Scînteia Tineretului, decembrie 1984 (Anul 40, nr. 11044-11069)

1984-12-01 / nr. 11044

„SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 2 DEZVOITAREA ECONMICO-SOCIALA A PATRIEI, ÎNDEPLININD TINARA GENERAŢIE SE ANGAJEAZĂ FERM SĂ FACĂ TOTUL PENTRU EXEMPLAR HOTARMIE MAREIUI FORUM Al COMUNIŞTILOR ROMÂNI Am scris in paginile ziarului nostru despre prezenrţa însale marelui forum comunist ,a tinerilor. O prezenţă-simbol a încrederii de care se bucură în patria noastră tînăra generaţie ai cărei reprezentanţi - iată - s-au numărat printre cei mai buni cetăţeni ai ţării, printre comuniştii chemaţi să hotărască, laolaltă, asupra destinelor viitoare ale României socialiste. Prezenţa tinerilor ca delegaţi la Congresul al XlII-lea al Partidului Comunist Român este o consecinţa directă a unei întregi politici, condusă cu consecvenţă de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de acordare a unei mari încrederi tinerei generaţii, o generaţie crescută, formată, în principiile nobile ale spiritului revoluţionar. Au trecut numai citeva zile de la încheierea lucrărilor marelui forum şi îi regăsim pe tinerii delegaţi puternic angajaţi in realizarea sarcinilor la locurile lor de muncă, printre colegii ale căror ginduri şi sentimente le-au făcut cunoscute la cel de-al XlII-lea Congres al partidului. Relatările lor despre modul viu, dinamic în care s-au desfăşurat lucrările, despre spiritul critic şi autocritic în care delegaţii la Congres şi-au analizat munca şi despre entuziasmul cu care au fost adoptate, în unanimitate, documentele programatice ale marelui forum, îi pun pe tineri, o dată în plus, in legătură directă cu marele, eveniment politic, găzduit în aceste zile de noiembrie in Capitala ţării. Starea de spirit a tinerilor de pe tot cuprinsul patriei este emoţionantă. Uteciştii se află sub puternica impresie a magistratului Raport prezentat Congresului de secretarul general al partidului, a cuvintării rostite din adîncul inimii de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în momentul încheierii lucrărilor marelui forum. Cuvintele prin care secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a adresat direct tinerei generaţii au găsit un puternic ecou în conştiinţa acesteia. „Faceţi totul, dragi prieteni tineri, pentru a fi la înălţimea încrederii partidului nostru comunist, a condiţiilor minunate ce vă sunt create, învăţaţi, munciţi, munciţi şi învăţaţi, insuşiţi-vă cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi cunoaşterii, concepţia materialist-dialectică, fiţi cutezători, preţuiţi strămoşii şi părinţii voştri, acţionaţi permanent in spiritul romantismului revoluţionar, pregătiţi-vâ sâ fiţi întotdeauna gata de a vă face datoria de a duce înainte neabătut făclia progresului pe pămintul României, mesajul de pace şi colaborare al naţiunii noastre socialiste cu alte naţiuni ale lumii". Cuvinte calde, părinteşti rostita de secretarul general al partidului, omul care consideră tînăra generaţie ca fiind viitorul însuşi al naţiunii noastre. Înflăcăraţi de aceste cuvinte, impresionaţi profund de dragostea şi grija cu care le sunt ocrotiţi anii de formare umană şi profesională, tinerii patriei se angajează, într-o exemplară unitate de cuget şi simţire, să nu precupeţească nici un efort pentru a fi la înălţimea încrederii acordate de partid, de secretarul său general. în faţa Uniunii Tineretului Comunist stau sarcini mai mari ca oricînd, sarcini pe potriva generaţiei tinere a anilor noştri, generaţie formată şi educată de partid în spiritul nobilei cauze a socialismului şi comunismului. Sub directa îndrumare a partidului, organizaţiilor revoluţionare de copii şi tineret le revine răspunderea de maximă importanţă de a educa şi forma tînăra generaţie pentru muncă şi viaţă în spiritul concepţiei revoluţionare, de a sădi în sufletul tinerilor dragostea pentru patrie, preocuparea de a-şi însuşi în permanenţă cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane. Urmare firească a atenţiei cu care sunt priviţi tinerii de secretarul general a! partidului, a