Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2013 (Anul 10, nr. 2403-2463)

2013-10-07 / nr. 2407

EVENIMENT Cristina PUIE Alături de elevi și cadre didactice, la eveniment au participat oficialități locale, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, prof. dr. Univ. Aurica Grec, părinți, bunici, dar și cadre didactice care au activat în cadrul unității de învățământ și care acum sunt pensionare, în deschiderea evenimentului, directorul școlii, Ioan Abrudan, le-a vorbit celor prezenți despre importanța acestei zile, spunând că se bucură că la acest eveniment deosebit sunt prezenți și dascălii care au activat în această instituție de-a lungul vremii. Despre rolul pe care educația îl are în viața oamenilor a vorbit și viceprimarul municipiului Zalău, Daniela Coța, care le-a înmânat copiilor și diplomele pe care aceștia le-au câștigat în urma desfășurării unui concurs de motto-uri și desene pe tema educației. Astfel, la categoria motto, mențiunea a fost acordată clasei a VI-a C, premiul III a revenit clasei a V-a G, premiul II a fost obținut de clasa a VI l-a C, iar premiul I a fost adjudecat de clasa a VI l-a G. De asemenea, la categoria desen, mențiunea a ajuns la clasa pregătitoare C, premiul III la clasa a II-a E, premiul II la clasa a IV-a E, iar premiul I a fost câștigat de clasa a ll-a E. Evenimentul a continuat cu înmânarea unor scrisori de mulțumire și a câte unui buchet de flori dascălilor care au activat în cadrul Școlii Mihai Eminescu și care acum se află la pensie. La finalul evenimentului, grupul vocal al școlii le-a pregătit celor prezenți un scurt program artistic. învățământ . Ziua Educației, senuată la Școala Mihai Eminescu Elevii și dascălii de la Școala Mihai Eminescu din Zalău au sărbătorit vineri, în curtea școlii, Ziua Mondială a Educației. Distrngeri în agricultură Pagubele provocate de sălbăticiuni, în curs de evaluare Locuitorii din Bădăcin, dar și din alte zone ale județului unde mistreții au provocat, în vara și toamna acestui an, pagube însemnate au cerut de urgență o echipă de specialiști pentru evaluarea pagubelor în teren. Oamenii sunt supărați pentru că le-au fost distruse culturile de porumb, iar munca lor a fost în zadar. Cele mai mari probleme s-au înregistrat în zona localităților Bădăcin, Măeriște și Bobota, unde mistreții au distrus tot ce le-a ieșit în cale. Dacă în anii anteriori vânătorii au dat vina pe secetă, spunând că animalele au ieșit din pădure pentru a căuta hrană, acum lucrurile s-au cam schimbat, iar motivele au rămas în aer. Pe de altă parte, administratorii fondurilor de vânătoare spun că de vină sunt și fermierii, care ar trebui să respecte o serie de regiuni. Că ar fi de vină fermierii sau vânătorii rămâne de văzut, cert este însă că unii dintre fermierii sălăjeni au muncit degeaba și acum încearcă să vadă ce este de făcut pentru a fi despăgubiți, în funcție de pagubele constatate în teren, mulți fermieri păgubiți sunt deciși să ceară despăgubiri în instanță. (A.L.) > PUBLICITATE ACUM al 3-lea rând de sticlă GRATUIT!!! WILL.THANS DISCOUNT MINIM 45% / C. Coposu nr 37, tel 0260-616633 LUX - profile 6 camere 92 mm cu 3 rânduri de garnitură coextrudată tip lamelă - sticlă termopan triplă 52 mm - feronerie clasa de siguranță 2: microaerisire, ridicare de cama, protecție la acționare greșită IJ„=0.68 W/m1C(cas| pasmvi) éfernemU in foraum Luni, 7 octombrie 2013 Sălăjeanul www.salajeanul.ro A apărut volumul de teatru semnat de Flavius Lucăcel în colecția „Scriitori sălăjeni” a Editurii „Caiete Silvane” a apărut de curând, cu sprijinul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, volumul de teatru „Ospiciul local”, semnat de Flavius Lucăcel. Daniel Săuca, managerul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, a declarat că în colecția „Scriitori sălăjeni” au mai apărut volume semnate de scriitorii Viorel Mureșan, Viorel Tăutan, Gyorfi-Deák György, Marcel Lucaciu, Florin Horvath. Flavius Lucăcel s-a născut în anul 1968, în Aluniș, județul Sălaj. Debutează cu poezie în revista „Tribuna” (1992) și cu teatru în revista „Thalia” (1993). Persoană ajutată de pompieri să ajungă la spital Detașamentul de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Porolissum al județului Sălaj a fost solicitat să intervină vineri, în jurul orei 00,25, în sprijinul Serviciului de Ambulanță pentru a transporta o persoană în vârstă de 64 de ani să ajungă de acasă la spital. Cristina PUIE Zălăuanii, invitați la film 1 . Zălăuanii care iubesc filmul sunt așteptați, în zilele de 28 și 29 octombrie, la Casa Municipală de Cultură. Potrivit reprezentanților Primăriei Zalău, luni, 28 octombrie, de la ora 17.00, rulează filmul „Străina”, o poveste a unei femei victima comportamentului violent al soțului, iar de la ora 20,00, zălăuanii sunt așteptați la comedia „Cu papa la psihiatru”. Marți, 29 octombrie, reprezentanții Primăriei vă invită să reveniți în sala de spectacol pentru alte două filme. De la ora 17,00, pe ecran va rula filmul „Incendii”, o poveste despre destin și curaj, iar de la ora 20,00 va rula filmul „Pielea în care trăiesc”, în regia lui Pedro Almodovar. Prețul unui bilet este 8 lei. Cristina PUIE