Scînteia, iunie 1964 (Anul 33, nr. 6274-6303)

1964-06-01 / nr. 6274

Nr. 6274 ^mS« y|«|!j|!j|l'!f' 888ffl;l;!;l;l;l;! j;l;l\ X|j|'|! j]|||]|!|;|!|!|!|!iJ jjjMg oo!j!j!j!j!j j| | ■!>!':■ | §!' S ■! VICTORIE DECI R. P. Romînă-R. P. Bulgaria SOFIA (prin telefon de la trimisul nostru). — Selecţionata olimpica de fotbal a Romîniei a întrecut din nou echipa Bulgariei, de astă dată pe terenul acesteia, după o dispută pasionantă, urmărită cu emoţie nu numai de zecile de mii de spectatori prezenţi pe stadionul Vasil Levski ci, fără îndoială, şi de cei ce au stat în faţa televizoarelor şi aparatelor de radio. Gazdele au încercat totul pentru a cîştiga meciul, şi a obţine astfel calificarea în turneul olimpic de la Tokio. In condiţii extrem de dificile, începînd meciul într-o atmosferă de tensiune, fotbaliştii noştri, cu toate că jucau în deplasare, au luptat cu ardoare excepţională, neprecupeţind nici un efort. Echipa noastră olimpică a aplicat o tactică adecvată , apărarea fermă — un adevărat zid de beton — fiind completată prin contra atacuri surprinzătoare. La o astfel de acţiune ofensivă s-a şi înscris punctul victorios. In minutul 41, Ionescu a pătruns pe dreapta terenului de unde, după un dribling scurt, a centrat pe sus pînă în partea opusă a careului de ÎS metri. Portarul gazdelor a sărit în calea mingei dar Koszka, venit ca un bolid în careu, a tras cu sete, trimiţînd-o în plasă. Golul dă aripi echipei noastre. Dar olimpicii bulgari continuă să atace aproape cu întregul efectiv. Deşi teritorial gazdele au dominat, totuşi în finalizarea acţiunilor nu s-au mai descurcat tocmai pentru că mingea se lovea ca de un zid de apărarea noastră. Nunweiller III, Dan C., Ivan, Koszka, Jenei duc minute în şir greul meciului. Adversarii — jucători impetuoşi, buni şuteuri ca extrema stingă Vasilev, centrul atacant Kotkov, interul Diskov — nu pot produce nici o breşă.Echipa noastră a avut cîteva ocazii clare de gol — amintesc acţiunea lui Ion Ionescu care, singur cu portarul, trage în bară, ca şi şutul lui Sorin Avram, expediat milimetric pe lingă poartă. Cu un plus de insistenţă, înaintarea ar fi reuşit să majoreze scorul. Crăiniceanu l-a depăşit de mai multe ori pe Salamanov, iar Ionescu şi Sorin Avram s-au dovedit periculoşi pentru apărarea adversă. Constantin a fost un adevărat coordonator şi dirijor în toate acţiunile echipei. Olimpicii noştri au meritul de a fi respectat întocmai indicaţiile antrenorului obţinînd, la capătul unei partide epuizante odată cu victoria şi dreptul de a participa la turneul olimpic de la Tokio. Pentru această frumoasă performanţă, întregul nostru lot olimpic şi odată cu el cei doi antrenori Silviu Ploieşteanu şi Gh. Ola merită toate felicitările. Grupul de turişti români prezenţi în tribunele stadionului Vasil Levski din Sofia au încurajat cu căldură pe componenţii echipei noastre. In partida de ieri au fost aliniate următoarele formaţii : R. P. Romînă , Suciu-Greavu, Nunweiller III, Dan C,  SIVA 1 -0 Ivan — Jenei, Koszka — Sorin Avram, Constantin, I. Ionescu, Crăiniceanu. R. P. Bulgaria : Deianov — Salamanov, Vuţov, Stoinov, Gaganelov — Penev, Dimitrov — Todorov, Dişkov, Kotkov, Vasilev. DECLARAŢII DUPĂ MECI Arbitrul Van den Leeuwen — Olanda : „Meci greu pentru toţi, inclusiv pentru mine. Românii au meritat victoria. I-am văzut apărîndu-se cu străşnicie, dar şi atacînd impetuos, cînd pe o parte cînd pe alta a terenului. Echipa bulgară a atacat deslănţuit. Dar acest lucru n-a fost deajuns. Ii felicit pe romîni pentru dîrzenia şi coeziunea de care au dat dovadă şi le urez succes mai departe