Scînteia, noiembrie 1981 (Anul 50, nr. 12191-12215)

1981-11-01 / nr. 12191

PAGINA 2 SCINTEIA — duminică 1 noiembrie 1981 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUSESCU IN JUDETELE DUAlLA A 1 BA (Urmare din pag. I) consecventă a democraţiei muncitoreşti, în antrenarea maselor largi la elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului. Fiecare moment al vizitei a reliefat, cu deosebită putere, concepţia profund ştiinţifică, revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, concepţie în baza căreia Partidul Comunist Român acţionează permanent, cu toată fermitatea, în strinsă legătură cu masele populare, pentru înfăptuirea politicii de edificare a noii orinduiri, dovedindu-se astfel exponentul intereselor întregului nostru popor. Ora 9:00. Elicopterul prezidenţial aterizează pe platforma ÎNTREPRINDERII DE UTILAJ GREU „PROGRESUL", tacinta căreia domneşte o atmosferă de puternic entuziasm. Miile de muncitori prezenţi la locul aterizării şi în halele aflate în apropiere fac o primire deosebit de călduroasă şi entuziastă secretarului general al partidului. De pretutindeni se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — pace!“. Răsună urale puternice. Îndelungi. Reîntâlnirea cu secretarul general al partidului. In cadrul vizitei de lucru, este transformată, din primele momente. Intr-o adevărată sărbătoare, muncitorii, specialiştii, toţi oamenii muncii de aici exprimîndu-şi dragostea neţărmurită şi recunoştinţa profundă faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu căldură acestor sincere şi spontane manifestări de stimă şi preţuire, străbătind imensul platou pe care se află mulţimea venită in întîmpinare, stringe mîinile muncitorilor. Miile de oameni ai muncii prezenţi la această reintîlnire cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi-au manifestat cu putere deplina satisfacţie şi mindria patriotică faţă de noua iniţiativă de pace a conducătorului partidului si statului nostru, atitudinea lor hotărită impotriva cursei Înarmărilor si a gravelor pericole pe care aceasta le generează pentru Întreaga omenire. Această unitate de voinţă, de totală adeziune faţă de politica externă de pace promovată de România socialistă, personal de şeful statului român, şi-a găsit o vibrantă expresie în lozincile scandate de cei prezenţi : „Nu, bombei cu neutroni !“, „Nu, războiului şi înarmărilor!“, „Ceauşescu — pace !“. Este şi aceasta o dovadă elocvenţă a modului în care Întregul nostru popor Îşi asumă rolul ce-i revine de a-şi făuri propriul destin, propria istorie, de a milita neobosit pentru pacea, securitatea şi liniştea Europei, a întregii planete. In această atmosferă vibrantă, un grup de tineri muncitori adresează, Intr-un singur glas, tovarăşului Ceauşescu urări pornite din adincul inimii : „Să trăiţi mulţi ani fericiţi, tovarăşe secretar general, pentru binele ţării şi al nostru, al tuturor !“. O tinără muncitoare, exprimînd sentimentele de adîncă bucurie ce le trăieşte in aceste clipe, alături de întregul colectiv al întreprinderii, spune în scurtul răgaz in care secretarul general al partidului ii strînge mina : „Să veniţi mereu în mijlocul nostru, tovarăşe secretar general. Noi, muncitorii de la „Progresul“, vă aşteptam cu inima deschisă !“. La fiecare pas, o urare, o stringere de mină, o floare — atîtea şi atîtea gesturi spontane, exprimînd cele mai profunde sentimente de dragoste şi preţuire cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat şi aici, ca pe întreg cuprinsul patriei, de cei ce muncesc, de întregul popor, pentru tot ceea ce face în scopul nobil al infloririi necontenite a ţării şi al fericirii omului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat sunt salutaţi de tovarăşul Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R., de membrii biroului comitetului judeţean, de tovarăşul Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, de reprezentanţi ai consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Se intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu trece în revistă garda de onoare, alcătuită din militari ai forţelor noastre armate, din membri ai gărzilor patriotice şi tineri din detaşamentele de pregătire pentru apărarea patriei. Ca semn al tradiţionalei ospitalităţi, păstrată in toate aşezările româneşti, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este intimpinat cu piine şi sare, este invitat să guste din plosca cu vin. Tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei înmînează secretarului general al partidului frumoase buchete de flori. Vizita de lucru a secretarului general al partidului Începe in această atmosferă de puternic entuziasm. Mai intîi, un scurt popas In fata unor panouri pe care sint consemnate rezultatele obţinute in îndeplinirea principalilor indicatori de plan, îndeosebi cei privind creşterea eficienţei şi calităţii. Pe alte panouri sunt înfăţişate modalităţile de realizare a indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la vizita anterioară, indicaţii referitoare la modernizarea sectoarelor de prelucrare la cald, dezvoltarea fabricaţiei de hidraulică grea, precum şi a fabricaţiei de excavatoare de mare capacitate cu consumuri reduse de energie. Gazdele informează că, în răstimpul de un an care a trecut de la ultima vizită, cele mai multe dintre sarcinile încredinţate de secretarul general al partidului au prins viaţă, iar celelalte se află în curs de realizare. Este prezentată o sugestivă machetă înfăţişind puternica ascensiune a unităţii brăilene în special in ultimii 15 ani. Este evidenţiată preocuparea pentru tipizarea excavatoarelor, precum şi creşterea continuă a exporturilor înregistrată în ultimii ani. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu ii este înfăţişată apoi o largă gamă de scule, dispozitive si verificatoare realizate in cadrul întreprinderii. In drum spre turnătoria de otel, tovarăşul Nicolae Ceauşescu stă de vorbă cu mai mulţi muncitori, se interesează de activitatea din uzină, de condiţiile lor de viaţă şi muncă. Aceştia îi mulţumesc din inimă secretarului general al partidului pentru sprijinul permanent pe care îl acordă întreprinderii lor, pentru contribuţia sa decisivă la transformarea întreprinderii de utilaj greu „Progresul" Brăila într-o puternică si modernă citadelă industrială. Numai in cincinalul trecut. Întreprinderii i-au fost alocate investiţii insumînd 800 milioane lei, care au fost fructificate in mod eficient. In noua turnătorie de otel, unda este prezentată o modernă linie de turnare continuă, relevînd eficienta mecanizării în turnătorii, ing. Mihai Moraru, directorul general al întreprinderii, arată că, prin turnarea continuă, randamentul de scoatere a metalului ajunge acum la 95—96 la sută. In secţia de hidraulică grea, gazdele informează despre fabricaţia curentă, realizată in baza indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, precum şi preocupările colectivului acestei unităţi pentru asimilarea unor produse moderne, care să asigure economii de energie şi de Investiţii pe excavator. In continuare a fost prezentată sistema nouă de control. In timpul dialogului s-au înfăţişat avantajele controlului activ pe maşină şi ale controlului tehnic de calitate, specializat pe clase de precizie. Au fost prezentate, de asemenea, o linie model de montaj, care, după experimentare, va fi multiplicată, precum şi standurile de probă, realizate in cadrul activităţii de autoutilare. Un larg dialog are loc in secţia mecanoenergetică, unde sunt înfăţişate realizările în domeniul recondiţionării unor piese, precum şi a arborilor cotiţi. Apreciind rezultatele la care a ajuns colectivul întreprinderii „Progresul“ în acest domeniu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat ca procedeul folosit la Brăila să fie extins şi in unităţile producătoare de tractoare si autocamioane. Următorul obiectiv al vizitei I constituie fabrica de excavatoare — unitate care și-a creat un bun renume, atît în ţară, cît şi peste hotare. Aici se realizează