Német evangélikus gimnázium, Segesvár, 1937

Raport general. In acest an şcolar, în organizarea liceului şi în compunerea corpului didactic nu s’a produs nicio schimbare. Prin mutarea bibliotecii şcolare, sala pentru clasa IV, s’a mărit, încât acum corespunde întru toate cerinţelor sanitare. S’a lărgit din nou şi internatul şcoalei, care în anul trecut a adăpostit 130 de elevi. A rămas însă lipsa unor încăperi cerute de noua desvoltare a învăţământului secundar: sală de bibliotecă şi lectură, secretariat şi arhivă, pentru consfătuire cu părinţii. Colecţiile de material didactic s-au păstrat în bună stare. Ele sunt, în general, destul de bogate şi satisfac necesităţile actuale. Bibliotecile şcolare pentru profesori şi elevi s-au sporit cu cărţi nouă şi felurite reviste. Ele au fost consultate cu zel de profesori şi elevi. Atât lucrările pentru pregătirea noului an şcolar, înscrierile şi examenele, cât şi întreaga muncă didactică şi educativă în tot cursul anului şcolar s-au desfăşurat în conformitate cu dispoziţiile regulamentului de funcţionare şi ordinele speciale ale autorităţilor şcolare. Remarcăm urcarea frecvenţei la 271 de elevi înscrişi la începutul anului. S-a înmulţit numărul elevilor în deosebi în clasele inferioare, pe când în clasele superioare a rămas aproape neschimbat. Starea sanitară a profesorilor, în general, a fost mulţumitoare. Din cauză de boală, gripă spaniolă, a lipsit de la cursuri timp mai îndelungat numai profesorul Otto Roth, care pe durata îmbolnăvirii sale a fost suplinit, cu aprobarea onoratului Inpectorat Şcolar al Regiunii IV, Braşov şi a onoratului Consistoriu Regnicolar al Bisericii ev. C. A., de director şi de dl. profesor Ioan Kraus. Pentru concentrare militară a rămas absent în primele săptămâni ale anului şcolar dl. profesor Konrad Orendi, fiind suplinit de mai mulţi colegi. Starea sanitară a elevilor a fost bună. Afară de un val trecător de gripă spaniolă, care a atins şi el numai un număr foarte restrâns de elevi tocmai în ajunul vacanţei de Crăciun, am însemnat abia un singur caz de difterie. Alte boli contagioase ne-au cruţat. La această stare favorabilă a contribuit mult şi activitatea conştiincioasă a medicului şcolar, care s-a manifestat prin examinări medicale, sfătuiri igienice şi măsuri profilactice. In decursul anului şcolar, s’au ţinut, afară de conferinţele de clasă, cerute de regulamentul şcolar, 12 conferinţe generale cu întregul corp didactic, la care s’au comunicat ordinele mai importante ale autorităţilor şcolare, s’au discutat chestiuni pedagogice - didactice, s’au luat măsuri generale disciplinare. Afară din şcoală, profesorii şi-au împlinit misiunea culturală ca membri în societăţi culturale. Munca şcolară a elevilor s’a desvoltat, în general, cu asiduitate lăudabilă. Disciplina elevilor, mulţumită mediului, a fost bună Şcoala a fost inspectată cu ocazia examenelor de sfârşit de an de dl. delegat ministerial Horia Teculescu, directorul liceului „Principele Nicolae“ din localitate. Serbările şcolare fixate de regulament şi cerute de ordine speciale au avut loc cu cuvenită solemnitate, fiind prezenţi toţi profesorii şi elevii. In 8 Septemvrie s-au deschis cursurile cu cântări şi cu cuvântarea directorului. In 21 Septemvrie am comemorat pe bărbatul de Stat Thomas Masaryk. La 16 Octomvrie, ziua natală a Maiestăţii Sale Regelui Carol II, a fost sărbătorită prin discursul ţinut de director. Ziua Reformaţiunii, 31 Octomvrie, s-a serbat împreună cu celelalte şcoli ev. C. A. din Sighişoara la biserică, cuvântarea fiind rostită de dl. preot-profesor de religie Gheorghe Liess. Despre însemnătatea zilei de 1 Decemvrie, ziua Unirii Ardealului cu Vechiul Regat, a vorbit în sala festivă dl. profesor Eugen Schotsch. Dumnealui a relevat prin