Scînteia, septembrie 1981 (Anul 50, nr. 12138-12163)

1981-09-15 / nr. 12150

PAGINA 2 — Duminică seara, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a reintilnit, în cadrul unui dineu, cu emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah. Au luat parte Ion Dincă, prim viceprim-ministru al guvernului. Cornel Burtică, viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale, Emilian Dobrescu, viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, Ştefan Andrei, ministrul afacerilor externe, Gheorghe Caranfil, ministrul industriei chimice, Petre Ceremonia inminării cheii oraşului Bucureşti Duminică dimineaţa, la reşedinţa rezervată înaltului oaspete, Alteţei Sale şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, i s-a înmînat, intr-un cadru festiv, cheia oraşului Bucureşti. La ceremonie a participat o delegaţie a consiliului popular al municipiului Bucureşti, condusă de Gheorghe Pană, preşedintele Comitetului Executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti, primarul general al Capitalei. Au luat parte personalităţile oficiale kuweitiene care îl însoţesc pe şeful statului Kuweit In vizita sa în ţara noastră. Adresîndu-se Alteţei Sale şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, primarul general a arătat — subliniind satisfacţia şi bucuria de a-l avea ca oaspete de onoare al Capitalei— că vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu in Kuweit, ca şi prezenţa Alteţei Sale în România, convorbirile şi întîlnirile avute reliefează cu deosebită pregnanţă caracterul prietenesc şi fructuos al conlucrării dintre ţările noastre in toate domeniile de activitate. Mulţumind delegaţiei Consiliului popular, tuturor locuitorilor Capitalei, Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah a asigurat că va păstra cu multă grijă cheia oraşului Bucureşti, ca pe un simbol al relaţiilor dintre ţările şi popoarele noastre. Emirul statului Kuweit s-a întreţinut, apoi, într-o atmosferă cordială, cu delegaţia Consiliului popular municipal. Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, împreună cu persoanele care ii însoţesc, a făcut, duminică după-amiază, o vizită în unele cartiere ale Capitalei. Şeful statului Kuweit a fost însoţit de Gheorghe Pană, primarul general al Capitalei, de alte persoane oficiale. Cu acest prilej, oaspetele kuweitian a avut posibilitatea să cunoască îndeaproape unele aspecte ale dezvoltării social-edilitare a Bucureştiului, rezultat al eforturilor făcute de partidul şi statul nostru pentru ridicarea continuă a condiţiilor de viaţă ale populaţiei. Coloana oficială a străbătut bulevardele Dorobanţi-Beller, Lacul Tei, Doamna Ghica — trecînd prin cartierul Colentina, unde emirul Kuweitului a fost informat despre amploarea construcţiilor de locuinţe şi edificii social-culturale din această zonă a Capitalei, îndreptindu-se spre cartierul Pantelimon, oaspetele a străbătut bulevardele Mihai Bravu, Iancului Muncii, flancate de modernele construcţii ce se înalţă pe verticală, oferind imaginea dezvoltării impetuoase a Capitalei noastre, in care după anul 1944 s-au construit peste 500 000 apartamente. în continuare a fost vizitat cartierul de locuinţe Titan-Şulea, zonă în care pină in prezent s-au dat in folosinţă peste 95 000 de apartamente, urmind ca acestora să li se adauge in actualul cincinal Încă 25 000 locuinţe pentru oamenii muncii ce-şi desfăşoară activitatea in această puternică zonă industrială. La parcul „Tineretului“ — loc de odihnă, agrement şi cultură pentru locuitorii Capitalei, şeful statului kuweitian a fost informat cu privire la destinaţia Sălii sporturilor şi culturii, edificiu multifuncţional ce găzduieşte importante manifestări social-sportive şi culturale naţionale şi internaţionale, cit şi in legătură cu viitoarea dezvoltare a acestui complex cultural-sportiv. Coloana oficială s-a îndreptat apoi spre cartierele Drumul Taberei, Cringași, după care, trecîndu-se peste Podul Grant — unul din cele mai modere pasaje rutiere ale Capitalei, ce permite o legătură directă intre nordul si sudul Capitalei — s-a parcurs zona in care s-a ridicat noul