Saptamina, 1979 (Anul 9, nr. 422-473)

1979-01-05 / nr. 422

CULTURALĂ A CAPITALEI , REVISTĂ EDITATĂ DE COMITETUL PENTRU CULTURĂ ȘI EDUCAȚIE SOCIALISTĂ AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI SERIE NOUĂ, Nr. 422, vineri 5 ianuarie 1979 — redactor șef EUGEN BARBU - 8 pagini 1 leu mesaj După frumoasa și statornica datină străbună, felicitindu-ne pentru ceea ce am făcut bun și temeinic până acum, ne-am urat părinților, prietenilor, celor apropiați, ne-am urat unii altora, întregului nostru popor, ca noul an să ne aducă multă sănătate și putere deplină în miițile și mințile noastre, noi împliniri și izbînzi, să ne înnoiască și sa ne sporească bucuria și fe rnicirea. In mod firesc, primul și cel mai fierbinte „La mulți ani“, exprimat în numele întregului popor de glasurile de o puritate cristalină ale copiilor acestei țări, a fost adresat fiului celui mai drag al României, tovarășului Nicolae Ceaușescu, conducătorul nostru încercat și omul de omenie, care și-a făcut un crez de viață din fericirea noastră a tuturor și spre care, la începutul unui nou an, se îndreaptă gândul curat și sentimentele noastre de recunoștință și prețuire, încrederea nestrămutată in înțelepciunea cu care conduce destinele României, tovarășei Elena Ceaușescu, mult stimata fiică a poporului nostru, urări din inimă de sănătate, fericire și viață îndelungată. Chintesență a Înfăptuirilor noastre pe multiple planuri in anul care a trecut și o strălucită deschidere de perspectivă pentru 1979 — anul mărețului eveniment politic care va fi Congresul al XII-lea al partidului — vibrantul mesaj de Anul Nou adresat poporului de tovarășul Nicolae Ceaușescu a făcut sa strălucească puternic, in pragul noului an, peste măreața v*tre a patriei, peste sufletele noastre, ale tuturora, lumina tonifiantă a grijii responsabile față de fiecare dintre noi, față de bunul mers al treburilor țării, în cel de-al patrulea an al cincinalului în curs, certitudinea că vom clădi pe pamintul țării, în casele noastre, tot ceea ce ne-am propus. Concomitent, remarcabila cuvintare tovarășului Nicolae Ceaușescu la primirea a șefilor misiunilor diplomatice a creat toți în țara noastră, care au adresat urările lor de bine poporului român și conducătorului său, are semnificația profundă a reafirmării hotărârii României de a continua și în 1979 politica ei externă de largă deschidere spre lume, de pace și înțelegere cu alte popoare, de a acționa in strânsă unire cu toți oamenii de bună credință din lume pentru triumful unui curs rațional în viața mondială. Prin mesajul reprezentantului ei cel mai autorizat, țara noastră și-a exprimat încă o dată încrederea ei plenară in capacitatea reală a popoarelor de a spulbera orice nori amenințători care ar putea întuneca cerul omenirii, a proiectat la scară globală urarea sinceră și atât de nobilă a poporului român ca anul 1979 „să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă și independentă, în lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune și mai drepte pe planeta noastră“. Având în frunte un partid încercat, care și-a probat cu prisosință în practică devotamentul nețărmurit față de interesele supreme ale națiunii noastre, capacitatea de a-i călăuzi sigur destinele spre o viață mai bună și mai dreaptă, un mare bărbat de stat care conduce cu înaltă responsabilitate și nedezmințit patriotism grandioasa operă de înălțare a țării, dispunând de planuri cutezătoare pentru acest an, ca și pentru anii ce, vin, de o puternică temelie industrială, agrară și cultural-științifică pe care clădește mereu mai sus coloanele propășirii și înfloririi sale, poporul român are rațiuni puternice să-și scruteze pătruns de încredere viitorul său luminos, pe care și-l făurește prin propria sa trudă și pe care îl merită pe deplin. „Avem toate temeiurile — spunea în acest sens tovarășul Nicolae Ceaușescu — să privim viitorul cu optimism, convinși că popoarele, forțele înaintate, pot asigura instaurarea în lume a politicii noi, de egalitate și respect între națiuni, de dezvoltare liberă și independentă a fiecărui stat, de colaborare și pace mondială". Aureolați de lumina puternică pe care o generează fuziunea deplină dintre partid și popor, pășim, așadar, în 1979, cu toții umăr la umăr, cu Încredere nețărmurită in justețea Programului partidului și la capacitatea noastră de a-1 realiza întocmai, fiecare la locul nostru de muncă, spre binele fiecăruia dintre noi și spre măreția scumpei noastre patrii, cu convingerea neclintită că mesajul de pace și colaborare adresat lumii de conducătorul partidului și statului nostru, împreună cu urările de bine adresate de Anul Nou popoarelor lor și întregii lumi de majoritatea covîrșitoare a șefilor de stat și de guvern al celorlalte țări, vor determina ca acest an sa marcheze noi progrese spre împlinirea aspirațiilor de libertate, independență, progres și pace ale întregii omeniri. flliciae chilie sărbătoare Pe cerul tîmplei — murmur de izvor și