Scînteia Tineretului, septembrie 1979 (Anul 35, nr. 9415-9439)

1979-09-15 / nr. 9427

.Muteia tineretului“ pag. 2______________________________________________________________________________________________________________________________simbata, 15 septembrie 1979 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU dumneavoastră şi să le urez succese tot mai mari in activitatea lor, pentru a-şi spori contribuţia Mulţimea aplaudă şi ovaţionează îndelung. în aclamaţiile celor de faţă, coloana oficială de maşini se îndreaptă apoi spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea mecanică Timişoara (I.M.T.) din zona industrială de nord-est a Timişoarei, aflată în plin proces de modernizare şi continuă dezvoltare, la indicaţiile date de secretarul general al partidului cu prilejul vizitelor precedente. Miile de muncitori — români, germani, maghiari, sârbi — îşi exprimă prin îndelungi aplauze şi ovaţii deosebita bucurie de a se reintilni la locurile lor de muncă cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a-l avea din nou în mijlocul lor. Se scandează : „Ceauşescu-P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“. Regăsim, ca pretutindeni, aceeaşi primire plină de căldură — expresie a sentimentelor de dragoste şi preţuire pe care oamenii muncii la nutresc pentru secretarul general al partidului. La intrarea in întreprindere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat de Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, de reprezentanţi ai conducerii întreprinderii, al oamenilor muncii. O gardă de onoare, alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, prezintă onorul. Tinere muncitoare oferă tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. Dialogul pe care secretarul la dezvoltarea patriei noastre socialiste, la înfăptuirea programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România", general al partidului îl poartă cu conducerea ministerului de resort şi a întreprinderii, cu muncitori şi specialişti aflaţi de faţă este axat îndeosebi pe modul în care se înfăptuieşte acţiunea de transformare, treptată, a acestei unităţi intr-un modem combinat de utilaj greu, de ridicat şi transport uzinal, pornind de la nevoile crescînde ale economiei naţionale, de la posibilităţile mari pe care le oferă Timişoara datorită prezentei in acest municipiu a unor valoroase cadre de proiectanţi şi cercetători, cadre didactice din institutele de învăţămînt superior. La numai un an de cind s-a pornit această acţiune, gazdele sunt în măsură să prezinte, prin intermediul unor machete, apoi direct la locurile de muncă, planul de modernizare a fabricaţiei actuale şi de dezvoltare a acestui combinat pină in 1985. Directorul general al întreprinderii, Ioniţă Bagiu, informează mai întîi că indirecţia modernizării şi diversificării producţiei actuale, aşa cum a indicat secretarul general al partidului în vizita precedentă, a fost însuşită în fabricaţie Întreaga gamă de poduri rulante cu capacităţi de a ridica greutăţi cuprinse intre 5 şi 400 tone. De asemenea, a fost reorganizat procesul de producţie pe fabrici specializate în construcţiile de maşini de ridicat şi de transportat, de utilaje complexe şi metalurgice şi pe sectoare calde, fapt care a sporit cu 30 la sută productivitatea muncii în unitate. O atenţie deosebită a acordat colectivul de proiectanţi ai unităţii tipizării produselor în proporţie de 10 la sută, obţinîndu-se in urma acestei acţiuni o reducere a consumului de metal de 20 la sută, iar a puterii electrice instalate pe fiecare utilaj de 15 la sută. In ce priveşte dezvoltarea întreprinderii şi transformarea ei în combinat pentru utilaj greu, se arată că investiţiile se înfăptuiesc cu succes, hala pentru utilaje complexe şi metalurgice fiind deja dată în exploatare cu 9 luni mai devreme. Ca urmare, capacitatea anuală de producţie a viitorului combinat va ajunge în 1930 la 120 000 tone, iar în 1985 la 150 000 tone. Se subliniază faptul că această unitate, care va fi dotată cu o puternică oţelărie şi un sector de forjă, va produce un viitor şi utilaje pentru centralele nucleare care se vor realiza în ţara noastră. Secretarul general al partidului este invitat să viziteze apoi Fabrica de maşini de ridicat unde urmăreşte cu atenţie procesul mecanizat de prelucrare şi montaj al acestor agregate, se interesează de caracteristicile tehnice ale acestora. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere specialiştilor aflaţi de faţă să persevereze în continuare în direcţia diversificării producţiei, astfel incit să se asigure integral nevoile economiei noastre naţionale în acest sector, ca şi cererile la export. Gazdele raportează că, pînă la sfirşitul acestui plan cincinal, unitatea urmează să realizeze o producţie suplimentară de circa un miliard de lei, jumătate din aceasta fiind de pe acum realizată. Numeroşi muncitori şi maiştri vin în faţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, raportîndu-i, in cinstea apropiatului Congres al partidului, angajamentele echipelor pe care le conduc de a depăşi sarcinile de producţie ce le revin. Este prezent şi decanul lor de vîrstă, Otto Melentovici, fost maistru în această întreprindere, care, adresînduse, cu emoţie, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, îşi exprimă bucuria de a-l vedea din nou în mijlocul muncitorilor, îi urează mulţi ani fericiţi pentru a conduce ţara pe culmi şi mai înalte de civilizaţie şi progres şi îl asigură că va fi gata oricînd să împărtăşească din experienţa sa tinerilor muncitori, pentru ca aceştia să îndeplinească în cele mai bune condiţii sarcinile de producţie ce revin Întreprinderii. In hala pentru utilaje grele şi metalurgice sunt prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu o serie de noi utilaje de ridicat pentru combinatele siderurgice şi metalurgice de la Galaţi, Călăraşi, Hunedoara, pentru alte unităţi economice din ţara noastră. Se subliniază că actuala producţie de 24 000 tone de utilaje complexe şi metalurgice va ajunge in Curind la 40 000 tone. Este relevată eficienţa economică a unor procedee tehnologice generalizate in producţie, intre care sudura automată şi semiautomată, folosite cu bune rezultate de constructorii de maşini ai acestei întreprinderi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra îmbunătăţirii continue a calităţii agregatelor, ridicării randamentului acestora. In continuare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se prezintă, în cadrul unei expoziţii, o gamă foarte largă de maşini şi utilaje realizate recent si aflate in curs de asimilare în Întreprindere, rod al colaborării dintre specialiştii unităţii şi cei ai Centrului timişorean de cercetare Ştiinţifică şi inginerie tehnologică pentru maşini de ridicat şi transport uzinal. Intre acestea se remarcă automacarale, macarale portuare, poduri rulante, transportoare si stivuitoare reproiectate recent, in vederea reducerii consumului de metal si de energie electrică pe fiecare agregat. Retine în mod deosebit atentia Instalaţia de transport uzinal pe pernă de aer, denumită „aeropaleta“, care înlocuieşte cu succes podurile rulante, ea fiind realizată cu un consum de metal si energie electrică foarte redus, in comparaţie cu alte agresate pentru astfel de operaţiuni. Directorul centrului, Vasile Antonovich informează pe secretarul general al partidului că: In urma reproiectării Întregii game de maşini de ridicat şi transportat, aflată în producţia întreprinderii timişorene, se va obţine la nivelul întreprinderii •o economie de metal de circa 16 000 tone in ultimii doi ani ai actualului plan cincinal, iar pentru perioada 1981—1985 încă 35 000 tone. Totodată, consumul de energie electrică al produselor va fi mai mic cu circa 57 000 megawaţi/oră. Secretarul general al partidului examinează cu atenţie numeroase utilaje, cere explicaţii cu privire la caracteristicile lor tehnice şi recomandă pentru unele produse să se revadă proiectele, in vederea diminuării şi mai mult a consumurilor de metal şi energie. Prof. Traian Sălăjan, directorul Institutului de sudură şi încercarea materialelor din Timişoara, informează pe secretarul general al partidului despre aportul cercetătorilor din acest institut la asamblarea prin sudură a unor maşini de ridicat şi transport uzinal. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă, şi cu acest prilej, pentru a mai inten-Vizita de lucru a continuat la întreprinderea Industria linii Timişoara — unitate reprezentativă a industriei uşoare. Această întreprindere, care in 1980 va sărbători 75 de ani de existenţă, a cunoscut în anii socialismului un proces continuu de înnoire şi modernizare. Ea şi-a dublat capacitatea faţă de 1970, realizînd în prezent o producţie de 6 milioane mp ţesături şi 3 500 tone fire pe an. Lucrătorii de aici, din care peste 85 la sută sunt femei, au intimpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat cu cele mai alese sentică conlucrare intre cercetare, proiectare şi producţie, in vederea ridicării continue a nivelului calitativ al întregii activităţi din întreprindere. La sfirşitul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceaușescu, felicitînd colectivul întreprinderii