astăzi excavatoare hidraulice cu cupă de la 0,4 la 5— 7 mc, precum și excavatorul electric a cărui cupă are o capacitate de 8—10 mc. Concomitent cu lărgirea gamei de excavatoare, colectivul acestei unităţi a acţionat continuu pentru îmbunătăţirea calităţii produselor, preocupare ilustrată şi la faptul că la recentul tirg internaţional de la Brno excavatorului hidraulic S 1202, purtind marca întreprinderii de utilaj greu „Progresul“ Brăila, i-a fost decernată medalia de aur, distincţie atribuită in anii anteriori la tirgurile internationale de la Zagreb, Salonic, Poznan, Plovdiv şi altor excavatoare româneşti fabricate la Brăila. In secţia de excavatoare cu cupe de 2.5—3,2 mc, secretarul general al partidului apreciază condiţiile bune de muncă şi Îndeosebi preocuparea pentru asigurarea iluminatului natural, recomandind ca soluţiile de aici să fie extinse şi in alte locuri de muncă. După vizitarea principalelor secţii ale întreprinderii, ne platoul din incinta unităţii au fost prezentate ultimele tipuri de excavatoare cu cabine ergonomice şi cu nivel redus de zgomot, printre noile produse remarcîndu-se excavatorul electric cu cupă de 2,5—3,2 mc. In încheiere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat conducerii întreprinderii să se preocupe îndeaproape de eliminarea locurilor înguste din cadrul fluxului productiv şi să elaboreze un studiu pentru omogenizarea capacităţilor. Subliniind necesitatea dezvoltării in continuare a hidraulicii grele, secretarul general al partidului a arătat că se impune ca această unitate brăileană să dezvolte cooperarea pentru construcţia componentelor hidraulice necesare navelor şi altor produse. La despărţire, colectivul Întreprinderii a făcut aceeaşi caldă manifestare de dragoste şi simpatie, scandînd din nou, minute,in şir, numele partidului, al secretarului său general. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit ŞANTIERUL NAVAL Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i s-a făcut şi aici o entuziastă primire, muncitorii şantierului aclamindu-l îndelung. Ei şi-au exprimat, direct şi cald, marea bucurie şi satisfacţie de a-i avea din nou în mijlocul lor ca oaspete drag pe conducătorul partidului şi statului nostru. Constructorii de nave brăileni şi-au reafirmat vibrant nemărginita dragoste, stimă şi recunoştinţă faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a cărui viaţă şi activitate reprezintă un permanent exemplu de slujire cu abnegaţie şi nestrămutată credinţă comunistă a partidului, patriei şi poporului, a cauzei socialismului şi păcii. Secretarul general al partidului a răspuns cu multă căldură aclamaţiilor mulţimii, manifestărilor pline de simpatie cu care a fost intîmpinat. Vizita a prilejuit şi de această dată o analiză cuprinzătoare a sarcinilor ce revin şantierului naval in cincinalul 1981—1985, precum şi a măsurilor ce se impun pentru ca ele să fie îndeplinite în condiţii cit mai bune. Directorul general al centralei de resort, Traian Comşa, a înfăţişat evoluţia prezentă şi viitoare a şantierului naval, care a cunoscut o continuă extindere şi modernizare. Potrivit indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului cu ocazia vizitelor precedente, in cei nouă ani care au trecut de la începerea producţiei de nave, aici s-au realizat 48 cargouri de 4 500 şi 7 500 tdw, trei nave de aprovizionare pentru platformele de foraj marin şi alte nave tehnice, numeroase barje pentru transportul fluvial. Concomitent, s-au executat reparaţii de nave, volumul lor ridicîndu-se în acest an la 80 milioane lei. Actualul cincinal deschide noi perspective de dezvoltare şantierului. Astfel, in 1982 va începe construcţia halei în care vor fi realizate cargourile de 15 000 tdw. După expunerea acestor date semnificative, care a avut loc in faţa unor machete şi grafice, se vizitează una din secţiile de bază — cea de construcţii corpuri de nave. Cu acest prilej s-a prezentat fluxul tehnologic de debitare şi pregătire a subansamblelor necesare blocsecţiilor