Scînteia Tineretului, august 1976 (Anul 32, nr. 8459-8482)

1976-08-02 / nr. 8459

În întîmpinarea zilei de 23 August • Mobilizaţi de iniţiativele tinereşti declanşate în cadrul marii întreceri uteciste in cinstea apropiatei sărbători de la 23 August, uteciştii de la cinci mari întreprinderi vrincene: I.D.S.M.S.A. şi C.F.L. Focşani, întreprinderea comică Mărăşeşti. Complexul C.F.R. Adjud şi F.P.L. Gugeşti au raportat în ultima săptâmînă realizarea unor producţii suplimentare estimate la 27 000 lei. (IOAN CHIRILA). • Tinerii de la întreprinderea minieră Motru întîmpină marea noastră sărbătoare naţională cu importante succese în muncă. In acest scop au lansat iniţiativa „Nici un minut nelucrat, nici o maşină sub randamentul planificat“. Până în prezent, rodul aplicării acestei iniţiative însumează 25 000 lei economii realizate prin acţiuni în sprijinul producţiei. Mobilizaţi de aceeaşi iniţiativă, 15 utecişti de la Exploatarea minieră Horăşti au încheiat cu două zile mai devreme lucrările la circuitul de benzi, ceea ce a condus la obţinerea unei producţii suplimentare de cărbune în valoare de 15 000 lei. (NICOLAE FRATILESCU) • Intr-o singură săptămină, la I.M.M.U.M. — Baia Mare, lucrările de reparat reţeaua de aer comprimat şi piese de schimb efectuate de 60 de tineri ai întreprinderii valorează peste 70 000 lei. La aceeaşi valoare se ridică şi lucrările executate pină în prezent de cei 120 de tineri de la I.M.M.N. — Baia Mare, care au reparat izolaţia termică la filtrele electrice şi sobele de contact la acid sulfuric şi topire. Aceste realizări completează incă o filă din cartea întrecerii uteciste dedicată sărbătorii eliberării României. (ION BIRDA). SUCCESE DE PRESTIGIU ÎN CRONICA ÎNTRECERII • 870 de tineri din judeţul Alba prezenţi, în campania agricolă au efectuat într-o singură săptămînă, prin muncă patriotică, lucrări în valoare de peste 150 000 lei , au prăşit sfecla de zahăr pe 8 ha, au efectuat pe 10 ha praşila a IlI-a la porumb, au irigat o suprafaţă de 2 ha în legumicultura şi au recoltat furaje pe o suprafaţă de 15 ha. Acestea sunt doar citeva rezultate care dau certitudinea ca angajamentul la muncă patriotică asumat de tinerii din judeţul Alba în cinstea zilei de 23 August va fi realizat. (VALENTIN TOMULEŢ). • Prin iniţiativa ,,Să lucrăm o zi pe lună cu carburanţi şi lubrifianţi economisiţi“, tinerii din staţiunile de mecanizare a agriculturii din judeţul Sibiu au realizat cinstea zilei de 23 August economii în valoare de 305 000 lei, iar la piese de schimb, valoarea economiilor se ridică la aproximativ 1 milion lei. De asemenea, sub deviza „Fiecare tînăr al satului — participant activ la dezvoltarea şi consolidarea unităţilor agricole“ s-au format echipe de tineri cooperatori şi mecanizatori, echipe de tineri navetişti, care, venind în sprijinul unităţilor agricole, în timpul lor liber, au realizat acţiuni de muncă patriotică cifrate la 2,1 milioane lei la lucrări nenuonţate. (ANGELA CHITE) \ Ieri s-au încheiat întrecerile \ | BILANŢ PRESTIGIOS | ! PENTRU SPORTUL | | ROMÂNESC | \ 27 DE MEDALII: (4 de aur, | | 9 de argint, 14 de bronz) | | • în ultimele zile de întreceri alţi sportivi \ | tricolori au urcat pe podium | \ (ÎN PAGINA A 5-A) | |_______ _________________________________________________} Proletari din toate ţările, unîţi-văl ANUL XXXII, SERIA II, Nr. 8 459 6 PAGINI 30 BANI LUNI 2 AUGUST 1976 Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Iaşi Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, cu tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Gheorghe Oprea, Ştefan Andrei, Teodor Coman, Aurel Duma, a făcut, în cursul zilei de sîmbătă, o vizită de lucru în judeţul Iaşi. Iaşiul, străveche aşezare a ţării noastre, cu vechi tradiţii şi strălucite împliniri, oraş care evocă atâtea momente de seamă ale luptei poporului nostru pentru libertate şi unitate naţională, mărturie grăitoare a dinamismului economic şi social pe care îl cunoaşte întreaga patrie în anii socialismului, cetate a culturii şi ştiinţei, l-a primit cu nespusă căldură, cu bucurie şi entuziasm pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe ceilalţi conducători de partid şi de stat. Această nouă întîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu oamenii muncii a ilustrat, încă o dată, cu putere unitatea poporului în jugul partidului, ai secretarului său