Scînteia Tineretului, august 1954 (Anul 9, nr. 1638-1662)

1954-08-01 / nr. 1638

Proletari diti toate tdrlle, unifi-vd l nnPAM rFNTDAl AI I IMII IMITINFDFTllI Il MUNCITOR. Anul X Seria Il-a Nr. 1638 4 PAGINI —20 BANI Duminică 1 august 1954 Salutul adresat Comitetului Central al P. M. R. de Conferinţa pe ţară a Uniunii Tineretului Muncitor Conferinţa pe ţară a Uniunii Tineretului Muncitor, în numele U.T.M.-iştilor şi al întregului tineret muncitor al patriei noastre trimite partidului nostru drag şi Comitetului său Central un fierbinte salut. Fără margini este devotamentul şi dragostea tinerei generaţii a ţării noastre faţă de Partidul Muncitoresc Român, forţa conducătoare a poporului muncitor, creatorul, conducătorul şi eductorul organizaţiei revoluţionare de tineret din ţara noastră. Astăzi, la 10 ani după 23 August 1944, tineretul trăieşte în ura noastră o viaţă nouă, liberă, cu perspective din cele mai uminoase. Alături de întregul popor muncitor, tineretul participă la opera de construcţie socialistă, se bucură de cele mai argi drepturi şi libertăţi, de neconceput într-o ţară capitalistă. Pentru tineretul muncitor al Republicii Populare Române nu există nimic mai presus decît cauza partidului nostru care optă pentru bunăstarea poporului muncitor, pentru viaţa fericită a tineretului. Izvorul tuturor succeselor Uniunii Tineretului Muncitor, chezăşia izbînzii în îndeplinirea sarcinilor de seamă ce-i revin constă in conducerea sa de către partid. U.T.M.-iştii sînt credincioşi pînă la capăt principiului suprem al Uniunii Tineretului Muncitor — principiul conducerii de către partid — şi-l vor păstra şi apăra ca bunul cel mai de preţ. Delegaţii la Conferinţă, toţi utemiştii şi utemistele din patria noastră văd în Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. cu privire la activitatea Uniunii Tineretului Muncitor şi în salutul C.C. al P.M.R. o nouă mărturie a grijii părinteşti a partidului pentru îmbunătăţirea activităţii organizaţiei comuniste de tineret, un măreţ program de luptă, în activitatea Uniunii Tineretului Muncitor, aşa cum a arătat Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R., au existat o serie de lipsuri. Preocuparea de a organiza în rîndurile U.T.M.ului mase de tineri de la sate a fost insuficientă. Au existat încălcări ale democraţiei interne de organizaţie, slăbiciuni în munca educativă. Călăuziţi de indicaţiile partidului vom munci fără preget pentru a înlătura lipsurile şi slăbiciunile existente ! Conferinţa asigură Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român că sutele de mii de utemişti şi utemiste vor lupta cu hotărîre pentru îmbunătăţirea muncii politico-organizatorice a U.T.M., a educaţiei comuniste a tineretului, pentru întărirea legăturii U.T.M. cu masele largi ale tineretului, pentru aplicarea în viaţă a sarcinilor trasate prin Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. Uniunea Tineretului Muncitor are măreţul ţel de a fi ajutorul principal al partidului în opera de educaţie comunistă a tineretului. Ne angajăm să educăm tineretul în spiritul devotamentului nemărginit faţă de scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă, faţă de poporul muncitor şi faţă de partid. Minunatele tradiţii de luptă pentru libertate ale poporului nostru, eroicele lupte ale clasei muncitoare şi ţărănimii muncitoare, conduse de partid, sînt un izvor din care tineretul nostru învaţă să lupte pentru continua întărire a Republicii Populare Române, să apere cu hotărîre cuceririle revoluţionare ale poporului, libertatea şi independenţa patriei. Noi nu vom precupeţi nici un efort pentru a ne însuşi genialele învăţături ale lui