şi în turneul de la Tokio” 1 S. Ormandjiev — antrenor principal al echipei olimpice a R. P. Bulgaria: „îmi pare rău desigur că am pierdut meciul şi deci calificarea. Românii au obţinut o victorie meritată. Tactica lor, cu accent pe defensivă (dacă aş fi fost în cauză, şi eu aş fi recomandat acelaş lucru), a fost aplicată cu exactitate, întreaga echipă a luptat ca un tot omogen. Am reţinut mai ales comportarea lui Nunweiller III, care a dat o adevărată pildă de felul cum trebuie să lupte un sportiv pe toată durata partidei. Mi-a plăcut apoi jocul lui Dan, Ionescu şi Jenei”. Silviu Ploieşteanu—antrenor principal al echipei noastre : „Mă bucur că am încheiat victorio şi ambele meciuri cu olimpicii bulgari. Băieţii noştri au dovedit dîrzenie şi o voinţă exemplară în lupta pentru victorie. în turneul de la Tokio va trebui să ne prezentăm cît mai bine pregătiţi, pentru a putea reprezenta cu cinste culorile patriei noastre". Ion DUMITRIU , Duel aerian Telefoto Agerpres Un joc atractiv: Rapid - Bonsuccesso Spectatorii prezenţi ieri dimineaţă pe stadionul Republicii la meciul dintre Rapid şi Bonsuccesso au avut prilejul să urmărească o adevărată „broderie“ fotbalistică la care şi-au adus contribuţia, în egală măsură, ambele echipe. Redăm pe scurt filmul meciului. Minutul 1. Mingea porneşte de la centru spre poarta lui Antoninho şi trece razant cu bara transversală, încheind astfel o combinaţie de toată frumuseţea. Năsturescu dă în acest fel semnalul asaltului spre poarta adversă. In continuare, Dumitriu II, Codreanu, Năsturescu, prin schimbări derutante de jocuri creează faze periculoase la poarta adversă. Jucătorii echipei Bonsuccesso ripostează şi desfăşoară un joc pe măsura şcolii braziliene. Minutul 7 aduce primul şi unicul gol al partidei. O acţiune pe aripa dreaptă se încheie cu un şut surprinzător, de la distanţă, al lui Luis Carlos şi mingea intră în poartă peste Andrei. Mai atent, portarul rapidist ar fi putut evita acest gol. Rapidiştii caută să modifice scorul şi insistă în atac. In minutul 15, Dumitriu fentează trei apărători, trimite la Năsturescu şi acesta loveşte puternic balonul care, în drumul său spre plasă, e deviat cu tocul de un fundaş. Puţin mai tîrziu, după o combinaţie între Codreanu, Georgescu, Ene II, ultimul, singur cu portarul în faţă, trage în braţele acestuia. Brazilienii revin în atac, demonstrînd o bună tehnică individuală. Ei sunt pe punctul de a înscrie din nou, dar Andrei reţine mingea pe care o scăpase din braţe în... bară. Puţin mai tîrziu, Antoninho este făcut „şah mat“, însă, răsărit ca din pămint, un jucător brazilian scoate mingea de pe linia porţii. Antoninho apără apoi şuturi deosebit de puternice expediate de Georgescu şi Năsturescu. Momentele dramatice culminează la începutul reprizei a doua, cînd, în numai cîteva secunde mingea a lovit de 3 ori bara fără să intre în plasă, permiţînd echipei Bonsuccesso să păstreze rezultatul. Dacă bucureştenii ar fi jucat calm, de-a lungul întregii partide, ar fi realizat ieri cel puţin un rezultat egal în faţa unei formaţii valoroase. Dumitru MINCULESCU Sprint după balon PRONOSPORT Concursul nr. 22 din 31 mai a. c. Bulgaria — Romînia (pron. pauză) 0—1 2 Bulgaria — Romînia (pron. final) o—1 2 R. D. Germană — U.R.S.S. 1—1 x Bari — Florentina 2—0 1 Bologna — Lazio 1—0 1 Genoa — Juventus 3—1 1 Internazionale — Atalanta 3—1 1 Mantova — Lanerossi 0—0 x Modena — Messina o—o x Roma — Catania 4—4 x Spal — Milan 2—4 2 Torino — Sampdoria 2—1 1 Rezultate in categoria B la fotbal SERIA I: Flacăra Moreni-Metalul Bucureşti 3—0 ; Ştiinţa Galaţi-Poiana