Scînteia, aprilie 1955 (Anul 24, nr. 3247-3272)

1955-04-30 / nr. 3272

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA ANUL XXIV nr. 3272 Sîmbătă 30 aprilie 1955 4 PAGINI — 20 BANI Număr special de 1 MAI Trăiască 1 Mai internaţionale a oamenilor , frăţiei celor ce muncesc din toate •/ / j ai, ziua solidarităţii Marea sărbătoare a oamenilor muncii "Alături de oamenii muncii din toate ţările, poporul nostru muncitor sărbătoreşte cu însufleţire ziua de 1 Mai, măreaţa zi a solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei celor ce muncesc din toate ţările. Sărbătorirea zilei de 1 Mai 1955 are loc în împrejurări cînd în întreaga lume au crescut imens forţele luptătoare pentru pace, democraţie şi socialism. Omenirea progresistă priveşte ca pe bunul ei cel mai de preţ victoriile de însemnătate istorică mondială pe care măreaţa Uniune Sovietică le obţine în opera de construire a comunismului. Dezvoltarea gigantică a industriei grele stă la temelia avîntului rapid al tuturor ramurilor economiei socialiste. Transformarea unor imense întinderi de pământuri virgine şi înţelenite în ogoare dătătoare de belşug, succesele în direcţia realizării grandiosului program de ridicare a agriculturii, construirea uriaşelor hidrocentrale, avîntul culturii şi ştiinţei — toate chezăşuiesc ridicarea continuă a nivelului de trai material şi cultural al oamenilor sovietici, sînt mărturii vii ale forţei statului socialist şi elanului creator al marelui popor sovietic. Alături de Uniunea Sovietică, bucurîndu-se de ajutorul ei frăţesc şi multilateral, colaborînd şi într-ajutorîndu-se tovărăşeşte, toate ţările lagărului socialist cunosc un puternic avînt al operei de construcţie. Marea Chină înfăptuieşte cu succes primul său plan cincinal; astăzi R. P. Chineză se afirmă ca o mare putere mondială. Mari succese în construcţia socialistă obţin ţările de democraţie populară din Europa şi Asia. Sub conducerea eroicelor partide comuniste şi muncitoreşti creşte în ţările capitaliste lupta maselor largi de oameni ai muncii, în frunte cu clasa muncitoare, pentru independenţă şi drepturi democratice, pentru pîine şi pace, împotriva cursei înarmărilor şi a jafului trusturilor. Clasa muncitoare lărgeşte mişcarea grevistă, ea luptă pentru realizarea pe plan naţional şi internaţion,'’' ” unităţii de acţiune — arma sa încer Ziua de 1 Mvătorită anul acesta în condiţii de avînt al mişcării de eliberă.. aarelor din ţările coloniale şi depended. . Conferinţa de la Bandung a oglindit voinţa puternică şi unanimă a popoarelor Asiei şi Africii de a sfîrşi pe totdeauna cu robia colonială, de a apăra pacea lumii. Astăzi în politica, internaţională sunt clar precizate două linii distincte: pe de o parte, linia lagărului imperialist în frunte cu S.U.A., care încearcă în fel şi chip să agraveze încordarea internaţională, concentrîndu-şi eforturile în direcţia reînvierii celui mai odios duşman al popoarelor, monstrul hitlerist. Acesteia i se opune linia politicii de pace a U.R.S.S. şi a tuturor ţărilor lagărului socialismului , care urmăreşte micşorarea încordării în relaţiile internaţionale, rezolvarea pe calea tratativelor a problemelor litigioase, înfăptuirea principiilor coexistentei paşnice. Repetatele propuneri constructive ale Uniunii Sovietice, ale R.P. Chineze şi ale celorlalte tari democrate sînt susţinute cu căldură de popoarele iubitoare de pace. In lumea întreagă creşte necontenit uriaşa mişcare pentru apărarea păcii. In condiţiile actualului raport de forţe pe arena mondială, orice agresiune împotriva lagărului socialist ar însemna mormîntul sistemului imperialist. Sărbătorind ziua de 1 Mai, poporul nostru, popor constructor al vieţii noi, trece în revistă cu îndreptăţită mîndrie patriotică succesele însemnate dobîndite sub conducerea partidului. Ţara noastră înaintează cu paşi