general, legătura indisolubilă intre ţelurile fundamentale promovate de forţa conducătoare a societăţii noastre şi elanul conştient cu care întreaga naţiune munceşte neabătut pentru a da viaţă hotăririlor Congresului al XI-lea. Dialogul secretarului general al partidului cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu producătorii de bunuri materiale şi spirituale are loc intr-o perioadă în care, pornind de la rezultatele deosebite obţinute in cincinalul anterior , care au permis judeţului Iaşi să înregistreze, în 1975, o producţie industrială echivalentă cu cea realizată in întreaga ţară in anul 1938 — oamenii muncii îşi sporesc eforturile pentru îndeplinirea obiectivelor cuprinse în cincinalul actual, obiective menite să confere acestei părţi a ţării un loc de prim plan in ansamblul economiei naţionale. CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la marea adunare populara din Piaţa Dragi tovarăşi. Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului şi judeţului Iaşi, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, precum şi a mea personal, şi cele mai bune urări. (Aplauze puternice, urale). Ne aflăm la Iaşi intr-o vizită de lucru. Am fost prin citeva întreprinderi, am asistat la desfăşurarea lucrărilor noului combinat de utilaj greu care a început să se construiască în judeţul Iaşi în a doua jumătate a anului trecut şi urmează să producă încă din anul viitor. Suntem la câteva luni de la încheierea cincinalului 1971—1975, care, după cum ştiţi, s-a încheiat cu succese remarcabile în toate domeniile de activitate, prin depăşirea programului stabilit de Congresul al X-lea, printr-o dezvoltare a producţiei industriale intr-un ritm anual de peste 13 la sută, prin creşterea puternică a agriculturii, înflorirea ştiinţei, culturii şi, totodată, prin ridicarea nivelului de trai, material şi spiritual, al poporului. La toate aceste realizări şi judeţul Iaşi a adus o contribuţie de seamă, realizînd cincinalul cu 75 de zile înainte de termen. Fiind prima vizită după realizarea cincinalului în judeţul dumneavoastră, doresc să vă adresez, încă o dată, felicitări pentru aceste minunate rezultate şi urări de noi şi noi succese(Aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). După cum se ştie, întregul nostru popor a trecut cu hotărire la realizarea noului cincinal, a Programului elaborat de Congresul al XI-lea al partidului, care a trasat linia generală de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. (Aplauze puternice, urale. Se scandează „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — P.C.R. Desigur, suntem la numai 6 luni de la începutul noului cincinal. Mai sunt deci multe luni pină vom încheia cincinalul ; dar, ţinind seama de faptul că noul cincinal prevede dezvoltarea industriei într-un ritm anual de circa 11 la sută, merită subliniat faptul că, în primele 6 luni, producţia industrială pe ţară s-a realizat cu o depăşire de aproape 4 miliarde lei a prevederilor (Continuare in pag. a lll-a) într-o atmosferă sărbătorească, de puternică afirmare a voinţei unanime de a da viaţă hotăririlor Congresului al XI-lea, sarcinilor actualului cincinal, sîmbătă s-a desfăşurat Moment deosebit in cronica muncitorească a Iaşiului: inaugurarea lucrărilor pe Şantierul Combinatului de utilaj greu Aspect de la marea adunare populară din Piaţa Uniri Un nou moment în cronica prieteniei româno-sovietice Succes deplin Întîlnirii dintre tineretul român şi tineretul sovietic! In perioada 2—7 august a.c. se va desfăşura în ţara noastră Intîlnirea prietenească dintre tineretul român şi tineretul sovietic, manifestare consacrată dezvoltării şi întăririi prieteniei dintre tinerii celor două ţări, dintre Uniunea Tineretului Comunist şi Uniunea Tineretului Comunist Leninist. Manifestarea, care va avea loc în zilele următoare, se defineşte, fără îndoială, în contextul tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare între poporul român şi poporul sovietic, dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, relaţii în cadrul cărora întîlnirile şi convorbirile dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al P.C.R., şi tovarăşul Leonid Brejnev, secretar general al C.C. al P.C.U.S., au constituit momente de cea mai mare importanţă. Tinara generaţie a României socialiste, Uniunea Tineretului. Comunist, acţionînd (Continuare in pag. a IV-a)