Scînteia Tineretului, iulie 1961 (Anul 17, nr. 3772-3797)

1961-07-01 / nr. 3772

Handbal . In turneul internaţional de handbal redus, de la Belgrad echipa feminină a R.P.R. o înving cu scorul de 9-6 (6-5), echipa R. P- Ungară. Astăzi echipa feminină a R.P.R. întâlneşte echipa Iugoslaviei in timp ce echipa masculină a ţării noastre va juca cu echipa R.A.U. Şah Echipa de şah a U.R.S.S. continuă să fie neînvinsă în finala campionatului european da la Oberhausen. în runda a 8-a, şahiştii sovietici au întîlnit reprezentativa R. S. Cehoslovace în faţa căreia conduc cu 7V*—0/s puncte după terminarea a 9 partide. Reluîndu-şi locul la prima masă, campionul mondial, Botvinnik, l-a învins într-un stil remarcabil pe marele maestru Pachman. Kocrovici a câștigat la Marschalek și Smîsloov la Jansa. Cei doi mari maeștri au realizat până acum cele mai bune rezultata individuale la acest campionat", 7Vs puncte din 8 posibile. Polugaevski l-a învins în 30 de mutări pe Ujtelki, Furman pe Kozma și Taimanov pe Rejfiri. S-au terminat remiză partidele Keres—Filip, Gheller—Fichtl și Bagirov—Fabian. în meniul dintre R. F. Germană—R. P. Ungară o partidă a fost consemnată remiză, iar celelalte 9 s-au întrerupt. Iugoslavia conduce cu 4—1 în meciul cu Spania. Rezultatele complete din runda a 7-a : U.R.S.S.—Iugoslavia 7—3; R. S. Cehoslovacă—R. F. Germană 5—5; R. P. Ungară—Spania 5’/1— 4, 2 puncte. Olimpiada studenţească de şah va începe la 17 iulie la Helsinki şi va reuni echipe din 16 ţări ale Europei şi Americii. După cum se anunţă din Moscova, echipa U.R.S.S., care a cîştigat pînă acum de 4 ori această competiţie, va avea in frunte pe marele maestru Boris Spasski. Fotbal In capitala U.R S.S. a sosit echipa reprezentativă de fotbal a Norvegiei care va întîlni astăzi pe stadionul Lujniki, selecţionata U.R.S.S. într-un meci contând pentru preliminariile campionatului mondial (seria 5-a). Pînă acum în cadrul acestei serii s-au înregistrat următoarele rezultate : U R.S.S.—Turcia 1—0 ; Turcia —Norvegia 2—1. Continuindu-şi turneul in R. D. Germană, echipa de fotbal Rapid București a jucat la Zeitz cu echipa locală Chemie. Gazdele au terminat învingătoare cu scorul de 2—1 (2—0). In continuarea turneului pa care-l întreprinde în Europa, echipa Vasco de Gama (Brazilia) a jucat la Stockholm cu reprezentativa acestui oraş. Meciul s-a încheiat cu un rezultat de egalitate 1—1. Ciclism Pe welordomul Dinamo din Capitală începe astăzi concursul internaţional de ciclism la care participă alăturide cei mai buni pistarzi români şi membrii echipei Dynamo Berlin, care a sosit joi la Bucureşti. Programul de astăzi cuprinde următoarele probe : urmărire echipe (4000 m), 1000 m start de pe loc şi proba viteză (preliminarii pînă la semifinale) Prima probă începe la ora 16,30. Duminică de la ora 9,30 vor avea loc următoarele probe : Viteză (semifinale şi finala) , sursa italiană şi semifondul■°o ture cu sprint la fiecare 5 ture. Canotaj Competiţia internaţională de caiac-canoe ,,Regata Praga“ va reuni în zilele de 7, 8 şi 9 iulie pe apele rîului Vîltava vîslaşi din U.R.S.S., R. D. Germană, Suedia, Danemarca, Belgia, R. P. Română, R. S. Cehoslovacă şi altele. Pe lista participanţilor figurează numele unor sportivi renumiţi în frunte cu campionul lumii Buharim (U.R.S.S.), campionul olimpic Hansen (Danemarca), Frederiksson (Suedia) şi alţii. Atletism . Astăzi începe la Moscova tradiţionalul concurs internaţional de atletism ,,Memorialul fraţilor Znamenski" la care participă 100 de atleţi şi atlete, reprezentînd 22 de ţări. La această competiţie ţara noastră va fi reprezentantă de recordmana mondială Iolanda Balaş, Florica Grecescu, Sanda Grosu, Lia Manoliu, Ana Roth, Andrei Barabaş, Alexandru Bizim, Constantin Grecescu şi Zoltán Vámos. Meciul de atletism dintre echipele selecţionate ale cluburilor Dukla Praga şi Legia Varşovia s-a terminat cu rezultatul de 111,83 puncte în favoarea atleţilor polonezi. In ultima zi au fost înregistrate două rezultate remarcabile . Pitakowski a aruncat discul la 59,43 m, iar sprinterul Folk a i parcurs 200 m plat în 2007/10. Tenis de cîmp In turneul internaţional de tenis de la Wimbledon au început probele de dublu. Un rezultat surpriză a fost înregistrat In primul tur al probei de dublu masculin, cuplul sovietic Lejus, Lihaciov eliminând cu 5—7 ; 6—4 ; 6—4; 6—4 pe Reed (S.U.A.) și Ulrich (Danemarca). In turul trei al probei de simplu indianul Krisnan l-a învins cu 3—1 pe italianul Skrola. Alte rezultate din proba de simplu : Laver (Australia)—Bungert (R. F. Germană) 3—2 ; McKinley (S.U.A.)—Gasiorek (R. P. Polonă) 3—1 ; Wilson (Anglia)— Frost (S.U.A.) 3—1 ; simplu femei : Ramirez (Mexic)—Mofftt t (S.U.A.) 3—0. Box Boxerul Italian Salvatore Burruni este noul campion european al categoriei muncă, într-un meci desfășurat la Alghero pe distanța de 15 reprize, Burruni l-a învins la puncte pe finlandezul Lukkonen, deposedindu-l pe acesta de centura de campion al Europei. I SPECTACOLE Teatre Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R. : Traviata ; Teatrul „C. Nottara” Grădina „0 Mai“ : Cîntă privighetorile ; Teatrul Satiric Muzical „C. Tănase“ — Sala Savoy : Revista 62 ; Grădina Boema: Concert expres ; Teatrul de vară „I. V. Stalin“ : Rîzi, că viaţa e frumoasă ; Circul de Stat : Circul Humberto Praga. Cinematografe Patria, Elena Pavel, înfrăţirea între popoare, Gh. Doja ■ Dragostea şi pilotul secund : Republica, X. C. Frimu, Mioriţa, Volga , Cerasella , Magheru, Lumina, Flacăra , Circul , V. Alecsandri, Maxim Gorki, V. Boaită, Donca Simo. Aeroportul nu primeşte: Bucureşti. Arta, 30 Decembrie : Vikingii; Central, Griviţa , Strada Săracă; Timpuri Noi : Marele concert; 13 Septembrie : Corabia zburătoare, Veneţia luna şi tu; Tineretului, Cultural, Popular : Adio copilărie ; Victoria, Al. Popov : Darclée , C. David : Frumoasa aventură ; Unirea, Floreasca : Piticul vrăjitor; Al. Sahia, Moşilor, Libertăţii: Duelul ; M. Eminescu, T. Vladimirescu: Corabia zburătoare ; Munca . Rosemarie ; 23 August, G. Coşbuc: Avionul pleacă la ora 9 . 16 Februarie: Dragostea te aşteaptă ; Uis Pintilie : Volga- Volga ; 8 Mai : La ordin să trăiţi ; N. Bălcescu : Cielito Lindo ; G. Bacovia : Enrico Caruso ; Drumul serii : Am supravieţuit morţii mele; Olga Bancic : Lady Hamilton ; Aurel Vlaicu : Volga-Volga ; B. Delavrancea : Setea.  