Cîmpina 2—0 ; Ştiinţa Craiova- Unirea Rm. Vîlcea 2—0 ; Chimia Făgăraş-Dinamo Bacău 2—1 ; Ştiinţa Bucureşti-Metalul Tîrgovişte 2—1; Foresta Fălticeni-Ceahlăul Piatra Neamţ 0—0 ; C.F.R. Paşcani-Tractorul Braşov 1—1. După 24 de etape, în clasament conduce Metalul Tîrgovişte cu 30 puncte. ★ TIMIŞOARA (prin telefon). Un public numeros a umplut pînă la refuz tribunele stadionului C.F.R. din localitate pentru a urmări derbiul categoriei B de fotbal al seriei a doua dintre echipele C.F.R. Timişoara, şi Minerul Baia Mare. Spre decepţia înflăcăraţilor suporteri timişoreni, feroviarii au prestat un joc bun numai în primele 15 minute, cînd au avut şi două mari ocazii de a înscrie SERIA A II-A. C.F.R. Timişoara- Minerul Baia Mare 0—1 . Gaz Metan Mediaş-Flamura roşie Oradea 2—0 ; A. S. Cugir-Arieşul Turda 0—0; Jiul Petrila-A.S.M.D. Satu Mare 1—0 ; Mureşul Tg. Mureş- C.S.M. Sibiu 2—1 ; C.S.M. Cluj-Minerul Lupeni 6—1 ; Industria Sîrmei Cîmpia Turzii-C.S.M. Reşiţa 1—0. Lider al clasamentului este Minerul Baia Mare cu 32 puncte. ★ In ultimul minut al partidei, cînd nimeni nu se mai aştepta, extremul dreapta Rozsgai, aflat pe post de mijlocaş, trimite mingea lui Soo, acesta pătrunde în careul de 16 m şi şutează imparabil. 1-0 pentru Minerul. De menţionat că, deşi miza a fost foarte mare, jocul s-a desfăşurat în limitele unei depline sportivităţi. A condus corect arbitrul bulgar M. Zaharnic. C. COSTIN SPORTUL PESTE HOTARE Disputat la Leipzig, primul meci de fotbal dintre echipele olimpice ale R. D. Germane şi U.R.S.S. s-a terminat la egalitate : 1—1 (1—0). Gazdele au condus pînă în minutul 88 prin golul marcat de Frenkel. Egalarea a fost obţinută de înaintaşul Sevidov. Returul se desfăşoară la 7 iunie la Moscova. ★ In cadrul unui concurs atletic desfăşurat la Los Angeles, americanul Dallas Long a stabilit un nou record mondial la aruncarea greutăţii cu performanţa de 20,20 m. Recordul mondial omologat, deţinut de acelaşi atlet, este de 20,07 m (18 mai 1962). ★ Etapa a 15-a a Turului ciclist al Italiei S-a disputat pe traseul Roma-Montepulciano (214 km) și a revenit lui Nino Defilipis în 6h25’36” (medie orară 33,298 km), în clasamentul general continuă să conducă francezul Anquetil, urmat de un pluton compact de italieni : Zilioli — la î’54”, De Rosso — la 2’01”, Mugnaini— la 2’38”, Adorni la 3’20”, Carlesi — la 3’32” etc. Echipa olimpică de lupte libere a Japoniei și-a început turneul în Europa, evoluînd în R. P. Ungară. Prima reprezentativă japoneză a învins echipa orașului Diósgyőr cu 6—2, iar echipa B a întrecut cu 7—1 selecționata regiunii Bekesh. ★ Formația uruguayană de fotbal Nacional Montevideo a jucat la Moscova cu fosta campioană unională Spartak. Intîlnirea s-a terminat cu scorul de 0—0. S.GÎNTEIA ' jji iijij iijg ittifi'î'iLjâ gfcj |;|| l|l;l;l;l|:| | DOUĂ EXEMPLE După o asemenea victorie ca aceea de la Sofia, e greu să faci evidențieri, pentru că eroul zilei rămîne, incontestabil, echipa. Cîţi dintre milioanele de suporteri care au palpitat nouăzeci de minute în fața micului ecran îşi vor mai aminti, peste un an-doi, cum s-a comportat fiecare dintre băieţii noştri în diversele momente de mare tensiune ale acestui meci ? In memoria tuturor va rămîne întipărită imaginea unui admirabil efort colectiv, încununat de un rezultat strălucit: calificarea în turneul final de la Tokio. Dacă, totuşi, ar trebui numit unul din unsprezece, a cărui contribuţie s-a impus colegilor, adversarilor şi publicului — acesta nu poate fi decît mijlocaşul stingă al învingătorilor. Prezent în toate fazele importante, în apărare ca şi