ansamblu de locuințe Turda. Pe întregul traseu al vizitei, Înaltul oaspete kuweitian a fost salutat cu cordialitate de mii de bucureşteni aflaţi în această zi de odihnă in parcurile şi pe arterele Capitalei. (Agerpres) * Depunerea unei coroane de flori Duminică, Alteta Sabehul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, a depus o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului şi a patriei, pentru socialism. La solemnitate au luat parte Gheorghe Dolgu, adjunct al ministrului afacerilor externe, Florian Ionescu, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti, generali şi ofiţeri ai forţelor noastre armate, alte persoane oficiale. Au participat oficialităţile kuweitiene care il însoţesc pe inaltul oaspete in vizita sa in ţara noastră. O gardă militară, aliniată pe platoul din faţa monumentului, a prezentat onorul. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi statului Kuweit. După depunerea coroanei de flori s-a păstrat un moment de reculegere. A fost vizitată, apoi, rotonda monumentului. (Agerpres) SCINT El A — marți 15 septembrie 1981 ■ --- ■ - ■' — —————--------------------------------------------------------------------------------------------1 I----------------------------------------------------------------------------------------1—I 1 I ■ n—in—k - -1 ■ VIZITA OFICIALĂ DE PRIETENIE A ALTEȚEI SALE SEICUL 99 JABER AL-AHMAD AL-JABER AL-SABAH, EMIRUL STATULUI KUWEIT ____________________ ________ * Continuarea convorbirilor oficiale intre preşedintele Nicolae Ceauşescu şi şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah Duminică dimineaţa au continuat la Palatul Consiliului de Stat, convorbirile oficiale dintre preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceaușescu, si Alteta Sabehul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit. în cadrul noii runde de convorbiri, cei doi şefi de stat au reluat examinarea problemelor privind dezvoltarea relaţiilor româno-kuweitiene, posibilităţile existente in direcţia promovării unei cooperări fructuoase, reciproc avantajoasă, intre România si Kuweit in diferite domenii. A fost subliniată importanţa constituirii unei comisii mixte de colaborare tehnico-ştiinţifică, apreciindu-se că acest lucru va servi dezvoltării celor două ţări, cauzei cooperării şi înţelegerii internaţionale. * în timpul convorbirilor, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Duminică dimineaţa, după încheierea celei de-a doua runde a convorbirilor oficiale la nivel înalt româno-kuweitiene, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi emirul Kuweitului, şeic Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au făcut o vizită în judeţul Prahova, in unităţi economice reprezentative pentru nivelul de dezvoltare atins de industria şi agricultura românească. Cei doi şefi de stat au fost însoţiţi în această vizită de Ion Dincă, prim viceprim-ministru al guvernului, Vasile Pungan, ministru secretar de stat, consilier al preşedintelui Republicii, de alte persoane oficiale române, precum şi de Abdul Rahman Salim Al Ateeqi, consilier la cabinetul emirului, Jassim Khalid Al Marzook, ministrul comerţului şi industriei, Abdullatif Yusuf AlHamad, ministrul finanţelor şi planificării. Rashed Abdul Aziz Al-Rashed, subsecretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe, Abdul Aziz Kamel, consilier la cabinetul emirului, Mohammed Darwish Al Arady, subsecretar de stat la divanul emirului, Ibrahim Mohammed Al Shatti, directorul cabinetului emirului, Adel Najmundeen Al Jaraah, ambasadorul Kuweitului in ţara noastră. Vizita în judeţul Prahova, unul din judeţele puternic dezvoltate ale ţării, a permis înaltului oaspete kuweitian să cunoască în mod nemijlocit progresele făcute de România in domeniul industriei constructoare de maşini şi instalaţii petroliere şi al industriei de prelucrare a petrolului. In cursul vizitei, locuitorii municipiului Ploieşti, ca şi reprezentanţii colectivelor din unităţile care au fost gazda celor doi şefi de stat au făcut o caldă manifestare preşedintelui României şi emirului Kuweitului. La