Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-08-01 / nr. 339

mm. Mvdwax* Wouudi! ^Spirtul Sal^Jean Handbal - Karate - Fetal Valencia "se vede" de la poalele Meseșului Aproape sigur, HC Zalău va juca primele două meciuri europene din acest sezon cu formația iberică După parcursul de excepție din ediția precedentă a Cupei EHF, HC Zalău a obținut dreptul de a intra direct în turul III al competiției din acest sezon. Mai mult, gruparea condusă de Gheorghe Tadici a fost cap de serie la tragerea la sorți care a avut loc săptămâna trecută la sediul EHF din Viena. Calificată direct în turul III (șaisprezecimi), HC Zalău va avea de înfruntat echipa calificată din turul II, din dubla manșă dintre Valencia Arcequip (Spania) și Valur (Islanda). Conform tragerii la sorți, primul meci este programat pe 10 sau 11 noiembrie în deplasare, urmând ca returul să aibă loc o săptămână mai târziu, la Zalău, încă de la tragerea la sorții, oficialii echipei și-au manifestat intenția de a juca ambele meciuri la Zalău așa cum s-a întâmplat în dese rânduri și în sezonul trecut, însă, până atunci, HC Zalău va trebui să aștepte pentru a vedea care va fi exact adversarul din turul III. Meciurile din turul doi, dintre spanioloaicele de la Valencia și islandezele de la Valur sunt programate pentru zilele de 13 sau 14 octombrie (turul), respectiv 20 sau 21 octombrie (returul). La prima vedere gruparea zălăuană are cele mai mari șanse să întâlnească echipa din Spania, o formație cu tradiție în handbal. De zece ani, formația spaniolă numără prezențe constante în cupele europene Echipa numără și prezențe în Liga Campionilor, competiție în care a jucat de trei ori finala în sezoanele (1996 - 1997, 1997 - 1998 și 2002 - 2003). Cea mai galonată competiție din lume a fost adjudecată în anul 1997. De-a lungul istoriei, formația spaniolă a avut mai multe denumiri, cum ar fi: El Osito Eliana Valencia, Mar Valencia, CBM Astroc Sagunto sau HC Zalău, fără replică în primele două jocuri amicale Gruparea zălăuană s-a înclinat în fața lotul național de junioare și în fața brașovencelor de la Corona Brașov IC Zalău - România junioare 34 - 42 Corona Brașov 1 IC’ Zalău 25 - 24 Aflate în cel de-al doilea cantonament al verii de la Fundata (Cheile Grădiștei), fetele de la HC Zalău au disputat primele două jocuri amicale în vederea pregătirii pentru noul sezon competițional. Ambele au avut loc la Brașov, la un triunghiular la care au mai participat Lotul Național de Junioare și Corona Brașov. Primul test pentru formația noastră a avut loc în fața lotului național de junioare, meci în care managerul Gheorghe Tadici a decis să nu folosească o serie de jucătoare importante. Echipa zălăuană a fost formată în mare parte din jucătoare tinere care s-au văzut învinse la o diferență de opt goluri de lotul național de junioare. Meciul s-a jucat pe durata a trei reprize a câte 25 de minute, iar la finalul primei reprize HC Zalău avea avans, 16-10. Celelalte două reprize le-au revenit junioarelor de la lotul național, care în final au ieșit învingătoare. în ultima zi de cantonament, HC Zalău a susținut și cel de-al doilea joc în compania echipei antrenate de Mariana Târcă, Corona Brașov. De data aceasta lotul echipei zălăuane a numărat toate jucătoarele, la fel cum s-a întâmplat și la Corona Brașov. Disputa a fost una echilibrată, ambele echipe aflându-se la conducere. Pe final de meci, brașovencele au apăsat pedala de accelerație și astfel s-au impus la un gol diferență. Să mai spunem că în poarta echipei Corona a intrat și zălăuanca Lia Sântămărean, jucătoare care în această vară s-a transferat de la Bacău sub Tâmpă. Revenind la echipa noastră să mai spunem că a revenit vineri acasă, iar fetele au primit liber până luni, când s-au întors la antrenamente. ■ Ionuț COSTINAȘ Karateka și-au încărcat bateriile pe malul lacului Nistru Pentru elevii lui Gheorghe Pop