Dragostea şi pilotul secund ! Echipajul avionului de passageri comandat de căpitanul Wagner este un colectiv unit, harnic şi plin de voie bună. Vestea că pilotul secund va fi avansat este primită de toţi cu bucurie, dar şi cu regretul despărţirii de un tovarăş bun. Cine-l va înlocui ? Sever, corect, bine pregătit din punct de vedere profesional şi mai ales foarte principial, pilotul secund Schubert, impresionează plăcut pe colegii lui. Dar aparenţele înşeală de cele mai multe ori. „Seriosul“ pilot secund provoacă o mulţime de încurcături. Şi cine credeţi că-i de vină ? Dragostea, bat-o s-o bată ! Iată de ce şi-au intitulat cineaştii de la „Deja“ Berlin recenta creaţie „Dragostea şi pilotul secund“. Bineînţeles că este vorba de o comedie tinerească şi plină de optimism. Dintre multiplele modalităţi de creaţie, proprii acestui gen, cei trei scenarişti ai filmului şi regizorul Richard Groschopp au utilizat mai puţin comicul de situaţii şi mai mult pe cel de caracter. Şi în acest sens au fost preocupaţi mai cu seamă de realizarea aşa-numitului „umor pozitiv“, atit de îndrăgit de masele de spectatori. Trebuie spus din capul lo■ului că cineaştii germani au obţinut succese în această privinţă. Pornind chiar de la eroul principal al filmului, pilotul secund I-Horst Schubert (interpretat de talentatul şi multilateralul actor Horst Drinda), Schubert e într-adevăr un om plin de calităţi. Este foarte priceput - vedem aceasta de pildă din felul în care conduce, împreună cu ceilalţi, avionul în timpul unei furtuni; îşi iubeşte şi-şi slujeşte patria cu devotament - hotărîrea cu care respinge propunerile provocatoare ale unor ziarişti vest-germani este edificatoare; şi este capabil de sentimente puternice pînă in cele din urmă pe drăgălaşa steyr.rdessă li se o iubeşte cu adevărat. Dar simpaticul pilot-secund are şi... lipsuri. Băiat chipeş şi pe deasupra burlac, Schubert nu prea rezistă farmecelor diferitelor Madeion, Use, Inge etc... pe care le întîlneşte. De aici porneşte „buclucul", iată că una dintre acestea, plictisită şi capricioasă „fetiţă de bani gata“ a unui tătic bogat din Elveţia — pe care aviatorul o întâlneşte, într-o seară, la capătul cursei Berlin-Varna, „dispare". Părinţii, cu capetele înpuiate de propaganda anti-comunistă din Occident, alarmează autorităţile bulgare invinuindu-l pe pilotul german de dispariţia „odraslei“. Bineînţeles - ca în orice comedie - lucrurile se sfârşesc cu bine. Schubert, învaţă însă, cu acest prilej, cât era de falsă concepţia sa că între viaţa personală şi cea „din serviciunu ar fi nici o legătură, şi mai ales că „inocentele“ sale aventuri pot fi foarte dăunătoare, pentru el şi pentru tovarăşii săi. Fără a pierde din vedere reliefarea calităţilor eroului lor, creatorii filmului au reuşit totodată să satirizeze, cu fineţe şi adresă precisă, unele mentalităţi învechite ale pilotului secund. „Dragostea şi pilotul secund“ este o comedie la care tinerii spectatori se amuză copios, învăţînd totodată multe lucruri din peripeţiile eroilor ei. LUCIA BOGDAN CARNET CINEMATOGRAFIC In Editura politică a apărut: V. I. Lenin — Scurtă schiță biografică 168 pag, 3,05 lei Informaţii Vineri dimineaţă a plecat spre Geneva o delegaţie a Ministerului învăţămîntului şi Culturii formată din tovarăşii prof. Nicolae Sipoş şi prof. Ion Borca, pentru a participa la lucrările celei de-a 24-a conferinţe internaţionale de instrucţie publică, organizată de UNESCO şi Biroul Internaţional de educaţie. * Vineri la amiază grupul de partizani ai păcii din S.U.A, în frunte cu prof. J. Davis, secretar al Comitetului păcii trainice din S.U.A., care ne vizitează ţara ca turişti, au făcut o vizită la Comitetul Naţional pentru Apărarea Păcii din R. P. Romina. Oaspeţii au fost primiţi de acad. Horia Hulubei, vicepreşedinte