repezi pe calea industrializării socialiste. Partidul nostru a înfăptuit şi înfăptuieşte neabătut politica dezvoltării cu precădere a industriei grele, ca temelie a consolidării independentei nationale şi dezvoltării întregii economii nationale, ca izvor al ridicării continue a nivelului de trai al poporului. In primul trimestru al anului 1955, planul producţiei globale pe întreaga industrie socialistă a fost îndeplinit în proporţie de 106,2%, toate ramurile industriale depăşindu-şi sarcinile de producţie. Peste 200 de întreprinderi şi-au realizat sarcinile primului cincinal. Eroismul, iniţiativa creatoare a clasei muncitoare şi-au găsit o nouă expresie în puternicul avînt al întrecerii socialiste în cinstea zilei de 1 Mai. La sate se dezvoltă sectorul socialist al agriculturii, partidul nostru, subliniind că singura cale pentru asigurarea unui puternic şi necontenit avînt al întregii agriculturi, pentru obţinerea unui belşug mereu crescînd de produse agricole, este transformarea socialistă a agriculturii, cere organizaţiilor de partid şi organelor de stat să desfăşoare o muncă sistematică, neobosită, pentru întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective şi întovărăşirilor existente, pentru crearea de noi asociaţii de producţie ale ţăranilor muncitori, întovărăşiri şi gospodării colective, pe baza liberului consimţămînt al ţăranilor muncitori. Harnica noastră ţărănime muncitoare a realizat în 1954 o recoltă de peste 9.000.000 tone cereale şi alte boabe. Aceste succese au făcut cu putinţă ca astăzi, la numai patru luni după desfiinţarea cartelelor, guvernul să poată trece la o primă reducere a preţurilor la un şir de mărfuri industriale şi alimentare, precum şi a tarifelor de spectacole. Oamenii muncii au primit cu o mare însufleţire această realizare, care îmbunătăţeşte traiul fiecărei familii de la oraşe şi de la sate, dovedind încă odată adevărul cuvintelor partidului despre însemnătatea sporirii neîntrerupte a productivităţii muncii şi reducerii preţului de cost al producţiei ca singură cale justă şi posibilă pentru ridicarea nivelului de trai. Este în putinţa fiecărui om al muncii să contribuie la crearea condiţiilor necesare pentru a se face periodic noi reduceri de preţuri, în interesul sporirii salariului real, al îmbunătăţirii vieţii întregului popor muncitor. Partidul cheamă pe muncitori, ingineri, tehnicieni să folosească din plin tehnica nouă, să muncească pentru ridicarea nivelului de calificare al muncitorilor, să aplice un regim sever de economii răspîndind pe toate căile şi însuşindu-şi experienţa fruntaşilor. Partidul cheamă masele muncitoare ale ţărănimii să-şi sporească eforturile pentru intensificarea ritmului muncilor agricole de primăvară şi executarea lor în bune condiţii agrotehnice, să folosească fiecare zi, fiecare oră bună de lucru la cîmp, să nu lase nici o palmă de teren arabil neînsămînţată, să sporească suprafeţele însămînţate cu porumb — luptînd pentru a obţine în acest an o recoltă de cel puţin 10 milioane tone grîu şi porumb. Statul democrat-popular este principalul instrument al construirii socialismului, arma apărării vieţii noi a poporului. Partidul ne cheamă să muncim neobosit pentru întărirea continuă a alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare — temelia statului democrat-popular — să consolidăm mereu rolul conducător al clasei muncitoare în această alianţă. Partidul ne cheamă să cimentăm necontenit unitatea şi frăţia dintre poporul român şi minorităţile naţionale. Este datoria tuturor oamenilor muncii de a-şi ascuţi vigilenţa împotriva uneltirilor elementelor exploatatoare, a agenţilor imperialismului, de a preîntîmpina şi zdrobi orice încercare a acestora de a lovi în cuceririle şi interesele poporului. Poporul român, profund ataşat operei sale de construcţie paşnică, sprijină