Scânteia Tineretului, aprilie 1952 (Anul 7, nr. 917-942)

1952-04-01 / nr. 917

Proletari din toate ţările, uniţi-văl Serial-a Anul IV Nr. 917 4 PAGINI 20 BANI Marţi 1 Aprilie 1952 Pentru un regim sever de economii! Hotărîrea guvernului şi partidului privind măsurile necesare pentru consolidarea succesului reformei băneşti, concretizând cu fidelitate principii de politică economică a partidului nostru, inspirate din învăţătura lui Lenin şi Stalin, marii dascăli ai omenirii muncitoare, ne învaţă să aplicăm cu stricteţe principiul economiilor în folosirea resurselor materiale, Este ştiut că un regim de economii nu poate fi realizat în societatea capitalistă unde stăpâni ai mijloacelor de producţie sunt marii industriaşi şi proprietari agrari. Numai în U.R.S.S., unde se con- Istruieşte comunismul, şi în ţările de democraţie populară unde se făureşte socialismul, sunt create condiţiile pentru un regim de economii. Aci planificarea oferă întreprinderilor cele mai bune condiţiuni de organizare a producţiei, iar oamenii muncii eliberaţi de exploatare manifestă un interes direct faţă de gospodărirea bunurilor obşteşti. In lupta pentru economii, tineretul din ţara noastră este sprijinit din plin de către muncitorii, maiştrii şi tehnicienii vârstnici, în frunte cu comuniştii. Astfel, maistrul comunist Balint Anton de la Uzinele Textile Timişoara, a hotărît să accelereze viteza de circulaţie a fondului de rulment în aşa fel, ca până la 1 Mai să elibereze din fondul propriu al secţiei, suma de 51.800 lei La această iniţiativă, maistrul comunist a antrenat întregul tineret din secţia unde lucrează. ţk. Aceea sunt mereu mai numeroşi tinerii care realizează însemnate economii. Numai la combinatul „Sovrommetal’Reşiţa, tineretul a realizat în scurt timp economii de materiale materii prime, combustibil şi energie în valoare de peste 350.000 lei. Metoda de economii a stahanoviste Lidia Corabelnicova înlesneşte în cea mai mare măsură lupta pentru economii a tineretului din ţara noastră Folosind această metodă tinerii muncitori de la atelierul mecanic al fabricii „Steaua Roşie“ din Bacău ai economisit metal în valoare de 11.050 lei. Cu toate succesele obţinute până acum de către tinerii muncitori, lupta pentru economii nu a devenit totuş îndeajuns o preocupare multilaterală şi permanentă. Nefiind antrenaţi de către comitetele U.T.M. încă mulţi tineri nu folosesc raţional toate mijloacele de producţie, nu se străduesc să realizeze economii. Aşa de pildă, unii tineri de la uzinele „Semănătoarea” se dezinteresează de problema însemnată a luptei pentru refolosirea deşeurilor. Comitetele regionale şi raionale, precum şi comitetele organizaţiilor de bază U.T.M. de pe şantiere, din fabrici şi uzine, din gospodăriile agricole de stat, S.M.T. şi din gospodăriile agricole colective trebue de aceea să ducă o muncă susţinută pentru a face din fiecare tânăr un bun gospodar la locul său de muncă, un om care să folosească orice mijloc pentru economisirea bunurilor obşteşti. Un rol deosebit de important, insuficient înţeles încă de către unii tineri şi chiar activişti U.T.M., de exemplu în regiunea Prahova sau în raionul Petroşani, îl au în această direcţie posturile utemiste de control, care prin raidurile lor trebue să descopere rezervele şi să sprijine lupta tineretului pentru economii, aducând propuneri asupra posibilităţilor de realizare a acestora. Deasemeni de cea mai mare importanţă în lupta pentru economii cât mai mari este extinderea conturilor de economii personale şi pe brigăzi. Din păcate, şi această excepţional de importantă metodă sovietică a fost neglijată de către o serie de organizaţii U.T.M. Ele trebue să-şi îndrepte neîntârziat atenţia spre conturile