Scînteia, martie 1969 (Anul 38, nr. 7991-8021)

1969-03-01 / nr. 7991

a PAGINA a Marea adunare electorală din Capitală Cuvintul tovarăşului Nicolae Popa Colectivul fabricii noastre, alături de toţi oamenii muncii, întîmpină marea consultare populară de la 2 martie cu convingerea nestrămutată că politica marxist-leninistă a partidului nostru, programul realist şi mobilizator adoptat de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român corespund năzuinţelor întregului popor, asigură propăşirea României socialiste. Este o mare cinste şi un prilej de bucurie şi mîndrie pentru fiecare dintre noi faptul că în circumscripţia noastră candidează iubitul conducător al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Muncitorii patriei noastre, întregul popor cunosc şi preţuiesc rolul de seamă pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu îl are — în înaltele funcţii de conducere în partid şi stat — în elaborarea politicii interne şi externe, a programului de continuă dezvoltare economică şi social-culturală a României, de ridicare a nivelului de trai al populaţiei, a măsurilor de dezvoltare necontenită a democraţiei noastre socialiste şi de perfecţionare a vieţii şi activităţii sociale. Suntem cu toţii conştienţi că marile succese obţinute în dezvoltarea economiei şi culturii, în ridicarea nivelului de trai se datoresc faptului că avem un partid puternic, conducător încercat, care nu cunoaşte alte ţeluri decât slujirea devotată a intereselor poporului, ale socialismului şi păcii. Ele sunt rodul muncii însufleţite a întregului popor pentru înfăptuirea politicii partidului, întemeiată pe aplicarea creatoare a învăţăturii marxist-leniniste la condiţiile ţării noastre, pe studierea permanentă a realităţii, a cerinţelor obiective ale dezvoltării şi perfecţionării societăţii socialiste. întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forţele în realizarea programului de desăvîrşire a construcţiei socialiste, în centrul căruia partidul nostru situează în mod statornic politica de industrializare a tării — factorul hotărîtor al progresului societăţii socialiste, al ridicării nivelului de trai al oamenilor muncii, al asigurării independentei si suveranităţii nationale. Colectivul fabricii noastre, sub conducerea organizaţiei de partid, care reuneşte un sfert din numărul total al salariaţilor, se găseşte angajat cu toate forţele sale în muncă pentru realizarea exemplară a sarcinilor care îi revin din planul de stat, a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă care a cuprins întreaga ţară în întîmpinarea celei de-a 25-a aniversări a eliberării României si a Congresului al X-lea al Partidului Comunist Român. In numele salariaţilor fabricii noastre, asigurăm conducerea de partid si de stat, pe dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu ne vom precupeţi eforturile pentru înfăptuirea măreţelor sarcini trasate de partid în vederea realizării unor masiniunelte si agregate de înaltă tehnicitate, destinate dotării economiei nationale, sporirii participării tării noastre la circuitul economic international. Muncitorii, inginerii si tehnicienii Fabricii de masini-unelte si agregate Bucuresti m-au împuternicit să exprim, de la această înaltă tribună, adeziunea lor unanimă si sprijinul deplin fată de politica internă a partidului, de continuă dezvoltare a orînduirii socialiste, faţă de politica externă principială şi constructivă promovată cu consecvenţă de conducerea partidului si statului, politică pusă în slujba întăririi unităţii şi alianţei cu toate ţările socialiste, a solidarităţii internaţionaliste cu partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate forţele democratice, antiimperialiste, a dezvoltării colaborării internaţionale şi a asigurării păcii în lume. La 2 martie vom vota cu toată încrederea candidaţii Frontului Unităţii Socialiste, avînd convingerea fermă că votăm pentru viitorul luminos al poporului, pentru înflorirea scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. Cuvintul tovarăşului Marian Avram Ţara întreagă a dezbătut în ultimele două luni, intr-un uriaş forum popular, bilanţul realizărilor din ultimii patru