Scînteia Tineretului, mai 1968 (Anul 24, nr. 5893-5917)

1968-05-03 / nr. 5893

Cuvintul rostit de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. 1) Aceste victorii au fost dobîndite pentru că partidul nostru a ştiut să învingă greutăţile, a ştiut să conducă poporul român, în condiţii grele, din succes în succes pe calea socialismului. Tot ceea ce a cucerit poporul român se datoreşte faptului că el i-a avut în frunte pe comunişti, care au dat totul, unii chiar viaţa, pentru fericirea maselor muncitoare. Ştim, tovarăşi, că în această luptă au existat, aşa cum am subliniat la ultima plenară şi o serie de greşeli, s-au comis şi unele abuzuri. Se ştie însă că acestea nu caracterizează partidul nostru, ele au fost şi sunt condamnate de partid, de poporul român. In decursul veacurilor poporul nostru a trecut prin multe greutăţi, dar întotdeauna a dat dovadă de omenie, de umanism, de dragoste pentru toţi oamenii muncii. Lui nu i-a plăcut, nu-i place, şi nu-i va place nici odată, nedreptatea şi mai cu seamă nedreptatea împotriva propriilor săi fii de seamă, a militanţilor ridicaţi din rîndurile sale. Iată de ce Comitetul Central a considerat ca o obligaţie în faţa partidului, a naţiunii, să restabilească adevărul, să dezvăluie abuzurile care s-au comis. Noi am pornit la luptă pentru a făuri societatea socialistă, considerînd că aceasta trebuie să fie cea mai dreaptă societate din lume ; de aceea trebuie să înlăturăm tot ceea ce nu este în firea şi în caracteristica acestei societăţi, să luăm toate măsurile pentru ca nici odată să nu mai poată avea loc în societatea noastră socialistă abuzuri şi ilegalităţi. Noi ne îndeplinim prin aceasta şi o îndatorire faţă de clasa muncitoare internaţională, care priveşte cu simpatie şi speranţă spre ţările care construiesc socialismul. Avem obligaţia internaţionalistă faţă de clasa muncitoare, faţă de toate popoarele care doresc să făurească orînduirea socialistă, să demonstrăm că socialismul, orînduirea noastră nouă este incomparabil superioară orînduirii vechi capitaliste. Am realizat mult în domeniul dezvoltării bazei materiale a socialismului, în ridicarea nivelului de trai al poporului. Oamenii spun însă pe bună dreptate : e bine că se ridică fabrici, că se dezvoltă agricultura, ştiinţa, cultura, dar ne interesează şi cum trăiesc oamenii şi cum se manifestă personalitatea umană în viaţa socială. Există, intr-adevăr, posibilitatea ca socialismul să asigure dezvoltarea multilaterală a personalităţii umane ? Noi răspundem : da. Numai socialismul asigură această posibilitate, pentru că el este orinduirea socială cea mai dreaptă în care au fost lichidate odată pentru totdeauna clasele exploatatoare, inegalităţile economice, au fost create condiţiile pentru asigurarea egalităţii depline a cetăţenilor, pentru manifestarea multilaterală a personalităţii umane. Iată sensul hotărîrilor ultimei plenare a Comitetului nostru Central • Iată de ce întregul popor a primit aceste hotăriri cu încredere deplină in partid, în Comitetul Central. Demonstraţia de astăzi din Capitală a dovedit cu cită încredere, cu cit entuziasm urmează poporul nostru partidul. Comitetul Central. El este convins că partidul nostru, conducerea sa, vor face totul pentru a asigura desăvîrşirea construirii socialismului în România pe plan material şi spiritual, pentru a crea poporului o viaţă demnă de orînduirea socialistă şi comunistă. Aceasta este sarcina şi îndatorirea fiecărui comunist începînd de la conducerea de partid şi de stat pînă la ultimul membru al partidului. Vom putea spune că ne-am îndeplinit îndatorirea faţă de popor numai atunci cînd vom asigura o viaţă îmbelşugată, o existenţă materială şi culturală inultă pentru fiecare membru al societăţii Pentru aceasta, tovarăşi, am luptat în condiţii grele, am fost gata să ne dăm viaţa şi mulţi dintre noi chiar şi-au dat-o. Acum, cînd îndeplinim rolul de cinste de partid conducător al naţiunii române socialiste trebuie să facem totul pentru a îndreptăţi încrederea poporului. Sunt convins că fiecare membru de partid, indiferent de funcţia pe care o are, va munci neabătut, îşi va îndeplini îndatorirea sacră faţă de partid, faţă de poporul căruia îi aparţine. Propun să ridicăm acest pahar pentru partidul nostru comunist, pentru poporul român constructor al socialismului, unindu-i viaţă îmbelşugată, fericită în societatea comunistă. In sănătatea dumneavoastră, tovarăşi! 