de economii, să înveţe pe tineri cum să se realizeze, să urmărească evidenţa permanentă a lor De o mare atenţie trebue să se bucure în faţa comitetelor raionale şi regionale U.T.M. în campania permanentă pentru mari economii, organizaţiile de bază din instituţii-minnistere etc. Alături de fabrici şi uzine, în birourile instituţiilor se pot realiza eco- TrUTTifluhu 't'tla. Tinj, însemnate prin reducerea consumului de rechizite, prin economisirea de energie electrică şi raţionalizarea corespondenţei şi a convorbirilor telefonice interurbane, prin folosirea chibzuită a banilor în deplasări şi mai ales prin rezolvarea în spirit creator, potrivnic birocratismului, a lucrărilor administrative, pot fi aduse patriei economii de milioane de lei. Lupta pentru economii, pentru reducerea preţului de cost al produselor trebue să-l preocupe pe fiecare tânăr în parte. Este îndatorirea de onoare a agitatorilor utemişti să arate fiecărui tânăr muncitor, ţăran muncitor, tehnician şi funcţionar, că în spatele fiecărui leu nou trebue să stea o cantitate cât mai mare de produse. Cu cât lupta pentru economii va fi dusă mai intens, cu atât această cantitate va creşte, cu atât fiecare leu va avea o mai mare putere de cumpărare, cu atât salariul real al oamenilor munci va fi mai ridicat şi nivelul lor de tra va creşte. în numărul de azi: ION POPESCU: Spre 100.000 km.! (pag. Il-a). MIRCEA SAVU: Pentru îndeplinirea planului de achiziţii (pag. Il-a). CORNEL POPESCU: Ce să fiu ? (pag. Il-a). ANA CASIENOVA : Educarea atitudinii comuniste faţă de muncă (pag. Ill-a). PIUS COVACI : Complexul G.M.A. mijloc puternic de educare comunistă a tineretului (pag. IlI-a). B. DUMITRESCU : Toată atenţia pregătirii alegerilor (pag. IlI-a). Comunicatul Biroului Politic al C.C. al Partidului Comunist Grec (pag. IV-a). Apelul Postului de radio „Grecia liberă” (pag. IV-a). MARIA BANUŞ: Nikos Beloiannis (poezie) (pag. IV-a). VERONICA PORUMBACU: Nu-l voiî uita (poezie) (pag. IV-a). Lucrările Sesiunii Biroului Consiliului Mondial al Păcii (pag. IV-a). Lucrările Comisiei O.N.U. pentru dezarmare (pag. IV-a). Să fie traşi la răspundere imperialiştii americani — odioșii purtători ai războiului bacteriologic (pag. IV-a). O nouă reducere de preţuri în Uniunea Sovietică Hotărîrea Consiliului de Miniştri al U. R. S. S. şi a C. C. al Partidului Comunist (bolşevic) al Uniunii Sovietice cu privire la noua reducere a preţurilor de stat cu amănuntul la mărfurile alimentare MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: A fost dată publicităţii Hotărîrea Consiliului de Miniştri al U.R.S.S. şi a Comitetului ,Central al Partidului Comunist (bolşevic) al Uniunii Sovietice cu privire la noua reducere a preţurilor de stat cu amănuntul la mărfurile alimentare. In Hotărîre se spune: In legătură cu succesele obţinute în 1951 în domeniul producţiei industriale şi agricole, în legătură cu creşterea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost al produselor, Guvernul Sovietic şi Comitetul Central al P.C. (b) al U.R.S.S. au socotit posibil să înfăptuiască, cu începere dela 1 Aprilie 1952, o nouă reducere — a cincea la număr — a preţurilor de stat cu amănuntul la mărfurile alimentare de larg consum. Consiliul de Miniştri al U.R.S.S. şi Comitetul Central al P.C. (b) al U.R.S.S. au hotărît: 1. Să reducă începând dela 1 Aprilie 1952 preţurile de stat cu amănuntul la mărfurile alimentare după cum urmează: Pâine, făină şi macaroane Pâine de secară — cu 12%. Pâine din făină de grâu integrală — cu 12%. Pâine din făină măcinată mărunt — cu 15%. Pâine din făină de grâu de calitate superioară, franzele, covrigi şi alte produse de brutărie — cu 15%. Făină Făină de secară — cu 12% Făină de grâu