Scînteia Tineretului, aprilie 1974 (Anul 30, nr. 7732-7757)

1974-04-01 / nr. 7732

Mesajele adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu Hotârîrea unanimă de a înfăptui exemplar programul partidului Cînd în sala Marii Adunări Naţionale a răsunat vocea fermă şi clară a secretarului general al Partidului Comunist Român, întîiul Preşedinte al României, rostind jurământul către popor, către întreaga naţiune română, în acele momente ale miezului istoricei zile de 28 martie 1974 ţara se asculta pe ea însăşi în tot ce a putut naşte şi visa mai înalt, mai curat şi mai frumos. Căci jurămîntul preşedintelui nostru conţine, în acorduri solemne, de o mare simplitate, cristalizarea celor mai de preţ cuceriri ale istoriei de ieri şi de azi a poporului român. Deputaţii, aleşii poporului, au exprimat unanima voinţă a acestuia de a avea ca preşedinte al ţării pe primul ei fiu, pe cel de activitatea căruia sînt legate atîtea şi atîtea iniţiative revoluţionare, hotărîtoare pentru destinul de azi şi de mîine al Republicii noastre, pe omul care a slujit şi slujeşte cu neţărmurit devotament patria, poporul, cauza socialismului şi comunismului, colaborarea între popoare, pacea, progresul, civilizaţia, înalta învestitură semnifică astfel unitatea profundă dintre popor şi partid, dintre toţi oamenii acestei ţări care slujesc zi de zi aceleaşi idealuri. Le slujesc pentru a le da viaţă azi, pentru a lăsa urmaşilor lor o patrie demnă de numele idealului şi constructorului ei: comunismul şi comunistul. Mesajele adresate preşedintelui nostru exprimă de aceea hotărîrea întregii suflări a Ţării Româneşti de a respecta un legămînt făcut în numele ei, pentru binele ei, pentru continua înflorire a României socialiste. Activitatea exemplară, de minunat revoluţionar, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu este pusă în directă legătură, în aceste mesaje, cu jurămîntul rostit în faţa întregii na-ţiuni, dovadă emoţionantă că toţi componenţii naţiunii noastre disting cu claritate în viaţa şi activitatea preşedintelui deplina unitate între vorbe şi fapte, între gîndul rostit şi acţiunea înfăptuită, în partid, în secretarul său general, ales preşedinte al ţării, în comunişti, oamenii văd unitatea dintre programul elaborat cu realism şi înfăptuirea lui neabătută cu dăruire, cu elan revoluţionar şi cu competenţa crescîndă, înseşi lucrările recentei sesiuni a Marii Adunări Naţionale desfăşurate cu înalta participare a preşedintelui Republicii stau mărturie că, azi, la noi, cuvîntul de ordine, hotărîrea, legea nu sînt altceva decit consfinţirea traducerii în act, aplicării în realitate a măsurilor necesare mersului înaintea lărgirii democraţiei socialiste, astfel încît să crească puterea de acţiune a maselor largi la înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român. Omagiind pe întîiul Preşedinte al României, mesajele sosite din toată ţara omagiază politica partidului, a secretarului său general, exprimă în cuvinte simple şi înflăcărate satisfacţia tuturor comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii faţă de minunatul program comunist al poporului român, precum şi hotărîrea de a-l înfăptui ca pe propriul său program de muncă şi viaţă. Mesajele trimise tovarăşului Nico Ilae Ceauşescu trec în revistă cu legitimă mîndrie victoriile poporului condus de partid, înfăptuirile celor 30 de ani ai Republicii, însemnătatea istorică a Congreselor al IX-lea şi al X-lea ale Partidului, evenimente hotărîtoare în dezvoltarea României de azi. Ele sunt legate indestructibil de activitatea militantă a secretarului nostru general, de munca şi lupta comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii. Cinstindu-l cum se cuvine pe omul care se identifică în cel mai înalt grad cu destinul patriei noastre de azi, întregul popor este hotărît ca, avîndu-l în frunte pe preşedinte, să trăiască şi să muncească astfel încît România, ţară stăpînă pe destinul său, să înainteze cu paşi repezi pe drumul comunismului. Acesta este legămîntul pe care îl conţine mesajul ţării către întîiul ei preşedinte. PATRIEI — munca şi veghea noastră Noul contingent-la ceasul solemn al juramlntului militar In atmosfera entuziastă, de mare bucurie şi mîndrie patriotică prilejuită de alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de Preşedinte al Republicii Socialiste România, ostaşii celui mai tînăr contingent rostesc legărmătul de credinţă faţă de patrie, popor şi partid. „Jur... să execut întocmai ordinele comandantului suprem...