1 Mai, orele 19.00. Peste 30.000 de tineri din Municipiul Bucureşti au luat startul veseliei la carnavalurile devenite tradiţie. Marea competiţie a fanteziei a cuprins toate cele 8 sectoare, fiecare alegindu-şi o temă de carnaval. Carnavalul tinerilor din sectorul IV, intitulat simbolic „Olimpiada veseliei“, ne-a întîmpinat intr-un decor antic, cu coloane romane şi scutieri, cu trompeţi şi măşti groteşti. Atracţia a constituit-o întrecerile de îndemînare. Alături de tragerile latină prin „cercurile lui Ulise“ şi „lupta scutierilor“ concurenţii şi-au încercat forţa şi isteţimea la trasul frînghiei, pescuit sticle, tir cu puşca etc. De aici „cortegiul veseliei“ a aprins torţa „veseliei“, flacără din flacără pe la toate carnavalurile unindu-le unic sub semnul bunei dispoziţii. La fiecare popas, purtătorii flăcării veseliei, studenţi ai I.A.T.C. au prezentat un scurt program cu numere satirice. „Carnavalul medieval“ din saloanele casei de cultură a sectorului 8, devenită ad-hoc interior de castel medieval, a realizat această temă istorică pornind de la piesa lui V. Eftimiu, „Insir-te mărgărite“. In timpul petrecerii la cele 7 nunţi împărăteşti, n-au lipsit nici conflictele. Pretendenţii la mina domniţei La s-au prins in cele din urmă intr-o „bătălie medievală“ , pe care studenţii kefişti au ştiut s-o realizeze întocmai. Turnirul pe trotinete şi „Fantomele din castel“ au adus „la zi“ hazul dezlănţuit. Vremea lui Caragiale cu duduci şi filfizoni, ofiţeri şi birjari, cu catirici şi dughene cu firme picante, cîntece de pahar , a fost realizată cu multă autenticitate de către tinerii din sectorul 1. Casa de cultură a sectorului 3 şi-a ales pentru carnaval o temă folclorică. Ea a devenit în aceste zile o ogradă ţărănească, cu turmă de oi şi măgar, cu căţeaua legată sub căruţă, interior ţărănesc, întreaga atmosferă a fost dominată de spiritul de glumă şi înţelepciune populară strecurată în fiecare număr din program prin intermediul proverbelor şi zicătorilor. Un singur exemplu: „Capra sare masa —iada sare casa“ ilustrează programul de dans modern. Apropiate ca tematică şi dominate de aceeaşi tinerească atmosferă „Carnavalul cîmpenesc“ organizat în parcul hipic şi „O primăvară ca-n poveşti“ din parcul Herăstrău au constituit o bază distractivă pentru un mare număr de tineri din sectoarele 2 şi 6. Cu jadamavalul ştiinţifico-fantastic“, casa de cultură a sectorului 4 şi-a purtat participanţii in lumea astrelor. De la intrarea pe sub rachetă, unde robotul îţi adresează salutul de bun venit şi pînă la scena de unde cosmonautul „prezintă programul pentru „păminteni“, ficţiunea a rămas în domeniul fantasticului ştiinţific. In mod tradiţional, studenţii şi-au dat întîlnire la Carnavalul primăverii în decorul natural al bazei cultural-sportive universitare de pe malul lacului Tei. Petrecerea celor peste 6000 de studenţi a ţinut pînă vi zorii dimineţii in acelaşi ritm de veselie şi bună dispoziţie. Cu ocazia acestor carnavaluri în care tinerii şi-au dovedit potentele organizatorice şi bogata imaginaţie, casele de cultură, finind seama de profilarea lor pe domenii de activitate, şi-au schimbat denumirea astfel: sectorul 1 — „Ateneul tineretului“, sectorul 3 — „Universal club“, sectorul 4 — „Clubul elevilor“, sectorul 5 — Tehnic club, sectorul 7 — „Club ecran“, sectorul 8 — „Modern club“. Urmărind paralel cu latura distractivă a acestor carnavaluri stimularea în primul rînd a fanteziei, preocuparea pentru realizarea unor activităţi cit mai reuşite din punct de vedere artistic şi regizoral, Comitetul municipal Bucureşti al U.T.C. a iniţiat un concurs pentru cel mai reuşit carnaval. Indiferent de cine va obţine distincţia concursului, ciştigător rămîne tineretul bucureştean care s-a bucurat mai mult ca oricînd de fantezia gazdelor