navelor. Secretarul general al partidului a fost informat despre realizările colectivului pe linia creşterii calităţii şi diversificării producţiei, ridicării coeficientului de utilizare a metalului, care este în prezent de 90 la sută, reducerii ciclului de fabricaţie, sporirii productivităţii muncii, promovării progresului tehnic, diminuării consumului de materii prime, materiale şi energie, folosirii cu randament mai mare a utilajelor. O sugestivă expoziţie, organizată în secţie, ilustrează, la rindul ei, rezultatele obţinute în domeniul autoutilării. In cursul vizitei s-a subliniat că în programul de perfecţionare a dotării şantierului un loc important îl ocupă sistemul modern de montare a navelor pe platforme şi schele modulare. A urmat un moment trăit cu intensă satisfacţie de muncitorii şi specialiştii şantierului, participarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la lansarea la apă a cargoului „Humuleşti“ de 7 500 tdw, al 13-lea din seria vaselor cu un asemenea deplasament realizat la Brăila. In aplauzele celor prezenţi, secretarul general al partidului a spart sticla tradiţională de şampanie la prora navei, făcînd astfel ca in şirul sutelor de vase româneşti să se înscrie si acest cargou. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a semnat apoi in Cartea de onoare a şantierului. In discuţiile pe care le-a avut cu ministrul industriei construcţiilor de maşini, cu conducerea centralei si a şantierului, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze pentru devansarea punerii in funcţiune a noilor capacităţi, în special a calei pentru navele de 15 000 tdw şi a bazinului de armare, pentru urgentarea asimilării navelor tehnice si speciale, Îndeosebi a celor destinate transportului gazelor lichefiate. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat, de asemenea, ca şantierul ce se va As construi la Tîlrşova să aparţină şi să fie sprijinit de şantierul naval brăilean, care a dobîndit o bună experienţă. A fost făcută, totodată, recomandarea ca, împreună cu specialiştii din domeniul chimiei, constructorii navali să găsească soluţiile tehnice care să asigure creşterea productivităţii muncii şi a calităţii în operaţiile de grunduire şi vopsire. Salutindu-l la plecare pe secretarul general al partidului cu aceeaşi dragoste şi stimă, constructorii de nave brăileni s-au angajat să nu precupeţească nici un efort pentru transpunerea in viaţă a indicaţiilor date, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin in acest an, în întregul cincinal. Vizita secretarului general al partidului in unităţi agricole ale judeţului Brăila a prilejuit o analiză amănunţită a activităţii din acest important sector al economiei nationale. In discuţiile cu conducerea ministerului de resort, cu reprezentanţii organelor locale de partid si de stat, cu cadrele de răspundere si specialiştii din unităţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se facă totul pentru creşterea producţiei agricole, îndeosebi a celei de cereale, de plante tehnice, a producţiei zootehnice. Conducătorul partidului si statului a insistat in mod deosebit asupra necesităţii înfăptuirii cu consecventă a recentelor măsuri cu privire la autoconducerea si autoaprovizionarea teritorială, asupra creşterii contribuţiei judeţelor, a fiecărei localităţi la asigurarea fondului central de stat cu produse aeroalimentare si la îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei. Dialogul secretarului general al partidului cu oamenii muncii din unităţile agricole vizitate a Început 13 C.A.P. CAZASU — unitate ce se situează de mai mulţi ani pe un loc fruntaş in judeţul Brăila. La sosire, locuitorii satului si din unele comune învecinate, tineri si vîrstnici, au salutat cu deosebit entuziasm pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In numele sătenilor, primarul comunei, Petre Mihalache, şi preşedintele cooperativei agricole de producţie au exprimat, in cuvinte simple, cu emoţie şi căldură, profunda satisfacţie