al Comitetului Naţional pentru Apărarea Păcii, şi de membri ai Biroului Comitetului Naţional pentru Apărarea Păcii. (Agerpres) Conferinţa de presă în legătură cu desfăşurarea lucrărilor seminarului internaţional cu tema: „Statutul femeii în dreptul familiei“ Vineri la amiază a avut loc o conferinţă de presă în scopul de a informa pe reprezentanţii presei române şi pe corespondenţii străini asupra ultimelor lucrări ale Seminarului internaţional cu tema „Statutul femeii în dreptul familiei“ care se desfăşoară în Capitală, în cadrul conferinţei, Ewra Medrzycka-Ciszewska (R. P. Polonă), conducătoarea dezbaterilor la punctul de pe ordinea de zi p privind desfacerea căsătoriei, Florica Andrei, membră a delegaţiei R.P. Romíno, conducătoarea dezbaterilor la problemele „Autoritatea părintească“ şi „Statutul legal al femeii necăsătorite“ şi Alexandra Mantzoulinos (Grecia), conducătoarea dezbaterilor la ultimul punct de pe ordinea de zi intitulat ..Factorii sociali care influenţează situaţia femeii în familie“, au făcut scurte expuneri asupra concluziilor la care s-a ajuns în problemele dezbătute şi au răspuns întrebărilor puse de ziarişti. Delegata R. P. Polone, a arătat, printre altele, că discuţia în legătură cu divorţul a fost foarte vie, deoarece aceasta este nu numai o problemă juridică, ci şi o problemă socială şi morală. în continuare vorbitoarea "a relevat necesitatea de a se da tinerelor şi tinerilor o educaţie care să-i pregătească în vederea vieţii conjugale şi care să dea stabilitate căsătoriei. Din discuţiile purtate la seminar a reieşit că motivele de divorţ pot fi apreciate ţinîndu-se seamă de interesul copiilor şi că este necesar să se ia toate măsurile pentru împăcarea soţilor înainte şi în timpul divorţului. La punctul privind situaţia juridică a femeii necăsătorite, s-a ajuns la concluzia că femeia necăsătorită trebuie să fie egală în drepturi cu bărbaţii nu numai pe plan juridic, ci şi în toate domeniile vieţii sociale, economice şi politice, în cuvântul său, Alexandra Mantzoulinos, a scos în evidenţă faptul că situaţia femeii în familie nu poate fi considerată separat de situaţia femeii în societate. Prezentînd pe scurt conţinutul concluziilor la care s-a ajuns în această problemă, vorbitoarea a arătat că se impune ca toate discriminările faţă de femei, existente în legislaţie, să fie înlăturate, în acest scop guvernelor trebuie să li se facă recomandarea de a ratifica şi de a aplica prevederile convenţiilor internaţionale ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii privitoarea la nediscriminarea împotriva femeilor, la remunerare egală pentru muncă egală. Răspunzândunei întrebări referitoare la impresiile culese în timpul călătoriei în ţară şi prin Bucureşti, delegata Greciei a spus : „Vizitele, pe care cu atâta amabilitate ni le-a înlesnit guvernul român, ne-au dat posibilitatea să constatăm că România este o ţară foarte frumoasă şi Bucureştiul la fel. Aş vrea să profit de această ocazie — a spus vorbitoarea — pentru a mulţumi în mod călduros guvernului român pentru amabila ospitalitate pe care ne-a acordat-o şi în mod special delegaţiei române care ne-a creat condiţii deosebit de plăcute în timpul şederii noastre în ţară“. In continuarea lucrărilor Seminarului internaţional cu tema „Statutul femeii în dreptul familiei“, joi dimineaţa a fost abordat un nou punct de