încrederii acordate forţei lor creatoare, uteciştii sint prezenţi pretutindeni acolo unde ţara o cere. in industrie — realizînd produse competitive, de calitate , în agricultură — înfăptuind noua revoluţie agrară ; in ştiinţă — contribuind la introducerea noului în toate sectoarele de activitate , pe marile şantiere naţionale punînd umărul la realizarea marilor investiţii ale socialismului. Pretutindeni, acolo unde se află, învăţind sau muncind, tinerii ţării răstesc, în aceste zile, următoare încheierii lucrărilor marelui forum, legămîntul de credinţă de a face totul pentru înfăptuirea exemplară a hotărîrilor celui de-al XlII-lea Congres al partidului. Aşa cum au înţeles din cuvintele prietenului şi sfătuitorului lor de nădejde, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tinerii de pe întreg cuprinsul patriei - români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi - sunt decişi să înveţe şi să muncească fără preget pentru a-şi aduce o contribuţie cît mai valoroasă la progresul României socialiste. Angajamentul lor porneşte din inimă, îşi are izvorul în dorinţa fierbinte de a se afla, prin faptele lor, la înălţimea încrederii fără precedent arătate de partid, de secretarul general al partidului, de a mulţumi prin rezultate de excepţie obţinute în muncă şi învăţătură pentru minunatele condiţii ce le-au fost create în aceşti ani pe drept cuvînt numiţi „Epoca Nicolae Ceauşescu". In aceste zile de entuziasm, în care întreg poporul se angajează să ducă la îndeplinire hotăririle de o extremă importanţă pentru viitorul patriei noastre socialiste adoptate de marele forum comunist, tinerii se află, ca întotdeauna, in frunte pe frontul muncii. Din toate judeţele ţării ne sosesc veşti despre modul încărcat de dăruire în care tinerii au trecut la fapte. Din cuvintele lor desprindem un impresionant devotament faţă de cauza partidului, dragostea profundă pe care tînăra generaţie a României socialiste o poartă secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, hotărirea acesteia de a acţiona cu convingere comunistă pentru a transforma în fapt măreţul program de ridicare a patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie. MONICA ZVIRJINSCHI Creşterea puternică a eficienţei întregii activităţi politico-educative In aceste momente de aleasă sărbătoare pentru întreaga ţară şi popor, tinerii români şi maghiari de pe frumoasele meleaguri sălăjene, animaţi de idealurile cutezătoare ale angajării şi dăruirii patriotice, revoluţionare, îşi unesc glasurile într-un fierbinte omagiu de dragoste şi recunoştinţă vie pentru a-şi exprima nemărginita satisfacţie şi gratitudine faţă de realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului la înaltul forum al comuniştilor. Unanimitatea votului decisiv al naţiunii, al milioanelor de inimi şi conştiinţe tinere ale ţării are valoarea unui simbol trainic care ne înrîureşte puterea şi capacitatea de acţiune revoluţionară în efortul general de edificare a unei societăţi noi, aflată permanent sub semnul distinct al libertăţii şi demnităţi umane. Noi, tinerii, nu vom uita niciodată că Sălajul înfloritor şi prosper de azi înscris puternic pe orbita civilizaţiei socialiste şi comuniste datorează semnificativele sale împliniri iniţiativei şi faptei revoluţionare ale marelui erou naţional, grijii sale statornice ca toate zonele ţării să beneficieze în mod egal de condiţiile materiale şi spirituale ale progresului şi bunăstării. Mîndri de a fi contemporanii unui asemenea măreţ eveniment, de importanţă epocală pentru destinul scumpei noastre patrii suntem totodată conştienţi că împlinirile noastre de viitor vor fi mai bogate în semnificaţii şi realizări. Pentru aceasta, şi noi, tinerii, în spiritul celei mai autentice dăruiri şi participări concrete, ne angajăm să ne consacram toate energiile realizării ireproşabile a sarcinilor ce ne revin în marea cartă a întrecerii socialiste. Pe linia activităţii nemijlocit productive, aşa cum ne îndeamnă permanent tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ne vom spori contribuţia