Saptamina, 1987 (Anul 17, nr. 1-52)

1987-01-05 / nr. 1

SERIE NOUA, MR. 1 (838), LUNII 5 IANUARIE 1987 — 8 PAGINII 2 LEI MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovcrâ i și pierini, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Am deosebita plăcere ca, in numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și Guvernului, preal cum ți al meu personal, să adresei tuturor oamenilor muncii, intregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări ți cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacția unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate ți a comunismului pe pământul românesc. In condițiile economice internaționale grele, am reușit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creștere a producției industriale de peste 7 la sută față de anul trecut, să obținem progrese însemnate in sporirea productivității muncii ți ridicarea nivelului tehnic si calitativ al produselor, In creșterea eficienței economice și a venitului național. In agricultură, am obținut cea mai mare recoltă de cereale din istoria țârii — de peste 13 milioane tone. Au continuat să se dezvolte invățămintul, știința, cultura, întreaga viață economică și socială a țârii. Toate aceste realizări evidențiază cu putere justețea politicii generale partidului nostru, care, aplicind in mod a creator adevărurile ți legitățile obiective la realitățile ți condițiile concrete din România, iți îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea română pe calea socialismului ți comunismului, a independenței, bunăstării și fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfășurată în acest an, putem aprecia că 1986 - primul an al celui de-al 8-lea cincinal - a fost un an în care poporul (Continuare in pag. 2) portret Vin dintr-un timp al oprimării, al mascaradei politice conduse de majestățile lor, care mai de care mai petrecăreț mai adunător, ți mai nepăsător la durerile unui popor care a suferit multe împilări, năvăliri ți abuzuri, avînd norocul nesperat de a fi martor al unei revoluții de dimensiunile unei puternice mișcări tectonice ce a surpat straturile sociale, aducîndu-le la adevărații parametri. Am văzut cit de repede se poate distruge o clasă putredă, îngrifată, bogată, fără suflet, fără patrie, cheltuitoare și surdă la strigătele sărăcimii. Ceea ce părea o utopie în timpul lecturilor cărților marxiste, rare și dobindite cu riscuri, a fost înfăptuit in mare parte, cu o sărghință demnă de toată admirația. O țară ruinată, datoare vindută, o țară a satelor de lut, a bordeielor și a urbanisticii la paiantă, fată a devenit în haine noi de beton un răspuns la calomniile celor fugiți de pe aici cu coada între picioare. Am scris de multe ori despre cei ce au ridicat România de la starea de periferie a Europei la o mîndră Patrie a muncitorilor, să mi se îngăduie să aștern pe hirtie și cîteva rînduri despre o femeie curajoasă care din fragedă tinerețe și-a închinat viața luptei pentru dreptate socială, pentru răsturnarea unei burghezii înfipte parcă pe vecie în scaunele puterii. Ea, această strălucită Fiică a plaiurilor românești, a ales drumul spinos al înfruntării celor ce se credeau de neimatinat alături de un bărbat veșnic tînăr, cum 11 știm în zilele noastre, de un Conducător politic care nu are timp de pierdut, cel ce a dat Țării monumentalul Canal, un drum al vulturilor : Transfăgărășanul, Metroul, uriașele cartiere ce conțin milioane de locuințe pentru oamenii munci. După un bun obicei românesc, femeia de excepție și-a urmat bărbatul pînâ la poarta lagărelor de concentrare sau o eugen barbu (Continuare in pag- 2) PIEREPTE MEREU MAI ÎNALTE * Acum, la început de an, ca întotdeauna, viața țării este marcată de preocuparea politică privind mobilizarea și reunirea tuturor energiilor naționale in vederea înfăptuirii sarcinilor și obiectivelor strategice stabilite de partid in perspectiva continuării procesului revoluționar de dezvoltare multilaterală a patriei socialiste. 1986 — primul an al celui de al 8-lea cincinal, un an al cărui bilanț este important pentru poporul nostru prin tot ceea ce am realizat, ca și prin tot ceea ce ne propunem să realizăm. Pentru că, așa cum arăta tovarășul Nicolae Ceaușescu la recenta Plenară a C.C. al P.C.R., la Plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, ca și in cuvintarea ținută cu prilejul tradiționalei sărbători a Plugușorului tineretului, rezultatele obținute creează condițiile pentru înfăptuirea cu succes a hotăririlor Congresului al XlII-lea al partidului privind dezvoltarea economico-socială in cincinalul 1986—1990 și pînă în anul 2000, și trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. 1986 — an de neostenite eforturi, de strălucite acțiuni inițiate de tovarășul Nicolae Ceaușescu pentru apărarea dreptului fundamental al oamenilor de pretutindeni la viață, la libertate, la pace, pentru înfăptuirea noilor idealuri ale omenirii — o lume fără arme și fără războaie, anul referendumului de la 23 noiembrie. Strălucitele cuvintări rostite de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român, la lucrările Marii Adunări Naționale, precum și la forumurile democratice care au reunit reprezentanții oamenilor muncii din industrie și agricultură, practic din toate domeniile de activitate, înseși dezbaterile ce au avut loc, au relevat ca o preocupare primordială, garanție a succesului preconizat pentru eforturile întreprinse, necesitatea mobilizării și punerii în valoare la cote superioare a tuturor energiilor creatoare ale națiunii, a tuturor resurselor materiale și umane de care dispunem. Am pășit in noul an cu încredere și optimism, sentimente firești, întemeiate pe clarviziunea lucidă, pe realismul profund cu care partidul nostru comunist fundamentează strategia dezvoltării economico-sociale a patriei, conduce întregul proces istoric de edificare a noii ompduiri. Printr-o tradiție ce ține ție înalta vibrație a conștiinței noastre patriotice, revoluționare, am urmărit cu emoție și mindune, la cumpăna dintre ani. Mesajul adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu. Țara întreagă s-a aflat, ca Întotdeauna, și in aceste clipe solemne împreună cu președintele ei, țara întreagă a ascultat cuvîntul secretarului general al partidului. Au fost rostite marile noastre adevăruri, marile noastre năzuințe. Din nou glasul președintelui țării s-a identificat cu glasul României adresînd lumii mesajul de înțelegere și colaborare, de prosperitate și pace. Cuvintele marelui fiu al României socialiste, ale celui care de peste cinci decenii militează cu exemplară dăruire pentru progresul și independența patriei, pentru fericirea și demnitatea poporului; cuvintele celui care de peste douăzeci de ani in fruntea partidului și statului este chezașul izbînzilor de azi și de mîine au dinamizat energiile și capacitatea creatoare a întregului popor. Vibrantele îndemnuri ale tovarășului Nicolae Ceaușescu se regăsesc în aceste zile de început al noului an, în entuziasmul insufletitor și angajarea cu care clasa muncitoarei țărănimea, intelectualitatea, întregul popor înfăptuiesc istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea și obiectivele celui de al 8—lea cincinal. Strips uniți în jurul partidului, al secretarului său general, ca întotdeauna, noi toți, întregul popor ne angajăm acum, la început de an să acționăm pentru dezvoltarea continuă a patriei socialiste, pentru bunăstarea poporului român, pentru a ne ridica viata și munca pe trepte mereu mai înalte, pe coordonatele civilizației și progresului. „săptămîna"