ani şi programul înfloririi României cu care Frontul Unităţii Socialiste se prezintă la 2 martie în alegerile de deputaţi în Sfatul ţării — Marea Adunare Naţională — şi în consiliile populare. La numeroasele acţiuni care au avut loc în perioada campaniei electorale în municipiul nostru, în circumscripţia din care fac parte, au participat mase largi de cetăţeni, care şi-au exprimat adeziunea deplină la politica partidului, hotărîrea de a-şi aduce contribuţia la înfăptuirea programului Frontului Unităţii Socialiste. Criticile adresate diferitelor instituţii şi organizaţii de stat, precum şi numeroasele propuneri făcute cu acest prilej reflectă spiritul de înaltă responsabilitate cetăţenească, grija oamenilor muncii pentru bunul mers al treburilor obşteşti, pentru continua perfecţionare a activităţii sociale. Pentru noi toţi este o mîndrie că Bucureştiul, prin grija permanentă a conducerii partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu personal, prin munca entuziastă a cetăţenilor săi, a devenit principalul centru industrial al ţării , în care se realizează aproape 18 la sută din producţia globală a României, un oraş în care se desfăşoară o amplă activitate creatoare pe tărîmul culturii, artei, literaturii, ştiinţei şi învăţămîntului. Măsurile înfăptuite de partid în ultimii ani pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al poporului, îmbunătăţirea salariilor unor largi categorii de oameni ai muncii, majorarea pensiilor, dezvoltarea puternică a construcţiei de locuinţe, măsurile privind dezvoltarea şi perfecţionarea învăţămîntului şi a ocrotirii sănătăţii, noile edificii ştiinţifice şi culturale, toate acestea sunt mărturii grăitoare ale grijii partidului pentru bunăstarea şi prosperitatea oamenilor muncii. In toate aceste minunate înfăptuiri simţim zi de zi grija neobosită a partidului nostru, a Comitetului său Central, a dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Pentru noi este o mare cinste că aţi primit să candidaţi în circumscripţia nr. 1 „23 August“ şi vă asigurăm, stimate tovarăşe secretar general, că suntem hotărîţi să slujim cu toată fiinţa noastră cauza pentru care munciţi neobosit în fruntea partidului şi statului, cauza bunăstării şi fericirii poporului român, a triumfului socialismului şi comunismului. Noi, muncitorii, tehnicienii, toţi oamenii muncii suntem pe deplin convinşi de faptul că dezvoltarea continuă a industriei, a întregii economii, creşterea potenţialului economic al patriei reprezintă singura cale pentru îmbunătăţirea vieţii poporului şi, totodată, pentru asigurarea independenţei şi suveranităţii naţionale, pentru participarea tot mai activă a României la cooperarea şi colaborarea internaţională, pentru afirmarea şi mai puternică a ţării noastre pe arena mondială. Apreciem în mod deosebit şi ne bucură preocuparea constantă a partidului şi statului pentru sporirea forţei economice a patriei, întărirea capacităţii ei de apărare şi ne angajăm şi cu acest prilej în faţa conducerii de partid şi de stat că nu vom precupeţi nimic pentru a apăra ca lumina ochilor cuceririle socialismului, suveranitatea şi independenţa ţării, pămîntul sfint al României socialiste. Sprijinim fără preget politica externă a partidului şi statului nostru, izvorîtă din năzuinţele şi interesele poporului român, îndreptată spre dezvoltarea relaţiilor de prietenie cu ţările socialiste, cu toate forţele care luptă împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii şi securităţii în Europa şi în întreaga lume. Intîmpinăm ziua de 2 martie, cînd vom da votul nostru candidaţilor Frontului Unităţii Socialiste, cu sentimentul marilor împliniri realizate sub conducerea comuniștilor, cu hotărîrea de a face totul pentru înfăptuirea politicii partidului, pentru ca roadele acesteia să fie tot mai bogate, pentru ca tara noastră să devină tot mai înfloritoare. Trăiască victoria in alegeri a Frontului Unităţii Socialiste 1 Cuvintul acad. Nicolae Teodorescu Desâvîrşirea construcţiei socialiste — operă vastă, complexă, care angajează într-un larg efort constructiv întregul popor român — se desfăşoară în patria noastră într-un ritm impetuos, sub semnul unor ample