sale, originalitatea ideilor.in ziarul de miine vom reveni cu amănunte de la manifestaţiile culturale ale tineretului din Capitală şi din ţară. V. RAVESCU P. S. Ultimele telefoane sosite la redacţie ne relatează alte asemenea manifestaţii. La Braşov, Poiana a atras cel mai ridicat număr de excursionişti la spectacolele cultural-artistice susţinute de cele mai cunoscute formaţii din judeţ. La Tîrgu Mureş, pe scena Teatrului de Vară, de la platoul Corneşti, pe estradele improvizate au evoluat formaţiile artistice de amatori din întreprinderile şi şcolile oraşului. La Brăila, nenumărate ambarcaţiuni au servit piedestal tarafurilor de muzică populara reconstituind atmosfera de altădată a bătrînului port. La Iaşi, Suceava, Cluj, Oradea, Timişoara şi in alte multe localităţi din ţară aceeaşi exuberanţă şi tinerească, veselie. TURNU SEVERIN Constructorii de la Porţile de Fier, muncitorii Uzinei Mecanice, Complexului de industrializare a lemnului, şantierului de construcţii al noului oraş Orşova. Fabricii de confecţii, depoului de locomotive au sărbătorit, asemeni tuturor oamenilor muncii, tradiţionala demonstraţie de 1 Mai. Graficele prin care au anunţat oraşului realizările dobindite, mărturiseau : la Porţile de Fier depăşirea sarcinilor de plan echivalează în primele patru luni ale acestui an cu un avans de aproape 2 luni; la Uzina mecanică volumul economiilor realizate prin aplicarea in producţie a celor 50 de propuneri de inovaţii depăşeşte jumătate milion lei; în întreg judeţul depăşirea producţiei globale realizate însumează mai mult de 100 milioane lei iar economiile obţinute prin reducerea preţului de cost sunt suficiente construirii a mai bine de 1 000 apartamente cu două camere. TIMIŞOARA Demonstraţia oamenilor muncii este deschisă, ca in fiecare an, de cei mai tineri cetăţeni ai patriei — pionierii. Lor le-a urmat harnicul colectiv al întreprinderii Electro-Banat, întreprindere care în cinstea zilei de 1 Mai a depăşit producţia globală cu 21 la sută, paralel cu asimilarea a 11 produse noi şi economisirea a 100 tone metal. In fruntea coloanei centrului universitar păşesc studenţii şi cadrele didactice de la Institutul politehnic care numai în ultimii cinci ani şi-a îmbogăţit baza materială a laboratoarelor cu aparate în valoare de 70 milioane lei. Printre cele 500 cadre didactice existente la acest institut prezent în coloană este şi tovarăşul dr. ing. Helmuth Theil conferenţiar la catedra de maşini termice care ne-a declarat: „Sînt profund impresionat în acest moment atît de apropiat altuia de covîrşitoare importanţă, lucrările plenarei din 22—25 aprilie. Ştiinţa îşi accelerează ritmul de influenţare a societăţii. Necesitatea punerii în concordanţă a nevoilor tehnicii cu cele sociale este evidentă. Măsurile preconizate in viitor, modul de dezvoltare al invăţămîntului superior, direcţiile privind nu numai organizarea, ci şi înzestrarea materială a instituţiilor de învăţămînt, dovedesc grija deosebită pe care partidul şi statul nostru o au pentru actul de cultură“. GALAŢI In coloana care a deschis demonstraţia, tribunele au aplaudat apariţia unui car alegoric înfăţişînd lingotiere turnate din prima şarjă experimentală elaborată la furnalul de 1 700 m.c. în ziua de 22 aprilie, ora 15. ll însoţeau vestiţii topitori Ilie Ştefan şi Ion Mototolea. La rîndul lor constructorii gigantului industrial au raportat că în preajma lui 1 Mai au predat beneficiarului Fabrica de oxigen şi Fabrica de aglomerare a minereului. In preziua altor premiere industriale se află şi primul convertizor al oţelăriei, la minorul siebing. PLOIEŞTI Pentru prima dată în istoria oraşului, alături de oameni ai muncii, de elevii liceelor şi şcolilor profesionale au demonstrat şi studenţii Facultăţii de petrol, concretizînd drumul ascendent I al învăţămîntului nostru supe- rior socialist. Zeci de care alegorice, mii de buchete de flori I au completat decorul. In coloane erau purtate cu mîndrie portretele conducători- I lor partidului şi statului, sim- I bol ferm al unităţii întregului popor în jurul Partidului Comu-nist Romăn. TIRGU-MUREŞ Sub soarele de