Scînteia Tineretului, mai 1986 (Anul 42, nr. 12103-12128)

1986-05-01 / nr. 12103

"SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 3 DUMINICĂ 7 MAI 1988 ADUNAREA FESTIVA CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI (Urmare din pag. 1) tate, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. ■ Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Luînd cuvîntul, tovarăşul Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, a spus : „Mult stimate ţi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimaţi tovarăşi, Deschizînd adunarea festivă consacrată aniversării Zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a celor ce muncesc, vă rugămi să ne îngăduiţi ca, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din Capitală, să aducem un înflăcărat omagiu celui mai de seamă fiu al naţiunii, ilustrul conducător al partidului şi statului nostru, strălucit revoluţionar, proeminentă personalitate a lumii politice contemporane, care slujeşte cu neţărmurit devotament interesele supreme ale poporului român, cauza păcii şi colaborării între popoare, secretarul general al partidului, stimate şi iubite tovarăşe NicolaeCeauşescu, Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu,. Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi, Dragi oaspeţi de peste hotare, întregul nostru popor sărbătoreşte 1 Mai, Ziua internaţională a celor ce muncesc, într-o atmosferă de intensă vibraţie patriotică, de puternic entuziasm revoluţionar şi avunţ creator, într-o deplină şi strinsă unitate injurul eroicului şi gloriosului partid comunist, al , secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — genial strateg al edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate in România, patriot inflăcărat şi militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, personalitate proeminentă a lumii contemporane. (Puternice aplauze, urale şi ovaţii , se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Omagiem astăzi Ziua Muncii intr-o atmosferă de unanimă angajare şi amplă emulaţie creatoare în munca si lupta pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului, a hotăririlor Congresului al XIII-lea si Conferinţei Nationale, a planului şi programelor de dezvoltare economico-socială a României socialiste. Strălucitele teze şi orientări fundamentate, cu clarviziune şi înaltă răspundere comunistă, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în magistrala sa cuvintare rostită ieri la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., insuflă întregului nostru partid şi popor noi forţe şi energii in desfăşurarea şi ridicarea la un nivel tot mai inart a întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. (Vii şi îndelungi aplauze). Simbol al unităţii, solidarităţii şi frăţiei clasei muncitoare de pretutindeni. Ziua de 1 Mai constituie pentru comuniştii români, pentru toţi oamenii muncii din România o aleasă sărbătoare de cinstire a trecutului glorios de lupte şi jertfe ale poporului nostru pentru libertate şi o viaţă demnă, un fericit prilej de a da expresie legitimei mîndrii faţă de grandioasa operă pe care o înfăptuim in scumpa noastră patrie —• socialismul şi comunismul. (Aplauze). In perioada interbelică fiecare 1 Mai a constituit pentru proletariatul român, pentru întreaga noastră clasă muncitoare o zi de afirmare a unităţii sale, a solidarităţii internaţionale, o zi de luptă împotriva exploatării şi asupririi, a pericolului fascist şi a politicii de revizuiri şi expansiuni teritoriale, pentru independenţa, integritatea şi suveranitatea României, pentru pacea întregii lumi, între momentele care, cu forţa de netăgăduit a faptelor, dau strălucire acestor adevăruri, atestînd profunda implicare a partidului comunist in viaţa politică a ţării, contribuţia sa hotărîtoare la făurirea unui nou destin pentru poporul român, la loc de cinste se situează marea demonstraţie muncitorească, antifascistă şi antirăzboinică de la 1 Mai 1939. Luminoasă mărturie a avîntului revoluţionar, a maturităţii clasei noastre muncitoare, strălucită pagină de eroism, de dăruire patriotică, de ataşament al comuniştilor şi antifasciştilor români faţă de marile idealuri lui, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu adine respect şi aleasă preţuire, salutăm prezenţa la adunarea noastră a tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului şi statului, eminent om de ştiinţă de largă recunoaştere mondială, care se bucură de o înaltă apreciere pentru prodigioasa activitate consacrată înfloririi patriei, afirmării în lume a nobilelor valori ale ştiinţei, învăţămîntului şi culturii româneşti. Adresăm, de asemenea, un salut cordial oaspeţilor de peste hotare, membrilor