înnoiri în toate domeniile vieţii sociale. Perioada premergătoare apropiatelor alegeri a potenţat şi mai mult energiile creatoare ale poporului, a creat o ambiantă de intensă afirmare a iniţiativei maselor de cetăţeni, a generat un puternic avînt în realizarea măreţului program socialeconomic stabilit de partid în consens cu întreaga naţiune. Campania electorală, la care slujitorii şcolii, oamenii de ştiinţă şi cultură au participat cu însufleţire împreună cu ceilalţi cetăţeni, a avut toate atributele unei uriaşe consfătuiri de lucru în care s-au cîntărit fapte şi înfăptuiri şi s-au făcut propuneri pentru fapte şi realizări mereu mai bogate. Platforma cu care se prezintă în alegeri candidaţii Frontului Unităţii Socialiste, întruchipare a politicii interne şi externe a Partidului Comunist Român, împleteşte, ca toate documentele vieţii noastre politice, rigoarea afirmaţiilor, aprecierea lucidă a realizărilor, cu amploarea programelor, cu îndrăzneala viziunilor, constituind pentru toate categoriile de oameni ai muncii, pentru toţi cetăţenii, un îndemn însufleţitor la muncă şi creaţie. Făcînd din industrializare motorul dezvoltării economice şi sociale a ţării, politica dusă cu clarviziune ştiinţifică de Partidul Comunist Român îmbrăţişează toate laturile operei constructive, asigură progresul multilateral al ţării. Pornind de la rolul de prim ordin care revine ştiinţei în făurirea unei societăţi avansate şi prospere, partidul şi statul au înscris în preocupările de frunte dezvoltarea acesteia şi, ca un corolar, fiindcă nu există ştiinţă fără învăţămînt, dezvoltarea şi modernizarea învăţămîntului. In ultimii ani, urmînd liniile directoare ale Congresului al IX-lea al partidului, s-a dezvoltat activitatea de cercetare ştiinţifică, s-au făcut progrese în legarea mai strînsă a acesteia de nevoile producţiei, în scopul sporirii contribuţiei ştiinţei la soluţionarea problemelor fundamentale ale dezvoltării economiei şi culturii româneşti. A fost adoptată noua Lege a învăţămîntului, a avut loc Conferinţa naţională a cadrelor didactice, a fost statuat un ansamblu de măsuri care deschid şcolii de toate gradele perspective pe măsura locului şi rolului ei în formarea de cadre la nivelul exigenţelor revoluţiei tehnico-ştiinţifice, al construcţiei socialiste. Ca om de ştiinţă şi profesor, cu convingerea că exprim gîndurile tuturor celor ce muncesc pe acest ţărm, asigur pe conducătorii ţării că ne vom dedica voinţa, inteligenţa şi puterea de muncă, toate eforturile, înfăptuirii sarcinilor construcţiei socialiste, propăşirii patriei. Sînt tot atît de bucuros pe cit de onorat să pot împărtăşi sentimentele noastre de preţuire unanimă a hotărîrii, realismului politic şi devotamentului fără rezerve cu care conducerea de partid şi de stat, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, călăuzesc destinele poporului român, îmbinînd armonios politica internă, de desăvîrşire a construcţiei socialiste, cu politica externă, de întărire a unităţii şi colaborării cu toate celelalte ţări socialiste, de promovare a cooperării internaţionaliste, de pace şi securitate în lume. Votul nostru pentru candidaţii Frontului Unităţii Socialiste are valoarea unui da unanim al milioanelor de cetăţeni conştienţi, al aprobării totale şi ale nestrămutatei hotărîri a naţiunii de a înfăptui politica partidului şi statului, închinată progresului neîntrerupt al României socialiste, făuririi unei vieţi fericite şi tot mai îmbelşugate pentru întregul popor. Cuvintul tovarăşei Ruxandra Răşcanu Alături de întregul nostru popor, tineretul României socialiste trăieşte, în aceste zile, atmosfera de înaltă efervescenţă politică, prilejuită de alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi consiliile populare — eveniment de seamă în viaţa ţării noastre. Sunt fericită că pot exprima aici gîndurile generaţiei mele, sentimentele tineretului universitar de profund ataşament fată de Partidul Comunist Român, sub stindardul căruia păşim împreună — umăr la umăr toti fiii patriei, uniti prin aspiraţiile comune de progres si bunăstare, prin hotărîrea neclintită de a dura o ţară puternică, stăpînă pe soarta sa, sub soarele