Marx, Engels, Lenin, Stalin, care ne dau claritatea ţelului şi ne insuflă tărie şi încredere în viitor. Uniunea Tineretului Muncitor educă tineretul în spiritul dragostei şi recunoştinţei fierbiţi faţă de marea Uniune Sovietică, eliberatoarea şi sprijinitoarea poporului nostru, în spiritul prieteniei faţă de Republica Populară Chineză şi faţă de toate ţările lagărului socialist. Uniunea Tineretului Muncitor cultivă la tineri înaltele însuşiri morale ale comuniştilor, vigilenţa, combativitatea şi ura faţă de duşmanul de clasă, încrederea în cauza socialismului, curajul, hotărîrea de a infringe orice greutăţi. Ea sădeşte în conştiinţa tinerilor asemenea calităţi ca cinstea şi sinceritatea, modestia şi spiritul tovărăşesc, dragostea şi respectul pentru familie. Uniunea Tineretului Muncitor va demasca şi combate cu hotărîre uneltirile duşmanului de clasă, orice manifestări ale ideologiei străine: naţionalismul burghez, cosmopolitismul, misticismul. Ea va contribui activ la întărirea necontenită a frăţiei şi colaborării prieteneşti dintre tinerii romîni şi tinerii minorităţilor naţionale în lupta comună pentru construirea socialismului şi întărirea statului democrat-popular. Conferinţa pe ţară a U.T.M. se angajează în numele tineretului muncitor din patria noastră că va folosi toată priceperea, energia şi elanul tineresc pentru a îndeplini sarcinile puse de hotărîrea plenarei lărgite din august 1953 a C C. al P.M.R. cu privire la dezvoltarea economiei naţionale şi ridicarea continuă a nivelului de trai material şi cultural al oamenilor muncii. Uniunea Tineretului Muncitor va mobiliza pe tinerii muncitori din fabrici şi uzine să participe tot mai activ la întrecerea socialistă, să întărească şi să înmulţească brigăzile şi posturile utemiste de control, să sporească producţia bunurilor de consum popular, să lupte pentru ridicarea productivităţii muncii, reducerea preţului de cost, realizarea de economii, îmbunătăţirea calităţii produselor. Uniunea Tineretului Muncitor consideră drept sarcină centrală îmbunătăţirea muncii organizaţiilor sale săteşti. Organizaţiile U.T.M. vor da cea mai mare atenţie muncii politice pentru atragerea maselor de tineri ţărani muncitori la lupta pentru sporirea producţiei agricole vegetale şi animale, pentru consolidarea şi lărgirea sectorului socialist al agriculturii, pentru întărirea alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, sub conducerea clasei muncitoare. Utemiştii din S.M.T. şi G.A.S. vor fi în primele rînduri în lupta pentru ridicarea nivelului calificării lor profesionale, pentru îngrijirea şi folosirea maximă a capacităţii maşinilor agricole, pentru efectuarea lucrărilor agricole la timp şi în bune condiţiuni. Utemiştii şi tinerii din gospodării colective, întovărăşiri agricole, gospodării individuale, vor lupta neobosit pentru a-şi însuşi şi răspîndi cunoştinţele agro-zootehnice, pentru a deveni fruntaşi ai întrecerii socialiste şi patriotice, maeştri ai recoltelor bogate, pentru a întări şi lărgi numărul brigăzilor de tineret în sectorul socialist din agricultură. Utemiştii de la sate vor desfăşura o temeinică muncă politică în rîndurile tinerilor ţărani muncitori, popularizînd politica partidului de cointeresare a ţărănimii muncitoare la sporirea producţiei agricole, ducînd muncă de lămurire în masa tinerilor ţărani muncitori asupra superiorităţii agriculturii socialiste, convingîndu-şi părinţii să intre in gospodării colective şi întovărăşiri agricole. Pentru a contribui la traducerea în viaţă a măsurilor plenarei lărgite din august 1953 a C.C. al P.M.R., Uniunea Tineretului Muncitor va îndruma tineretul să înveţe meseriile de agronom, zootehnician, mecanizator, socotitor