corpului diplomatic, tuturor participanţilor la adunarea noastră. . Ziua de 1 Mai este întîmpinată de oamenii muncii din Capitală cu rezultate însemnate în îndeplinirea planului , la principalii indicatori în industrie, agricultură, investiţii. Acţionind cu fermitate pentru înfăptuirea preţioaselor orientări şi indicaţii pe care ni le daţi zi de zi, mult stimate tovarăşe secretar general, comuniştii, toţi cetăţenii Bucureştiului sînt hotărîţi să facă totul pentru transpunerea neabătută în viaţă a obiectivelor Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, cinstind astfel grija permanentă pe care o acordaţi perfecţionării muncii noastre, edificării unei Capitale moderne, înfloritoare, pe măsura timpului eroic, de necuprinsă măreţie ce-l trăim sub conducerea dumneavoastră clarvăzătoare “ Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Nicolae Constantin, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. alte poporului, puternica acţiune revoluţionară de la 1 Mai 1939 din pregătirea şi desfăşurarea căreia un rol determinant l-au avut tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, a constituit momentul culminant al luptei antifasciste şi antirăzboinice desfăşurate în acea perioadă de masele populare, în frunte cu comuniştii, pentru apărarea libertăţilor democratice, a independenţei, suveranităţii şi integrităţii ţării. (Vii aplauze.) Fiind cea mai amplă şi puternică manifestare din Europa, desfăşurată în condiţiile în care nazismul, „ciuma brună“ a acelor ani, devenise un pericol iminent pentru independenţa şi integritatea multor ţări, inclusiv a României, uriaşa ridicare a proletariatului român s-a constituit intr-o vibrantă pledoarie pentru unirea maselor muncitoare, a forţelor progresiste, a tuturor popoarelor iubitoare de pace şi libertate în lupta pentru împlinirea legitimelor lor deziderate de a trăi într-o lume mai bună şi mai dreaptă, ferită de spectrul ameninţător al fascismului şi războiului. Faptul că in fruntea acestei puternice demonstraţii s-a aflat, impunîndu-se ca o mare personalitate a luptei antifasciste, pentru apărarea integrităţii si suveranităţii României ca si a altor tari europene, eminentul revoluţionar si înflăcăratul patriot, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, atestă înalta consecvenţă a unei vieţi exemplare, consacrată de decenii si decenii salvgardării păcii si înlăturării primejdiei unui război nimicitor, opririi aberantei curse a înarmărilor si edificării unei lumi mai drepte si mai bune. (Aplauze puternice). Aceasta conferă sensuri mai profunde şi o mai largă rezonanţă demersurilor internaţionale actuale ale României socialiste, propunerilor, iniţiativelor şi acţiunilor secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, mult iubitul şi stimatul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Aplauze şi urale prelungite : se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“. Unitatea de acţiune a proletariatului român, manifestată cu deosebită vigoare acum aproape cinci decenii, avea să-şi găsească o fericită expresie în acordul de Front Unic Muncitoresc dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Social Democrat, anunţat întregii clase muncitoare. întregii naţiuni române la 1 Mai 1944 — act de însemnătate istorică în asigurarea victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă — şi deplina încununare — la Congresul din februarie 1948 de făurire a partidului unic muncitoresc. De peste patru decenii, de cind patria noastră a devenit o ţară a muncii libere. Ziua de 1 Mai constituie un minunat prilej de trecere în revistă a succeselor obţinute de eroicul nostru popor în activitatea neobosită pe care o desfăşoară cu înalt spirit revoluţionar pentru făurirea propriului său destin comunist. Din multitudinea bilanţurilor de 1 Mai se detaşează cu strălucire cele ilustrînd marile împliniri din ultimii 23 de ani — perioadă care se înscrie în conştiinţa naţiunii drept cea mai bogată în Înfăptuiri din istoria ţării, denumită cu îndreptăţită mîndrie de poporul nostru „Epoca Nicolae Ceauşescu“. (îndelungi aplauze. In continuare, a avut loc un spectacol festiv dedicat Zilei de 1 Mai. Manifestarea prilejuită de sărbătoarea muncii s-a încheiat într-o atmosferă înălţătoare, de profundă vibraţie urale şi ovaţii ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !", „Ceauşescu şi poporul !