socialismului şi comunismului. Noua tinereţe a străvechiului pămînt românesc mărturiseşte cît de puternic este un popor liber, cit de vaste sînt posibilităţile de afirmare a personalităţii umane, pe fundalul generos al operei — prin excelentă umană — de edificare socialistă. Este o adevărată mîndrie pentru tinerii cetățeni că pot contribui la această nouă geneză a patriei, scriind, laolaltă cu întregul popor, istoria fierbinte și tumultuoasă a României socialiste. Orînduirea noastră asigură tinerilor depline posibilităţi de împlinire. Vastul program de înflorire a şcolii româneşti, stabilit de partid, jalonează însuşi viitorul naţiunii, chezăşuind o neîntreruptă înflorire a culturii, ştiinţei, tehnicii , în concordanţă cu dezvoltarea actuală şi de perspectivă a României. Ca studentă, alături de zecile de mii de colegi ai mei, înţeleg marile cerinţe pe care partidul şi statul le pun în faţa învăţămîntului superior şi voi depune toate eforturile pentru a deveni o specialistă temeinic pregătită, un cetăţean animat de înaltă responsabilitate faţă de poporul şi patria noastră, militant pentru tot ce este înaintat, spre a-mi aduce contribuţia la ridicarea patriei pe coordonate şi mai înalte de civilizaţie şi progres. Tineretul trăieşte profund ancorat în prezentul ţării. De la înălţimea prezentului, el desluşeşte, puternic luminate de obiectivele măreţe stabilite de partid, contururile viitorului. Generaţia din care fac parte este chemată să împlinească acest viitor. Vă asigurăm, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom răspunde cu abnegaţie acestei nobile misiuni. In întreaga noastră activitate ne inspirăm si ne vom inspira din exemplul de dîrzenie, eroism şi devotament al comuniştilor, al dumneavoastră personal, tovarăşe secretar general. Dati-mi voie să exprim simţămintele tuturor, spunînd că este o mare cinste pentru noi toti — vîrstnici şi tineri — faptul că tovarăşul Nicolae Ceauşescu candidează în această circumscripţie electorală din capitala ţării. Votul nostru de la 2 martie va fi expresia dragostei pentru partid, a încrederii neclintite în politica sa internă şi externă. Votul nostru va oglindi mîndria patriotică pentru realizările României socialiste, pentru minunatele ei perspective. Va fi un vot dat tinereţii veşnice şi cutezătoare a patriei, a tuturor fiilor ei, o expresie a nestrămutatei hotărîri a tinerei generaţii de a contribui efectiv la marea operă de propăşire economică şi înflorire spirituală a patriei socialiste. Cuvintul tovarăşului Traian Hulubescu !îrt ATPî f ‘r In aceste zile de intensă activitate politică, gîndurile noastre, ale cetăţenilor de pe întreg cuprinsul tării se îndreaptă spre cel căruia îi datorăm marile victorii, toate înfăptuirile în opera de construire a socialismului pe pămîntul României, către Partidul Comunist Român. Noi, cei din vechile generaţii,care am trecut prin negurile orînduirii burghezomoşiereşti, cu suflete aprinse de speranţă în ziua de mîine, care am luptat pentru izbînda nobilelor idealuri ale partidului, pentru eliberarea socială şi naţională a celor ce muncesc, suntem mîndri de ziua de azi, de perspectivele tot mai luminoase de împlinire şi progres pe care socialismul le-a deschis în faţa poporului român. Ce-şi poate dori mai mult un comunist, un patriot, decît să-şi vadă patria prospere, decît să vadă întruchipîndu-se în viaţă ideile pentru care a militat ca ostaş al partidului ! Partidul a fost şi este călăuza încercată, plină de înţelepciune, de hotărîre şi curaj pe drumul continuu ascendent, dar nu întotdeauna lin, al construirii şi desăvîrşirii socialismului, drum pe care poporul nostru şi l-a ales o dată pentru totdeauna. Politica marxist-leninistă, promovată cu consecventă de către partid, de industrializare socialistă a ţării, de creare a unei economii moderne, dinamice, de înaltă productivitate si eficientă, reprezintă factorul hotărîtor al marilor noastre succese, al făuririi vieţii noastre noi. In înfăptuirea neabătută în continuare a acestei politici, poporul nostru vede chezăşia ridicării necontenite a României pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie şi, totodată, chezăşia sporirii