şi altele, să se îndrepte înspre agricultură, spre industria alimentară, uşoară, construcţii, participînd astfel din plin la ridicarea nivelului de trai material şi cultural al poporului muncitor. Uniunea Tineretului Muncitor va îndruma organizaţiile U.T.M. din şcoli şi universităţi să lupte cu hotărîre pentru ca elevii şi studenţii să obţină rezultate bune la învăţătură, să-şi însuşească o înaltă calificare, să devină stăpîni ai tehnicii înaintate industriale şi agricole şi să-şi pună în practică cunoştinţele pentru a sluji cu abnegaţie poporul. Uniunea Tineretului Muncitor va lupta pentru îmbunătăţirea muncii educative, pentru întărirea disciplinei în studiu şi în viaţa de toate zilele, pentru lichidarea oricăror rămăşiţe ale ideologiei şi moralei burgheze din rîndul studenţilor şi elevilor. Uniunea Tineretului Muncitor îşi va pune toată dragostea şi priceperea pentru întărirea şi creşterea mişcării de pionieri, pentru a face din fiecare pionier un fruntaş în învăţătură, înzestrat cu deprinderi practice, model de comportare in şcoală, familie şi în viaţa de toate zilele. Uniunea Tineretului Muncitor va cultiva în rîndurile maselor largi de gineri dragostea faţă de scumpa noastră armată populară, va contribui şi mai mult la educarea tinerilor din armata Republicii Populare Române, pentru a fi oricînd gata să apere libertatea patriei noastre scumpe care construieşte socialismul. U.T.M. se va preocupa neîncetat de călirea fizică a tineretului şi de pregătirea lui pentru muncă şi apărarea patriei. Uniunea Tineretului Muncitor va da cea mai mare atenţie muncii în rîndurile tinerelor fete, le va îndruma în activitatea obştească, va promova în munci de răspundere tinerele cele mai capabile, combătînd cu fermitate orice fel de manifestare a concepţiilor înapoiate, burgheze faţă de femeie. Uniunea Tineretului Muncitor va lupta cu hotărîre pentru îmbunătăţirea metodelor şi formelor sale de activitate, pentru înlăturarea sectarismului, a metodelor cancelarist-birocratice, pentru lărgirea continuă a legăturilor U.T.M. cu masele largi ale tineretului muncitor, pentru primirea în rîndurile U.T.M. a tinerilor fruntaşi în producţie şi învăţătură. Folosind metode atractive de organizare şi educare a tinerilor, potrivite specificului vîrstei şi ocupaţiei lor, organizaţiile U.T.M. vor organiza competiţii sportive, manifestări artistice, jocuri de tabără, jocuri, hore, vor folosi la maximum cluburile, colţurile roşii, căminele culturale, sălile de spectacol, în aşa fel, încît tineretul să devină factor activ al muncii culturale de masă. Uniunea Tineretului Muncitor va folosi din plin glorioasa experienţă a Comsomolului, va educa şi pe viitor tineretul ţării noastre în spiritul frăţiei cu tineretul sovietic care se bucură de dragostea şi stima tineretului democrat din lumea întreagă. Tineretul patriei noastre este educat de partid în spiritul frăţiei între popoare, al solidarităţii internaţionale cu lupta tineretului democrat al lumii. Luptînd cu abnegaţie pentru construirea socialismului în Republica Populară Romînă, strîngînd legăturile de prietenie cu tineretul din toate ţările, tineretul din R.P.R. va aduce o contribuţie tot mai mare la mişcarea internaţională a tineretului, în cadrul luptei popoarelor pentru demascarea şi zădărnicirea uneltirilor agresive ale imperialismului, pentru apărarea păcii. Uniunea Tineretului Muncitor va creşte din rîndurile sale pe cei mai buni şi mai devotaţi utemişti pentru a deveni membri de partid, căliţi din punct de vedere politic şi ideologic, cu un nivel de cunoştinţe ridicat, cu un orizont cultural larg, cadre bine pregătite pentru partid şi pentru