la creşterea randamentului şi eficienţei muncii desfăşurate pentru a spori continuu zestrea materială a unităţilor economice. In prim-planul acţiunilor educative desfăşurate în cadrul colectivelor muncitoreşti vom situa problemele calităţii şi tehnicităţii, ale ridicării continue a calificării şi pregătirii profesionale a tinerilor. Vom organiza permanent zile şi săptămîni record în producţie, obţinînd astfel importante cantităţi de produse suplimentare faţă de prevederile planului. Prin acţiunile concrete de muncă ale tinerilor din unităţile economice şi de învăţămînt, la obiective economice şi social-culturale, vom sprijini în mod efectiv activitatea generală de ridicare a nivelului de civilizaţie şi bunăstare a tuturor localităţilor judeţului, depăşindu-ne substanţial angajamentele proprii asumate în întrecerea utecistă. Dealtfel, la această dată am reuşit să ne realizăm sarcinile economice în proporţie de 110 la sută. Obiectivul nostru de viitor este de a întări continuu climatul fertil al educaţiei prin muncă şi pentru muncă a tinerilor, formarea lor în spiritul înaltelor idealuri ale socialismului şi comunismului. Pentru realizarea corespunzătoare a acestor deziderate ne vom îmbunătăţi permanent activitatea desfăşurată urmărind rezolvarea promptă a problemelor de muncă şi viaţă ale tinerilor. Ne vom situa întotdeauna cu dăruire şi entuziasm în primele rînduri ale amplului proces de devenire socialistă a patriei, exprimîndu-ne hotărîrea de a munci şi învăţa la temperatura înaltă a prezentului, de a ne pregăti şi forma în spiritul normelor de muncă şi viaţă comunistă, pentru a răspunde marii încrederi pe care secretarul general al partidului o acordă tineretului in toate domeniile de activitate economico-socială. SILVIA PERNEŞ, prim secretar al Comitetului judeţean Sălaj al U.T.C. nant din viaţa partidului şi poporului pentru că el reprezintă garanţia trainică a înaintării vertiginoase a ţării pe drumul socialismului şi comunismului, în cugetul şi conştiinţa tuturor tinerilor s-a fundamentat temeinic convingerea că participarea demnă, hotărîtă la activitatea desfăşurată pe şantierele naţionale ale tineretului reprezintă o elocventă şcoală a educării patriotice şi revoluţionare, un generos şi însufleţitor program de muncă şi acţiune concretă. Exemplul de înalt patriotism al tovarăşului Nicolae Ceauşescu manifestat fără egal în întreaga activitate desfăşurată spre binele şi fericirea poporului ne îndeamnă permanent la eforturi creatoare constructive în glorioasa tradiţie a muncii patriotice pentru ţară, îmi revin şi acum în minte memorabilele îndemnuri adresate de secretarul general al partidului, nouă, tinerilor de a participa responsabil la înfăptuirea programului complex de transformare revoluţionară a naturii prin efectuarea unor ample lucrări de îmbunătăţiri funciare. Iată de ce ne-am străduit permanent să participăm cu întreaga noastră energie şi capacitate la ridicarea activităţii desfăşurate pe noi trepte de calitate şi eficienţă. Trăind şi muncind pe cel mai tînăr şantier al tineretului îmi exprim satisfacţia deplină şi bucuria fierbinte de a-l avea în fruntea partidului pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, prietenul drag şi apropiat al tinerei generaţii. Sîntem mîndri de a putea raporta realizarea unor fapte semnificative de muncă, concretizate, în depăşirea angajamentelor fizice şi valorice stabilite la toate categoriile de lucrări executate pînă acum. Valoarea totală a lucrărilor de terasări, drenări, canale înclinate, reţele de desecare, reţele de circulaţie şi drumuri tehnologice se ridică la aproape 1 700 000 lei, angajîndu-ne să finalizăm în devans sarcinile încredinţate pe acest şantier naţional al tineretului la obiective de îmbunătăţiri funciare. Sîntem ferm hotărîţi să acţionăm cu tot elanul revoluţionar pentru creşterea rodniciei ogoarelor contribuind astfel la transformarea şi modernizarea agriculturii noastre socialiste. Situîndu-ne permanent la înălţimea îndemnurilor şi chemărilor iubitului nostru conducător nu vom precupeţi nimic