cu fermitate politica externă a guvernului său — politică de pace şi colaborare internaţională. Poporul nostru nu poate privi cu indiferenţă planurile de refacere a sîngerosului militarism german. Refacerii Reichswehrului, poporul romîn este hotărît să-i răspundă luînd, împreună cu celelalte ţări iubitoare de pace participante la conferinţa de la Moscova, toate măsurile necesare întăririi puterii sale de apărare şi asigurării securităţii sale — măsuri care corespund totodată intereselor apărării şi salvării celui mai de preţ bun al tuturor popoarelor — pacea. De 1 Mai oamenii muncii, întregul popor romîn, exprimîndu-şi dragostea şi recunoştinţa fierbinte faţă de poporul sovietic pentru frăţescul ajutor pe care ni-l dă în toate domeniile făuririi vieţii noi, va demonstra cu hotărîre pentru prietenia strînsă cu marea Uniune Sovietică — chezăşia libertăţii şi securităţii patriei, a viitorului ei luminos. Uniunea Sovietică, care, după cum se ştie, deţine întîietatea în domeniul armelor termo-nucleare, dă întregii lumi exemplul luminos al folosirii energiei atomice în scopuri paşnice. Poporul romîn salută cu nemărginită bucurie şi recunoştinţă semnarea la Moscova a acordurilor în care se prevede că în decursul anilor 1955-1956, Uniunea Sovietică va efectua lucrări de proiectare şi va livra R.P. Româno şi altor state pile atomice experimentale şi acceleratori de particule elementare fabricate în U.R.S.S., va transmite gratuit documentația tehnico-științifică necesară, va acorda ajutor necesar pentru montarea și punerea lor în exploatare, va transmite cantitatea de materiale dezagregabile și alte materiale necesare pentru pilele atomice și lucrările de cercetare, va livra, pînă în momentul cînd pilele atomice experimentale trimise din U.R.S.S. vor fi puse în funcţiune, izotopi radioactivi în cantităţile necesare. Cetăţeni ai acestor ţări vor fi pregătiţi în U.R.S.S. să devină cadre ştiinţifice şi ingineri în domeniul fizicii nucleare, chimiei radioactive, folosirii izotopilor în ştiinţă şi tehnică, precum şi în domeniul tehnicii pilelor atomice. Sprijinul generos al U.R.S.S. va permite ţării noastre să dispună în viitorul apropiat de baze moderne ştiinţifice experimentale şi să desfăşoare cercetări în domeniul fizicii nucleare şi al folosirii energiei atomice în scopuri paşnice. Poporul romîn vede în nepreţuitul ajutor sovietic o nouă şi strălucită expresie a politicii statului socialist, îndreptată spre făurirea fericirii popoarelor, un rod minunat al prieteniei cu gloriosul popor sovietic. Unit prin legături trainice de prietenie cu gloriosul popor sovietic, cu marele popor chinez, cu popoarele tuturor tarilor de democraţie populară, întărind legăturile de solidaritate internaţională cu oamenii muncii din lumea capitalistă şi colonială, poporul romîn priveşte cu calm şi nestrămutată încredere viitorul, conştient că nici o forţă din lume nu poate opri mersul înainte al popoarelor libere.Oamenii muncii din ţara noastră, sărbătorind ziua de 1 Mai, ştiu că toate victoriile dobîndite se datoresc conducerii lor de către partid — cîrmaciul încercat care călăuzeşte poporul nostru pe drumul just al înfloririi şi întăririi patriei, pe drumul unui trai tot mai îndestulat şi mai luminos. Văzînd în politica partidului expresia năzuinţelor şi intereselor poporului, socotind înfăptuirea acestei politici drept propria lor cauză, oamenii muncii din oraşe şi sate îşi string şi mai mult rîndurile în jurul partidului, credincioasa avangardă a clasei muncitoare şi a întregului popor muncitor. Sub steagul lui Marx, Engels, Lenin, Stalin, sub conducerea partidului, înainte spre victoria socialismului în patria noastră scumpă, Republica Populară Romînă! Cu privire la acordarea de către U. R. S. S. a ajutorului tehnico-ştiinţific unor state —printre care R. P. R. — pentru