toate sectoarele activităţii politice, economice, culturale a statului nostru. In cinstea marii sărbători naţionale, a 10-a aniversare a eliberării patriei de către glorioasa armată sovietică, şi a Congresului Partidului Muncitoresc Român, Uniunea Tineretului Muncitor va mobiliza tineretul să participe cu avînt sporit în întrecerea socialistă şi patriotică, pentru creşterea producţiei bunurilor de consum popular, pentru strîngerea la timp şi fără pierderi a recoltei, pentru creşterea bunăstării poporului muncitor, pentru ridicarea nivelului de trai material şi cultural al tineretului muncitor. In întâmpinarea Congresului Partidului Muncitoresc Român, Uniunea Tineretului Muncitor va intensifica munca de educaţie comunistă a tineretului, în spiritul glorioaselor tradiţii revoluţionare de luptă ale partidului pentru libertatea poporului şi dezrobirea patriei de sub jugul claselor exploatatoare şi al imperialiştilor străini, în spiritul eroismului de care au dat dovadă membrii Uniunii Tineretului Comunist în lupta pentru victoria cauzei partidului. Noi vom educa sutele de mii de utemişti, întregul tineret al patriei în spiritul devotamentului neţărmurit faţă de partid, al traducerii neştirbite în viaţă a tuturor hotărîrilor partidului. Trăiască Partidul Muncitoresc Român, marea forţă conducătoare a poporului muncitor în lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră, conducătorul şi educatorul tineretului ! Trăiască scumpa noastră patrie. Republica Populară Romînă ! Şedinţa plenară a C. C. al U. T. M. Sîmbătă seara a avut loc şedinţa plenară a Comitetului Central al Uniunii Tineretului Muncitor care a ales Biroul şi Secretariatul C.C. al U.T.M. Declaraţia Guvernului Republicii Populare Rome cu privire la rezultatele conferinţei de la Geneva La 21 iulie Conferinţa de la Geneva a miniştrilor Afacerilor Externe a luat sfîrşit prin semnarea acordurilor privind încetarea focului şi restabilirea păcii în Indochina. Rezultatele acestei Conferinţe constituie un eveniment internaţional de o însemnătate deosebită, interesind profund toate popoarele care doresc pacea şi stabilirea unor relaţii normale de colaborare şi bună înţelegere între state. Prin acordurile semnate s-a pus capăt unui război care sîngera de opt ani popoarele din Indochina şi poporul francez şi constituia un motiv de încordare internaţională : s-a recunoscut lupta eroică a popoarelor din Indochina pentru libertatea şi independenţa lor naţională ; s-au creat condiţii pentru unificarea naţională a Vietnamului în conformitate cu aspiraţiile poporului vietnamez, au fost împiedicate planurile cercurilor agresive din Statele Unite ale Americii care urmăreau ca focul războiului să cuprindă şi alte popoare şi ţări din Asia. Guvernul şi poporul român salută cu adîncă bucurie restabilirea păcii în Indochina, marele succes al popoarelor Indochinei în lupta lor pentru pace, libertate şi independenţă naţională şi urează eroicului popor vietnamez deplin succes în munca pentru reconstrucţia grabnică a patriei sale şi pentru o fericită dezvoltare în condiţii de pace a economiei şi culturii sale naţionale. Guvernul şi poporul român văd în rezultatele Conferinţei de la Geneva o confirmare puternică a justeţei principiilor promovate în relaţiile internaţionale de Uniunea Sovietică, privind reglementarea tuturor litigiilor dintre state pe calea tratativelor şi coexistenţa paşnică a ţărilor cu regimuri sociale diferite, principii vitale pentru întreaga omenire şi după care se călăuzeşte în politica sa externă şi Republica Populară Romînă. Eforturile delegaţiei Uniunii Sovietice, ale Republicii Populare Chineze au dus la Conferinţa de la