sosire, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Kuweitului, şeic Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au fost salutaţi cu deosebită căldură de Ion Circei, preşedintele Consiliului popular judeţean Prahova, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de stat. Cei doi şefi de stat au fost invitaţi să guste din pîinea şi sarea ospitalităţii prahovene, fiindu-le oferite, de asemenea, frumoase buchete de flori. Numeroşi ploieşteni, prezenţi la sosirea în oraşul lor a celor doi şefi de stat, au ovaţionat pentru prietenia româno-kuweitiană. Grupuri de dansatori in frumoase costume naţionale, împreună cu formaţii artistice au dat glas bucuriei localnicilor de a primi vizita înalţilor oaspeţi. La rugămintea gazdelor, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah s-au prins, pentru cîteva momente, in horă. După entuziasta primire in municipiul Ploieşti, preşedintele României şi emirul Kuweitului au fost invitaţi să viziteze întreprinderea de utilaj petrolier 1 Mai, cea mai mare producătoare de instalaţii de foraj petrolier din ţara noastră. De-a lungul străzilor municipiului Ploieşti parcurse de şefii de stat ai celor două ţări într-o maşină deschisă, mii şi mii de locuitori au adresat semne prieteneşti, au aplaudat îndelung. Al-Jaber Al-Sabah, au continuat schimbul de vederi privind unele probleme internaţionale actuale. în acest cadru, cei doi şefi de stat au evidenţiat din nou preocuparea României şi Kuweitului faţă de deteriorarea situaţiei mondiale. S-a subliniat necesitatea ca, în aceste condiţii, să se acţioneze eficient pentru diminuarea încordării şi tensiunii din viaţa internaţională, pentru reluarea si continuarea politicii de destindere. pace, colaborare pentru aşezarea relaţiilor interstatale pe baza principiilor egalităţii în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne, nerecurgerii la forţă si la ameninţarea cu forţa. Preşedintele Nicolae Ceauşescu si şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah au apreciat că una din problemele cruciale ale situaţiei internaţionale actuale o constituie cursa înarmărilor, care consumă an Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Kuweitului au răspuns cu cordialitate mărturiilor de stimă ale cetăţenilor municipiului. La întreprinderea „1 Mai“ o formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi tineri din detaşamentele de pregătire pentru apărarea patriei au prezentat onorul. Tineri şi tinere au oferit buchete de flori. In numele întregului colectiv, Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, a urat un călduros bun venit celor doi şefi de stat. Directorul general al centralei de resort, Gheorghe Dinu, şi directorul întreprinderii, Atanase Niculescu, au prezentat, în cadrul unei expoziţii de grafice şi machete, evoluţia acestei vechi întreprinderi prahovene, care tezaurizează o bogată experienţă in producerea de instalaţii petroliere. S-a arătat, în acest sens, că, prin grija permanentă a şefului statului român, unitatea s-a dezvoltat continuu, ajungind astăzi să producă o gamă variată de instalaţii de foraj — fixe şi mobile — de la 1 000 la 10 000 m adîncime, sape de foraj pentru diferite soluri, instalaţii de cimentare şi de prevenire a erupţiilor, de un înalt nivel tehnic, apreciate în numeroase ţări ale globului, unde sunt exportate cu succes. S-au evocat, în acest context, şi posibilităţile livrării în Kuweit a unor asemenea instalaţii, în cadrul acordurilor ce se vor încheia intre cele două ţări. S-au înfăţişat, de asemenea, ultimele realizări ale întreprinderii, cum sunt instalaţiile de foraj marin „Gloria“ şi „Orizont“, precum şi instalaţiile de foraj minier, orizontale şi verticale, cu diametre variabile. Oaspetele a urmărit cu atenţie explicaţiile gazdelor şi a avut cuvinte de apreciere faţă de aceste realizări deosebite ale oamenilor muncii prahoveni. De aceleaşi aprecieri s-au bucurat şi preocupările in direcţia diversificării producţiei, fiind remarcat, în acest sens, excavatorul gigant destinat exploatărilor miniere la suprafaţă, precum şi maşinile-unelte realizate prin autodotare. înalţii oaspeţi au fost