folosirea energiei atomice în scopuri paşnice MOSCOVA 29 (Agerpres). — TASS transmite : In legătură cu propunerea guvernului sovietic privind acordarea de ajutor tehnico-ştiinţific Republicii Populare Chineze, Republicii Populare Polone, Republicii Cehoslovace, Republicii Populare Române şi Republicii Democrate Germane pentru crearea de baze ştiinţifice de experimentare în vederea dezvoltării cercetărilor în domeniul fizicii nucleare şi folosirii energiei atomice în scopuri paşnice, la sfirşitul lunii martie şi mijlocul lunii aprilie au sosit la Moscova pentru a duce tratative cu privire la aceste probleme delegaţii ale ţărilor mai sus-amintite din care fac parte mari oameni de ştiinţă — fizicieni şi ingineri. In decursul tratativelor cu aceste delegaţii au fost examinate probleme concrete privind proiectarea, fabricarea şi livrarea complectă de pile atomice experimentale şi de acceleratori de particule elementare, pregătirea de cadre şi alte probleme privind organizarea în aceste ţări a activităţii de cercetări ştiinţifice în domeniul fizicii nucleare şi al folosirii izotopilor radioactivi în medicină, biologie şi în alte domenii ale ştiinţei şi tehnicii. Membrilor delegaţiilor li s-a acordat posibilitatea de a cunoaşte îndeaproape lucrările de cercetări ştiinţifice în domeniul folosirii energiei atomice in scopuri paşnice, care se desfăşoară în institutele de cercetări ştiinţifice ale U.R.S.S. din Moscova, Leningrad, Kiev şi Harkov ; membrii delegaţiilor au putut de asemenea să cunoască îndeaproape funcţionarea pilelor atomice experimentale şi a acceleratorilor de particule elementare în funcţiune. Delegaţiile au vizitat de asemenea centrala atomo-electrică şi au luat cunoştinţă de modul ei de funcţionare. Din partea sovietică, la tratative au participat cunoscuţi oameni de ştiinţă , fizicieni şi ingineri sovietici. In urma tratativelor au fost semnate acorduri în care se prevede că în decursul anilor 1955-1956 Uniunea Sovietică va efectua lucrări de proiectare şi va livra ţărilor mai sus-amintite pile atomice experimentale şi acceleratori de particule elementare fabricate de industria Uniunii Sovietice, va transmite gratuit documentaţia tehnico-ştiinţifică necesară privitoare la aceste pile şi la aceşti acceleratori de particule, va acorda ajutor tehnico-ştiinţific la montarea şi punerea lor în exploatare delegînd specialişti sovietici în aceste ţări, va transmite cantitatea de materiale dezagregabile şi alte materiale necesare pentru pilele atomice şi lucrările de cercetare, va livra ţărilor menţionate, pînă în momentul cînd ele vor pune în funcţiune pilele atomice experimentale trimise din U.R.S.S., izotopi radioactivi în cantităţile necesare. Pentru ţările mai sus-menţionate vor fi pregătite în Uniunea Sovietică, dintre cetăţenii acestor ţări, cadre ştiinţifice şi ingineri în domeniul fizicii nucleare, chimiei radioactive, folosirii izotopilor în ştiinţă şi tehnică precum şi în domeniul tehnicii pilelor atomice. Pregătirea specialiştilor se va face folosindu-se instalaţii speciale, în cadrul instituţiilor de cercetări ştiinţifice şi al instituţiilor de învăţămînt superior din Uniunea Sovietică, înfăptuirea măsurilor de ajutor prevăzute de aceste acorduri va permite să se creeze în timp scurt în fiecare din ţările semnatare ale acordurilor baze moderne ştiinţifice experimentale şi să se desfăşoare cercetări în domeniul fizicii nucleare şi al folosirii energiei atomice în scopuri paşnice. Guvernul sovietic a adoptat de asemenea hotărîrea de a lărgi cercul ţărilor cărora U.R.S.S. le va acorda sprijin şi ajutor în dezvoltarea lucrărilor ştiinţifice experimentale în domeniul folosirii energiei atomice în scopuri paşnice şi a făcut propuneri în acest sens Republicii Populare Ungare şi Republicii Populare Bulgaria, cu ai căror reprezentanţi vor începe