Geneva la hotărîri de mare importanţă bazate pe aceste principii, care înseamnă o mare victorie a forţelor păcii şi o înfrîngere serioasă a forţelor războiului. Guvernul francez a contribuit la încheierea cu succes a lucrărilor Conferinţei prin poziţia sa orientată după interesele naţionale ale Franţei şi de luare în consideraţie a intereselor popoarelor din Indochina. Conferinţa de la Geneva a arătat că a crescut izolarea internaţională a cercurilor agresive din Statele Unite ale Americii care au acţionat nu pentru succesul lucrărilor comune ale U.R.S.S., R. P. Chineze, Franţei, Angliei, Republicii Democrate Vietnam îndreptate în scopul încetării vărsării de singe în Indochina ci au uneltit împotriva restabilirii păcii. Acordurile încheiate arată că ţări cu regimuri sociale diferite pot să ducă la bun sfîrşit şi să rezolve în mod pozitiv problemele litigioase dintre ele dacă se manifestă spirit de înţelegere şi o reală recunoaştere a intereselor reciproce. Conferinţa de la Geneva a arătat cit de necesară şi folositoare este recunoaşterea dreptului Republicii Populare Chineze ca, membru al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi a rolului de seamă al marelui popor chinez în reglementarea problemelor internaţionale şi în consolidarea păcii în lume. Acest rol este recunoscut astăzi de covârşitoarea majoritate a omenirii. Cu atît mai clar apare faptul ca politica Statelor Unite ale Americii faţă de marea Republică Populară Chineză este o politică de subminare a păcii, contrară intereselor fundamentale ale omenirii. In lumina rezultatelor Conferinţei de la Geneva apare evident că este timpul să se pună capăt politicii de discriminare pe care Statele Unite ale Americii o duc în politica internaţională şi prin care împiedică intrarea în Organizaţia Naţiunilor Unite a unui număr de ţări, printre care şi Republica Populară Romînă. Guvernul Republicii Populare Române consideră că rezultatele Conferinţei de la Geneva, contribuind la micşorarea încordării internaţionale, au creat noi posibilităţi favorabile reglementării pozitive, satisfăcătoare, a problemelor nerezolvate ca încetarea cursei înarmărilor, interzicerea armelor atomice şi cu hidrogen de distrugere în masă, rezolvarea problemelor coreeană şi germană. Guvernul Republicii Populare Române consideră că este necesară şi posibilă reglementarea grabnică a chestiunii unificării paşnice a Coreei, pentru care s-au străduit delegaţiile U.R S.S., R. P. Chineze şi Republicii Populare Democrate Coreene şi care a fost împiedicată de delegaţiile altor guverne şi în special a guvernului S.U.A. Au crescut şi mai mult posibilităţile realizării unui sistem de securitate colectivă in Europa şi de reglementare pe o bază paşnică, democrată, a problemei germane. Un pas de cea mai mare însemnătate în această direcţie îl reprezintă Nota Guvernului U.R.S.S. din 24 iunie adresată guvernelor Franţei, Angliei şi S.U.A. prin care se propune convocarea unei conferinţe a tuturor statelor europene care vor să participe la ea în scopul unui schimb fe vederi cu privire la crearea sistemului de securitate colectivă în Europa. Guvernul Republicii Populare Române îşi declară acordul sau, deplin faţă de această propunere, cu convingerea că, realizarea ei poate duce la noi paşi spre întărirea păcii in lume. Mergînd mai departe cu hotărîre pe drumul colaborării internaţionale, Guvernul Republicii Populare Române declară că şi de acum înainte nu va precupeţi nici un efort pentru a-şi aduce contribuţia sa la cauza destinderii încordării internaţionale, a asigurării securităţii colective şi a consolidării păcii. încheierea lucrărilor Conferinţei pe ţară a U. T. M. Sîmbătă