pentru a crea pe acest şantier un spaţiu al dăruirii şi hărniciei purtînd tot mai sus flacăra vie a romantismului revoluţionar. EUGEN RUSU, brigadier pe Şantierul naţional al tineretului Cluj trebuie să o ocrotim şi să o îngrijim cu dragoste şi respect. Raportul prezentat Congresului, strălucit exemplu de analiză lucidă a stadiului actual de dezvoltare a ţării noastre, este expresia grăitoare a marilor posibilităţi de care dispunem în realizarea unui continuu şi revoluţionar proces de devenire, în toate domeniile de activitate. Pentru colectivul nostru de muncă, anul 1985 este un an decisiv în finalizarea unor importante lucrări privind îmbunătăţirea fondului funciar al judeţului, lucrări ce pot influenţa progresul agriculturii timişene. Iată de ce, în lumina indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne vom strădui să acţionăm cu toată răspunderea şi dăruirea pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor asumate, cinstind ‘ printr-o rodnică activitate această epocă de măreţe împliniri obţinute sub clarvăzătoarea îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. FRANCISC ISTVÁN, excavatorist, Şantierul 11 I.E.L.I.F. — Timiş egal de către iubitul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a intereselor fundamentale ale patriei şi poporului, pe grija şi dragostea părintească cu care veghează permanent, la creşterea şi educarea revoluţionară a tinerei generaţii. De aceea, făcîndu-mă ecoul întregului tineret studios îmi exprim neţărmurita bucurie şi aleasa trăire sufletească faţă de marele act politic, de semnificaţie naţională pe care l-au înfăptuit partidul şi poporul prin reînvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de secretar general al partidului, garanţia sigură a îndeplinirii exemplare de către întreaga naţiune a hotărîrilor istorice adoptate de Congresul al XlII-lea, strîns unită în jurul partidului, al marelui său erou naţional, în aceste clipe de înălţătoare vibraţie patriotică, pe deplin conştienţi de sarcinile mari ce ne stau în faţă, ne angajăm să ne pregătim la nivelul şi exigenţele cerute de secretarul general al partidului, dovedindu-ne astfel demni constructori ai acestui glorios timp istoric. Rigoarea ştiinţifică şi previziunea revoluţionară ce îl însoţesc deopotrivă în tot ceea ce gîndeşte şi înfăptuieşte străjuiesc cu vigoare zorii unei lumi mai bune şi mai drepte a păcii, înţelegerii şi colaborării. Prin personalitatea sa proeminentă avem garanţia înfăptuirii unui viitor demn, paşnic în care să triumfe înţelegerea, destinderea şi independenţa popoarelor. Avem nevoie mai mult ca oricînd de linişte pe planeta noastră pentru a ne putea realiza idealurile îndrăzneţe de generaţie a viitorului omenirii. Chezăşia nobilă că tot ceea ce, visăm şi plănuim se va înfăptui întocmai prin omul care simbolizează noul destin al patriei, al contemporaneităţii reprezintă de acum un adevăr istoric. DANIELA TOPALA, preşedintele C.A.S.C. din Centrul universitar Oradea In permanenţă -la înălţimea îndemnurilor şi chemărilor adresate tinerilor Faptul istoric al realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului, validat prin votul unanim al tuturor comuniştilor, al întregii naţiuni va ramine înscris pentru totdeauna cu puterea adevărului incontestabil în memoriaşi activitatea generaţiilortinere ale patriei. Trăim cu toţii încărcătura emoţională şi sufletească a acestui moment politic culmiSunt bucuros că-mi desfăşor activitatea într-un domeniu de maximă importanţă pentru dezvoltarea ţării noastre, fiind angajaţi plenar în marea bătălie pentru creşterea potenţialului productiv al pământului în scopul obţinerii unor recolte sporite, sigure şi stabile. Aceasta cu atît mai mult cu cît partidul nostru, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu consideră pămîntul ca avuţia noastră cea mai de preţ, pe care a fi contemporan azi adevăratei realităţi a patriei socialiste, sub bolta ferm trasată a îndrăzneţelor proiecte ale dezvoltării viitoare înseamnă a face totul pentru biruinţa totală a crezului nostru suprem