integrală —cu 12% Făină de secară măcinată mărunt şi cernută — cu 15% Făină de grâu de calitate superioară şi alte sorturi de făină — cu 15%. Macaroane, fidea şi alte paste făinoase — cu 15%. Drojdie de bere — cu 20%. Crupe, orez, păstăioase şi concentrate alimentare Griş, arpacoş şi fulgi de ovăz — cu 20%. Crupe de meli, hrişcă, orez, sago şi alte crupe şi păstăioase — cu 15%. Concentrate alimentare — cu 10%. Amidon — cu 15%. Cereale şi nutreţ Secară — cu 12%. Grâu, ovăz, orz şi alte cereale — cu 16%. Tărâţe, turte oleaginoase, şroturi, nutreţuri mixte, fân şi paie — cu 15%. Carne şi produse de gline Carne de vacă, de berbec, de porc, salamuri, cremwurşti, cârnaţi, găini şi alte produse de carne — cu 15%. Raţe, gâşte şi curci — cu 20%. Conserve de carne, conserve de legume cu carne — cu 20%. Grăsimi, brânzeturi şi produse lactate Unt — cu 15%. Slănină - cu 20%. Lapte, produse lactate şi lapte condensat — cu 10%. Brânză sovietică, şvaiţer, brânză de Olanda şi alte brânzeturi -cu 20%. Brânzeturi locale — cu 10%. Ulei vegetal — cu 20%. Ulei de arahide şi din sâmburi — cu 30%. Margarina — cu 15%. Sosuri—maioneze — cu 30%. Îngheţată — cu 15%. Ouă — cu 15%. Zahăr, produse de cofetărie şi coloniale Zahăr tos şi rafinat — cu 10%. Caramele învelite, fondante, şocolată şi alte produse zaharoase de cofetărie — cu 10%. . Caramele neînvelite — cu 15%. Biscuiţi, diferite prăjituri, turtă dulce, pesmeţi şi alte produse făinoase de cofetărie — cu 12%. Dulceaţă, jam şi jeleuri — cu 10%. Vitamine — cu 10%. Ceai natural — cu 20%. Cafea naturală şi cacao — cu 15%. Băuturi pe bază de cafea — cu 10%. Sare — cu 30%. Esenţă de oţet — cu 15%. Fructe Mere, pere şi struguri — cu 20%. Fructe congelate — cu 20%. Fructe uscate şi nuci— cu 20%. Conserve de legume şi fructe Conserve de legume naturale: castraveţi, ardei, mazăre verde, tomate şi legume congelate — cu 20%. Conserve de fructe, compoturi, pure şi pastă, legume marinate, tomate-pastă, tomate-pure, sucuri de fructe şi tomate — cu 10%. ‘uirctnu ixUjuvdo-no c+rngy,ri, de mere, prune şi de tomate — cu 20%. 2. — Să se reducă în mod corespunzător preţurile la restaurante, cantine şi la alte întreprinderi de alimentaţie publică. 3. — Să se reducă cu începere dela 1 Aprilie 1952 preţurile cu amănuntul la cărţi, inclusiv manuale, în medie cu 18%. 4. — Să se reducă de asemenea cu începere dela 1 Aprilie 1952 tarifele la hoteluri în medie cu 15%. Din ţara constructorilor comunismului a sosit o nouă veste despre viaţa mereu mai îmbelşugată pe care o trăiesc cei mai fericiţi oameni din lume — oamenii sovietici. Astăzi la Moscova, ca şi pe întreg cuprinsul Uniunii Sovietice, vitrinele sunt împodobite de sărbătoare. Vechile tăbliţe cu preţuri au fost înlocuite. Au apărut noile preţuri reduse la produsele alimentare, încărcate cu cele mai diverse alimente, magazinele sovietice vând astăzi mărfurile mai ieftin cu 10—30%. Deasemeni, au fost reduse cu 18% preţurile cu amănuntul la cărţi inclusiv manuale. Lista reducerilor de preţuri publicată mai sus este o oglindă vie a ridicării necontenite a nivelului de trai al oamenilor sovietici. Fiecare succes al economiei Uniunii Sovietice face ca zilele minunate ale comunismului să fie din ce în ce mai aproape, zilele în care fiecare om sovietic va munci după capacităţile sale şi va primi după necesităţi. Această reducere de preţuri — a cincea de la terminarea războiului — constitue un nou pas pe linia înfăptuirii politicii staliniste de reducere sistematică a preţurilor la mărfurile de larg consum, o nouă victorie a politicii de pace a Uniunii Sovietice. Ea dovedeşte din plin grija permanentă a Partidului Bolşevic şi a tovarăşului Stalin personal pentru continua ridicare a