“), în această perioadă dinamică, inaugurată de Congresul al IX- lea al partidului, sub impulsul gindirii novatoare si activităţii revoluţionare ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu un suflu rou, proaspăt şi creator a pătruns in toate sferele operei de edificare a orinduirii noastre socialiste. S-a regindit, dintr-o perspectivă nouă, profundă şi fertilă, aşezată pe temeliile rigorii ştiinţifice, întreaga problematică a construcţiei socialiste, înlăturîndu-se şabloanele şi clişeele învechite care înăbuşeau gindirea trie, creatoare, spiritul revoluţionar, asigurindu-se descătuşarea largă a marilor energii ale poporului român, punerea tot mai intensă in valoare a marilor valente de progres ale socialismului. Datorăm, totodată, secretarului general al partidului, elaborarea, aplicarea si perfecţionarea continuă a sistemului democraţiei muncitoresti-revo- lutionare în ţara noastră, precum şi a conceptului, profund umanist şi ştiinţific, al construirii socialismului cu poporul şi pentru popor. (Aplauze puternice.) în conştiinţa fiecărui comunist, a fiecărui cetăţean, în conştiinţa întregii naţiuni, s-aînscris ca un mare şi incontestabil adevăr faptul că toate victoriile obţinute, in ultimii 23 de ani, în edificarea societăţii socialiste in tara noastră sunt indisolubil legate de numele, de gindirea cutezătoare si activitatea neobosită ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Erou intre eroii neamului, strălucit conducător, revoluţionar intransigent ce întruchipează cele mai alese virtuţi ale poporului român, idealurile sale de echitate şi dreptate, de progres şi prosperitate, de libertate socială şi independenţă naţională, căruia îi aducem şicu acest prilej omagiul nostru cel mai fierbinte, întreaga dragoste şi stimă, cele mai alese sentimente de preţuire şi profundă recunoştinţă. (însufleţite aplauze şi urale ; se scandează „Ceauşescu — România, stima noastră şi mîndria !“). Comuniştii, întregul nostru popor dau o deosebită apreciere contribuţiei determinante a tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului si statului, savant de largă recunoaştere internaţională, la fundamentarea si punerea in aplicare a măreţelor programe de dezvoltare economico-socială a tării, la dezvoltarea si înflorirea ştiinţei, a învăţămintului si culturii româneşti, relevind, totodată, strălucită activitate desfăşurata pe plan intern si international pentru împlinirea celor mai nobile aspiraţii ale poporului nostru de bunăstare materială si spirituală, pentru afirmarea largă in lume a idealurilor păcii, colaborării si înţelegerii între popoare. (Vii şi puternice aplauze). Stimate tovarăşi. La marea sărbătoare de astăzi a Zilei de 1 Mai, România socialistă se prezintă ca o tară dinamică, în plin progres, cu o industrie modernă, cu o agricultură avansată şi o cultură înfloritoare, înregistrînd importante succese în toate domeniile vieţii economico-sociale, în condiţiile complexe ale economiei mondiale, poporul nostru a trecut, cu bune rezultate, la înfăptuirea celui de-al patriotică, deputernică an- gajare revoluţionară. S-a a clamat, din nou, cu înflăcărare, pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul şi talentatul nostru po-lea cincinal. în 1987 — al doilea an al cincinalului — au fost obţinute noi realizări importante in dezvoltarea economico-socială a patriei, in ridicarea nivelului general de viaţă si civilizaţie al întregii ţări. in industrie, prin accentuarea dezvoltării intensive a acesteia, productia-marfă a crescut cu 4,5 la sută, iar in agricultură a fost obţinută cea mai mare producţie de cereale din istoria patriei. Rezultate bune s-au obţinut si in celelalte sectoare ale economiei. S-au dezvoltat activitatea de cercetare ştiinţifică, invătămintul, cultura — factori de importantă deosebită pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al XIII- lea si de Conferinţa Naţională ale partidului. Aşa cum a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in recenta Expunere rostită la şedinţa Comitetului Politic Executiv, putem afirma, pe baza rezultatelor din primii doi ani ai cincinalului si din acest an, că planurile si programele de dezvoltare economico-socială a ţării corespund pe deplin realităţilor, cerinţelor progresului şi dezvoltării — pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii — a societăţii* noastre socialiste, cit şi necesităţilor de ridicare continuă a gradului de civilizaţie şi cultură, a nivelului de trai material şi spiritual al poporului român. Ca în fiecare an, sărbătorirea Zilei de 1 Mai ,prilejuieşte o puternică efervescenţă creatoare şi o înaltă angajare muncitorească, o activitate susţinută a întregului popor pentru înfăptuirea în condiţii de calitate şi eficienţă ridicate a planului naţional unic de dezvoltare economico-socială pe anul 1988. Acţionînd cu abnegaţie şi dăruirea revoluţionară, în cadrul întrecerii socialiste, numeroase colective de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul ţării raportează