în atac, străbătînd cu folos nenumăraţi kilometri de-a lungul şi de-a latul terenului — Koszka are, în plus, meritul celor două goluri: primul, „scos“ magistral cu capul de sub bara transversală a porţii lui Suciu, celălalt — unicul punct al meciului — înscris cu un şut necruţător în poarta opusă, din centrarea lui Ion Ionescu, îl vom revedea întotdeauna cu plăcere în linia de mijloc a reprezentativei noastre. ★ O vorbă binecunoscută în lumea sportului cu mănuşi spune că liderii categoriilor superioare, o dată detronaţi, nu mai revin în primele rînduri... Sîmbătă seara, pe stadionul din Dealul Spirei, în cadrul finalelor campionatului republican, Gheorghe Negrea a oferit o dezminţire îmbucurătoare acestei legende, dispunînd clar de corifeul boxerilor autohtoni Vasile Mariuţan. Dincolo de performanţa în sine — decizie asupra unui pugilist mult mai bine dotat fiziceşte şi cu o apreciabilă experienţă în ring — succesul fostului campion european include semnificaţii adinei. Exemplul lui Negrea demonstrează încă o dată că munca temeinică, pregătirea perseverentă, dragostea pentru culorile sportive ale clubului şi ale ţării sunt capabile să facă „minuni“, redind activităţii competiţionale pe unul dintre cei mai înzestraţi boxeri ai noştri din ultimul deceniu. Dan DEŞLIU După finala campionatului republican de box Cea mai importantă competiție a boxului nostru — campionatul republican individual — a luat sfîrșit sîmbătă seara pe stadionul Republicii din Capitală, unde au fost prezenți aproximativ 15 000 de spectatori. Cu aceasta s-a încheiat o etapă importantă in pregătirea pugiliştilor noştri pentru marea confruntare olimpică de la Tokio. Majoritatea specialiştilor apreciază ca pozitiv faptul că, spre deosebire de trecutele ediţii, finala din acest an s-a caracterizat prin nivelul tehnic ridicat al intilnirilor. Antrenorul Ion Popa ne relata in această privinţă : „La majoritatea boxerilor se observă acum preocuparea pentru practicarea unui box tehnic şi în acelaşi timp combativ. Pot spune că în turneul final s-a observat o pregătire mai bună, atit la boxerii fruntaşi cît şi la cei de valoare medie. In această privinţă tinerii Petre Covaliov (Brăila) şi I. Vişinescu (Cîmpulung Muscel) pot fi daţi ca exemplu. Pentru progresul continuu al boxului nostru este necesar să deschidem şi mai larg porţile tehnicii, dar în acelaşi timp să nu neglijăm pregătirea fizică. Frumoasele performante internationale ale pugiliștilor romîni s-au datorat în cea mai mare măsură împletirii tehnicii cu combativitatea (caracteristică de altfel tinerilor noștri). Legat de aceasta, aş mai adăuga că tendința unor antrenori de a obține rezultate imediate cu orice pref este cît se poate de dăunătoare". „ Pugiliştii susceptibili de a ne reprezenta la jocurile olimpice se pregătesc cu atentie, în clubul sau asociaţia sportivă in care activează. Trebuie spus insă că, atit în partidele de verificare cît si in intîlnirile finalei campionatului republican, rezultatele nu au reflectat pe deplin posibilităţile lor reale. Puiu Nicolae, de pildă, care rămîne acelaşi element de nădejde, conştiincios in pregătire, mai trebuie să insiste încă pentru asimilarea elementelor de tehnică. Ceilalţi „olimpici", printre care C. Buzuliuc, P. Vanea, H. Leov, C. Niculescu şi oarecum C. Ciucă, au fost încă destul de departe de cerinţele acestei etape de pregătire. Finala campionatului republican de box a oferit antrenorilor lotului prilejul de a verifica şi analiza temeinic comportarea boxerilor „olimpici". Unele măsuri se impun. R. CĂLĂRĂȘANU „Penele" își dispută