Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2018 (Anul 15, nr. 3428-3485)

2018-10-24 / nr. 3445

Editat de SC MEDIADIFF www.salajeanul.roalajeanul 8 pagini • 2 lei QB Marți 23 octombrie 20181 Nr. 3444 PRODUCT SRL Fondat în 2004 Joi aflăm dacă se modifică tarifele la taxi in municipiu Proiectul de hotărâre care prevede modificarea tarifelor de taximetrie practicate la Zalău se va afla, joi, 25 octombrie, pe masa consilierilor locali. Camera Taximetriștilor, filiala Sălaj, este cea care a solicitat, la primărie, schimbarea tarifelor practicate în prezent. Taximetriștii argumentează solicitarea lor prin cheltuielile pe care le au cu autorizațiile,combustibilul, piesele de schimb dar și cu salariile șoferilor. în prezent, tarifele în vigoare sunt cuprinse între 1 leu pe kilometru, care e tariful minimal, și 2.5 lei pe kilometru, care e tariful maximal, în cazul transportului de persoane. în cazul transportului de mărfuri, tariful minimal este de 2 lei pe kilometru iar cel maximal de 3 lei pe kilometru. Camera Taximetriștilor, filiala Sălaj, a cerut majorarea tarifelor practicate. Concret, s-a cerut ca tariful minim să fie 2,5 lei pe kilometru iar cel maxim 5,5 lei pe kilometru. Inițiativa este motivată prin faptul că salariul minim pe economie a crescut, deci au crescut și costurile cu plata șoferilor, iar prețul carburanților a crescut și el față de data aprobării tarifelor actuale, în martie 2008, cu 34 la sută în cazul motorinei și cu 16 la sută în cazul benzinei. De asemenea, indicele prețului de consum în perioada martie 208+iulie 2018 a crescut, în cazul serviciilor, cu 140 la sută. După ce a analizat solicitarea, municipalitatea a formulat un proiect de hotărâre care prevede modificarea tarifelor, dar nu așa cum au cerut taximetriștii, în actul normativ, care a fost pus și în dezbatere publică aproximativ trei săptămâni, s+a fixat un tarif minimal de 2.5 lei pe kilometru și un tarif maximal de 3.5 lei pe kilometru, municpalitatea luând în calcul doar indicele de creștere a prețurilor de consum în ultimiii 10 ani. Președintele Camerei Taximetriștilor Sălaj, Domuța Nicolae, a explicat că aceste modificări ale tarifelor minimale și maximale sunt, în bună parte, chestiuni de procedură și nu înseamnă, automat, scumpirea acestui serviciu. De altfel, spune Nicolae Domuța, o majorare de preț bruscă ar putea însemna pierderea clienților. Joi, 20 octombrie, consilierii locali vor decide dacă aprobă sau nu noile tarife. Alina RAD angajează ✓ OPERATOR REGIE și MONTAJ ✓ REPORTER CV-urile se trimit pe adresa redactia@salajeanul.ro. Informații la telefon 0260/632917 sau 0757/074153. Salariul minim pe economie ar putea fi majorat mai repede decât au promis inițial guvernanții. Acesta ar fi trebuit să fie majorat de la 1 ianuarie 2019, însă ministrul Muncii a anunțat că măsura s-ar putea aplica chiar de luna viitoare. Mai mult, tot de la 1 noiembrie vor crește salariile pentru angajații cu studii superioare și pentru cei cu 15 ani vechime in munca. . Mai multe infomații în pagina S Grigore Leșe concertează în weekend pentru Casa lui Iuliu Maniu Cu prilejul Anului Centenar, Clubul Monarhiștilor Clujeni organizează concertul extraordinar intitulat „întoarcere acasă”, un eveniment dedicat memoriei lui Iuliu Maniu ce va fi organizat sâmbătă, 27 octombrie, ora 18:00, în sala Auditorium Maximum a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Pe scenă va urca interpretul de muzică tradițională românească, Grigore Leșe, cu repertoriul „Un Secol de Dor” alături de Corala Regală Transilvană „Dulce Românie”. „Pe 27 octombrie revin la Cluj pentru o cauză bună. Cinstim spiritul lui Maniu pentru contribuția hotărâtoare la devenirea noastră, pe care a avut-o în 1918”, a transmis Grigore Leșe. Biletele se pot achiziționa de pe pagina www.eventbook.ro, iar încasările vor fi donate pentru restaurarea Casei Memoriale „Iuliu Maniu” din Bădăcin. Ioana GALE