in timpul cel mai apropiat tratative cu privire la încheierea unor acorduri corespunzătoare. În cinstea zilei de 1 Mai Adunări festiva în întreprinderi In întreprinderile din Capitală au avut loc, ieri dupăamiază, adunări festive închinate zilei de 1 Mai, sărbătoarea solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Muncitorii marilor uzine metalurgice ,,23 August” au trecut în revistă, cu prilejul adunării festive, succesele obţinute în întrecerea socialistă în cinstea lui 1 Mai. Numeroase secţii, sectoare, brigăzi şi echipe şi-au îndeplinit înainte de termen sarcinile ce le reveneau pe luna aprilie. In cadrul adunării festive au luat cuvîntul prof. univ. Gr. Kotovschi şi C. Stoica, preşedintele comitetului de întreprindere. In adunarea festivă care a avut loc la F.R.B., ing. A. Bădilă, directorul întreprinderii, a felicitat pe muncitoare pentru succesele obţinute. Planul producţiei globale a fost depăşit pe luna aprilie cu 6,25 la sută, productivitatea muncii a crescut cu 2,68 la sută, iar preţul de cost a fost redus cu 2,57 la sută faţă de sarcina de plan. A vorbit tov. C. Albulescu, decan al Facultăţii muncitoreşti de pe lîngă Universitatea „C. I. Parhon”. La adunarea festivă de la Casa Scriitorilor a vorbit despre semnificaţia zilei de 1 Mai şi despre felul cum o întîmpină poporul nostru scriitorul Marcel Breslaşu. Colectivele întreprinderilor din regiunea Arad şi-au depăşit angajamentele luate ARAD (lttd. ziarului „Flacăra Roşie"). Tot mai multe vagoane au ieşit de pe poarta uzinelor „Gheorghi Dimitrov“, iar inscripţia ,,Iosif Rangheţ" o găseşti pe tot mai numeroase strunguri din uzinele şi fabricile patriei noastre. Oamenii muncii cumpără cu drag produsele uzinelor textile „30 Decembrie", ale fabricii de conserve „Refacerea“ sau ale fabricii „Tricoul Roşu“. De marea sărbătoare a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc colectivele întreprinderilor arădene raportează cu mîndrie partidului că angajamentul luat — de a da peste plan produse în valoare de 11.000.000 lei — a fost cu mult depăşit. Pînă în preajma zilei de 1 Mai colectivele întreprinderilor industriale de stat şi ale cooperativelor meşteşugăreşti din regiunea Arad au dat peste prevederile planului produse a căror valoare se ridică la aproape 32.000.000 lei. In cinstea zilei de 1 Mai numai colectivul uzinelor „Gheorghi Dimitrov“ a dat peste plan produse in valoare de 14.363.000 lei, iar cel al fabricii „Tricoul Roșu" — în valoare de 931.000 lei. Intîlnîri ale tinerilor cu luptători comunişti din anii ilegalităţii ORADEA (coresp. „Scînteii“). In aceste zile, în întreprinderi şi instituţii, precum şi în şcolile elementare şi medii din oraşul Oradea au loc convorbiri ale tinerilor cu comunişti care au luptat in ilegalitate. O asemenea convorbire a avut loc în după-amiaza zilei de 26 aprilie şi la Şcoala medie de băieţi nr. 4 cu limba de predare maghiară din Oradea. Cu această ocazie comunistul Gali Ioachim le-a vorbit tinerilor elevi despre condiţiile extrem de grele în care sărbătoreau muncitorii în trecut ziua de 1 Mai. Asemenea convorbiri au avut loc şi la fabrica de maşiniunelte ,,înfrăţirea“, fabrica de spirt „Victoria“, fabrica de încălţăminte „Solidaritatea“ şi în numeroase alte întreprinderi orădene. Schimburi de onoare la întreprinderile brăilene BRĂILA (coresp. „Scînteii”). In toate întreprinderile din oraşul Brăila muncitorii, tehnicienii şi inginerii organizează schimburi de onoare cu prilejul cărora realizează noi succese deosebite în producţie. In schimbul de onoare organizat la uzinele metalurgice „Progresul” s-au elaborat noi şarje rapide, secţia sculărie centrală şi-a depăşit planul cu 60% şi au fost montate peste plan noi maşini şi agregate. Realizări remarcabile a obţinut echipa de cazangii condusă de tov. Odagiu Gheorghe, care şi-a depăşit planul