pe ordinea de zi ,,Dreptul la succesiune al femeii căsătorite“. După un referat susţinut de Doris Belcher (Anglia), conducătoarea dezbaterilor la acest punct, au urmat discuţii. Sub conducerea reprezentantei Greciei, Alexandra Mantzoulinos a început joi după-amiază discutarea problemei „Factorii sociali care influenţează situaţia femeii, în familie“, ultima problemă înscrisă pe ordinea de zi a seminarului. Discuţiile pe marginea referatului prezentat au continuat şi în şedinţa de vineri dimineaţa. Ministrul Justiţiei, Ion Constant Manoliu, a oferit vineri seara la restaurantul Pescăruş o recepţie cu prilejul prezenţei în ţara noastră a participanţilor la Seminarul internaţional cu tema ,,Statutul femeii în dreptul familiei“ organizat de O.N.U., în colaborare cu guvernul R. P. Ro(Agerpres) O scenă din film. Foto : A. FOCSA Mioara Dumitru este una dintre tinerele muncitoare fruntaşe în producţie de la Fabrica „Elasticul“ Sibiu. Una dintre metodele folosite de ea pentru a obţine aceste succese este şi consultarea cu regularitate a cărţilor de specialitate la cabinetul tehnic. 900 de ani de la naşterea filozofului arab Abu Bekr ibn Tufei. In cadrul marilor aniversări culturale recomandate de Consiliul Mondial al Păcii, vineri după-amiază a avut loc la Casa oamenilor de ştiinţă din Bucureşti, sub auspiciile Institutului român pentru relaţiile culturale cu străinătatea Comisiei naţionale a R.P.R. pentru U.N.E.S.C.O. şi Comitetului naţional pentru apărarea păcii, o şedinţă consacrată aniversării a 900 de ani de la naşterea filozofului arab Abu Bekr Ibn Tufeil. Despre personalitatea şi opera literară a strălucitului reprezentant al culturii arabe feudale a vorbit prof. univ. Tudor Bugnariu, decanul Facultăţii de filozofie din Bucureşti, membru-corespondent al Academiei R. P. Române. (Agerpres) Studenţi în primele zile (Urmare din pag. I-a) la dispoziţia studenţilor sălila clubului. Centre!© de practico e cîţiva ani, la lnstitu£ tul de petrol, gaze şi SS geologie din Bucureşti există preocuparea de a alege ca centre de practică acele întreprinderi care pot asigura studenţilor posibilităţi pentru o activitate complexă. Acum preocuparea pentru rezolvarea cit mai bună a acestor probleme a crescut ţinînd seama de faptul că anul acesta s-au ridicat noi sarcini privind organizarea practicii. Aşa, de pildă, studenţii anului I şi 11 din cele 4 facultăţi ale institutului au început de două zile practica de iniţiere cu caracter informativ care va dura două săptămâni, după care vor trece la practica de spercialitate, organizată după specificul facultăţii. De asemenea, anul acesta s-a organizat şi practica de prospecţiuni geologice. In general conducerea Institutului a reuşit să stabilească ca centre de practică acele întreprinderi unde studenţii pot urmări si executa lucrări in cadrul unor procese da operaţii complexe. Cu aceste întreprinderi s-au şi încheiat contracte. Astfel, studenţii au plecat la practică la Moineşti, Băicoi, Boldeşti, Ţicleni, la rafinăriile din Ploieşti, Teleajen, Cîmpina, Brazi, Oneşti, la Uzinele “1 Mai“-Ploieşti şi Poiana, Cîmpina, producătoare de utilaj petrolifer etc. Peste tot, delegaţii institutului s-au bucurat de ajutorul întreprinderilor cu care au încheiat convenţii de practică. Pe aceeaşi linie, Institutul continuă buna experienţă ce o are de a organiza pentru Facultatea de geologie