pentru prunci un gînd de bucurii... Pe plaiul românesc e sărbătoare, tresar zăpezi pe plaiuri aurii. Sclipiri aduci la guri de rai , o sevă se-adună-n zare ca o stea ce crește. Sărbătorind femeia luminată, întreaga țară spiritu i cinstește ! Cresc gînduri de bazalt și glorii prin vremuri și prin generații. Trec faptele-i in file de istorii ca visul cel mai pur prin constelații. viorica nania TSy dragoste și prețuire Bucuria care în mod firesc ne umple inima tuturora la acest început de an nou este puternic amplificată și dobîndește valențe superioare de frumusețe umană atunci cînd, într-una din primele zile ale anului, la 7 ianuarie, Întregul popor român sărbătorește și omagiază, cu gînd curat și sentimente sincere de dragoste și prețuire, ziua de naștere a marii sale fiice, tovarășa Elena Ceaușescu. Este un titlu de legitimă mîndrie patriotică pentru noi, românii, să omagiem, in aceste zile, în persoana tovarășei Elena Ceaușescu, chintesența fericită a unor calități polivalente de remarcabil militant și conducător politic, strălucit om de știința, credincioasă tovarășă de viață a conducătorului partidului și statului nostru, minunată mamă. Erou al Muncii Socialiste, înflăcărată luptătoare pentru dreptatea, demnitatea și binele fiecăruia dintre fiii și fiicele acestui pământ. Pentru că, adsucind, la această minunată aniversare, prinosul său de stimă, respect și recunoștință unei ilustre românce, autentică reprezentantă a strălucitelor femei care au asigurat perenitatea și mulțimea trăsăturilor frumoase ale neamului românesc. întreaga țară omagiază exemplara viață de muncă fără preget și de luptă curajoasă, din cea mai fragedă tinerețe și până la anii de împlinire a unui pilduitor crez patriotic și revoluționar, pe care tovarășa Elena Ceaușescu a dăruit-o celui mai nobil ideal : emanciparea, propășirea, libertatea și independența propriului popor. Pentru că, astăzi, calitatea înaltă de membră a Biroului Permanent al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., calitate în care îndeplinește funcția de , președinte, al Comisiei C.C. al P.C.R. pejitrri prodligiiâe de cadre de Vtrlio SL de.Stat de deputat în forul legislativ suprem al țării, precum și marile griji și răspunderi pentru viața noastră de azi și de mîine ce-i revin alături de primul bărbat al țării încununează și aureolează o eroică și îndelungată activitate pusă neabătut în slujba binelui poporului român, care îi aduce, la aniversarea zilei de naștere, și îi va aduce mereu, un omagiu fierbinte și binemeritat. a Pentru că, sărbătorind ziua de naștere tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, aducem omagiul nostru unui luminat om de știință, care și-a cucerit printr-o activitate perseverentă, plină de strălucire, un loc de prim rang în domeniul de vîrf al chimiei polimerilor și cauciucului sintetic, care a contribuit enorm la statornicirea unei firești legături între cercetarea științifică și nevoile reale de dezvoltare și progres ale economiei noastre naționale, ca și la propășirea științei și învățămîntului românesc în general, care, prin promovarea largă a dialogului cu oamenii de știință de pe toate continentele lumii, prin prestigioasele titluri acordate de cele mai renumite foruri științifice din numeroase țări, a întărit și extins considerabil conexiunile gîndirii științifice românești cu patrimoniul de civilizație al omenirii, a sporit respectul de care se bucură inteligența românească pe arena mondială, a adus un aport de preț — larg apreciat pe plan internațional — la cauza înțelegerii, colaborării și păcii. Pentru că, împletind cu flori gingașe din toate colțurile țării, cu flori curate ale dragostei și recunoștinței noastre, o mare și frumoasă cunună pentru omagierea tovarășei Elena Ceaușescu la ziua sa de naștere, ne gîndim, înainte de toate, la minunatele și alesele sale calități sufletești, la modestia, căldura și sensibilitatea sufletului său, care a vibrat și vibrează cu nestinsă căldură umană la toate bucuriile și necazurile neamului nostru, fie că este vorba de marile prilejuri de bucurie națională pe care ni le oferă remarcabilele fapte de muncă ale poporului nostru ori de momentele de restriște care s-au abătut asupra țării, momente în care prima și cea mai iubită fiică a ei a fost întotdeauna alături de oamenii cei mulți și simpli din rîndul cărora s-a ridicat, pe care i-a îmbărbătat și i-a ajutat cu eficiență, binemeritîndu-și căldura, dragostea și recunoștința lor. Pentru minunatele sale calități umane, pentru modul exemplar în care și-a slujit și își slujește țara și poporul, pentru căldura unui mare suflet ce se răsfrînge asupra noastră, a tuturor, pentru tot ceea ce datorăm acestei strălucite fiice a neamului, ne unim glasurile și inimile cu cele ale tuturor locuitorilor patriei noastre, adresînd tovarășei Elena Ceaușescu, la aniversarea zilei sale de naștere, care este o sărbătoare scumpă nouă, tuturor, un sincer și fierbinte „La mulți ani "săptămâna**