Scînteia Tineretului, septembrie 1974 (Anul 30, nr. 7863-7887)

1974-09-02 / nr. 7863

In dezbaterea întregii naţiuni-proiectul unui document istoric PROGRAMUL PARTIDULUI DE FĂURIRE A SOCIETĂŢII SOCIALISTE ŞI ÎNAINTARE A ROMÂNIEI ■ ■ Programul Partidului Comunist Român constituie Carta fundamentală ideologică, teoretică şi politică a partidului. Elaborat pe baza concepţiei materialismului dialectic şi istoric, a legilor obiective ale dezvoltării sociale, el înarmează partidul cu principiile ştiinţifice ale comunismului. ■ Pornind de la caracterul universal al teoriei revoluţiei proletare, fundamentată, pentru prima oară, în mod genial de Marx şi Engels, de la experienţa generală şi practica construcţiei socialiste şi de la generalizarea propriei experienţe. Programul Partidului Comunist Român trasează căile aplicării creatoare a acestor legităţi la condiţiile istorice, sociale şi naţionale concrete ale României. ■ încă de la începuturile mişcării revoluţionare, muncitoreşti, în România au existat preocupări pentru formularea unui program revoluţionar. Este pentru întîia oarâ însă cînd partidul elaborează un program unitar, de perspectivă, menit să asigure unirea eforturilor comuniştilor, ale întregului popor pentru înfăptuirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. Acest program trasează direcţiile fundamentale ale activităţii partidului pe o perioadă de 20-25 de ani. El porneşte de la interesele întregului nostru popor, ale dezvoltării societăţii româneşti, înfloririi ţării, a naţiunii noastre socialiste, asigurînd făurirea în România a celei mai înaintate şi mai drepte societăţi, societatea comunistă. Programul constituie o călăuză sigură pentru toţi comuniştii, pentru întregul popor, în munca şi lupta pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi edificarea comunismului în România. ■ Realizarea Programului partidului va ridica societatea noastră pe noi culmi de progres şi civilizaţie, va spori bunăstarea materială şi spirituală a întregului popor, va asigura naţiunii noastre un loc demn în marea familie a ţărilor socialiste, a popoarelor libere. Aceasta va spori contribuţia României la creşterea prestigiului socialismului pe plan mondial, la înfăptuirea noii ordini democratice în relaţiile internaţionale, la instaurarea unei păci trainice, la victoria socialismului şi comunismului în întreaga lume. Cetăţeni ai României socialiste, în deplină unitate, sub conduce---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------rea Partidului Comunist Român, să luptăm pentru realizarea Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului pe pămîntul patriei noastre! ■ Deşi a fost dat publicităţii proiectul Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, care urmează să fie prezentat spre dezbatere şi aprobare Congresului al XI-lea al partidului. Prefigurînd profunde mutaţii calitative în întreaga viaţă economică şi socială a patriei, deschizînd un amplu proces de fundamentare teoretică şi verificare practică a unor forme noi, perfecţionate, de organizare şi conducere ştiinţifică a întregii noastre societăţi, asigurînd cele mai optime condiţii pentru acţiunea deplină a legilor obiective care guvernează progresul multilateral în toate domeniile de activitate, primul program din istoria P.C.R., un program unitar, de perspectivă, menit să asigure unirea eforturilor comuniştilor, ale întregului popor pentru înfăptuirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în înaintarea patriei noastre spre comunism, dobîndeşte înalta valoare de Cartă fundamentală ideologică, teoretică şi politică a partidului. Acest important document istoric, ale cărui linii directoare converg către asigurarea unei orientări clare luptei pentru transformarea revoluţionară a societăţii, stabileşte strategia şi tactica partidului în acţiunea de edificare cu succes a celei mai drepte orînduiri sociale — orînduirea comunistă. Programul va dinamiza şi mai puternic toate sferele activităţii sociale, va determina accelerarea şi mai intensă a ritmului