Semănătorul, 1910 (Anul 9, nr. 1-26)

1910-01-01 / nr. 1

Anul IX. — No. 1 1 ianuarie 1910. SEMĂNĂTORUL REVISTĂ SĂPTĂMÂNALĂ COLABORATORI : I. Adam., N. N. Beldiceanu., I. Borda., I. Boteni., C. Carp., D. N. Ciotori., Al. Doinaru., N. Dunăreanu., G. Gane., A. Herz., G. Lazăr., G. M. Murgoci., G. Murnu., D. Nanu., C. Osiceanu., P. Papahagi., St. Pop., A. Popovici-Bănățeanu., Em. Protopescu., I. Răducanu., L. Russu., C. Sandu-Aldea., I. Scurtu., C. Teodorescu., Caton Theodorian., G. Tutoveanu., ș. a. CĂTRE CETITORI După opt ani de viață, « Semănătorul» se înfățișează cetitorilor săi in haină nouă, cu un program îmbogățit pentru sporitele nevoi culturale ale publicului românesc, din țară și de peste hotare. Cea mai mare parte a colaboratorilor, cari s’au legat să muncească în chip statornic pentru revista noastră, sunt din vechea gardă, care nu se resemnează și nu se predă. Alți colaboratori literari și științifici, s’au strâns cu drag și cu credință în jurul steagului nostru cultural. Frumoasele tradițiuni literare ale «Semănătorului» vor fi păstrate și’n viitor. Revista noastră va rămânea, precum a fost întotdeauna, un organ al intereselor culturale generale. Dar anii de zbucium și de polemice s’au încheiat. Nădăjduim că nici nu se vor mai întoarce. In trecut, «Semănătorul» a trebuit să provoace și să primească lupte, adeseori înverșunate, pentru limpezirea atmosferei noastre literare, pentru biruința curentului de idei, pe care l-au inaugurat în 1901 d-nii G. Coșbuc și A. Vlahuță, pe care l-au continuat d. d. N. Iorga in critica literară, St. O. Iosif, I. Anghel, C. Sandu-Aldea, M. Sadoveanu, și atâția alții, în poezie și nuvelă, d-l A. C. Popovici in cugetarea politică și socială. Astăzi, noi credem că a încetat orișice necesitate a polemicelor. Ni se pare că a sosit timpul unei