Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2007 (Anul 1, nr. 50-74)

2007-01-10 / nr. 50

Miercuri, 10 ianuarie 2007 HANDBAL Pagina 2 Marchează informația! *. Sportul Sălăjean Handbal feminin. Cupa EHF - turul III Europa a devenit doar un vis frumos! HC Zalău - DVSC Debrecen 21 -31 (12- 16) Duminică, 7 ianuarie 2007, ora 11.00, Sala Sporturilor din Zalău, spectatori: 800 Au marcat: Daniela Crap 11 (3 din 7m), Raluca Ivan 3, Alina Czeczi 3, Georgiana Coadălată 2, Gabriela Bologa și Elena Viscreanu, respectiv Madai Petra 6, Orbán Annamária 5 (1 din 7m), Sopronyi Amet 5, Szabó Valeria 3, Szűcs Ibolya 3 (1 din 7m), Dagmara Stuparikova 3, Ruta Latakalle 2, Șuto Edina 2, Csáki Victoria și Benyats Beatrix HC Zalău; 16. Talida Tolnai; 12. Lia Cristina Sîntămărean; 2. Elena Viscreanu; 3. Dana Morari; 5. Dumitrița Berar; 7. Gabriela Bologa; 9. Mihaela Ivan; 11. Andrada Pop; 13. Dana Crap; 14. Mariana Cristoaica; 17. Georgiana Coadălată; 18. Raluca Ivan; 19. Florina Pop; 22. Alina Czeczi. Antrenor: Ioan Gherhard DVSC Debrecen; 12. Tetiana Vorotscova; 21. Kiss Éva; 2. Ruta Latakalle; 4. Kovács Adrienn; 5. Benyats Beatrix; 6. Suto Edina; 7. Madai Petra; 10. Dagmara Stuparicova; 11. Csáki Victoria; 13. Sopronyi Anett; 14. Orban Annamaria; 15. Racz Emese; 18. Szűcs Ibolya; 31. Szabó Valeria. Antrenor principal: Biro Imre; antrenor secund: Varga Józsefi Au arbitrat: Petr Polacek și Petr Pesta (ambiii din Cehia). Delegat EHF: Jovan Vasilev (Macedonia) Evoluția scorului: din 5 în 5 minute: min. 5: 2 - 4; min. 10: 4 - 6; min. 15:4-8; min. 20:7-11; min. 25:9 -12; min. 30: 12 - 16; min. 35: 12 - 20; min. 40: 12 - 21; min. 45: 14 - 23; min. 50: 17 - 25; min. 55: 20 - 26; min. 60: 21-31 Unguroaicele s-au simțit ca la ele acasă în orașul de la poalele Meseșului, astfel că au pornit în trombă partida cu ceea ce a mai rămas din vicecampioana României, HC Zalău. "Unse" la suflet de imnul Ungariei, pe care l-au cântat împreună cu fanii, înainte de meci, handbalistele din țara vecină au deschis scorul rapid, prin Orbán Annamária, o jucătoare născută în România, dar care evoluează de aproximativ doi ani în naționala țării vecine. Zălăuancele au replicat prin golgetera Daniela Crap, care a restabilit egalitatea. Din păcate, minutul 2 avea să fie ultimul al partidei în care tabela de marcaj nu a indicat avantaj pentru Debrecen. Impulsionate de cei aproximativ 250 de fani, handbalistele de peste Tisa sau instalat la cârma partidei și doar reușitele Danielei Crap au oprit-o pe Debrecen să se desprindă decisiv pe tabela de marcaj. A contat mult și accidentarea la coapsă a pivotului Raluca Ivan, care a strâns însă din dinți și a ținut morțiș să continue partida, dar fără randamentul scontat. în minutul 12, vizitatoarele s-au distanțat la 3 goluri (4 - 7), determinându-l pe antrenorul Ioan Gherhard să solicite time-out. Mișcarea a rămas fără efect, deoarece diferența de 3-4 goluri s-a menținut, ba chiar a crescut (7-12, min. 22). Au urmat cele mai bune momente ale reprizei pentru HC Zalău, care a înscris de trei ori consecutiv, profitând și de cele 3 eliminări acordate adversarelor de către arbitrii cehi. La 10-12, Dana Crap a ratat, însă, aruncarea de la 7 m, care putea să readucă echipa noastră în joc, în inferioritate numerică, Debrecen a marcat prin lituanianca Latakaite și a risipit emoțiile în tabăra roșalbelor, care au terminat repriza cu un avantaj liniștitor. Din păcate, tinerele jucătoare zălăuance au uitat parcă la vestiare ambiția, dăruirea și curajul, astfel că nu au mai reușit să reintre în joc aproape 15 minute. Ca urmare, primul gol zălăuan din repriza secundă a fost marcat de Raluca Ivan abia în minutul 44, când tabela arăta deja 12 - 22! A urmat o cursă de urmărire, care să mai spele din rușinea unui insucces atât de drastic. Cu junioara Alina Czeczi (introdusă parcă prea târziu în teren) care s-a luptat cu mult tupeu pe semicercul advers, HC Zalău a avut o nouă perioadă foarte