primăvară, | Piaţa Trandafirilor este din nou inundată de flamuri roşii şi tri- | colore. Împreună, în coloana marelui entuziasm, români şi maghiari trec prin faţa tribune- I lor, exprimîndu-şi dragostea şi recunoştinţa faţă de partid. Trec colectivele de munc I că de la Combinatul chimic, Fabrica de mobilă, I.I.S. „Mureşul", Complexul C.F.R. şi altele. | Printre muncitorii prezenţi la demonstraţie, recunoaştem pe cei de la Combinatul Azp-Mureş care şi-au îndeplinit planul pe I primele 4 luni cu 10 zile înainte I de termen, realizînd o produc-ţie globală suplimentară în va- loare de peste 8 milioane lei. „ Elevii liceului agricol poartă pe I braţe cununi de spice de griu, în care vinul resfiră panglicile I tricolorului. In costumaţii spe- I cifice, formaţiile artistice de amatori încing dansuri popu- I lare româneşti, maghiare şi ger- mane. Zi de sărbătoare dintr-o * epocă de mari transformări în ■ care muza mingile lira creatori- I lor de artă. Scriitorul Gyözös Hajdú, redactor şef al revistei . „Igaz Sző“ îşi mărturiseşte im- I presiile : „Privesc splendida şi ’ multicolora manifestaţie de săr- ■ bătoare. Acest mai este deosebit I de frumos. Se împlineşte bogat I şi ne îmbrăţişează cu toate comorile sale. Acest mai vorbeşte I de la sine cu spiritul luminat I de raze despre viaţa noastră nouă, clocotitoare. ■ 1 Mai vorbeşte despre sărbă- I toarea muncii, frumuseţe şi li- ' bertate, despre descătuşarea ac- tivităţii creatoare din patria I noastră. 1 Mai grăieşte despre I pădurea de drapele purpurii Şi mătasea foşnitoare a tricoloru- I lui, despre oamenii ale căror « mîini ce poartă acum drapele I pot si scapere stele. 1 Mai vor- I beşte viu despre împlinirea frăţiei, despre unitatea de nez- Idruncinat a oamenilor muncii, I români, maghiari şi germani şi de alte naţionalităţi, despre vi- ■ talitatea şi dragostea lor înflă- I cărată pentru patrie. Ne grăieş- I te despre mari creaţii de importanţă istorică a socialismului şi I despre mobilizatorul, organiza- torul şi îndrumătorul lor, Partidul Comunist Romăn, despre I politica sa veşnic creatoare ; I despre progresul de zi cu zi, des- ' Pre transformările cu viteză de ■ revoluţie, despre împlinirea I idealurilor, despre umanitate, I democraţie socialistă vie şi triumfătoare, despre reînnoirea ■ în toate domeniile activităţii so- ciale". 1 MAI IN ŢARĂ STRÎNS UNIŢI, ÎN JURUL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN I I I I I I I I I I Braşov — Defilează constructorii lui ...“-650. ..U“-651... Ţinem reuniţi in seara zilei de 1 Mai la Casa de cultură din sectorul 1, inspiraţi şi talentaţi, au prezentat mai multor sute de spectatori o suită de imagini din „Bucureştiul de altă dată“. foto : C. CONSTANTIN Simbolic vorbind, „Flacăra tinereţii şi a veseliei“ arde din totdeauna. In fotografie — moment solemn cu tinerii din sectorul 4 — în seara zilei de ieri, înainte de începerea carnavalului. Foto : C. CONSTANTIN scânteia tineretului I I I I I I I I I I I I I I I I Cuvântarea tovarăşului EMIL BODNARAŞ (Urmare din pag. 1) I I I I I I I I I I I I un salut tovărăşesc şi calde felicitări pentru bogatele înfăptuiri în economie, ştiinţă şi cultură, în înflorirea României socialiste. Salutăm cu căldură pe toţi delegaţii şi invitaţii de peste hotare, a căror prezenţă la această tradiţională manifestare populară exprimă prietenia şi solidaritatea dintre popoarele noastre, însufleţite de ţelurile nobile ale păcii şi progresului social. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul activităţii intense şi larg desfăşurate pentru realizarea programului de desăvîrşire a construcţiei socialiste elaborat de Congresul al IX-Iea al Partidului Comunist Român, întregit de importantele hotărîri ale Conferinţei Naţionale — izvoare de profunde înnoiri în societatea noastră socialistă. Măsurile complexe de îmbunătăţire a organizării economice şi administrative, a tutu- r ror formelor şi metodelor de conducere a vieţii sociale dau un puternic impuls construcţiei socialiste, creează condiţii pentru afirmarea largă a spiritului novator, constructiv al oamenilor muncii, pentru afirmarea