Sălăjeanul, aprilie 2005 (Anul 2, nr. 177-202)

2005-04-01 / nr. 177

editorial Păcăleli. De 1 aprilie. Ne făcusem obiceiul, noi, românii, să ne întrecem în deșteptăciune, păcălindu-ne în gașcă de 1 aprilie. Anul ăsta, însă, păcăleala este la scumpire și la retrocedări. Sau la retrocedări și scumpire. La scumpiri - no comment. Legat de retrocedări, pachetul de modificări propus de guvern și propunerea de „restitutio in integrum“ - astea-s pe bune. Păcăleala vine când dăm cu ochii (cu nasul, cu nervii și, în final, cu pumnii în cap) de așa-zisele norme (a se citi bâjbâieli) nescrise, dar încetățenite, după care se acționează atunci când e vorba de ordine și disciplină în aplicarea legislației de fond funciar. Spre exemplu, comisia județeană și-a fixat regula de a nu reveni și a nu anula propriile hotărâri, decât pe cele din mandatele anterioare (cică!?) ale comisiei (ha!?). Apoi să nu uităm de marea păcăleală pascală, aha, aia cu viitorul miel, care va fi o bucățică bună de câine, pisică sau ce vor mai găsi de cuviință românii să scoată prin piețe. Mai suntem păcăliți la schimbările de directori, pe la tot felul de instituții, care de care mai publice. Dar lasă, trebuia să ne obișnuim deja.. Știm cu toții că unii directori se rotesc, alții se învârt. Sau o fi invers? Despre păcăleala cu plombarea străzilor, soră bună cu cealaltă păcăleală, așa cu construirea autostrăzii după cum vrea mușchii lu’ Băsescu, nu zic nimic. Nici experiența altora în acest domeniu nu ne interesează sau ne interesează tot mai puțin. Pe drept cuvânt, altfel e gustul când muști din greșeala, ba nu, din experiența proprie. Și cea mai nouă păcăleală (care nu va fi ultima, putem fi siguri de asta) ține de (i)responsabilitatea mai-marilor care i-au trimis pe jurnaliștii români în Irak. Vorba aia ferește-te de copita fericirii și de-a șefilor. Mai vreți păcăleli (cu sau fără garnitură de Prier)? Eu nu. Mi-ajung, deocamdată, mostrele pe care ni le servește prezentul în porții mari, cât să te saturi și să-ți țină de saț pentru o vreme. Totul e un superb buchet de necunoscute pe care ni-l înmânează viața din când în când. Oare se cade să mă întreb de ce nouă? De ce acum? De ce atâtea? Mă îndoiesc. Mi-e frică de un singur lucru: ca nu cumva, îmbrobodită de mulțimea și desimea păcălelilor cu care ne „alintăm” unii pe alții, să ajung să mă conving de-a binele că și Darwin s-a păcălit. Și că totuși, maimuța se trage din om. Mihaela MOLDOVAN ■ Viorel Stanca. Ioan Abrudan, actualul vicepreședinte al Consiliului Județean, ar urma să fie numit inspector școlar general, interimar până la concurs, în toamnă, după ce și-au dat acceptul pentru această „manevră” președintele PD, Emil Boc și ministrul Educației și Cercetării, Mircea Miclea, în locul lui Abrudan, Mircea Ghiurco, „care are Samuirul în degetul mic” ■ Șefii de la Mediu și Finanțe rămân în funcție, pentru că sunt profesioniști. ■ Adjunctul șefului IPJ, Matei Ardelean, în opinia lui Stanca, este de apreciat pentru că „s-a dat la corupți” și, prin urmare, „dacă va fi schimbat, va fi o pierdere pentru poliție”. ■ „De luni încep să dau telefoane (la București) în stilul meu”; „Din informațiile pe care le am, în nici o instituție deconcentrată din Sălaj, inclusiv poliție, procuratură și instanțe, treburile nu sunt în regulă” ■ PD Sălaj susține proiectul Autostrăzii Transilvania, Borș - Brașov și a cerut conducerii centrale a partidului să nu se renunțe la acest proiect Pagina 2 vremea Vineri Nori risipiți. Maxim 6 ° C Vineri noaptea Cer parțial noroi. Minim 3 ° C După 10 zile de la depunerea facturilor, furnizorii ce livrează marfa la schimb cu bonurile valorice pot primi banii. Iact. Azi suntem pe strada ta: Strada Cloșca Grupul consilierilor UDMR din Cehu Silvaniei au decis că nu vor mai vota nici un proiect de hotărâre până când nu va fi reglementată situația unei construcții din piața agroalimentară a orașului. Conferința municipală a PSD Zalău RADIO