invitaţi apoi pe platforma de probe, unde s-a făcut o sugestivă demonstraţie de ridicare a unei instalaţii de foraj de tipul F-200. La plecare, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah a notat in cartea de onoare a fabricii următoarele : „Vizita noastră la Uzina 1 Mai pentru producerea de utilaj petrolier este o manifestare convingătoare şi plăcută pentru noi de ceea ce înseamnă utilizarea tehnologiilor înaintate. Este şi o dovadă a condiţiilor bune pe care le au cei care lucrează aici, activitate în care se asociază atit inteligenţa, cit şi imaginaţia. Le urez la toţi noi succese în această activitate“. De la întreprinderea 1 Mai, coloana maşinilor oficiale s-a îndreptat spre Combinatul petrochimic Brazi. La această importantă unitate a industriei noastre chimice, oaspeţii au fost salutaţi de Gheorghe Caranfil, ministrul industriei chimice, de reprezentanţi ai colectivului combinatului de an resurse tot mai însemnate ale omenirii, deturnîndu-le de la scopul lor firesc — dezvoltarea social-economică a popoarelor. în acest sens, cei doi şefi de stat au subliniat importanţa deosebită pe care o au încetarea acestei curse, adoptarea de măsuri urgente şi eficace de dezarmare, şi în primul rind de dezarmare nucleară. Preşedintele României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a prezentat pe larg situaţia din Europa, apreciind că îmbunătăţirea climatului politic pe continentul nostru serveşte păcii si destinderii in întreaga lume. In acest cadru, şeful statului român a evidenţiat necesitatea încheierii cu succes a reuniunii de la Madrid, astfel Incit aceasta să ducă la înfăptuirea documentelor de la Helsinki, la o înţelegere privind convocarea unei conferinţe consacrate întăririi încrederii şi dezarmării în Europa. Cei doi şefi de stat au relevat că Ing. Victor Nică, directorul general al Centralei industriale de rafinării şi petrochimie, împreună cudirectorul întreprinderii, Alecu Popa, au prezentat o serie de date privind profilul unităţii, care prelucrează peste 40 la sută din întreaga producţie de ţiţei a ţârii, realizind mai mult de 100 produse rafinate şi petrochimice solicitate în transporturi,in industriile cauciucului, farmaceuticii, coloranţilor, textilelor, precum şi în agricultură. S-au dat explicaţii in legătură cu activitatea de valorificare superioară a materiilor prime, de diversificare continuă a produselor petrochimice, obţinute în instalaţii de mare capacitate, aproape toate proiectate şi construite de specialişti români. Oaspeţii au fost informaţi, de asemenea, că, in prezent, combinatul prahovean, care are o îndelungată tradiţie in exportul derivatelor petroliere, livrează produsele sale in peste 50 de ţări ale lumii. Parcurgînd două din secţiile principale — complexul de reformare şi cracare catalitică şi instalaţia de fenol-acetonă — oaspeţii au luat cunoştinţă de procesul de fabricaţie, de gradul ridicat de automatizare, avînd astfel posibilitatea de a-şi forma o imagine sugestivă asupra nivelului de dezvoltare atins de industria noastră petrochimică. Vizita în judeţul Prahova a continuat apoi la Asociaţia economică intercooperatistă de creştere şi ingrăşare a tineretului taurin din Bărcăneşti — Prahova. Conduşi de Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, precum şi de reprezentanţii unităţii, oaspeţii au vizitat modernele complexe in care sunt crescuţi şi îngrăşaţi anual peste 5 400 de viţei. Au fost apreciate curăţenia, buna îngrijire acordată animalelor, productivitatea ridicată a muncii, datorată înzestrării tehnice cu instalaţii automate de hrănire, adăpare şi eliminare a ejecţiilor. Oaspeţii au avut, totodată, cuvinte de apreciere faţă de rezultatele economice ale acestei crescătorii moderne, în încheierea vizitei in judeţul Prahova, şeful statului kuweitian a adresat gazdelor sincere felicitări pentru realizările obţinute şi le-a urat noi succese pe calea progresului economic şi social. La amiază, cei doi şefi de stat s-au înapoiat in Capitală. (Agerpres) marile probleme cu care este confruntată omenirea nu pot fi soluţionate decit cu participarea egală a tuturor statelor şi au subliniat rolul tot mai activ care revine ţărilor în curs de dezvoltare, ţârilor nealiniate, statelor mici şi mijlocii în lupta pentru determinarea unui curs pozitiv în relaţiile internaţionale, pentru promovarea unei politici de independenţă, pentru dezarmare şi pace. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah au scos în evidenţă buna colaborare existentă intre România şi Kuweit pe planul vieţii internaţionale şi au reafirmat dorinţa celor două state de a acţiona şi mai strins, atit in cadrul O.N.U., cit şi al altor organisme pentru a-şi aduce o contribuţie sporită la rezolvarea marilor probleme care confruntă omenirea. Convorbirile au decurs în aceeaşi atmosferă de caldă prietenie, de stimă şi înţelegere reciprocă. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, oaspeţi ai judeţului Prahova La Combinatul petrochimic Brazi In timpul vizitei la întreprinderea de utilaj petrolier 1 Mai DINEU Gigea, ministrul finanţelor, Vasile Pungan, ministru secretar de stat, consilier al preşedintelui republicii. Au participat Abdul Rahman Salim Al Ateeqi, consilier la cabinetul emirului, Jassim Khalid Al Marzook, ministrul comerţului şi industriei, Abdullatif Yusuf Al Hamad, ministrul finanţelor şi al planificării, Rashed Abdul Aziz Al-Rashed, subsecretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe. In timpul dineului, desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie, cei doi şefi de stat au continuat schimbul de păreri in probleme bilaterale şi internaţionale de interes comun. Totodată, oaspetele a avut cuvinte de inaltă apreciere faţă de realizările economico-sociale ale României şi a împărtăşit impresiile deosebite pe care le-a lăsat vizita prin cartierele Capitalei. Preşedintele României şi emirul Kuweitului au exprimat deplina satisfacţie pentru rezultatele fructuoase ale convorbirilor pe care le-au avut, dorinţa de a dezvolta colaborarea româno-kuweitiană atit pe plan bilateral cit şi pe plan internaţional, in folosul ambelor ţări şi popoare, al cauzei păcii şi cooperării in lume. COMUNICAT COMUN La invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, a efectuat o vizită oficială de prietenie în Republica Socialistă România in perioada 12-14 septembrie 1981. Emirul statului Kuweit şi persoanele care l-au însoţit in cursul vizitei în România s-au bucurat de o primire călduroasă, expresie a raporturilor de strinsă prietenie existente intre cele două ţări. Cei doi şefi de stat au avut convorbiri oficiale, in cadrul cărora s-a procedat la un cuprinzător schimb de vederi, desfăşurat într-o atmosferă cordială, de prietenie şi respect reciproc, cu privire la stadiul raporturilor dintre cele două ţări, precum şi în legătură cu unele probleme actuale ale situaţiei internaţionale. La convorbiri au participat: — din partea română, tovarăşii Ion Dincă, prim viceprim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România. Cornel Burtică, viceprimministru al guvernului, ministrul comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale. Emilian Dobrescu, viceprim-ministru al guvernului preşedintele Comitetului de Stat al Planificării Ştefan Andrei, ministrul afacerilor externe, Gheorghe Caranfil, ministrul industriei chimice, Petre Gigea, ministrul finanţelor, Vasile Pungan, ministru secretar de stat, consilier al preşedintelui Republicii, Ştefan Bîrlea, directorul cabinetului preşedintelui Republicii, Silviu Curticeanu, secretar prezidenţial şi al Consiliului de Stat, Marcel Dinu, director în Ministerul Afacerilor Externe. — din partea kuweitiană : Abdul Rahman Salim Al Ateeqi, consilier la cabinetul emirului, Jassim Khalid Al Marzook, ministrul comerţului şi industriei, Abdullatif Yusuf Al Hamad, ministrul finanţelor şi al planificării, Rashed Abdul Aziz Al- Rashed, subsecretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe, Mohammed Darwish Al Arady, subsecretar de stat la divanul emirului. Ai Essa Al Wazzan, subsecretar de stat la Ministerul Comerţului şi Industriei, Ibrahim Mohammed Al Shatti, directorul cabinetului emirului. Adel Najmundeen Al Jaraah, ambasadorul statului Kuweit in România, Khalid Al Bahrein, consilier în departamentul politic din M.A.E., Mohamad Hassan, director general al companiei kuweitiene de aprovizionare. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah au dat expresie satisfacţiei ţărilor lor faţă de extinderea permanentă a raporturilor de prietenie şi conlucrare fructuoasă dintre România şi Kuweit in diverse domenii de activitate nu au subliniat, totodată, necesitatea de a se ajunge la o creştere mai dinamică a acestora, îndeosebi pe plan economic. Cele două părţi au subliniat dorinţa şi hotârirea comună a ţărilor lor de a extinde cooperarea dintre ele in diferite ramuri ale industriei, în domeniile agroindustrial, sănătăţii, tu-rismului, transporturilor, comunicaţiilor, infrastructurii, precum şi in domeniul financiar şi comercial, ca şi in alte sectoare de interes reciproc. Au fost examinate, in acest context, posibilităţile de finanţare in comun şi de realizare a unor proiecte concrete in domeniile menţionate, ca şi înfiinţarea de societăţi mixte şi alte forme moderne de cooperare in producţie, pe baza principiului avantajului reciproc. Preşedintele Republicii Socialiste România şi emirul statului Kuweit, din dorinţa de a imprima o creştere rapidă a raporturilor bilaterale, şi-au exprimat hotărirea de a încuraja şi promova dezvoltarea contactelor directe dintre ţările lor, la toate nivelurile, în acest cadru, s-a hotârit să ■fie convocată, la o dată cît mai apropiată, Comisia mixtă interguvernamentală de cooperare economică şi tehnică. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au efectuat un aprofundat schimb de vederi cu privire la problemele internaţionale actuale. Constatînd cu îngrijorare creşterea agravării situaţiei internaţionale, cei doi şefi de stat au subliniat necesitatea de a se promova un dialog rodnic între toate ţările lumii, de a se acţiona intr-un spirit de înaltă responsabilitate în vederea creării unui climat corespunzător pentru reluarea şi consolidarea politicii de pace, destindere şi colaborare internaţională, pe baza respectării stricte a principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, deplinei egalităţi în drepturi, neintervenţiei in treburile interne, neutilizării forţei sau a ameninţării cu forţa şi a reglementării tuturor disputelor dintre state exclusiv pe cale paşnică. A fost reliefată importanţa creşterii rolului ţărilor în curs de dezvoltare, statelor nealiniate, ţărilor mici şi mijlocii in viaţa internaţională. De asemenea, a fost subliniată necesitatea creşterii şi consolidării rolului O.N.U. în viaţa internaţională. în acest context, s-a acordat o atenţie deosebită situaţiei încordate care se menţine în Orientul Mijlociu, în special ca urmare a continuării ocupării de către Israel a unor teritorii arabe, inclusiv a Ierusalimului de est, a refuzului său constant de a se conforma rezoluţiilor Organizatei Naţiunilor Unite în această materie şi de a recunoaşte drepturile naţionale legitime ale poporului arab palestinian, ca şi a actelor israeliene de agresiune armată îndreptate împotriva unor ţări şi popoare arabe. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah au subliniat cu toată tăria convingerea lor că o pace globală, justă şi durabilă în Orientul Mijlociu se poate realiza numai pe baza retragerii totale a Israelului din teritoriile arabe ocupate în 1960 şi a reglementării problemei poporului palestinian, prin recunoaşterea drepturilor sale legitime, inclusiv a dreptului la autodeterminare şi la edificarea unui stat propriu, independent. Cei doi şefi de stat împărtăşesc intru totul convingerea că problema centrală a conflictului din Orientul Mijlociu o reprezintă problema palestiniană şi că Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei, reprezentant unic, legitim al poporului palestinian, trebuie să participe, ca partener egal, la toate eforturile, dezbaterile şi conferinţele referitoare la soluţionarea problemei palestiniene. Partea kuweitiană a exprimat gratitudinea sa pentru poziţia justă adoptată de Republica Socialista România faţă de cauza popoarelor arabe şi pentru