cu mai multă vigoare a potenţialului material şi spiritual al naţiunii noastre socialiste. Desfăşurind o muncă plină de energie şi pricepere, colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni realizează cu succes obiectivele planului pe anul în curs, asigurind dezvoltarea în ritm susţinut şi modernizarea continuă a industriei — temelia propăşirii întregii economii naţionale, a creşterii nivelului de civilizaţie şi bunăstare al Întregului popor. Preocuparea perseverentă de organizare ştiinţifică a producţiei şi a muncii, de mobilizarea rezervelor şi valorificarea deplină a posibilităţilor de care dispun întreprinderile noastre se concretizează în noi şi însemnate succese,in ridicarea producţiei şi a productivităţii muncii, în creşterea eficienţei economice în industrie, construcţii, transporturi şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. Constatăm cu deosebită satisfacţie că pe trimestrul întîi al anului curent, planul producţiei industriale a fost realizat în proporţie de 102,2 la sută, ceea ce reprezintă o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de 12,1 la sută. Productivitatea muncii a crescut pe aceeaşi perioadă cu 9,9 la sută, ilustrind din plin din namismul caracteristic economiei noastre. Răspunzînd chemării partidului, întreaga ţărănime, mecanizatorii, inginerii şi tehnicienii, toţi lucrătorii de pe ogoarele ţării muncesc cu hărnicie pentru ridicarea producţiei, pentru efectuarea în bune condiţiuni a tuturor lucrărilor agricole şi asigurarea unor bogate recolte. Creşte continuu contribuţia agriculturii la avuţia naţională şi la ridicarea nivelului de trai al populaţiei. Invăţămîntul, ştiinţa, arta, literatura — factori esenţiali în procesul de edificare a societăţii socialiste — înregistrează noi şi remarcabile realizări care îmbogăţesc patrimoniul spiritual al patriei şi contribuie la progresul ei multilateral, la desăvîrşirea valorilor spirituale ale poporului nostru în tezaurul culturii şi ştiinţei universale. Măsurile I adoptate de recenta Plenară a Comitetului Central privind perfecţionarea învăţămîntului I de cultură generală, profesional, tehnic şi superior vor întări şi mai mult funcţia socială a şcolii, rolul ei în procesul de ridicare a nivelului de cultură şi civilizaţie a poporului nostru. în înfăptuirea marilor sarcini ale construcţiei socialiste a continuat să se întărească unitatea dintre muncitori, ţărani şi intelectuali, dintre toţi cetăţenii ţării, indiferent de naţionalitate — temelia de granit a societăţii noastre socialiste. Dezvoltarea impetuoasă a economiei, ştiinţei şi culturii, adîncirea continuă a democraţiei socialiste creează condiţii tot mai prielnice pentru participarea constructivă a maselor largi la conducerea treburilor I obşteşti şi de stat. • O importanţă deosebită, I principială şi practică pentru dezvoltarea democraţiei socialiste revine hotărîrilor recen-I tei Plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, puternică manifestare I a forţei şi vitalităţii partidului nostru, care demonstrează în mod grăitor înalta sa respon-I sabilitate faţă de popor, faţă de principiile umanismului socialist şi hotărîrea neşovăi-I toare de a asigura întărirea şi respectarea deplină a legalităţii socialiste, a drepturilor şi a libertăţilor democratice consfinţite de Constituţia ţării. Poporul nostru se înfăţişea-I ză la această tradiţională sărbătoare cu un bilanţ de realizări înălţător. Fermitatea şi ab-I negaţia cu care toţi oamenii muncii înfăptuiesc programul de dezvoltare multilaterală al patriei noastre, creşterea continuă a rolului conducător al Partidului Comunist Român în toate domeniile vieţii sociale stau chezăşie obţinerii unor noi şi însemnate succese în desăvîrşirea construcţiei socialiste, în ridicarea economică şi culturală a României. Cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, poporul român, profund animat de nobilelesentimente ale solidarităţii cu cei ce muncesc din toată lumea, cu toate forţele revoluţionare şi antiimperialiste, îşi reafirmă hotărîrea de a milita în viaţa internaţională pentru colaborare şi înţelegere