au luat sfîrşit lucrările Conferinţei pe ţară a Uniunii Tineretului Muncitor. Şedinţa de dimineaţă s-a desfăşurat sub conducerea tov. Cornel Fulger. La şedinţă au asistat tovarăşii M. Dalea şi I. Fazekaş, secretari ai C.C. al P.M.R. Participanţii la Conferinţă au adoptat o hotărîre prin care se aprobă darea de seamă prezentată de Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor. S-a trecut apoi la cel de al doilea punct de pe ordinea de zi : Alegerea noului Comitet Central al Uniunii Tineretului Muncitor şi a Comisiei Centrale de Revizie. Propunerile făcute de comisia de candidare au fost discutate pe rînd de către delegaţi- S-a trecut apoi la vot. Şedinţa de după amiază s-a desfăşurat sub conducerea tov. Virgil Trofin. A asistat tov. N. Ceauşescu secretar al C.C. al P.M.R. Comisia de numărare a voturilor a declarat aleşi în Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor, 65 membri şi 20 membri supleanţi. Au fost de asemenea aleşi 9 membri ai Comisiei Centrale de Revizie. Cuvîntul de închidere a fost rostit de tov. Cornel Fulger. Propunerea sa de a se trimite un salut Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a fost primită cu un deosebit entuziasm de către cei prezenţi. După citirea salutului (publicat alăturat) participanţii la Conferinţă şi-au manifestat prin urale îndelungi şi aplauze furtunoase dragostea şi devotamentul fără margini pentru Partidul Muncitoresc Român şi Comitetul său Central. Delegaţii şi invitaţii la Conferinţă au manifestat puternic pentru U.R.S.S., pentru gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice, pentru Uniunea Tineretului Comunist Leninist. In încheiere participanţii au intonat „Internaţionala“. (Agerpres) Cuvîntul de încheiere rostit de tov. C. Fulger Tovarăşi, In numele C.C. al U.T.M. mulţumim tuturor delegaţilor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o, alegîndu-ne în organul central de conducere al Uniunii Tineretului Muncitor. Asigurăm Conferinţa că vom dezvolta realizările dobîndite pînă acum de Uniunea Tineretului Muncitor şi vom lupta pentru lichidarea lipsurilor existente. Vom ţine seama de problemele dezbătute şi de propunerile făcute în cadrul Conferinţei. Ne vom strădui ca întreaga noastră muncă să fie pătrunsă de spirit de partid, ne vom călăuzi de principiul muncii colective, vom dezvolta democraţia internă în viaţa organizaţiei, vom întări permanent legătura cu masa tineretului, întreaga muncă a U.T.M. trebuie să fie îndreptată spre îndeplinirea cu succes a sarcinilor trasate de Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. cu privire la munca Uniunii Tineretului Muncitor. Ne luăm angajamentul faţă de partidul nostru că nu vom precupeţi nici un efort, că vom munci cu tot devotamentul, ne vom da toată energia şi dragostea pentru a ridica nivelul muncii U.T.M. la înălţimea sarcinilor puse de Partidul Muncitoresc Român. Este datoria fiecărui membru al C.C. al U.T.M., a fiecărui" activist din organele de conducere U.T.M. și a tuturor utemiştilor, să-şi înzecească eforturile, ca prin fapte, prin muncă să dovedim că merităm pe deplin cinstea de a fi rezerva de cadre a partidului şi ajutorul partidului în educarea comunistă a tineretului. Tovarăşi, Dezbaterile Conferinţei noastre au subliniat cu multă tărie justeţea aprecierilor făcute de Biroul Politic al C.C. al P.M.R. în hotărîrea sa cu privire la activitatea Uniunii Tineretului MuncitorDin discuţii au reuşit o serie de realizări obţinute de organizaţiile U.T.M. sub conducerea Partidului Muncitoresc Român. Dezbaterile Conferinţei au dat posibilitatea generalizării experienţei pozitive şi a metodelor juste de muncă a unor organe şi