pentru cinstea pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a făcut-o de a le fi oaspete. Preşedintele cooperativei agricole de producţie înfăţişează secretarului general al partidului unele din realizările şi preocupările locuitorilor din Cazasu. Se arată că ţăranii cooperatori, mecanizatorii si specialiştii unităţii au reuşit să obţină in acest an, de pe întreaga suprafaţă cultivată, in medie, 5 107 kg griu la hectar, 9 780 kilograme porumb, 3 252 kg floarea-soarelui — cea mai mare producţie la această cultură din judet — 45 000 kg la sfeclă de zahăr. Aceste rezultate, conjugate cu dorinţa unanimă a membrilor cooperatori de a-şi îndeplini in mod exemplar sarcinile, ce le revin, potrivit recentelor reglementări privind autogospodărirea si autoaprovizionarea, au făcut posibilă livrarea la fondul de stat, peste prevederi, a 683 tone griu. 337 tone porumb, 410 tone floarea-soarelui, peste 500 tone soia si alte produse. Totodată, secretarul general al partidului este informat că, in scopul asigurării unei producţii şi mai bune în anul viitor, însăminţarea griului şi orzului s-a realizat la timp, culturile prezentindu-se într-o stare de vegetaţie bună, iar arăturile de toamnă se desfăşoară un ritm intens, ceea ce va permite încheierea acestei lucrări cel tirziu pină la data de 10 noiembrie. Au fost analizate soluţiile propuse de cooperativă referitoare la dezvoltarea producţiei vegetale în actualul cincinal. Secretarul general al partidului a indicat ca sporurile să fie obţinute pe seama creşterii producţiei, ținind seama de experienţa pozitivă a ţăranilor cooperatori de aici, de calitatea pămintului, şi nu prin extinderea suprafeţelor unor culturi în dauna altora. Apreciind rezultatele bune obţinute la culturile de griu, porumb şi floareasoarelui, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că unitatea are posibilităţi de a realiza producţii şi mai bune la hectar, respectiv de 6 000 kg griu şi 10 000 kg porumb, pentru a înregistra o producţie vegetală in valoare de peste 20 000 lei la hectar. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat să viziteze ferma zootehnică specializată in creşterea vacilor de lapte. Ferma, dată in exploatare în cursul anului trecut, cu o capacitate de 1016 animale, dispune de spaţii corespunzătoare destinate creşterii efectivelor. Principalele lucrări sunt mecanizate, ceea ce permite ca furajarea animalelor să fie făcută de numai 48 de oameni. Printr-o furajare raţională şi o îngrijire atentă a vacilor s-au obţinut producţii care au permis realizarea planului la livrările de lapte Încă de la data de 10 octombrie, creindu-se posibilitatea ca pină la sfirşitul lunii decembrie să fie predată suplimentar o cantitate de 2 200 hl lapte. Conducerea unităţii informează ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu despre preocuparea susţinută a colectivului pentru asigurarea unei baze furajere care să permită hrănirea raţională a animalelor pină la viitoarea recoltă. Pină în prezent au fost depozitate 218 tone de fîn, 7 200 tone de furaje grosiere şi de siloz şi se acţionează în continuare pentru stringerea de pe cimp a tuturor resurselor furajere. Remarcind succesele dobindite de cooperatorii din Cazasu în domeniul zootehniei, faptul că efectivele sîrtt bune, au un potenţial de producţie ridicat, secretarul general al partidului a subliniat că poate fi obţinută aici o producţie medie de 4 500—5 000 litri lapte de la fiecare vacă furajată şi un beneficiu sporit din valorificarea acestuia. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat primului secretar al comitetului judeţean de partid, ministrului agriculturii si industriei alimentare să analizeze posibilitatea organizării pe lingă fermele cu o capacitate de peste o mie de vaci a unor îngrăşătorii proprii sau in cadrul consiliului unic agroindustrial de care aparţine cooperativa agricolă. Organizarea acestora, a arătat secretarul general al partidului, va conduce la întărirea unităţii, la crearea unor noi locuri de muncă, la o folosire mai raţională a păşunilor şi furajelor, la sporirea veniturilor cooperativelor agricole de producţie, a membrilor acestora. Pe parcursul vizitării sectorului zootehnic, gazdele prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu un punct de preluare şi răcire a laptelui, obiectiv realizat în construcţie ieftină şi funcţională, conceput astfel incit concomitent cu sporirea producţiei de lapte, capacitatea acestuia să poată fi extinsă — realizare apreciată de conducătorul partidului si statului nostru. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat pe lucrătorii din zootehnie pentru rezultatele muncii lor în creșterea animalelor, recomandind să acorde atentie îngrijirii lor si sporirii în continuare a eficienţei si a producţiilor pe fiecare animal. Conducerea unităţii, mulţumind pentru orientările şi recomandările făcute, a asigurat pe secretarul general al partidului că ţăranii cooperatori, mecanizatorii, specialiştii, locuitorii din Cazasu îşi vor spori eforturile pentru obţinerea unor producţii la nivelul celor indicate, convinşi fiind că in acest fel vor spori in continuare atit veniturile cooperativei agricole de producţie, cît si ale oamenilor muncii care lucrează în cadrul unităţii. Secretarul general al partidului s-a interesat despre contribuţia locuitorilor comunei la fondul de stat, la aprovizionarea oraşului Brăila. Gazdele arată că rezultatele obţinute in această direcţie, pină în prezent, nu reflectă întregul potenţial de care dispun locuitorii acestei aşezări. Subliniind şi cu acest prilej necesitatea şi importanţa transpunerii în practică a hotărîrilor privind autogospodărirea şi autoaprovizionarea localităţilor din mediul rural, sporirea contribuţiei la fondul de stat, asigurarea necesarului de produse agroalimentare pentru consumul propriu, precum şi a unor cantităţi sporite destinate pieţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a precizat că toate gospodăriile populaţiei vor trebui să crească mai multe animale şi păsări, in aşa fel incit pentru fiecare persoană să se asigure în medie, anual, cite o jumătate de porc în greutate de 100—110 kg, 20 de păsări, lapte şi alte produse agroalimentare şi să realizeze în acelaşi timp produse care să acopere sarcinile pentru fondul de stat şi disponibilităţi pentru piaţă. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a răspuns cu căldură entuziastei manifestări de dragoste şi recunoştinţă făcute de miile de cetăţeni ai comunei, s-a intretinut cu numeroşi locuitori, interesîndu-se de veniturile obtinuta în urma muncii efectuate în cooperativă. In unanimitate, cooperatorii şi-au exprimat satisfacţia pentru ciştigurile ce le obţin, hotărîrea de a realiza producţii mai mari, convinşi fiind că în acest fel va spori în continuare bunăstarea vieţii lor. La plecare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Dragi tovarăşi, vă adresez un salut călduros, succese tot mai mari în activitatea cooperativei, multă sănătate şi fericire“. In aclamaţiile şi uralele mulţimii, elicopterul prezidenţial s-a îndreptat spre următorul obiectiv al vizitei. Secretarul general al partidului a vizitat apoi ÎNTREPRINDEREA DE STAT PENTRU CREŞTEREA ŞI INGRĂŞAREA PORCILOR BRĂILA. „Unirea cu oamenii muncii brăileni a con- Stituit şi pentru harnicul colectiv un fericit prilej de a raporta importante contribuţii la bilanţul anului agricol. Directorul întreprinderii, Gheorghiţă Tarălungă, informează că indicaţiile date de conducătorul partidului şi statului cu ocazia primei vizite in această unitate s-au materializat in organizarea unui modern complex de creştere şi îngrăşare intensivă a porcilor, cu o capacitate de 300 000 de capete. De la an la an, aici s-au înregistrat importante creşteri ale producţiei de carne. In 1981, de pildă, producţia de carne este cu 3 700 tone mai mare faţă de cea din 1980. (Continuare în pag. a III-a) la cooperativa agricolă de producţie „Tudor Vladimirescu" La întreprinderea agricolă de stat Urleasca