între popoare, pentru convieţuirea lor paşnică, pentru afirmarea liberă şi independentă a fiecărei naţiuni. Întemeiată pe principiile independenţei şi suveranităţii, egalităţii în drepturi, neamestecului în treburile interne, politica externă a României socialiste slujeşte neclintit intereselor poporului român, cauzei colaborării şi înţelegerii între popoare. Ea este o contribuţie constructivă la rezolvarea marilor probleme ale lUmii contemporane ! ~ Aprobînd in întregime linia politică externă şi activitatea internaţională a partidului şi guvernului, recenta Plenară a Comitetului Central a exprimat încă o dată, cu toată claritatea, hotărîrea de a acţiona in continuare neobosit pentru întărirea colaborării şi prieteniei cu toate ţările socialiste, pentru dezvoltarea raporturilor frăţeşti cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, pentru îmbunătăţirea relaţiilor şi a înţelegerii din mişcarea comunistă internaţională, pentru întărirea unităţii tuturor forţelor antiimperialiste, pentru colaborare cu toate ţările lumii, fără deosebire de orînduire socială. Cu prilejul acestei sărbători internaţionaliste, transmitem un salut frăţesc şi calde felicitări partidelor comuniste şi popoarelor din Albania, Bulgaria, Cehoslovacia, China, Cuba, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Democrată Germană, Iugoslavia, Mongolia, Polonia, Ungaria, Uniunea Sovietică, Republica Democrată Vietnam . Ne urăm din toată inima să obţină realizări tot mai mari in dezvoltarea economiei şi culturii, in ridicarea nivelului de trai al poporului, în construirea socialismului şi comunismului ! Adresăm salutul nostru fierbinte poporului vietnamez, şi îl asigurăm de deplina noastră solidaritate şi de tot sprijinul nostru internaţionalist în lupta sa eroică împotriva agresorilor imperialişti americani, pentru apărarea patriei sale, pentru dreptul de a decide în mod suveran asupra propriilor sale destine ! Transmitem salutul nostru tovărăşesc partidelor comuniste, clasei muncitoare, tuturor forţelor democratice şi progresiste din întreaga lume, care luptă pentru libertate, pace şi o viaţă mai bună ! Transmitem, de asemenea, un cald salut prietenesc popoarelor care ţin sus steagul luptei împotriva exploatării şi asupririi coloniale, împotriva politicii neocolonialiste a imperialiştilor, pentru libertate, independenţă şi afirmarea fiinţei lor naţionale ! In viaţa internaţională au loc evenimente care, prin amploarea şi complexitatea lor, exercită o puternică înrîurire asupra dezvoltării lumii contemporane, avînd o mare însemnătate în promovarea intereselor majore ale popoarelor, în înfăptuirea idealurilor lor de libertate şi pace. In ciuda acţiunilor agresive ale imperialismului, caracteristica dominantă a situaţiei internaţio-’*’ nale rămîne creşterea forţelor sociale înaintate, a mişcărilor de masă, fără precedent în istorie, a luptelor populare pentru eliberarea socială şi naţională, pentru a feri omenirea de o conflagraţie mondială. Prestigiul crescînd al Româ - niei socialiste — factor activ in cadrul acestei vaste confruntări — constituie pentru poporul nostru un imbold de a ’ munci mereu mai bine, de a-şi intensifica eforturile în marea operă constructivă pe care o făureşte, de a-şi aduce o contribuţie sporită la triumful cauzei socialismului şi păcii. Avem convingerea că, clasă muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea noastră — unite mai strîns ca oricînd în jurul Partidului Comunist Român, al Comitetului său Central - îşi vor mobiliza toată capacitatea şi forţa creatoare şi vor obţine noi victorii în construcţia economică şi social-culturală, făcînd să strălucească tot mai puternic România socialistă Trăiască ! Mai, Ziua solidarităţii şi frăţiei internaţionale a celor ce muncesc ! Sub conducerea Partidului Comunist Român, a Comitetului său Central, înainte spre noi victorii în desăvîrşirea edificiului României socialiste ! Trăiască unitatea şi coeziunea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, a tuturor forţelor democratice și antiimperialiste ! Să triumfe pacea în întreaga lume ! PAGINA 3