timisorene pe toti muncitorii, tehnicienii si inginerii pentru rezultatele bune, le-a recomandat să facă totul pentru ridicarea continuă a gradului de tehnicitate, de organizare a muncii, pentru a produce utilaje mai multe şi pentru ca întreprinderea să devină o unitate model, o unitate fruntaşă pe ţară. Directorul general al unităţii l-a asigurat pe secretarul general al partidului că Întregul colectiv de muncitori, tehnicieni şi ingineri nu va precupeţi nici un efort pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor, pentru înfăptuirea in cele mai bune condiţii a programului de modernizare şi dezvoltare în continuare a întreprinderii , mente de dragoste şi recunoştinţă. Un grup de copii de la grădiniţă, fii ai muncitoarelor din întreprindere, se apropie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, unindu-le din inimă, multă sănătate, viaţă lungă şi fericită, oferindu-le buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu ii îmbrăţişează cu dragoste părintească. In timpul vizitării unor sectoare de producţie a fost examinat , împreună cu ministrul industriei uşoare, tovarăşa Lina Ciobanu, cu reprezentanţi ai centralei şi conducerii unităţii, modul în care colectivul întreprinderii acţionează pentru Înfăptuirea sarcinilor privind creşterea eficienţei economice şi a calităţii în lumina indicaţiilor date de secretarul general al partidului. S-au relevat rezultatele obţinute, pe linia înnoirii şi diversificării sortimentelor, valorificării superioare a materiilor prime şi materialelor, recuperării şi refolosirii unor materiale, reducerii consumurilor specifice, economisirii energiei şi combustibilului, diminuării cheltuielilor de producţie. Gazdele au informat, de asemenea, despre acţiunile întreprinse pentru creşterea şi modernizarea capacităţilor de producţie, pentru aplicarea de tehnologii noi, subliniind că întreprinderea a realizat, de la începutul acestui cincinal, o producţie suplimentară care le permite să lucreze. In prezent, cu un trimestru in avans fată de pian. Totodată, s-a arătat că întreprinderea utilizează în proporţie de mai mult de 85 la sută materii prime indigene, că eă foloseşte din plin posibilităţile de care dispune pentru adaptarea rapidă la cerinţele modei, fabricarea de ţesături tot mai uşoare, în desene şi culori diverse, întreprinderea realizează astfel produse apreciate atit pe piaţa internă, cit şi la export. In acelaşi timp, au fost evidenţiate căile prin care s-a redus greutatea ţesăturilor pentru costume cu 20—22 gr pe mp, iar a ţesăturilor pentru pardesie cu aproape 100 gr pe Este vizitată în continuare întreprinderea „Electromotor“, unitate cu bogată tradiţie în producţia de motoare electrice din ţara noastră-Secretarul general al partidulii. S-a subliniat că programele de Viitor prevăd măsuri pentru diminuarea în continuare a consumurilor, reducerea greutăţii ţesăturilor. In timpul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, se opresc adesea în faţa războaielor de ţesut şi maşinilor de finisaj, examinează ţesăturile. Apreciind realizările colectivului pentru ridicarea calităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se acţioneze cu mai multă perseverenţă pentru folosirea din plin a maşinilor şi a timpului de lucru, reducerea în continuare a greutăţii produselor, diversificarea gamei sortimentale, ridicarea în permanenţă a parametrilor de calitate. în acest sens, s-a cerut ca, in colaborare cu unităţile industriei chimice, să se găsească soluţii noi pentru obţinerea de fire şi fibtre de calitate superioară, care să confere ţesăturilor un tuşeu mai plăcut, mai aspectuos. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat colectivul întreprinderii si i-a urat noi succese in activitatea ce o desfăşoară. Mulţumind, gazdele s-au angajat in fata secretarului general al partidului să facă totul pentru traducerea in viată a imperativelor actualului cincinal si a celor izvorite din proiectele de Directive ale celui de-al XII-lea Congres al partidului. Iul a fost informat de conducerea ministerului de resort, a centralei industriale de profil şi a întreprinderii despre modul (Continuare in pag. a lll-a) întreprinderea mecanică. In centrul dialogului cu muncitorii şi specialiştii— înfăptuirea acţiunii de transformare a unităţii intr-un modern combinat de utilaj greu întreprinderea „Industria lînii"": Recomandări privind diversificarea gamei sortimentale, ridicarea parametrilor calitativi ai produselor întreprinderea „Electromotor": Succesele obţinute in direcţia modernizării producţiei — îndemn la noi eforturi creatoare (Urmare din pag. 1)