Intîietatea Sportivi romini in alte întreceri internationale Scrimă Turneul de scrimă de la Berlin s-a încheiat duminică seară cu proba de floretă fete pe echipe. In fruntea clasamentului s-a clasat formaţia ţării noastre, cu 42 victorii, la egalitate cu echipa U.R.S.S. Printre învinsele reprezentantelor noastre se află și echipa R. P. Ungare, de care am dispus cu 10—6. Lupte Prima noastră reprezentativă, în care concurau majoritatea „olimpicilor“, a învins cu greu reprezentativa R.D.G. cu 5—3. Este suficient să subliniem că la 4 din cele 8 categorii de greutate rezultatul a fost egal. Numai Szabad la cat. 52 kg şi Martinescu la cat. 97 kg şi-au învins adversarii, primul la tuş iar al doilea la puncte. De menţionat că printre cei care au terminat la egalitate se numără şi campionul mondial V. Bularca şi vicecampionul olimpic şi mondial I. Cernea. Fotbal In cel de-al treilea meci susţinut în ţara noastră, echipa vest-germană de fotbal F. C. Nirenberg a întîlnit formaţia Faml. Partida s-a încheiat cu scorul de 3—1 (1—1) pentru oaspeţi. Golurile au fost înscrise în ordine de către : Ologu (minutul 38) şi respectiv Bilman (minutul 40 şi 55) şi Still (minutul 59). ★ Continuîndu-şi turneul în U.R.S.S., echipa de fotbal U. T. Arad a jucat la Kiev cu formaţia locală Dinamo. Au cîştigat gazdele cu 2—1 (1—1). Pentru arădeni a marcat Floruţ în minutul 7. Haltere In ultima zi a întrecerii „Cupa Dunării“ concurentul român Lazăr Baroga a obținut un frumos succes, clasându-se pe primul loc la cat. semigrea cu un total de 447,5 kg. Baschet La Marsilia, în cadrul turneului internațional feminin de baschet, reprezentativa R. P. Romíne a învins cu 44—38 (16—21) selecționata R. P. Ungare. Intr-un alt meci, echipa R. P. Chineze a întrecut cu 52—41 (25—13) selecţionata Franţei. Ciclism Premiul ciclist al ziarului l’Humanité, desfăşurat pe ruta Paris-Rouen- Paris, a revenit concurentului Korşunov (U.R.S.S.) urmat de coechipierul său Kulibin la 20 secunde. Dintre cicliştii români cel mai bine s-a clasat Gh. Bădără, pe locul 8. Etapa a II-a Rouen- Paris (160 km) a fost cîştigată de Koreanov (U.R.S.S.) în 4018’47”. O acţiune pe linia de trei sferturi a echipei „Unirea"în meciul cu „Ancora"-Galaţi Foto :R. Costin Meseria de a creşte (Urmare din pag. 1a socialistă în viaţa copiilor este nivelul general de trai şi de cultură, posibilitatea pe care o are o familie de a-şi creşte copiii în mod demn şi sănătos. Toamna asta vor porni din nou spre copii sute de mii de manuale gratuite, prin care statul îi ajută pe copiii de şcoală să-şi facă bine meseria. S-a încheiat generalizarea învăţămîntului de opt ani: asta înseamnă o creştere a culturii întregului tineret, întregului popor. Să nu uităm că o parte importantă a meseriei de copil, pe lîngă învăţătură, o constituie joaca. Aş zice chiar o parte caracteristică, pentru că, se ştie, azi adulţii sînt şi ei în diferite forme de învăţămînt, dar în ce priveşte joaca nu practică decît un anumit soi de jocuri. Aşadar, joaca e legată de specificul vîrstei, are un sezon de numai cîţiva ani, dar lasă urme pe toată viaţa , atitudinea omului faţă de muncă, faţă de case şi tablouri, gustul şi fantezia lui încep să se formeze de la atitudinea copilului faţă de jucării ; înainte de a privi portretul Giocondei, copilul priveşte păpuşă pe care o ţine în braţe şi înainte de a deveni consumatorul de mîine al confecţiilor pentru oameni mari, el este expoziţia vie a stadiului atins de confecţiile noastre pentru copii. Trebuie spus că industria respectivă are cel puţin un punct comun cu copiii : datoria de a