“ Clipe solemne, menite să trăiască o viaţă. Clipe cînd tinereţea trece pragul maturităţii, clipe cu valoare de simbol, pentru că de acum încolo tînărul, în care încep să se dezvolte virtuţile de apărător al gliei, se leagă prin jurămînt cu destinele şi nemurirea patriei. Cu mîna stingă încleştată pe oţelul armei, iar cu drepta atingind înfiorat drapelul de luptă al unităţii, flăcăi viguroşi, născuţi şi crescuţi sub soarele Republicii, depun jurămîntul militar — act ce se înscrie cu adîncă rezonanţă în cugetele şi inimile lor. „Jur să nu-mi precupeţesc sîngele şi viaţa pentru apărarea pămîntului strămoşesc“... Iumina dimineţii dă sclipiri de aur înscripţiei brodate pe flamurile tricolore : „Pentru patria noastră, Republica Socialistă România!“. Decoraţiile prinse pe mătasea drapelului sînt mărturii grăitoare despre vitejia, abnegaţia şi vrednicia dovedite de înaintaşi. Jur!... Îmbujoraţi de emoţie, aproape de sufletul ţării, de aspiraţiile ei, tinerii muncitori sau ţărani, români, maghiari, germani ori de alte naţionalităţi rostesc legămîntul solemn, iar glasul lor se înalţă vibrant în văzduh, semnificînd cu putere legătura de nezdruncinat dintre ostaşi şi oamenii muncii, faptul că apărarea patriei este cauză şi operă a întregii naţiuni. Şi mai simbolizează hotărîrea Locotenent-colonel STELIAN DRAGNEA (Continuare in pag. a lll-a) Clipe de neuitat ...Pe platoul de beton al unei unităţi mecanizate sint adunaţi, in careu, recruţii care aşteaptă clipa solemnă a depunerii jurămîntului. Emoţia li se citeşte pe chipuri. La acest eveniment memorabil participă tovarăşul general de armată Ion Ioniţă, ministrul Apărării Naţionale şi tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, prim secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului precum şi numeroşi invitaţi, activişti de partid şi ai U.T.C., scriitori. De asemenea, în careul recruţilor au luat loc şi detaşamente ale gărzilor muncitoreşti — un grup de tineri de la întreprinderea Vulcan — tineri care se pregătesc pentru apărarea patriei — un grup de fete de la Liceul ,,Gheorghe Lazar“, pionieri... Cu mina dreaptă pe drapelul ţării, cu ochii neclintiţi pe stema României ei rostesc legămîntul sacru de a-şi apăra patria, cuceririle revoluţionare ale poporului, dacă e nevoie cu preţul sacrificiului suprem. Tinerii aceştia hotărîţi şi demni, dîrzi şi entuziaşti au jurat credinţă nestrămutată poporului român şi patriei socialiste, primului preşedinte al României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comandantul suprem al forţelor noastre armate. Am rememorat aceste cuvinte de un fierbinte şi înalt patriotism........Eu, Bădilă Gheorghe, eu, soldat Cîrje Ioan... eu, soldat Stănoiu Costel, eu, soldat, Bărboşi Eugen... eu, soldat, Titus Coroliu... eu, soldat, Bulfcci Mircea...“. Ecoul acelorași sentimente s-a făcut şi cuvîntul — angajament exprimat, cu acest prilej, în numele tinerelor care se pregătesc pentru apărarea patriei, de către eleva Nica Mihaela de la Liceul „Gheorghe Lazăr“. Clipe solemne, clipe care vor rămîne mereu vii in conştiinţa şi inima tinerilor. C. VASILE ÎN PAGINA A 2-A •• „Să ne trăiţi ani mulţi şi fericiţi, întru gloria partidului comunist şi a poporului român, pentru înflorirea şi prosperitatea României socialiste“ Telegrame adresate tovarâşului Nicolae Ceauşescu ANUL XXX, SERIA II. Nr. 7732 4 PAGINI —30 BANI Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST LUNI 1 APRILIE 1974 Campania producţiilor record în agricultură Discuitul ogoarelor este una din lucrările deosebit de importante ale acestei campanii agricole de primăvară cînd, reţinerea în sol a apei preocupă în cel mai înalt grad. ANGAJAMENTELE VOR DEVENI FAPTE 1100 000 hectare au fost însămînţate Lucrătorii de pe ogoare au încheiat o nouă săptămână de lucru cu rezultate remarcabile în activitatea ce o desfăşoară pentru grăbirea insămînţărilor şi a celorlalte lucrări agricole de primăvară. Pină în prezent au fost însămînţate peste 1 100 000 ha, ceea ce reprezintă 71 la sută din suprafeţele prevăzute pentru culturile din primele două epoci în întreprinderile agricole de stat şi 64 la sută în cooperativele agricole de producţie. Cu sfeclă de zahăr au fost însămînţate 181 000 ha, respectiv 82 la sută din suprafaţa prevăzută, această lucrare fiind terminată în 14 judeţe, printre