contribuţiei sale la creşterea forţei, prestigiului şi influenţei sistemului mondial socialist. Aceasta reflectă înalta responsabilitate cu care partidul nostru comunist îmbină în politica sa interesele nationale cu cele ale cauzei generale a socialismului si păcii. Aceeaşi inaltă responsabilitate caracterizează politica externă a partidului şi statului nostru, activitatea neobosită a conducerii partidului pentru întărirea legăturilor cu partidele frăţeşti, pentru unitatea sistemului socialist şi a mişcării comuniste mondiale, bazate pe principiile marxism-leninismului, ale internaţionalismului socialist. In epoca noastră de mari prefaceri revoluţionare, cînd mişcarea comunistă a devenit o uriaşă forţă în viaţa societăţii contemporane, cînd partidele comuniste îşi desfăşoară activitatea în condiţii de o mare diversitate, unitatea mişcării comuniste se întemeiază în mod necesar pe deplina egalitate a partidelor, pe respectarea dreptului fiecăruia de a-şi elabora de sine stătător linia politică, aplicînd în mod creator adevărurile generale ale marxist-leninistului la condiţiile concrete în care activează. Afirmîndu-ne dragostea nemărginită pentru partid, totala încredere în politica sa clarvăzătoare, marxist-leninistă, ne exprimăm, totodată, sentimentele de profund respect, de caldă recunoştinţă faţă de conducerea sa încercată, care slujeşte cu abnegaţie cauza sfîntă a întregului popor, cauza socialismului. Este o mare fericire, tovarăşi, că avem un asemenea partid, o asemenea conducere. Sîntem mîndri că în fruntea partidului şi statului se află iubitul nostru tovarăş Nicolae Ceauşescu, exemplu de dăruire partinică, de înflăcărat patriotism, a cărui activitate neobosită în funcţiile de înaltă răspundere pe care le deţine este închinată dezvoltării mereu ascendente a României socialiste, bunăstării omului — suprema valoare a societăţii noastre — ţelurilor nobile ale socialismului şi păcii. Vă încredinţăm, scumpe tovarăşe Ceauşescu, că vom vota cu toată inima candidaţii Frontului Unităţii Socialiste, cu convingerea că realizarea programului prezentat poporului la aceste alegeri va da noi străluciri patriei noastre socialiste, va face mai bogată viaţa materială şi spirituală a poporului. Trăiască victoria în alegeri a Frontului Unităţii Socialiste ! Trăiască Partidul Comunist Român — inspiratorul şi organizatorul tuturor victoriilor noastre . SClNTEIA — sîmbătâ 1 martie 1969 IN PRAGUL PRIMĂVERII-PREGĂTIRI PENTRU LUCRĂRILE AGRICOLE Nu peste mult timp, pe măsura încălzirii timpului şi zvîntării solului, oamenii muncii din agricultură vor ieşi din nou la cîmp. Acest moment va trebui să-i găsească pregătiţi pe deplin pentru ca lucrările agricole să se desfăşoare cu cea mai mare rapiditate — lucru reclamat de scurtarea timpului afectat lucrărilor agricole de primăvară ca urmare a prelungirii sezonului rece. Cantităţile mari de apă provenite din topirea zăpezii şi ploi au făcut ca pămîntul să acumuleze un mare volum de apă. Este o situaţie cu implicaţii favorabile pentru producţie, dar pînă să se zvînte stratul de la suprafaţa pămîntului vor trece cîteva zile, ceea ce va face ca perioada destinată lucrului in cîmp să se mai scurteze. De aceea toate pregătirile pentru campania de primăvară trebuie făcute pînă în cele mai mici amănunte încît, în momentul începerii lucrărilor agricole, să se poată lucra cu viteza maximă, să nu se înregistreze nici o întrerupere cauzată de defecţiuni în funcţionarea maşinilor sau de lipsurile în aprovizionarea cu seminţe. Care este stadiul pregătirilor în această privinţă . Prima şi cea mai importantă condiţie de care depinde desfăşurarea în ritm rapid a lucrărilor agricole în cîmp o constituie buna funcţionare a tractoarelor şi celorlalte utilaje care vor fi folosite în această campanie. Şi trebuie spus că muncitorii din întreprinderile agricole de stat şi cele pentru mecanizarea agriculturii au avut timp suficient pentru a face pe îndelete şi cu răspundere reviziile şi reparaţiile necesare. De altfel, din datele centralizate la Consiliul Superior al Agriculturii rezultă că întreprinderile pentru mecanizarea agriculturii au terminat repararea tractoarelor