bunei stări a constructorilor comunismului. In acelaş timp, în ţările capitaliste, cursa înarmărilor duce la criză, la şomaj şi mizerie. Imperialiştii americani, ca şi slugile lor dolarizate, au preluat lozinca hitleristă „tunuri în loc de unt”, însuşi Truman a declarat recent că : „In viitoarele câteva luni, când se va simţi lipsa de mărfuri pentru consumul civil, pericolul inflaţiei va deveni din ce în ce mai serios“. Şi în ţările capitaliste se schimbă tăbliţele cu preţuri : în Franţa preţul untului a fost urcat de curând cu 6 franci, iar pâinea costă mai scump cu 39% faţă de ianuarie 1951. Popoarele lumii au primit cu o nemărginită bucurie vestea despre noile victorii paşnice ale popoarelor sovietice. Dragostea întregii omeniri muncitoare se îndreaptă spre ţara constructorilor comunismului, cea mai puternică piedică în calea planurilor demente ale imperialiştilor americani de deslănţuire a unui nou război mondial. Pentru consolidarea succesului reformei băneşti * *★ ★ ★ Creşte aportul tinerilor muncitori Brigadă fruntaşă pe întreprindere GALAŢI (Dela corespondentul nostru). Cei 9 membrii ai brigăzii a 10-a utemiste dela atelierul central de la I. M.D.,,Brăila”, avântaţi în întreceri socialiste au reuşit ca în cinstea alegerilor organelor conducătoare în U.T.M. să-şi depăşească planul de producţie pe luna Februarie. Deasemeni membrii acestei brigăzi au făcut însemnate economii de metal. Brigada este condusă de utemistul Sandu Dumitru. Această brigadă lucrează după un program de lucru şi astfel fiecare membru din brigadă ştie ce are de făcut zilnic iar cele 480 de minute sunt întrebuinţate cu folos. Comunistul Apostol Tiron sprijină foarte mult în activitatea de zi cu zi pe membrii acestei brigăzi. Membrii brigăzii a 10-a de la atelierul central ţin regulat consfătuiri unde în spirit critic şi autocritic se analizează activitatea brigăzii. Majoritatea membrilor din brigadă au luat să califice la locul de muncă după metoda sovietică Kotlear mai mulţi tineri. Astfel, responsabilul brigăzii, Sandu Dumitru, califică în meseria de strungar pe utemistul Dumitru Petrache, iar brigadiera Păcală Stana califică în meseria de frezor pe tinerii Bolboceanu Cristache şi Vasilescu Maria. In munca ce o depun în cadrul brigăzii s’au evidenţiat Radu Ioniţă, Soare Chiriac, Grebencea Vasile şi alţii care se achită cu cinste de sarcinile ce l1 se încredinţează. , Pentru succesele obţinute în producţie şi activitatea ce o depune zilnic, brigăzii a 10-a de la atelierul central i-a fost decernat steagul de brigadă fruntaşă pe întreprindere. Noi cadre calificate Pentru a obţine o productivitate mărită, pentru ca la toate fazele de producţie să existe cadrele necesare, în Combinatul „21 Decembrie” s-a pornit o campanie de calificare. Aplicând iniţiativa patriotică a maistrului Creman Francisc de la „Sovrommeta”-Reşiţa, colectivul combinatului a transformat fiecare secţie într’o şcoală de calificare. Având sprijinul organizaţiei de partid, maistrul Rădulescu Nîculae din hala de gatere califică în meseriile de gaterişti, circularişti şi pendularişti un număr de 41 de tovarăşi, iar la fabrica de lăzi, maistrul Abramovici Mesr califică un număr de 42 de tovarăşi. La depozitul de cherestea maistrul Meerovici Marcu califică în diferite munci şi în special la sortat cherestea 49, de tovarăşi. La combinatul„21 Decembrie” se califică până în prezent în total 132 de tovarăşi. Zilele trecute s-a acordat unui număr de 5 tovarăşi care au calificat tineretul la locul de muncă după metoda sovietică Kotlear, premii în bani. Ca urmare, în primele zile după premiere, încă 28 de tovarăşi au încheiat contracte, în fruntea lor aflându-se utemiştii Creangă Grigore, Jitaru