de libertate, independenţă şi bunăstare. Acestea sunt, de altfel, cuvintele şi îndemnurile de fiecare zi ale secretarului general al partidului, întărite, iată, încă o dată cu puterea faptelor în marea cartă a angajării şi dăruirii comuniste pentru trăirea înaltă a timpului eroic pe care îl făurim. Tabloul impresionant al înfăptuirilor durate peste veacuri se întemeiază pe slujirea fără împreună cu colegii mei de muncă, am primit vestea realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de secretar general al partidului cu deosebită satisfacţie, cu mare bucurie, fiindcă un asemenea act istoric înseamnă continuarea mersului nostru înainte, a înfloririi patriei, confirmă unitatea de nezdruncinat a partidului în jurul celui mai iubit fiu al poporului, a celui care din fragedă tinereţe s-a dăruit pentru binele neamului, pentru independenţa şi suveranitatea României. Sunt fericit să-mi alătur glasul celorlalţi tineri din România socialistă şi să-mi exprim mîndria că avem în fruntea partidului o personalitate proeminentă, cunoscută pe toate meridianele lumii. Pentru noi toţi, ier alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului reprezintă cea mai sigură garanţie că minunatele obiective prevăzute, la Directivele Congresului, al XlII-lea vor fi realizate cu succes, că viaţa oamenilor care muncesc şi trăiesc în România va deveni tot mai frumoasă. Urmînd indicaţiile şi orientările deosebit de preţioase ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, trebuie acum să ne concentrăm eforturile pe realizarea în practică a acestor măreţe obiective. în acest sens, şi noi, mecanizatorii de la Vameş, acţionăm cu hotărîre pentru a efectua cît mai repede şi mai bine lucrările de reparaţii la tractoare şi maşini agricole, pentru a ne aduce o contribuţie cît mai mare la creşterea producţiilor agricole. Ne angajăm să ne afirmăm dragostea şi devotamentul faţă de partid, faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, prin noi fante de muncă, prin realizări importante pe măsura entuziasmului nostru tineresc. PETRUŞ RĂBUŞ, mecanizator, S.M.A. Vameş, județul Galaţi Activitate rodnică, ne măsură acestui timp de măreţe împliniri Simbol al demnităţii, fericirii şi libertăţii Garanţia îndeplinirii cu succes a obiectivelor stabilite Opţiune fermă pentru viitorul luminos al patriei Lucrez în proiectare într-o întreprindere modernă, de mare importanţă pentru economia naţională. întreprinderea noastră, ca dealtfel multe unităţi economice ale ţării, poate fi considerată, prin amploarea, fără precedent a dezvoltării sale în ultimii 19 ani o ctitorie a acestei epoci măreţe, purtînd numele celui care a conturat-o cu atîta claritate — tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Producem strunguri de diferite tipuri — şi sînt mîndru să spun că în cinstea marelui forum comunist s-a realizat aici cel de-al 100 000- lea utilaj de acest fel — dar, conform indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului secretar general, am trecut de cîţiva ani şi la fabricarea maşinilor cu temă, de importanţă vitală pentru industria constructoare de maşini. Sunt fericit că prin bilanţul rodnic cu care am cinstit acest eveniment am contribuit şi noi la acest fructuos bilanţ al comuniştilor români, reliefat cu îndreptăţită mîndrie în cadrul magistratului Raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Un bilanţ care validează marile realizări ale poporului nostru, condus cu fermitate de partid, avînd în frunte o călăuză înţeleaptă, un revoluţionar de excepţie, omul de a cărui neobosită şi rodnică activitate sunt legate toate aceste mari transformări. Nu cred că există pe lume bucurie mai mare decit a putea, prin votul dat conducătorului iubit şi istoricelor documente ale Congresului, să depui semnătura pentru viitorul luminos al ţării, făcînd astfel un legămînt de nemărginită credinţă faţă de partid, patrie şi popor, cu sentimentul deplinei angajări, al maturităţii şi responsabilităţii politice. Ing. EMIL BOZINTAN, Întreprinderea de mașini-unelte Arad SÍMBATĂ I DECEMBRIE 1984