şi maşinilor pe care le vor folosi în primăvară. Este vorba de peste 63 000 de tractoare, 40 000 de semănători şi alte numeroase maşini agricole cu care sunt înzestrate întreprinderile. Ca urmare a înzestrării acestor unităţi cu noi tipuri de tractoare, cum sunt cele de 40 cai putere pentru legumicultura, viticultură şi pomicultură. I.M.A. vor executa în primăvara aceasta un volum mai mare şi mai variat de lucrări. Şi în întreprinderile agricole de stat toate maşinile sunt pregătite, iar şefii de fermă au făcut o ultimă verificare pentru a fi siguri de buna lor funcţionare. Este, fără îndoială, pozitiv faptul că tractoarele şi utilajele agricole sunt „declarate“ apte pentru a începe lucrările agricole în cîmp. Nu trebuie uitat că şi în ceilalţi ani s-au făcut asemenea aprecieri, iar la începerea propriu-zisă a muncii în cîmp s-au constatat deficienţe în aprovizionarea cu unele piese de schimb absolut necesare şi chiar cu carburanţi. Repetarea unor asemenea stări de fapt ar putea avea urmări negative. Se impune ca toate tractoarele să fie efectiv gata de lucru în cîmp şi să fie asigurate combustibilul şi piesele de schimb necesare. In ce priveşte pregătirea seminţelor, datele existente la Consiliul Superior al Agriculturii consemnează că s-au asigurat cantităţile necesare de mazăre, orz, ovăz şi alte seminţe de la culturile din prima epocă. Se constată însă unele întîrzieri în ce priveşte ridicarea lor de către unităţile de producţie de la bazele de recepţie. Este adevărat, în multe locuri, circulaţia a fost îngreunată şi de aceea nu au putut fi aduse în unităţi seminţele necesare. Dar acum, o dată cu încălzirea timpului, trebuie făcute eforturi în vederea încheierii aprovizionării cu seminţe, îndeosebi cu cele care se însămînţează in prima epocă. Ţinînd seama de cerinţele mari de furaje este necesar să se acorde o deosebită atenţie asigurării seminţelor de plante de nutreţ, efectuării la timp a tuturor lucrărilor de care depinde mărirea producţiei la hectar. Cele mai mari eforturi vor trebui depuse, în zilele care urmează, în vederea asigurării unei producţii mari de legume în acest an, care să fie bine eşalonată şi intr-un sortiment variat. Pînă în prezent, în cooperativele agricole au fost amenajate 110 ha răsadniţe noi, ceea ce reprezintă 54 la sută din prevederi, iar în întreprinderile agricole de stat —7 ha, adică numai 33 la sută din plan. Faţă de cantităţile de materiale livrate unităţilor agricole (prefabricate din beton şi rame) ritmul construirii de răsadniţe este nesatisfăcător, îndeosebi în cooperativele agricole din judeţele Constanţa, Ialomiţa, Ilfov, Teleorman. In ce priveşte semănatul propriu-zis în răsadniţe, lucrarea s-a făcut în proporţie de 28 la sută în întreprinderile agricole de stat şi 29 la sută in cooperativele agricole. La Consiliul Superior al Agriculturii se afirmă că a fost terminată însămînţarea în răsadniţe a legumelor ce se vor planta şi cultiva în solarii. Dar cele destinate cultivării în cîmp . Faptul că la această dată există o suprafaţă atît de mare de răsadniţe neînsămînţată şi chiar neamenajată nu poate decît să influenţeze negativ asupra timpului de producere a legumelor. Este necesar ca în aceste zile să se intensifice semănatul în răsadniţe, ţinindu-se seama de recomandările făcute pentru fiecare cultură. O dată cu primele zile bune de lucru trebuie să se însămînţeze direct în cîmp o serie de legume : mazăre, rădăcinoase, ceapă şi altele. Livrarea seminţelor necesare continuă să se facă cu întîrziere. Lipsesc încă seminţele de morcovi, pătrunjel, ceapă — sămînţă şi arpagic — adică tocmai cele care vor trebui puse în pămînt îndată după topirea zăpezii. Este necesar ca organele de specialitate să rezolve de urgenţă această problemă. In aceste zile se desfăşoară şi alte acţiuni cărora unităţile agricole, uniunile cooperatiste şi direcţiile agricole trebuie să le acorde toată atenţia. Este vorba de pregătirea utilajului de irigat, stropitul pomilor, aplicarea îngrăşămintelor naturale şi chimice, lucrări care nu se desfăşoară pe măsura posibilităţilor. De exemplu, stropitul pomilor s-a realizat numai în proporţie de 34 la sută în