Grigore, Berbecea Gheorghe, Kozac Iosif şi alţii. Tovarăşii care instruesc precum şi tovarăşii care se califică şi-au luat angajamentul de a-şi da tot interesul pentru ca procesul de instruire să se desfăşoare cu succes citind cărţi sovietice de specialitate. Iar în producţie să nu lipsească lucru nici o zi. Corespondent SIMION LEVENTER In regiunea Buzău se intensifică bătălia însămânţărilor BUZĂU. (De la corespondentul nostru). Folosind timpul prielnic pentru . .insămânţări, muncitorii gospodăriilor agricole de stat, membrii gospodăriilor agricole colective şi ţăranii muncitori din regiunea Buzău, muncesc pentru grăbirea însămânţărilor de primăvară. Până în prezent muncitorii gospodăriilor agricole de stat şi colectiviştii din regiune au însămânţat cu culturi din etapa I-a peste 1.200 hectare, folosind metode agrotehnice înaintate. Fruntaşi pe regiune la însămânţări sunt muncitorii gospodăriei agricole de stat din comuna Stâlpu, care, printr-o temeinică organizare a muncii, pe brigăzi şi echipe de lucru, au reuşit să însămânţeze 20 hectare cu orz, 20 hectare cu ovăz, 57 hectare cu mazăre, 10 hectare cu floarea soarelui, 8 hectare cu cartofi, 39 hectare cu lucerna, 30 hectare cu borceag, terminând astfel cu însămânţările din etapa I-a şi începând ,cu cele din a ll-a. Mobilizaţi de organizaţia de bază U.T.M. utemiştii din această gospodărie sunt în primele rânduri. Brigada I-a de tractorişti condusă de utemistul Toma Ibriş realizează zilnic peste două norme şi a obţinut până în prezent însemnate economii de combustibil. Brigada V-a de câmp, a tovarăşei Geta Toşu, secretara organizaţiei de bază UTM din gospodărie, care lucrează la însămânţatul plantelor leguminoase obţine zilnic din ce în ce mai mari succese. Utemiştii Burlacu Maria, Niţu Gheorghe, Nicoale Ghiţă şi alţii, sunt fruntaşi pe gospodărie la însămânţări. Deasemeni, muncitorii gospodăriei agricole de stat din Ţinteşti, Săbăoeni şi Pogoanele, au însămânţat într’un timp scurt, 80 la sută din suprafaţa planificată pentru culturi din etapa I-a. Deasemeni, colectiviştii din comunele Costeşti şi Tăbărăşti, au însămânţat în primele zile 14 hectare cu orz, 10,50 hectare cu mazăre, 5 hectare cu floarea soarelui şi altele. Urmând exemplul gospodăriilor agricole de stat şi al gospodăriilor agricole colective, ţăranii muncitori din raioanele regiunii Buzăui au obţinut, bune rezultate încă din primele zile ale începerii însămânţărilor. Până, la această dată, ţăranii muncitori din raioanele Buzău şi Pogoanele au terminat însămânţatul culturilor din etapa I-a. Cu aceiaşi intensitate, au început să se desfăşoare însămânţările de primăvară şi în raioanele Beceni şi Cislău, care fac parte din etapa V-a de însămânţări. Ţăranii muncitori din comuna Lipia, de pildă, au însămânţat numai în câteva zile 29 hectare cu orz, 4,75 hectare cu ovăz, 1 hectar cu floarea soarelui, un hectar cu grâu şi altele, iar cei din comuna Aliceni au însămânţat 34 hectare cu orz, 11,50 hectare cu ovăz, 1 hectar cu grâu de primăvară şi 2,50 hectare cu floarea soarelui. Tractoriştii au pornit întrecerile SIBIU. (De la corespondentul nostru ION JURCAN), încă din cursul săptămânii trecute, la S.M.T. Miercurea din raionul Sibiu, au început pregătirile brigăzilor de tractorişti pentru declasarea lor pe ogoarele gospodăriilor agricole colective, cu care au contractat. Pentru a putea asigura funcţionarea şi întreţinerea tractoarelor în bune condiţiuni, tractoriştii au luat tractoarele în păstrare socialistă, pe bază de contract, după metoda stahanovistei sovietice Nina Nazarova. Organizaţia de bază U.T.M. a staţiunii, în colaborare cu sindicatul şi conducerea S.M.T.