general de dezvoltare social-politică, economică şi culturală a ţării. Pentru tînăra generaţie angajată activ, cu elanurile specifice vîrstei de aur, în opera de edificare a noii societăţi, programul partidului devine propriul său program de acţiune. întregului tineret îi revine astfel îndatorirea de a cunoaşte temeinic şi de a-şi însuşi pe deplin acest document politic fundamental, care îi va fi de aici înainte un preţios îndrumar în activitatea desfăşurată în toate domeniile vieţii economico-sociale din patria noastră, în munca sa de a răspunde cum se cuvine înaltelor comandamente sociale, în afirmarea spiritului revoluţionar, în judecarea fiecărui act social în lumina intereselor generale ale poporului, ale societăţii, în concordanţă cu normele vieţii, eticii şi echităţii socialiste. Se desprinde de aici cerinţa ca întreaga activitate a organizaţiilor U.T.C. să fie structurată în aşa fel incit să răspundă pe deplin exigenţelor impuse de transpunerea în viaţă a acestui grandios program de dezvoltare economico-socială a patriei. Amplu proiect pentru construcţia viitorului patriei, programul partidului oferă tabloul măreţ al dezvoltării economico-sociale a României în următorii 20—25 de ani. Ni se înfăţişează astfel imaginea unei ţări socialiste aflate in rîndul statelor lumii dezvoltate din punct de vedere economic. Imaginea unei ţări cu o industrie în plină ascensiune, orientată în general spre dezvoltarea prioritară a ramurilor hotărîtoare pentru promovarea progresului tehnic, în cadrul căreia „industriile industrializante“ — construcţiile de maşini şi chimia, vor deţine începînd din 1980 o pondere de peste 50 la sută. Imaginea unei ţări care, prin dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a agriculturii, intensificarea procesului de transformare a producţiei agricole intr-o variantă a muncii industriale, va avea depline posibilităţi să asigure un puternic avint agriculturii, creşterii rolului ei în cadrul economiei naţionale. Tabloul dezvoltării economico-sociale a patriei prefigurează, de asemenea, un grad ridicat al instrucţiei publice, al pregătirii profesionale a forţei de muncă, o politică consecvent realistă de promovare a ştiinţei şi progresului tehnic, ridicarea generală a nivelului de trai pe baza creşterii continue a produsului social şi a venitului naţional, ridicarea pe o treaptă nouă, superioară a structurii sociale a ţării, perfecţionarea relaţiilor dintre membrii societăţii, dezvoltarea puternică a democraţiei socialiste, participarea întregului popor la conducerea treburilor obşteşti, la înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru. ADRIAN VASILESCU (Continuare in pag. a lll-a) COMUNIST ROMÂN MULTILATERAL DEZVOLTATE SPRE COMUNISM Interes viu, satisfacţie profundă, sentimente de înaltă mîndrie patriotică Iată pulsul opiniei publice româneşti, ieri dimineaţă, la apariţia primului Program al partidului Citiţi relatările reporterilor noştri în pagina a 3-a Foto: O. PLECAN Pe Şantierul national al .n tineretului Giurgiu — Razvruresti DUPĂ 30 DE ZILE FIERBINȚI . SP©IRT  STRĂLUCITA PERFORMANTA A VISLAŞELOR ROMÂNCE LA CAMPIONATUL MONDIAL FEMININ DE CANOTAJ ACADEMIC. _ ETAPA A V-A LA FOTBAL. Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! O contribuţie importantă la dezvoltarea dialogului constructiv în mişcarea internaţională de tineret şi studenţi In suita manifestărilor consacrate Anului Mondial al Populaţiei, Bucureştiul a găzduit, recent, Conferinţa Internaţională a Tineretului pe Problemele Populaţiei (C.I.T.P.P.). Organizată pe baze largi, de către un Comitet Internaţional, cuprinzînd organizaţii de tineret de diferite orientări politice, filozofice şi religioase, precedată de numeroase consultări pregătitoare între organizaţiile neguvernamentale de tineret, Conferinţa a reunit participanţi din aproape 100 de ţări ale lumii. La lucrările sale au luat parte tineri comunişti, socialişti, creştini, creştin-democraţi, centrişti, radicali, reprezentanţi ai mişcărilor de eliberare naţională, ai unor uniuni naţionale studenţeşti, delegaţi ai unor ministere ale tineretului, precum şi tineri specialişti în probleme ale populaţiei. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu in Mesajul adresat Conferinţei, „tineretul este vital interesat in asigurarea condiţiilor pentru participarea lui, cu drepturi egale, la activitatea socială şi politică, la conducerea societăţii, la făurirea conştientă a propriului viitor“, într-adevăr, oferind prin evantaiul larg al participării o imagine cuprinzătoare a principalelor tendinţe şi orientări din mişcarea internaţională de tineret, Conferinţa a constituit un prilej elocvent de evidenţiere a rolului tot mai activ al tinerei generaţii în desfăşurarea proceselor economice, sociale şi poltice fundamentale din lumea contemporană. Organizată şi desfăşurată in condiţiile procesului de adîncire a cursului spre destindere in (Continuare in pag. a IV*a) Nr. 7863 4 PAGINI 30 BANI ANUL XXX, SERIA II, LUNI 2 SEPTEMBRIE 1974 Expresie a năzuinţelor de propăşire şi progres, a cutezanţei cu care poporul român înmănunchează într-un tot unitar experienţa istorică şi contribuţia originală a prezentului socialist, proiectul Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism situează intr-o lumină puternică ţelul în numele căruia ne consacrăm toate forţele — orînduirea cea mai avansată pe care o cunoaşte omenirea. Alături de proiectul de Directive ale Congresului al Xl-lea al partidului, proiectul Programului P.C.R., publicat în presa de ieri, este supus şi el — potrivit spiritului democratic al societăţii noastre — dezbaterii comuniştilor, tuturor oamenilor muncii. La ampla dezbatere, la colocviul întregului popor privind măsurile şi căile de înfăptuire a obiectivelor pe care acest document de însemnătate unică ni le propune, tineretul este chemat să-şi aducă propria sa contribuţie de idei, de gîndire şi de acţiune creatoare. „Scînteia tineretului" deschide paginile sale tuturor celor care vor dori să ne scrie. Astăzi soseşte în ţara noastră secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad Bun venit înaltului oaspete sirian! La invitaţia secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, astăzi soseşte la Bucureşti, secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, care, împreună cu soţia, Anisse El-Assad, face o vizită oficială de prietenie în ţara noastră, în fruntea unei delegaţii de partid şi de stat. Personalitate marcantă a vieţii politice siriene şi internaţionale. Hafez El-Assad s-a născut în anul 1930, la Kardaha , localitate din districtul Lattakia, pe coasta mediteraneană. Urmează cursurile şcolii secundare la liceul oficial din Lattakia. Activitatea politică şi-o începe participînd la manifestaţiile împotriva regimului sub mandat francez şi la acţiunile care au avut ca rezultat evacuarea trupelor franceze de ocupaţie din Siria, în anul 1945. Conduce activitatea studenţească din districtul Lattakia şi participă activ la lupta în favoarea cauzei palestiniene. După aderarea sa la Partidul Baas Arab Socialist, în anul 1946, Hafez El-Assad, devine membru de frunte şi activ al partidului. Asemenea multor tineri sirieni, s-a înrolat în armată pentru a putea urma astfel studii superioare. La Academia aerului se distinge ca pilot. A îndeplinit misiuni de studiu în străinătate şi a obţinut diploma de ofiţer de stat major in aviaţie, cu menţiune, în 1964. Avansează în ierarhia militară pină la gradul de general, şi la funcţia de comandant al armatei aerului. Hafez El-Assad a fost unul dintre principalii conducători ai revoluţiei victorioase de la 8 (Continuare in pag. a IV-a) Astăzi, în jurul orei 11:30, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct de la Aeroportul Internaţional Otopeni ceremonia sosirii secretarului general al Partidului Baas Arab Socialist, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, împreună cu soţia, Anisse El-Assad, care, la invitaţia secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, vor efectua o vizită oficială de prietenie în ţara noastră.