in intimpinarea Zilei de 1 Mai noi şi importante succese in realizarea ritmică, inntegrală a producţiei fizice, in onorarea exemplară ,a contractelor încheiate cu partenerii externi, în îndeplinirea tuturor prevederilor planului de primele 4 luni ale acestui an. „Puternic mobilizaţi de îndrumările şi chemările tovarăşului ■ Nicolae Ceauşescu, de orientările de inestimabilă valoare teoretică şi practică formulate de secretarul general al partidului la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv, comuniştii, toţi oamenii muncii, făuritori ai bunurilor materiale şi spirituale, ai avuţiei naţionale, sunt ferm hatorit să acţioneze neabătut, cu cea mai înaltăresponsabilitate ,şi exigentă, pentru înfăptuirea integrală,, laşi indicatorii, a prevederilor planului pe acest an şi pe întregulcincinal, a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, pentru a asigura mersul neabătut înainte al patriei, spre orizonturi tot mai luminoase de civilizaţie şi progres, spre înfăptuirea visului de aur , a comunismului in România ! (Puternice aplauze). Cu prilejul Zilei de 1 Mai, vă rog să-mi permiteţi ca, în numele şi din împuternicirea conducerii partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, minunatei ţărănimi, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii din patria noastră cele mai calde felicitări pentru reper, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Prin întreaga ei desfăşurare, adunarea festivă din Capitală consacrată Zilei de 1 Mai a pus in lumină voinţa zultatele obţinute in Întreaga activitate desfăşurată pentru înfăptuirea neabătută a marilor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării în această perioadă, precum şi urări de noi şi tot maimari realizări şi împliniri in muncă şi viaţă. (Aplauze si urale prelungite ; se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Stimaţi tovarăşi, 1 Mai, Ziua solidarităţii muncitorilor de pretutindeni, prilejuieşte întregului nostru popor reafirmarea hotarii sale unanime de a face totul pentru a-şi aduce, in continuare, , contribuţia sa activă la împlinirea celor mai înalte năzuinţe ale popoarelor lumii de a trăi şi a se dezvolta intr-un climat trainic depace, înţelegere si colaborări . Spiritul profund internaţionalist al mişcării noastre munciooreşti îşi găseşte astăzi o strălucită expresie in politica externă a P.C.R. si statului român, magistral călăuzită de orientările şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de hotărîrile Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, politică activă şi constructivă aflată in deplină concordanţă cu cerinţele edificării noii rinduiri in tara noastră, cu aspiraţiile de libertate şi independenţă, de progres şi prosperitate ale întregului popor român, ca, de altfel, ale celorlalte popoare, cu normele şi principiile fundamentale ale raporturilor dintre state, cu realităţile şi exigenţele lumii contemporane. Comuniştii, întregul popor român dau o înaltă şi unanimă aprobare acţiunilor intense, propunerilor şi iniţiativelor desfăşurate pe plan internaţional de tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru întărirea solidarităţii partidului nostru cu toate forţele progresiste, democratice şi antiimperialiste de pretutindeni, pentru dezvoltarea colaborării României cu toate statele la formă a oamenilor muncii, a întregului nostru popor de a acţiona, în strînsă unitate în jurul partidului, al secretarului său general, pentru realizarea exemplară a planului pe acest an şi pe în mii, in lupta pentru progres economic si social, pentru o lume mai bună, a păcii, înţelegerii şi cooperării. (Aplauze şi urale îndelungi ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). La temelia întregii politici externe partidul şi statul nostru situează in mod ferm principiile deplinei egalităţi in drepturi, respectului independenţei si suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne si avantajului reciproc, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu forţa, soluţionării paşnice, pe calea tratativelor, a oricăror probleme litigioase intre state. In spiritul acestor principii, partidul nostru întăreşte continuu raporturile de colaborare şi solidaritate militantă cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, acţionează statornic pentru făurirea unei unităţi noi a mişcării comuniste şi muncitoreşti, bazată pe principiile de deplină egalitate, pe respectarea dreptului fiecărui partid de a-şi elabora de sine stătător linia politică, strategia şi tactica revoluţionară, potrivit condiţiilor concrete din propria ţară, fără nici un amestec din afară. Promovînd o concepţie înnoitoare, revoluţionară asupra solidarităţiiinternaţionale, partidul