-ului, a trecut la iniţierea de întreceri socialiste între brigăzi şi tractorişti. Cu această ocazie, tractoriştii Nicolae Olteanu, Gheorghe Ghibotaru, Iiie Răceanu şi alţii, şi-au luat angajamentul ca în timpul, acestei campanii să aplice metoda graficului orar a tractoristului sovietic Ivan Buncev. In ziua de 21 Martie el au început lucrările de primăvară. Tractoriştii Mihai Roth şi Gheorghe Ghibotaru, au arut în prima zi la gospodăria colectivă din comuna Miercurea, 10 hectare de teren. Deasemeni, la gospodăria agricolă colectivă din comuna Data, tractoristul Iulian Goia, a arat 4 hectare- iar la gospodăria agricolă colectivă din comuna Vingard, tractoristul Constantin Lupuleţ a arat cinci hectare. Primele economii la însămânţări CĂLĂRAŞI. (Prin telefon de la BOBEŞ TRAIAN, corespondent). Muncitorii de la gospodăria agricolă de stat Panduri, raionul Feteşti regiunea Ialomiţa, folosesc din plin timpul prielnic pentru însămânţările de primăvară. Astfel, până în ziua de 27 Martie, ei au terminat complect cu însămânţatul orzului, mazării, floarei soarelui, iar la lucernă au însămânţat 90 la sută din suprafaţa planificată. La culturile de ovăz ,şi borcea, din urgenţa II-a, s’au făcut însămânţări în proporţie de 50 la sută. Tinerii tractorişti din această gospodărie, îndrumaţi de organizaţia de bază U.T.M. depun eforturi sporite în muncile de însămânţări. Aşa, de pildă, brigada utemistă, condusă de tovarăşul Orosbir Stan, care lucrează la însămânţări, a făcut economii în valoare de 712 lei, înlocuind muncitorii de pe agregate care au alte lucruri de făcut în gospodărie cu ajutori de tractorişti, şefi de cultură, etc. Din această brigadă s’au evidenţiat utemştii Costică Gheorghe şi Dan Aurel, care au făcut lucru de bună calitate. Brigada II-a, condusă de tovarăşul Mitu Stan, este şi ea fruntaşă la însămânţări, reuşind să realizeze înainte de termen sarcinile planificate. Din această brigadă s-a evidenţiat utemistul tractorist Gheorghe Vasile, care a făcut însămânţări de bună calitate. Insămânţarea la timp o datorie patriotică „Concursul tinerilor grădinari“ Pentru a sădi şi desvolta la pionieri şi şcolari dragostea faţă de natură, pentru a aduce contribuţia copiilor patriei noastre la mărirea belşugului de produse agricole, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor, de comun acord cu Ministerul învăţământului Public a iniţiat organizarea „Concursului tinerilor grădinari” care se desfăşoară în întreaga ţară, începând de la 15 Martie la 1 Octombrie 1952. La „Concursul tinerilor grădinari“, vor participa unităţile şi detaşamentele de pionieri, colective de şcolari, cercurile tinerilor naturalişti, care vor contribui la creşterea unei largi mişcări a tinerilor grădinari în patria noastră. Pentru a participa la acest concurs pionierii şi şcolarii vor trebui să prezinte cel puţin 5 specii de legume (pătlăgele roşii, castraveţi, fasole, etc.), cel puţin 5 specii de flori (garoafe, crizanteme, muşcate, etc.) şi vor alege cel puţin 3 specii de plante medicinale (ievănţică, pelin, coada şoricelului, c.). Vor intra deasemeni în concurs participanţii care se vor ocupa cu plantarea şi îngrijirea pomilor şi viilor şi cei ce vor prezenta colecţii de seminţe şi ierbare. Se pot aduce şi mostre din plantele agricole cultivate în grădina şcolii. (gram,, porumb, floarea soarelui, etc.). Ţinând seama de importanţa deosebit de mare pe care o are acest concurs, comitetele regionale, raionale şi orăşeneşti U.T.M. vor trebui să ia din vreme o serie de măsuri. In colaborare cu, secţiile de învăţământ ale sfaturilor populare, vor trebui să instruiască activiştii, instructorii de pionieri şi cadrele didactice care se ocupă de munca cu pionierii. Pionierii şi şcolarii vor fi antrenaţi în munca de îngrijire a pomilor