bună după minutul 48, marcând 5 goluri și primind unul singur. Seria a fost întreruptă cu 5 minute înainte de final, când Czap a ratat o nouă aruncare de la 7m, a treia a meciului. A urmat forcingul de final al unguroaicelor, care și-au asigurat un succes la 10 goluri, ce transformă elevele lui Ioan Gherhărd în simple turiste pentru returul de la Debrecen, programat duminică, de la ora 19.00 (ora României). Gheorghe Tadici: "Alina Czeczi trebuia să joace mai mult" Plecat cu Oltchimul în Ungaria, unde elevele sale au remizat (scor 25 - 25) cu Corneli Alcea, Gheorghe Tadici a fost ținut la curent care se întâmplă la Zalău, prin intermediul telefonului. La revenirea în țară, el a declarat că se aștepta la o victorie a fostelor sale eleve. "Le-am văzut la Cupa Anului Nou și mi-a plăcut cum au jucat, însă, chiar dacă șansele de calificare erau destul de reduse, mă așteptam la un succes la o diferență de 2 - 3 goluri", ne-a mărturisit Tadici, care s-a declarat mirat de faptul că Alina Czeczi (foto) nu a fost folosită mai mult. "Am auzit că Czeczi a avut cel mai bun procentaj (n.r. 3 goluri din 4 aruncări). Având în vedere că extremele nu au făcut nimic, cred că ea trebuia să joace mai mult. Eu îi ziceam Pitbull, pentru că are o răutate în teren ieșită din comun, în sensul bun al cuvântului. Lipsa taliei este compensată de multiple calități moral-volitive, în antiteză cu Viscreanu, spre exemplu, care are 187 cm și un braț stâng de fier, dar nu are nici măcar 20% din calitățile ei. Am zis că e o a doua Farcău", a comentat actualul selecționer al "naționalei", care speră să răzbune eșecul suferit de HC Zalău în fața unguroaicelor, printr-o calificare a Oltchimului în faza superioară a Cupei Cupelor, obținută în fața conaționalelor lor de la Cornexi. Rezultate înregistrate în turul III al Cupei EHF: FCK Handhold Kopenhaga (Danemarca) - RULMENTUL BRAȘOV 24:29! TSV Bayer 04 Leverkusen (Germania) - Spono Nottwil Handball (Elveția) 39 : 20 NP GK Rostov-Don (Rusia) - Dunaferr NK (Ungaria) 24 : 26 Orsan Elda Prestigio (Spania) - DJK/ MJC Trier (Germania) . 33 : 21 Frankfurter HC (Germania) - Ikast BordingEH A/S (Danemarca) 24 : 30 Kiskunhalas NKSE (Ungaria) - RK Celeia Zalec (Slovenia) 36 : 27 HC ZALĂU - DVSC Debrecen (Ungaria) 21 : 31 CBM Astroc Sagunto (Spania) - Nordstrand Handball Elite AS (Norvegia) 33 : 2Ș RSK "Egle" Vilnius (Lituania) - SC Zvezda Zvenigorod (Serbia) * Tertnes Bergen (Norvegia) - RK Lokomotiva Zagreb (Croația) * Merignac Handball (Franța) - S.D. Itxako Estella (Spania) 21 : 25 ZRK Mercator Tenzor Ptuj (Slovenia) - IUVENTA Michalovce (Polonia) 31 : 29 GAS Anagennisi Artas (Grecia) - McDonald’s Wr.Neustadt (Austria) 35:27 și 35:30; 70:57 HB Metz Moselle Lorraine (Franța) - ZRK Knjaz Milos (Serbia) 34:18 SPRSAFO -Com Lublin (Polonia) -Van der Voort Quintus (Olanda) 27 : 32 IK Săvehof (Suedia) - HC "Motor" Zaporoshje (Ucraina) * * Ambele manșe se dispută la finele săptămânii, pe terenul primei echipe loan Baban, antrenorul lui HCM Baia Mare: "Gherhărd a făcut tot ce se putea cu această echipă!" în tribunele Sălii Sporturilor s-a aflat și loan Băban, actualul antrenor al lui HCM Baia Mare. Fost campion mondial cu naționala de tineret a României, în 1995, la Aracaju (Brazilia), acesta a urmărit cu sufletul la gură partida pe care echipa fostului antrenor al băimărencelor a susținut-o în fața lui Debrecen. "Un meci de cupă europeană suscită întotdeauna interes, astfel că am ales să vin la Zalău pentru a vedea la lucru o echipă de top european, precum Debrecen". Deși HC Zalău a pierdut la o diferență de 10 goluri, Băban crede că actuala echipă a Zalăului nu putea obține mai mult. "Eu cred că Gherhard a făcut tot ce se putea cu această echipă. Meciul a fost bine pregătit, dar nu a existat material uman. Tinerețea a făcut diferența. Azi nu se putea mai mult", a fost de părere tehnicianul maramureșean, care le-a remarcat de la HC Zalău pe Talida Tolnai și Daniela Crap.