organizaţii U.T.M. Lucrările Conferinţei s-au desfăşurat într-un spirit critic şi autocritic ; au fost scoase la iveală cu curaj lipsurile care frînează activitatea U.T.M. Delegaţii care au luat cuvîntul, au făcut propuneri importante pentru îmbunătăţirea muncii Uniunii Tineretului Muncitor. Tovarăşi delegaţi, Sarcina noastră nu se termină odată cu încheierea lucrărilor Conferinţei. Noica Lungu Iordana Roşu Maria Savin Stelian Biroul C. C. al U. T. M. Traian Dudaş Ludovic Fazekaş Vasile Florea Cornel Fulger trebui să aducem la cunoştinţă tuturor utemiştilor analiza făcută de Biroul Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, părţile pozitive, experienţa înaintată a unor organizaţii U.T.M., lipsurile din activitatea Uniunii Tineretului Muncitor dezvăluite în cadrul Conferinţei şi sarcinile pe care partidul ni le-a pus în faţă. In cadrul comitetelor regionale, raionale, în organizaţiile de bază, acolo unde muncim, sarcina noastră este ca problemele dezbătute în cadrul Conferinţei să fie discutate în strînsă legătură cu situaţia specifică fiecărei organizaţii de bază din întreprindere, instituţie, sate sau şcoala respectivă, şi să ajutăm la luarea unor măsuri concrete care să ducă la întărirea continuă a muncii Uniunii Tineretului Muncitor. Sarcina noastră principală este de a mobiliza masele cele mai largi ale tineretului, să contribuie în mod activ, calificat şi cu entuziasm la realizarea programului de măsuri economice elaborat de partid şi guvern, la dezvoltarea economiei naţionale, la sporirea continuă a producţiei agricole şi a producţiei bunurilor de larg consum, la ridicarea nivelului material şi cultural al oamenilor muncii. Bogdan Maria. Copil Maria. Costea Gavril. Doroftei Victoria. Fodor Alexandru. Farczacs Elisabeta. Făgărăşanu Mioara Bobocea Gheorghe Crivei Gheorghe Florescu Emanoil Maria Apostol Ion Cîrcei Constantin Cîrţînă Dimitrie Duca Cornel Fulger, prim secretar Virgil Trofin, secretar Găvruş Gheorghe Iureş Ştefan Leica Adam Lodovici Iosif Marinescu Toma Moldoveanu ZenovieNichita Iosif Olteanu Miron Piucă Petre Petrovici Alexandru Soare Gh. Vasile Tiron Ecaterina Voicu Andrei Toth Ştefan Teoreanu Ion Tudose I. Dumitru Cornelia Mateescu Petre Gheorghe Vasile Pîrvan Virgil Trofin Cornel Vlad Lista membrilor Comisiei Centrale de Revizie Lista membrilor C. C. al U. T. M. Alecu Costică. Dobrescu Mia. Petre Gheorghe. Apostol Maria . Dan Deșliu. Pîrvan Vasile. Ambrus Gheorghe. Emilian Fetina. Pop Gheorghe. Amariei Constantin. Fulger Cornel. Petre C. Ioan. Alexovici Antoaneta. Fazekas Ludovic. Radu Constantin. Ardeleanu Constantin. Florea Vasile. Radu P. Gheorghe. Alberth Francisc. Florea Aurel. Ristache Florea. Borduz Lazăr. Gavrea Iosif. Spiridon Ana. Baciu Maximilian. Goldi Agneta. Sîrbu Dragomir. Bucur V. loan. Goldstein Iosif. Smărăndeanu Simion. Cîrcei loan. Harogsin Maria Stoiculescu Marin. Cîrţînă Constantin. Iliescu loan. Sucioaia Constantin. Chirilescu Niculae. lacomi loan. Şandru Maria. Chiciu Niculiţa. Iozsa Chizela. Simion Dumitru. Cotigă Ioan. Iordache Gheorghe. Trofin Virgil. Colbu Emilia. Mateescu Cornelia. Trifan Rodica. Katoka Anton. Munte Dinu. Tincu Anton. Cîmpeanu Valentin. Moţiu Aurel. Vlad Cornel. Matache Gabriela. Vasile Marin. Dudaş Traian. Mezei Ana Vereş Nicolae. Duca P. Dimitrie. Man T. Ioan. Vereş Olga. Drăghici A. Constantin. Micuta Gheorghe. Zambilă N. Constantin. Lista membrilor supleanţi ai C. C. al U. T. M. Membrii supleanţi ai Biroului C. C. al U. T. M. Constantin Drăghici Ion Iliescu Marin Vasile Ana Spiridon Secretariatul C. C. al U. T. M. Petre Gheorghe, secretar Ion CTree!, secretar Ludovic Fazekas, secretar Cornelia Mateescu, secretar