din grădinile şcolare, ale G.A.C. şi G.A.S. In cadrul „Concursului tinerilor grădinari” pionierii şi şcolarii şi în special tinerii naturalişti vor fi îndrumaţi să-şi organizeze „colţul viu“ la care trebue să se găsească flori, plante, ierburi, legume, etc. Tot în cadrul „Concursului tinerilor grădinari“, pionierii şi şcolarii pot confecţiona diferite materiale între care ierbare, colecţii, etc. „Concursul tinerilor grădinari” va lua sfârşit la 23 Septembrie când se va deschide „Săptămâna grădinii“ (între 23-30 )Musafirul căreia pionierii şi şcolarii vor aduna şi selecţiona roadele muncii lor. Cele mai bune rezultate vor fi trimise comitetului regional de unde se vor selecţiona şi se vor trimite la Bucureşti pentru a fi expuse şi premiate la expoziţia ce se va organiza pe ţară între 1-15 octombrie 1952. Pentru a lega activitatea pionierilor şi şcolarilor desfăşurată în mijlocul naturii de unele sărbători care să devină tradiţionale mişcării pioniereşti din ţara noastră, se va organiza sărbătorirea „Zilei florilor” şi a „Zilei păsărilor”, „Ziua păsărilor“. Intr’una din zilele săptămânii de la 17 Aprilie, pionierii şi şcolarii vor participa la sărbătorirea „Zilei păsărilor”. Ţinând seama de experienţa anului trecut în organizarea acestei zile, este bine ca pionierii şi şcolarii să fie îndrumaţi din vreme să lucreze căsuţe pentru păsări după Indicaţiile ce vor fi date prin gazeta „Pionierul” şi de către instructorii şi profesorii din şcoală. In ziua stabilită toţi pionierii şi şcolarii, însoţiţi de Instructori şi de profesorii de ştiinţe naturale, vor merge să pună căsuţele în pomi la locurile dinainte stabilite. „Ziua florilor”. Munca cu florile în cadrul mişcării pioniereşti are un mare rol educativ. Această muncă trebue să fie îndrăgită de fiecare pionier şi şcolar care vor participa la acţiunea de înfrumuseţare a oraşelor şi satelor noastre. In acest scop, în săptămâna de la 11-18 Mai se va organiza sărbătorirea „Zilei florilor”. Acţiunea de îngrijire şi sădire a fiorilor se va desfăşura sub lozinca: „Nici o şcoală, nici o casă fără flori“. Antrenând şi îndrumând pionierii şi şcolarii cu multă grijă în aceste acţiuni, le vom desvolta dragostea faţă de muncă, faţă de scumpa noastră patrie, vom creşte oameni noi, buni constructori ai socialismului şi comunismului în ţara noastră. întrecere sportivă între marile şantiere de construcţii Pornind să traducă în viaţă Hotărîrea Plenarei a Vl-a a C.C. al U.T.M. cu privire la munca sportivă, Hotărîre care subliniază necesitatea îmbunătăţirii activităţii sportive pe marile şantiere de construcţii, consiliul colectivului sportiv şi comitetul organizaţiei de bază U.T.M. de la Hidrocentrala V. I. Lenin, Bicaz, cheamă la întrecere sportivă cu prilejul aniversării a doi ani de la Introducerea complexului G.M.A. şi în cinstea alegerii organelor conducătoare UTM tinerii de pa şantierul canalul Dunăre—Marea Neagră și din Hunedoara. întrecerea sportivă cuprinde următoarele obiective : 1. întărirea colectivului sportiv prin atragerea de noi membri. 2. Introducerea gimnasticii de înviorare și antrenarea, tinerilor la trecerea probei de gimnastică G.M.A. 3. Organizarea unor concursuri de şah în cadrul cluburilor precum şi organizarea unei competiţii de şah deschisă începătorilor. 4. Mobilizarea unui mare număr de tineri la crosul „Să întâmpinăm 1 Mai". 5. Amenajarea de noi baze sportive şi în mod deosebit teren de voleubar, instalaţii pentru cursa cu obstacole G.M.A. 6. Trecerea examenului teoretic de către aspiranţii G.M.A. întrecerea se desfăşoară între 1 Aprilie şi 15 Mai. întrecerea sportivă între marile şantiere de construcţii se va desfăşura sub lozinca „Primii în sport, primii în prorducţie”.