fătuloiu, începând cu data de 29 aprilie 2005, subcomisarul de poliție Ioan Făgădar a fost numit în funcția de adjunct al șefului Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, susține subinspector Cristian Stanciu din cadrul Biroului de Presă al Poliției sibiene, între anii 1990-1997, subcomisarul Făgădar a fost ofițer activ la Biroul Poliției judiciare, iar din 1997 și până în anul 2003 a fost ofițer specialist la Serviciul de Investigații Criminale. Ulterior, Ioan Făgădar a fost adjunct al șefului Poliției Municipiului Sibiu între anii 2003 și 2005. Este absolvent al școlii de Ofițeri a Ministerului de Interne, al facultății de Drept, din cadrul Academiei de Poliție "Alexandru Ioan Cuza" din București, dar și al unui curs postuniversitar de management la Centrul de Studii Superioare din cadrul aceleiași instituții. Totodată, IJP Sibiu scoate la concurs trei posturi de ofițeri specialiști, unul de sociolog pentru compartimentul Prevenire, unul de psiholog pentru Serviciul Criminalistic și un post de informatician pentru Serviciul Comunicații și Informatică, înscrierile se pot face la sediul UP Sibiu până pe 6 mai. MIERCURI 4 MAI Z Asistenții medicali, în b Adina ALEONTE Peste 100 de asistenți ai r specialitate în TBC și ai emisie, din Sibiu sau lecuiditatea afecțiunilor pulmonar reda sunt predate de doi și susținute finaciar în fonc Cursanții au primit informați la situațiile in care trebuie pacienții la control, despre care trebuie să administre’ tul în cazul tuberculozei, pli de vaccinare. Orele despre i sunt programate pe parcursu lui an. ‘"Modul lăudabil îi desfășurat cursurile au adus cute. Spitalului de pneumonii Sibiu o donație din partea global, ce constă într-un auto - valoare de 25 000 de euro spitalul s-a mai bucurat de germană, în valoare de 300 care a ajutat la amenajarea pentru copii, în curtea clăcizează dr. Ovidiu Frâncu, general al Spitalului de ftiziologie Sibiu. Cu cele 50ilioane de lei, primiți din Basiliului Județean, conducerea a început renovările la de fațadele clădirii. în spital sau în prezent, aproape 1500 de peste 100 de copii, dintre cai mativ 25 la suta sunt cazuri www.ziarulrondul.ro Rondul Redactor-șef adjunct: Ileana ILIE Publicist comentator: www.oarulrondul.ro Radu SCUTEA Reporteri: Crina RODEAN Marian CRĂCIUN Ioana-Elida CREMENE Teodora GHEORGHIU Iulia NAGY Ion GÂRNOD Tehnoredactare: Paul MUSCĂ Andrei BUNACIU Secretariat redacție: loan RODEAN Liviu PIETRARU Corectură: Steluța POP Ioan ROMAN Nicolae Bălcescu, nr.12 Tel. 0269-218133, 0269-210464 Marketing: 0269-218160 Fax. 0269-210102 e-mail: ronduldrdslink.ro, rondul -directnet.ro Publicație editată de SC “NOBLESSE" SRL Responsabilitatea asupra veridicității articolelor aparțiie aparține in exclusivitate autorilor.