o tabără de practică la Moroieni— Ungureni, unde, sub supravegherea cadrelor didactice, studenţii vor face diferite lucrări de specialitate. Alături de muncitori zinele „Mao Ize-dun“ din Capitală găzduiesc anul acesta un număr de aproape 150 de studenţi din Institutul politehnic, şi de la Universitatea „C. I. Parhon“. Pentru perioada în care aceştia de practică vor face practică, Comitetul U.T.M. a conceput un plan privind încadrarea studenţilor în activitatea de organizaţie din uzină. Studenţii vor fi repartizaţi în brigăzile de producţie ale tineretului. Ei vor lua parte la toate adunările generale U.T.M., vor participa la cercurile de ridicare a calificării, unde muncitorii fruntaşi le vor împărtăşi din experienţa lor, iar studenţii vor ajuta la învăţătură pe muncitorii înscrişi la cursurile de pregătire pentru şcolile serale. Studenţii vor petrece timpul liber împreună cu muncitorii, la clubul uzinei. Ei vor fi invitaţi la toate manifestările culturale, la foile tineretului, reuniuni tovărăşeşti etc. Echipele sportive din uzină se pregătesc de pe acum pentru întîlnirile ce le vor susţine în compania echipelor studenţeşti. ANUNŢ A apărut Îndrumătorul pentru admiterea In învăţămîntul profesional Pe anul şcolar 1961—1962. Acest îndrumător cuprinde condiţiile de admitere pentru şcolile profesionale şi şcolile de meserii, cu indicaţiile necesare in ceea ce priveşte vîrsta de primire la diferitele meserii, obiectele de examen, data ţinerii examenului etc. îndrumătorul cuprinde şi reţeaua şcolilor cu meseriile respective pe oraşe şi regiuni. Se poate procura de la orice librărie. I. M. U. M. întreprinderea Metalurgică de Utilaje Medgidia Regiunea Dobrogea Amgajează următorul personal de specialitate avînd satisfăcut stagiul legal de trei ani: — ingineri metalurgişti — ingineri proiectanţi de S.D.V. — ingineri mecanici tehnologi — ingineri mecanici proiectanţi Ofertele se vor adresa direct la I.M.U.M. serviciul personal şi formarea cadrelor , în scris sau telefonic (nr. 318 oficiul Medgidia). încheierea lucrărilor celei de a XV-a sesiuni a comisiei romîno-sovietice de colaborare tehnico-ştiinţifică La Moscova s-au încheiat de curând lucrările celei de-a XV-a sesiuni a Comisiei romîno-sovietice de colaborare tehnico-ştiinţifică. La sesiune s-a făcut bilanţul îndeplinirii hotărîrilor adoptate la sesiunea precedentă a comisiei. Părţile au constatat cu satisfacţie că colaborarea tehnico-ştiinţifică a contribuit la obţinerea unor realizări importante în ştiinţă şi tehnică şi la dezvoltarea în continuare cu succes a economiei lor naţionale. La sesiune s-au examinat, de asemenea, problemele propuse de cele două părţi, cu privire la schimbul în continuare de documentaţii tehnico-ştiinţifice şi de experienţă asupra realizărilor înaintate în producţie. Potrivit Protocolului semnat la sesiune Uniunea Sovietică va transmite R. P. Române în semestrul II 1961 diferite documentaţii tehnice în problemele industriei petrolului şi chimiei, construcţiei de maşini şi industriei energetice. La rândul său, Republica Populară Romina va transmite Uniunii Sovietice documentaţii tehnice în problemele industriei chimice, petroliere şi construcţiilor. Cele două părţi vor delega, de asemenea, reciproc specialişti pentru documentare asupra experienţei înaintate in producţie şi asupra realizărilor tehnico-ştiinţifice în cele mai