creşte. Calitatea confecţiilor pentru copii lasă adesea de dorit, iar alături de jucării care denotă strădanii de perfecţionare mai sunt destule făcute parcă în scopuri de pedepsire. Există şi acum producători care apără jucăriile urîte, spunînd că sînt destinate unor consumatori care n-au altă pretenţie decît ieftinătatea. Evident, au născocit asemenea consumatori, pentru a-şi apăra comoditatea. Poate că şi mai importantă decît producţia de jucării e problema spaţiilor de joacă, la oraşe, cu construcţiile mari de acum, cu creşterea circulaţiei, joaca în aer liber îşi cere drepturile, cere rezolvări tot mai radicale, chibzuite din vreme. Sînt cîteva din problemele de „creştere“ nu numai a copilului, ci şi a societăţii noastre însăşi. Ele se deosebesc izbitor de problemele atîtor copii şi părinţi de pe pămînt, care mai au încă de înfruntat, în modul cel mai acut, lupta pentru a putea trăi, pur şi simplu, încleştarea pe viaţă şi pe moarte cu foamea, cu molimi şi intemperii. Există însă şi o problemă generală a apărării vieţii oricărui copil, fie el dintr-o ţară săracă sau dezvoltată, a viitorului tuturor copiilor, de toate rasele, şi a ansamblului rasei omeneşti : e o problemă pe care o cunosc toate mamele, toţi oamenii pămîntului, şi în primul rînd la ea se îndreaptă toate gîndurile şi toate urările de Ziua internaţională a copilului. Noi sîntem generaţia care va trebui să asigure sarcina elementară şi vitală a menţinerii intacte a vieţii, fără prescurtarea sinistră adusă de război. Să ajutăm copiii să-şi poată face în linişte meseria. Noi recorduri la atletism Cu prilejul concursului de atletism desfăşurat pe Stadionul Tineretului din Capitală au fost stabilite două noi recorduri ale R.P. Române. La săritura în lungime, Mihai Calnicov-Simionescu a obţinut rezultatul de 7,74 m, îmbunătăţind cu 13 cm recordul precedent. Cel de-al doilea record a fost realizat de Petre Astafei la săritura cu prăjina— 4,55 m. Vechiul record deținut de A. Savin era de 4,50 m. Sesiuni ştiinţifice GALAŢI (coresp. „Scînteii). Sute de cadre didactice din regiunea Galaţi au participat sîmbătă şi duminică la o sesiune metodico-ştiinţifică de lecturi pedagogice organizată de secţia de învăţămînt a Sfatului popular regional şi filiala Societăţii de ştiinţe istorice şi filologice. Cu acest prilej profesori şi învăţători au împărtăşit din experienţa lor. Au fost prezentate numeroase referate şi comunicări. Duminică s-au desfăşurat la Iaşi lucrările sesiunii de referate organizate de Biblioteca Centrală Universitară şi Biblioteca regională din localitate cu tema : „Probleme actuale de biblioteconomie şi documentare“. Au participat bibliotecari ai Academiei R. P. Române, ai Bibliotecii Centrale de stat şi ai unor biblioteci centrale universitare şi regionale din ţară. Virgil Cîndea, director al secretariatului Asociaţiei naţionale de studii sud-est europene, a prezentat referatul intitulat „Rolul bibliotecilor din R. P Romînă în cadrul documentării ştiinţifice sudest europene“. Au fost, de asemenea, prezentate referate privind îndrumarea metodică a cititorilor: „Bibliotecile din institutele de învăţămînt superior în sprijinul documentării ştiinţifice“, „Rolul bibliotecilor în educarea comunistă a tineretului“. Pag. 3 Campionate-competiţii Ieri la Oneşti s-au desfăşurat ultimele partide din turneul final al campionatului republican masculin de handbal. Cîştigînd toate cele şase întîlniri susţinute de-a lungul turneului, dinamoviştii bucureşteni au reintrat în posesia titlului de campioni, cedat anul trecut jucătorilor de la Steaua. Clasamentul