întreprinderile agricole de stat şi 28 la sută în celelalte sectoare, lucrările fiind mai întîrziate în judeţele Maramureş, Harghita, Alba, Dîmboviţa, Ilfov, Mureş, Prahova şi Satu Mare. Nu peste multă vreme vor începe lucrările agricole specifice acestui sezon. De efectuarea lor la timp și la nivel agrotehnic ridicat va depinde, în mare măsură, nivelul recoltelor ce se vor realiza. Este necesar să fie intensificate pregătirile, iar apoi, o dată cu topirea zăpezii și zvîntarea terenului, să se treacă cu toate forţele la lucru. Desigur, ar putea interveni noi precipitaţii. Dar trebuie avut în vedere că o serie de plante agricole necesită să fie însămînţate cît mai devreme. Se ştie că întotdeauna lucrările agricole au fost făcute în condiţiile oferite de natură. Şi în această primăvară trebuie să se procedeze în aşa fel încît, învingînd capriciile naturii, însămînţările şi celelalte lucrări specifice acestui sezon să fie făcute fără întîrziere. Membrii cooperativelor agricole, lucrătorii din I.A.S. s-au angajat ca în acest an să obţină producţii mari la hectar, să contribuie la depăşirea prevederilor cuprinse în plan. Există condiţii asigurate , tractoare şi maşini agricole mai multe decît în ceilalţi ani, cantităţi sporite de îngrăşăminte chimice, solul a acumulat o mare rezervă de umiditate. Rămîne ca munca să fie astfel organizată încît toate lucrările în cîmp să fie făcute la timp și de cea mai bună calitate. In Fabrica de stofe de mobilă din Bucureşti — care produce zilnic circa 7 000 mp ţesături, în peste 34 poziţii coloristice Extinderea reţelei de alimentare cu apă a Capitalei Continua dezvoltare a Capitalei, apariţia pe teritoriul ei a unor zone industriale, creşterea numărului de locuitori impun o permanentă preocupare pentru modernizarea şi extinderea reţelei de alimentare cu apă a oraşului. In cursul acestui an vor fi date în folosinţă şi va continua construcţia unor importante obiective de acest gen. Intrarea în funcţiune pînă la finele semestrului I a apeductului Arcuda — Bragadiru, în lungime de 13,8 km, va asigura transportul a 180 000 mc de apă filtrată pe zi, de la Arcuda la nodul Bragadiru. Tot în primul semestru se va termina construcţia staţiei de pompare a apei din cartierul Drumul Taberei, cu o capacitate zilnică de pompare, în prima etapă, de 120 000 mc şi vor fi puse în funcţiune încă 72 puţuri de adîncime medie la Arcuda, cu o capacitate de 24 000 mc apă potabilă pe zi. Pînă la sfîrşitul anului se prevede să fie date în funcţiune canalul Dragomireşti — Chitila, în lungime de 8,4 km, care va asigura un debit suplimentar de apă de circa 4,5 mc pe secundă, stăvilarele automate pe lacurile Floreasca şi Tei, precum şi acumularea Pantelimon II. Totodată, vor fi executate numeroase reţele de apă în cartierele unde urmează să se construiască blocuri de locuinţe cu grad diferenţiat de confort. Noi unităţi ale industriei uşoare In cursul acestui an, în industria pielăriei va fi dată în funcţiune tăbăcăria minerală de la Corabia, cu o capacitate zilnică de 40 tone, şi se vor executa lucrări de dezvoltare a întreprinderilor de încălţăminte „Bihoreana“ din Marghita, „8 Mai“-Mediaş şi Fabricii de blănuri „Vidra“ din Orăştie. Importante investiţii au fost alocate pentru reutilarea unităţilor din Bucureşti, Bacău, Oradea şi Timişoara. O parte însemnată din echipamentul tehnic care va fi montat în secţiile de fabricaţie ale acestor întreprinderi este furnizat de industria noastră constructoare de maşini. In acest context este de remarcat că, în ultima perioadă, pentru această ramură a industriei uşoare, au fost concepute şi asimilate numeroase utilaje şi instalaţii la nivelul tehnicii mondiale. Intre acestea se află uscătoarele pentru talpă şi piei, ştanţele hidraulice, maşinile de stors şi lustruit, podurile rulante şi diversele tipuri de rezervoare speciale. Prin modernizarea şi dezvoltarea în continuare a acestui sector, prin folosirea mai judicioasă a capacităţilor de producţie, precum şi printr-o bună organizare a producţiei şi a muncii în anul 1969, potrivit unor preliminări, se vor produce în plus, faţă de anul trecut, 3,3 milioane perechi încălţăminte. (Agerpres)