actuale probleme al economiei lor naţionale, în timpul sesiunii delegaţia română s-a documentat într-o serie de întreprinderi industriale asupra realizărilor tehnice ale Uniunii Sovietice. Lucrările sesiunii s-au desfăşurat într-o atmosferă de sinceră prietenie şi deplină înţelegere reciprocă. Declaraţiile unor deputaţi peruvieni care ne-au vizitat ţara Am întîlnit în Romînia — a declarat Wilbert Salas Rodriguez Jose — bucuria oamenilor de a trăi liberi, stăpîni pe soarta lor, satisfacţia muncii şi optimism puternic pentru viitorul tot mai fericit al fiecăruia în parte, al întregului popor. Am văzut minunatele realizări pe care le-a obţinut poporul român în dezvoltarea economiei şi culturii. Am vizitat uzinele de tractoare din Braşov — a intervenit în discuţie deputatul Villalobos Aguirre Oscar. în primul rînd trebuie să remarc condiţiile de lucru ale muncitorilor. Uzina este o adevărată grădină, aşa cum sunt toate fabricile şi uzinele nou construite în ţările socialiste pe care le-am vizitat. Am putut totodată constata înaltul nivel tehnic care există în toate întreprinderile vizitate. Oamenii lucrează cu entuziasm pentru că îşi dau seama ci lucrează pentru ei, pentru întregul popor. Oaspeţii au făcut aprecieri elogioase la adresa construcţiilor pe care le-au văzut ridicîndu-se în întreaga ţară. Ei au vizitat noul cartier bucu-reştean Floreasca şi locuinţe ale unor cetăţeni. îPoporul român — a declarat în încheierea convorbirii deputatul Villalobos Aguirre Oscar — doreşte cu ardoare pacea, ne-am convins de acest lucru pretutindeni unde am mers, în fabrici şi uzine, în unităţi agricole. A trăi în pace este o condiţie pentru a fi fericit. Poporul român îşi construieşte cu adevărat fericirea! (Agerpres) Vineri dimineaţa au părăsit Capitala deputaţii peruvieni Wilbert Salas Rodriguez Jose şi Villalobos Aguirre Oscar, care au făcut o vizită de prietenie în ţara noastră, la invitaţia grupului naţional român din Uniunea interparlamentară, înainte de plecare, oaspeții au avut o convorbire cu un redactor al Agenției române de presă „Agerpres". Incepînd cu data de 3 iulie la cinematografele : „MAGHERU- şi „BUCUREŞTI" noul film bulgar „LA CAPĂTUL DRUMULUI“ ft Plecarea unei delegaţii a CC al P.M.R. şi a guvernului R.P.Romíné în R.P. Mongolă Vineri dimineaţa a părăsit Capitala, îndreptîndu-se spre Ulan Bator, delegaţia Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român şi a guvernului R. P. Romíné, condusă de tovarăşul Alexandru Drăghici, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, invitată să participe la lucrările celui de-al 14-lea Congres al Partidului Popular Revoluţionar Mongol şi la cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei populare mongole. La plecare, pe aeroportul Băneasa, membrii delegaţiei au fost conduşi de tovarăşii Petre Borilă, Leontin Sălăjan, de membri ai C.C. al P.M.R., activişti de partid. A fost de faţă ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti» I. K. Jegalin. ★ în trecerea prin Moscova pa aeroportul Seremetievo membrii delegaţiei au fost salutaţi de Piotr Pospelov, membru supleant al Prezidiului C.C. al P.C.U.S., activişti cu munci de răspundere ai C.C. al P.C.U.S., precum şi de Sonomîn Luvsan, ambasadorul R. P. Mongole în Uniunea Sovietică, şi Gheorghe Stoian,însărcinatul cu afaceri ad-interim al R.P. Romíné și membri ai ambasadei. (Agerpres)