sprijinul pe care România îl acordă acestei cauze. Şefii de stat ai României şi Kuweitului au condamnat acţiunile agresive ale Israelului îndreptate împotriva Libanului, tentativele sale continue de a interveni in treburile interne ale acestei ţări, acţiunile militare împotriva populaţiei civile şi Încălcarea repetată a integrităţii sale teritoriale. Cele două părţi şi-au exprimat sprijinul faţă de eforturile care sunt întreprinse în scopul asigurării păcii şi stabilităţii în Liban, salvgardării securităţii, suveranităţii, unităţii, independenţei şi integrităţii teritoriale a acestei ţări, sub conducerea autorităţilor legale libaneze. Ambele părţi şi-au exprimat profunda îngrijorare faţă de continuarea escaladării cursei înarmărilor, ceea ce reprezintă un pericol grav la adresa păcii şi securităţii mondiale. Subliniind poziţia fermă a ţărilor lor în favoarea adoptării de măsuri urgente în domeniul dezarmării şi, în primul rind, al dezar- mării nucleare, părţile au scos în evidenţă imperativul opririi cursei înarmărilor, al încetării producţiei de arme nucleare şi de alte mijloace de distrugere in masă, astfel iicit eforturile tuturor popoarelor să poată fi concentrate in direcţia realizării unei cooperări constructive, pozitive între naţiuni, în scopul asigurării progresului şi prosperităţii în întreaga lume. Examinînd situaţia economică internaţională, cei doi şefi de stat au evidenţiat necesitatea lichidării subdezvoltării, a edificării noii ordini economice internaţionale, pe baze juste şi echitabile, menită să asigure progresul fiecărei naţiuni şi, în primul rind, al ţărilor în curs de dezvoltare, depăşirea actualei crize economice internaţionale, dezvoltarea economiei mondiale, pacea, stabilitatea şi cooperarea în întreaga lume. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a prezentat preocupările României privind înfăptuirea securităţii şi cooperării în Europa, activitatea depusă pentru ca reuniunea de la Madrid să se încheie cu rezultate pozitive, să dea un nou imbold destinderii şi conlucrării pe continent. Cele două părţi au subliniat că obţinerea de rezultate concrete in direcţia edificării securităţii si cooperării in Europa va exercita o influenţă pozitivă pentru pacea, securitatea şi cooperarea în întreaga lume, pentru reducerea tensiunii pe plan internaţional. Cele două părţi au luat notă cu îngrijorare de creşterea competiţiei militare în apele internaţionale, ceea ce constituie o ameninţare la adresa ţărilor riverane şi a altor state. Părţile au subliniat necesitatea de a se limita această competiţie, de a se acţiona pentru reducerea şi eliminarea prezenţei militare străine. în această privinţă, cele două părţi au reliefat necesitatea aplicării de urgenţă a Declaraţiei O.N.U. cu privire la transformarea Oceanului Indian într-o zonă a păcii. Cele două părţi au reliefat responsabilitatea ţărilor din Golf în asigurarea păcii şi securităţii în această regiune, fără amestec din afară. Ambii şefi de stat au exprimat preocuparea lor profundă in legătură cu continuarea conflictului dintre Irak şi Iran, subliniind urgenţa Încetării confruntării dintre cele două state, a soluţionării diferendelor dintre ele pe cale paşnică, prin tratative. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, şi-au exprimat deplina satisfacţie pentru rezultatele vizitei, pentru convorbirile pe care le-au avut cu acest prilej şi pentru înţelegerile la care s-a ajuns de comun acord. A fost exprimată convingerea că această nouă întîlnire la cel mai înalt nivel româno-kuweitiană dă un nou impuls extinderii relaţiilor prieteneşti şi colaborării dintre cele două ţări Emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, a adresat preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vii mulţumiri pentru primirea călduroasă şi ospitalitatea cu care a fost înconjurat in timpul vizitei şi a transmis preşedintelui Republicii Socialiste România invitația cordială de a efectua o vizită oficială de prietenie in statul Kuweit. Invitația a fost acceptată cu plăcere, data vizitei urmind a fi stabilită ulterior. București, 14 septembrie 1981.