Saptamina, 1986 (Anul 16, nr. 1-52)

1986-01-04 / nr. 1

SERIE NOUĂ, NR. CULTURALA A CAPITALEI 1 (786), SiMBATA 4 IANUARIE 1986 . PAGINI 2 LEI REVISTĂ EDITATĂ DE COMITETUL PENTRU CULTURĂ ȘI EDUCAȚIE SOCIALISTĂ AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ÎMPLINIRI ȘI PERSPECTIVE COMUNISTE întoarcem fila calendarului cu sublimă mândrie și înaripată încredere, sentimente indestructibil îngemănate și amplu resimțite de întregul popor. Cumpăna dintre 1985 și 1986 coincite cu predarea ștafetei hărniciei dintre două cincinale, unități de măsură ale timpului in necontenitul proces al devenirii noastre. Am încheiat incă un cincinal, al șaptelea — fapt esențial pentru istoria contemporană a țării. Așa cum sintetiza omul aflat necontenit de veghe lingă timpul țării, președintele Republicii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu ocazia primirii tradiționalei urări de sfirșit de an a tinerei generații : „încheiem anul 1935 cu rezultate însemnate in dezvoltarea patriei noastre, încheiem, în același timp, cel de-al 7-lea cincinal de dezvoltare economico-socială, cincinalul în care Dunărea a căpătat o nouă ieșire la mare, prin darea în funcțiune a Canalului Dunăre — Marea Neagră. Dacă numai această realizare am fi înfăptuit-o in acest cincinal — și tot am putea spune că, intr-adevăr, poporul nostru a obținut minunate realizări. Dar, In industrie, în agricultură, în știință, în cultură, ln ridicarea nivelului de trai material și spiritual — deși a trebuit să învingem multe greutăți — am obținut realizări însemnate, care au ridicat patria noastră pe noi culmi de progres și civilizație, pe o nouă treaptă a constricției socialiste“. La cumpăna dintre cincinale, țara pășește în Noul An deschizind încă o fereastră spre viitor. Un viitor care, chiar din clipele de început, conturează noile coloane ale devenirii patriei, așa cum sunt proiectate de Directivele Congresului al XIII-lea al partidului, de orientările — cu excepțională încărcătură de idei și cu o uriașă capacitate de prefigurare a zilei de mîine — elaborate de secretarul general al partidului. Am început Noul An — 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o nouă etapă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de țară în curs de dezvoltare la cel de țară mediu dezvoltată. Cu aceeași datină de dragoste și giad înalt, țara întreagă s-a aflat — ca întotdeauna și în aceste clipe solemne — împreună cu președintele său, țara întreagă a ascultat Cuvîntul iubitului și respectatului său conducător — Mesajul tovarășului Nicolae Ceaușescu. Au fost rostite marile noastre adevăruri, marile noastre năzuințe. Din nou, glasul președintelui țării s-a identificat cu glasul României, adresind lumii mesajul de înțelegere, de colaborare, de prosperitate și pace : „Intrînd în noul an proclamat de Organizația Națiunilor Unite ca Anul internațional al păcii — să ne unim forțele cu toate popoarele lumii și să facem totul pentru ca el să răspundă pe deplin așteptărilor și speranțelor întregii omeniri de a se ajunge la înțelegeri care să deschidă calea dezarmării, a înlăturării pericolului nuclear“, în fața bilanțului de certitudini al etapei care s-a încheiat, în fața perspectivelor minunate — puse in evidență cu magistrală clarviziune și în Mesajul de Anul Nou de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România — poporul român, conștient de dimensiunea istorică a timpului prezent, hotărît să făurească un viitor strălucit, strâns unit în jurul partidului, al secretarului său general, se angajează cu toată ființa pe drumul către o nouă etapă, superioară, spre noi culmi de civilizație și progres. „saptämma" încheiem anul 1935 și, totodată, cel de-al 7-lea cincinal cu satisfacția datoriei împlinite, cu rezultate însemnate in dezvoltarea economică și socială a patriei. In condițiile grele, determinate de criza economică mondială și unele lipsuri și contradicții interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale cialiste, a progresului și civilizației, sau ridicării nivelului de trai material spiritual al întregului popor. Au contiinuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naționale, au sporit avuția țării și venitul național. Au fost obținute, de asemenea, realizări importante în domeniul învățământului, științei și culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societății noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei și pe baza creșterii venitului național, s-a asigurat mărirea retribuției reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor țărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri și a serviciilor către populație. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorității orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund științific, realist și mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacității creatoare și forței poporului român de a învinge orice obstacole și greutăți și de a acționa, intr-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centru vital al națiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere și suverane, pe culmi tot mai inalte de progres și civilizație. Pentru rezultatele bune obținute în acest an și în intreg cincinalul 1981— 1985, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat guvernului, precum și al meu persoșnal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii cele mai calde felicitări și urări de noi victorii in înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și inaintarea României spre comunism. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste, începemd noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător și de mare perspectivă, care va asigura intrarea României intr-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de țară in curs de dezvoltare la cel de țară mediu dezvoltată. Pe baza hotăririlor Congresului al XlV-lea al partidului, in cincinalul 1986—1990 industria, agricultura, construcțiile, știința și cultura vor cunoaște o nouă dezvoltare, un puternic avint. In centrul atenției vor sta dezvoltarea intensivă a întregii activități, realizarea unei calități noi, superioare a muncii și vieții poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor mărețe obiective, să acționăm cu întreaga noastră pricepere și energie pentru a asigura înfăptuirea in cele mai bune condiții a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate. Și in continuare se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice și de materii prime, pe întărirea simțului gospodăresc și a spiritului de răspundere in folosirea judicioasă și reducerea consumurilor energetice și materiale Este necesar, de asemenea, să se acționeze cu toată fermitatea în direcția creșterii substanțiale a productivității muncii, a ridicării calității și nivelului tehnic al producției, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii. In agricultură va trebui să asigurăm desfășurarea largă, in această perioadă, a noii revoluții agrare, care presupune, înainte de toate, producții agricole mari în toate sectoarele, schimbarea revoluționară a modului de muncă, de viață și de gîndire al țărănimii. (Continuare in pag. !J MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România,