care Ialomiţa, Brăila, Buzău, Dolj, Timiş, Arad şi Satu Mare. Ploaiea-soarelui a fost semănată pe mai mult de 258 000 ha, reprezentând 52 la sută din plan. Cooperativele agricole din judeţele Argeş şi Dîmboviţa au terminat această lucrare. De asemenea, au crescut suprafeţele semănate cu in, cînepă, cartofi şi plante furajere, precum şi cele plantate cu pomi şi vie. In majoritatea judeţelor a inceput plantarea în cîmp a legumelor. (Agerpres) Lucrătorii ogoarelor judeţului Vrancea nu pierd nici o oră bună de lucru. In raidul nostru ne-am oprit la Cooperativa agricolă de producţie Baloteşti. Culturile din prima epocă, adică borceagul, sfecla furajeră şi lucerna, au fost însămînţate pe întreaga suprafaţă planificată. — La noi întîlniţi o situaţie mai specială, ne spunea preşedintele cooperativei, Ion Cernea. Cultivăm aproape din tot ce rodeşte pămintul, de la gnu, porumb, legume pină la viţă de vie. Şi acestea pe suprafeţe considerabile. Am insămînţat 300 ha cu culturi din prima epocă. La porumb întreaga suprafaţă de 850 ha este pregătită, aşteptăm doar să se mai încălzească pămintul şi să trecem la semănat. La toate acestea dacă mai adăugăm şi patrimoniul nostru de 1060 ha viţă de vie, rezultă clar că sarcinile pe care le avem acum presupun o muncă deosebită, o organizare perfectă a procesului de producţie. In ziua raidului nostru, în vie lucrau peste o mie de cooperatori care executau tăiatul, scosul coardelor la capătul tarlalei şi legatul pe şpalieri. între mia de cooperatori care au împînzit via întîlnim şi foarte mulţi tineri, printre cei mai harnici fiind Nelu Cristoiu, Lucreţia Gălăţeenu, Săftica Partenie, Vasile pp Hortei. In sectorul legumicol alţi 150 cooperatori îngrijesc cu migală şi plantează răsadurile. Pentru reţinerea apei în sol şase tractoare efectuează disciprea pentru a doua şi a treia oară apoi terenul se nivelează foarte bine. Fiecare tractor al secţiei de mecanizare în această perioadă este folosit raţional, iar mecanizatorii lucrează zi-lumină. — In organizaţia noastră sunt 160 tineri, intervine Lenuţa Cristoiu, secretara comitetului U.T.C. pe cooperativă. Aceşti tineri cîştigă bine şi chiar foarte bine, ceea ce denotă că ei lucrează pe tot parcursul anului. Dar pe lingă sarcina principală de producţie, tinerii participă la toate acţiunile de muncă patriotică şi alte activităţi specifice. Veniţi la sfîrşit de an cînd vom aduna roadele muncii lor şi pot afirma de pe acum că vor fi mult mai bogate. Adică cele 3 200 kg gri la hectar, 2 800 kg porumb, peste 6 500 kg struguri, ca să amintesc numai producţiile la principalele culturi ce ni le-am propus să le obţinem, vin să confirme afirmaţia. Sunt angajamente ambiţioase şi după cum se desfăşoară în prezent munca în toate sectoarele cooperativei din Baloteşti există garanţia ca ele să devină fapte. Un argument în plus îl constituie şi defrişarea şi replantarea anual a 50—60 hectare cu vie la care se mai adaugă amenajarea suprafeţei de 170 ha pentru irigat. Şi aceasta numai cu forţe proprii, pentru că fiecare cooperator din Baloteşti a înţeles că în condiţiile acestui început secetos de primăvară culturile au nevoie de apă mai mult ca în oricare alt an. OVIDIU MARIAN Fotografiile : VASILE RANGA RAPORTEAZĂ ÎNDEPLINIREA PLANULUI PE PRIMUL TRIMESTRU • INDUSTRIA JUDEŢULUI HUNEDOARA a îndeplinit sâmbăta dimineaţa planul de producţie pe primul trimestru. Se remarcă şi de data aceasta cu succese importante Combinatul siderurgic Hunedoara, căruia i s-a conferit Ordinul Muncii cL I, pentru ocuparea locului 1 pe industrie în întrecerea socialistă desfăşurată în anul 1973, şi Combinatul cărbunelui Valea Jiului, care lucrează de la 28 martie în contul trimestrului al doilea. • COLECTIVELE INDUSTRIALE DIN JUDEŢUL GALAŢI au realizat sarcinile de plan pe primul trimestru. Pină la sfîrşitul intervalului, aceste unităţi vor realiza peste prevederi o producţie evaluată la peste 55 milioane lei. Rezultate remarcabile au obţinut siderurgiştii, care şi-au depăşit sarcinile de plan cu peste 17 000 tone oţel, 11 600 tone laminate finite pline şi 3100 tone cocs metalurgic şi alte produse. (Agerpres) Fotbal XXII O ETAPĂ AGITATĂ ACTUALITATEA PE SCURT • Volei : Campioanele decise la setaveraj. • Hochei: Comportare necorespunzătoare. • Handbal : Debut promițător. • Rugbi : Steaua pe primul loc la sfîrșitul turului. • Box: „Criteriul tineretului". (Amănunte în pagina a 4-a)