definitiv are următoarea înfăţişare : Dinamo Bucureşti 12 p. ; Steaua 8 p. ; Dinamo Braşov 4 p. ; Ştiinţa Timişoara 0 p. A doua parte a competiţiei similare rezervată echipelor feminine, care se desfăşoară la Craiova, a marcat un nou succes al formaţiei timişorene Ştiinţa, In prima etapă a returului ea a întrecut din nou pe Ştiinţa Bucureşti (5—4) totalizînd pînă acum maximum de puncte. In cealaltă partidă, Rapid a învins pe S.S.E. Timişoara cu 7—5. ★ In apropierea noului stadion din oraşul Piteşti s-a desfăşurat duminică dimineaţă prima fază a campionatului republican de motocros. Alături de cei 80 motociclişti români, o contribuţie de seamă la reuşita acestei întreceri au adus şi participanţii din R. S. Cehoslovacă. La clasa 125 cm cubi locul I a revenit maestrului sportului Traian Macarie (Dinamo Bucureşti), urmat de Puiu Ovidiu (Steagul roşu Braşov) şi Cristian Davids (Metalul Bucureşti). Ion Gheorghe (Steaua) a cîştigat locul 1 la cat. 350 cmc. Mihai Pop de la Dinamo Bucureşti, cehoslovacul Jaroslav Nejedly şi Vasile Savin de la Metalul Bucureşti au încheiat în această ordine cursa de 175 cmc. La 250 cmc., păstrîndu-şi avantajul din start, Vladimir Bubsik (Cehoslovacia) a reuşit să se situeze în fruntea celor 31 concurenţi care au participat la această clasă. * După întreruperea necesară pregătirii şi participării rugbiştilor noştri fruntaşi la competiţiile internaţionale — „Cupa Păcii“ şi „Cupa campionilor europeni“ — echipele divizionare şi-au reluat întrecerea prin jocurile etapei a IX-a. întîlnirea derbi dintre formaţiile bucureştene Progresul şi Griviţa Roşie a fost cîştigată de prima echipă cu scorul de 6—3 (3—0). Lipsiţi de aportul unor jucători de bază (Moraru, M. Rusu şi Irimescu), la care s-a adăugat şi accidentarea lui Ţibuleac în minutul 18 a primei reprize, campionii nu au reuşit să întreacă un adversar care a luptat cu multă ambiţie. Conduşi la un moment dat cu 6—0, griviţenii au încercat să echilibreze jocul prin atacuri la mînă, dar le-a lipsit decizia în finalizare. Pentru învingători a înscris Craioveanu (2 lovituri de pedeapsă), iar pentru învinşi — Balcan (încercare). Alte rezultate : Unirea — Ancora Galaţi 17—5; Rulmentul Bîrlad — C.S.M.S. Iaşi : 9—6 ; Ştiinţa Timişoara — Dinamo : 0—6 ; Ştiinţa Cluj — Gloria Bucureşti 6—0 ; Ştiinţa Petroşeni — Steaua 5—6. LISTA DE CÎŞTIGURI la depunerile pe obligaţiunile CEC cu ciştiguri TRAGEREA DE BAZA DIN 31 MAI 1984 Cîştigurile revin Întregi obligaţiunilor de 200 lei. Obligaţiunile de 100 iei, 50 lei Şi 25 lei primesc 1/2, 1/4, respectiv 1/8 din ciştigurile de mai sus, în care este cuprinsă şi valoarea nominală a obligaţiunii câştigătoare. Plata cîştigurilor se face prin casele raionale de economii şi agenţiile CEC descentralizate. De la A.D.A.S. I Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă : la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 11 mai 1964, au ieşit următoarele opt combinații de litere : G.B.X. ; E.W.N. ; C.N.T. ; G.D.R. ; F.Y.F. ; B.O.I. ; L.A.D. ; O.M.D. 3 . Oblig. Valoarea £ jj, ■ ciștigătoare cîștigurilor g-5---------------------------------------------3- n 2 o seria nr. parțială totală 1 34.422 26 75.000 75.000 1 11.241 27 50.000 50.000 1 28.813 48 25.000 25.000 1 38.164 07 10.000 10.000 1 01.679 155.000 1 09.491 28 15.000 1 12.400 32 15.000 1 18.982 50 15.000 1 23.544 07 15.000 1 30.408 49 15.000 1 31.495 22 5.000 1 57.657 46 5.000 40.000 Terminația seriei 60 016 34 2.000 60 730 29 2.000 60 835 02 2.000 360.000 600 04 37 800 600 12 41 800 600________25 46 800 1 440.000 1.992___________TOTAL : 2 000 000