cu 75%. Cu însemnate fapte de muncă întîmpină ziua de 1 Mai muncitorii de port şi navigatorii. Echipajul vasului „Lavoisier” al agenţiei „Navrom“ a economisit însemnate cantităţi de combustibil şi a executat transporturi rapide, iar echipajul vasului de pasageri „Borcea“ şi-a îndeplinit toate angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai. Executînd operaţia de încărcare a mărfurilor din magazii in vase, echipa de muncitori de port condusă de tov. Dulgheru Dumitru şi-a depăşit sarcinile de producţie cu 147%. In ziua schimbului de onoare laminatorii din echipa maistrului Ion Gali de la întreprinderile metalurgice dunărene au dat patriei cu 75% mai multe laminate, producţie record realizată în această întreprindere. In total echipele de laminatori au dat, în medie, în ziua schimbului de onoare cu 61% mai multe laminate şi au realizateconomii în valoare de 7.000 lei. Succese deosebite In schimburile de onoare s-au înregistrat şi la „Industria Sîrmii”Brăila, la Fabrica de confecţii Brăila şi alte întreprinderi. Noi construcţii TIMIŞOARA (coresp. „Scînteii“). — In cinstea zilei de 1 Mai, întreprinderea nr. 1 din cadrul Trustului regional de construcţii a terminat o nouă hală de finisaj pentru întreprinderea textilă „Bumbacul”. La gospodăria de stat din comuna Cenei au fost terminate patru grajduri pentru porci, viţei etc. şi două remize pentru maşini agricole. In comuna Topolovăţu Mare a fost construit un nou dispensar, iar la Jamu Mare o nouă şcoală. Pe numeroase şantiere de construcţii au fost introduse diferite metode înaintate de lucru. Brigada de specialitate de la sectorul Anina, unde se construieşte o şcoală, aplică acum metoda Orlov. La fabrica „Bela Brainer“ din Timişoara, unde se execută diferite lucrări de reamenajare, lemnul a fost înlocuit la unele lucrări cu prefabricate din beton. Insămînţează zilnic peste 22.009 hectare IAŞI (coresp. „Scînteii”). Cu toate că în primăvara aceasta vremea a fost zile de-a rîndul nefavorabilă muncilor agricole, in regiunea Iaşi s-a realizat pînă la 26 aprilie 92% din planul de însămînţare a culturilor din epoca I-aşi peste 45% din planul întregii campanii. Odată cu semănatul ultimelor suprafeţe cu culturi din epoca I-a, ţăranii muncitori au început semănatul porumbului aproape în toate raioanele regiunii. In numai cîteva zile au fost semănate peste 20% din suprafeţeledestinate culturilor de porumb. Incepînd de luni, 25 aprilie, in regiune se însămînţează cu o viteză zilnică de peste 22.300 ha. Aceasta înseamnă că viteza zilnică planificată este depăşită cu 50%. Fruntaşi la semănat sunt ţăranii muncitori din raionul Negreşti, care au realizat Pînă acum peste 95 % din planul epocii I-a și peste 55% din planul întregii campanii. Lucrări la un înalt nivel agrotehnic CIULNIŢA (coresp. „Scînteii”). — Din primele ore ale zilei de 26 aprilie, pe ogoarele gospodăriei de stat „Partizanul“ din Dragalina munca a început să se desfăşoare intr-un ritm viu. Sub îndrumarea inginerului agronom Triţă Făniţă, directorul gospodăriei, muncitorii din cele 3 secţii au început semănatul porumbului. Semănătorile au fost pregătite din vreme, iar terenurile arate şi cultivate din timp. Avînd asemenea condiţii, muncitorii au însămînţat peste 100 de hectare zilnic. In numai 3 zile la această gospodărie s-au terminat de însămînţat 242 ha. cu porumb în cuiburi aşezate în pătrat, 70 ha. cu porumb de siloz şi 35 ha. cu fasole,, îndeplinind planul de însăminţări la aceste culturi. In întrecerea în cinstea zilei de 1 Mai muncitorii gospodăriei s-au achitat cu cinste de angajamentele luate. In aceste zile o parte din muncitorii de la secţia Ciulniţa, conduşi de comunistul Dragan Anghel, au şi făcut prima praşilă la sfecla furajeră pe o suprafaţă de 30 ha. din cele 35 ha. şi au plivit buruienile din grîu pe o suprafaţă de 20 ha.