nostru dezvoltă, în acelaşi timp relaţii pe diferite planuri cu partidele socialiste şi socialdemocrate, cu alte formaţiuni politice democratice, progresiste, antiimperialiste, cu partidele de guvernămint din ţările in curs de dezvoltare, cu mişcările de eliberare naţională, cu toate forţele care luptă pentru independenţă, democraţie şi progres, pentru pace şi colaborare între popoare. România dezvoltă relaţii de prietenie şi colaborare cu toate ţările socialiste, întăreşte relaţiile pe multiple planuri cu ţările în curs de dezvoltare şi nealiniate şi, în spiritul principiilor coexistenţei paşnice, extinde raporturile sale cu statele capitaliste dezvoltate, cu toat regul cincinal, pentru înfăptuirea neabătută a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, pentru înălţarea patriei pe noi culmi de progres şi civiliteţările lumii, fără deosebire de orinduire socială. O nouă şi strălucită expresie a politicii externe româneşti de pace şi largă colaborare internaţională o constituie vizitele oficiale de prietenie întreprinse recent de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, într-o serie de ţări din Africa, Asia şi in Australia, vizite încheiate cu rezultate deosebit de rodnice, care au dat un nou şi puternic impuls raporturilor de prietenie şi colaborare dintre poporul român şi popoarele acestor ţări. (Vii şi îndelungi aplauze). Totodată, aceasta reprezintă o remarcabilă contribuţie la promovarea cauzei înţelegerii şi colaborării internaţionale, destinderii, dezarmării şi păcii, în conştiinţa popoarelor lumii s-au impus cu putere, contribuţiile de primă importanţă ale preşedintelui României, tovarăşul. Nicolae Ceauşescu, la afirmarea unei noi gindiri, a unei noi abordări a problemelor păcii şi războiului, în înfăptuirea securităţii europene, în promovarea marii cauze a dezarmării şi in primul rind a dezarmării nucleare, tenacitatea, cutezanţa şi fermitatea revoluţionară in reliefarea uriaşului pericol ce ameninţă umanitatea in era nucleară, iniţiativele şi demersurile sale pentru înlăturarea primejdiei grave a distrugerii civilizaţiei, a înseşi condiţiilor pentru existenţa vieţii pe planeta noastră. Cronica acestor ani consemnează la loc de cinste contribuţia deosebit de importantă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în lupta pentru lichidarea subdezvoltării — care afectează marea majoritate a popoarelor lumii —, pentru instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru soluţionarea intr-un mod nou, democratic, a problemelor complexe ale contemporaneităţii, potrivit intereselor şi aspiraţiilor tuturor popoarelor, pentru făurirea unei lumi mai raţte, afirmarea tot mai puternică a României socialiste în lume ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare, pentru triumful cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării pe planeta noastră, bune şi mai drepte pe planeta noastră. Sărbătorind cu însufleţire Ziua de 1 Mai, întregul nostru popor işi reafirmă hotărirea nestrămutată de a nu precupeţi nici un efort în înfăptuirea noilor şi strălucitelor teze, idei şi orientări cuprinse în recenta cuvîntare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, menite să asigura realizarea exemplară a sarcinilor şi obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională, pentru înălţarea României socialiste, pe noi culmi de civilizaţie şi progres. (Puternice aplauze şi vrata , se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Totodată, poporul român îşi manifestă solidaritatea activa cu forţele progresiste, înaintate de pretutindeni, şi îşi exprimă convingerea că, acţionind unite, întărind continuu colaborarea şi Prietenia, popoarele pot să determine un curs nou, democratic, in viaţa internaţională, să asigure triumful politicii de pace şi dezarmare, de independenţă şi largă colaborare intre toate naţiunile lumii. — Trăiască 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc de pretutindeni ! — Trăiască eroicul şi gloriosul Partid Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ! — Trăiască minunatul nostru popor, constructor entuziast al socialismului şi comunismului pe pămintul României ! — Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România ! — Să triumfe politica de pace, prietenie şi colaborare intre toate statele lumii ! (Vii, îndelungi aplauze, urale şi ovaţii ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu — muncitorii !“, „Ceauşescu şi poporul „Ceauşescu — România, pacea şi prietenia !", „Ceauşescu — România, stima noastră şi mîndria!“, „Ceauşescu — pace !“). CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI CONSTANTIN membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R.