urmează stagiul din Grecia, din stațiunea Panteleimonas , în perioada 23 - 28 iulie, s-a desfășurat Stagiul Asociației Nord Amical Karate. La această acțiune au participat peste 40 de antrenori, instructori și sportivi din cadrul asociației de la cluburile din Maramureș, Bihor și Sălaj. Sportivii au participat la trei antrenamente zilnice, care au fost susținute de către shihan Viorel Duta, președintele A.N.A.R. și au cuprins elemente specifice de kihon, kata și kumite, dar și antrenamente de anduranta desfășurate în pădure unde copacii mai tineri s-au transformat în veritabile marinare naturale. Acțiunea a fost reușită pe deplin, vremea a fost superbă, apa lacului caldă numai potrivită pentru înot, mâncarea la ceaua delicioasă, iar focul de tabără din ultima seară a fost o atracție deosebită pentru toți participanții. Sălajul a fost reprezentat de cele două cluburi, respectiv CS Dani-San din Zalău, instructor Dan Chiș și CS Omega din Șimleu Silvaniei și secțiile aferente, conduse de Gheorghe Pop. Sportivii au muncit, s-au relaxat, iar acum așteaptă următoarea acțiune care este stagiul din Grecia, stațiunea Panteleimonas, de pe riviera olimpică, iar plecarea este programată în 7 august. ■ Gheorghe POP Miercuri, 1 august 2012 Balonmano Sagunto. Noua denumire a echipei, Valencia Alcequip a fost primită în această vară. Să mai spunem că echipa își desfășoară meciurile în localitatea Sagunto, un oraș situat în apropierea Valenciei. Echipa din Islanda pare o echipă mai modestă, însă să nu uităm că provine din handbalul nordic, unul extrem de puternic, în scurta prezență în Transferată la finalista EHF, în această vara, interul venit de la HC Dunărea Brăila a marcat cele mai multe goluri în cele două meciuri amicale de la Brașov Stagiul montan de la Cheile Grădiștei sa terminat pentru formația sălăjeana cu doua mecuri de verificare, la Brașov. Ambele au fost pierdute de gruparea de la poalele Meseșului, însă rezultatul nu are mare importanță, partidele fiind un mod pentru fete de revenire după o perioadă de acumulări. Important a fost, însă, faptul că jucătoarele transferate la Zalău în această vara, s-au acomodat la noua echipă. Achizițiile Loredana Iancu-Pera, Alexandra Lazăr, Delia Ghiță și Simina Vezentan, revenită după împrumutul de la CSM Bistrița, au jucat în cele două amicale, iar prima chiar s-a afirmat, fiind o golgeteră ce încearcă să facă uitată trecerea Danielei Moldea, legitimată recent la CSM București. Interul care va face 25 de ani chiar săptămâna viitoare, a marcat 11 goluri în cele două partide (8 cu echipa națională de junioare, iar 3 cu Corona Brașov), fiind cea mai bună marcatoare a Zalăului. Revenite vineri la Zalău, fetele de la HC Zalău au primit două zile libere, iar de luni sau întors la antrenamente. La finele cupele europene, Valur a dat piept cu Tomis Constanța în sezonul 2005 - 2006, când a fost eliminată de gruparea de pe litoral în semifinalele Cupei Challenge. Până la meciurile din Cupa EHF, HC Zalău va pune accentul pe competiția internă, startul căreia este prevăzut la începutul lunii septembrie. ■ lonuț COSTINAȘ săptămânii, sunt programate alte două meciuri test, la Sala "Avram Iancu", adversare fiind Corona Brașov și HCM Baia Mare. ■ Călin ONICAȘ Loredana Iancu- Pera, golgetera lui HC Zalău în amicale Fotbalul de sub Măgură revine, dar în Liga a IV-a Echipa Sportul Șimleu va fi antrenată de Eugen Crișan Dispariția echipei FC Silvania avea să lase fotbalul din Șimleu Silvaniei fără reprezentantă în ligile superioare. Ultima dată când s-a putut viziona un meci de fotbal de un nivel ridicat sub Măgură a fost în data de 20.11.2010, când FC Silvania întâlnea UTA Arad. Echipa avea să mai reziste doar câteva luni, astfel că, la startul returului, FC Silvania s-a desfințat. Salvarea fotbalului șimleuan poate veni chiar de la Sportul Șimleu, grupare care din sezonul viitor va evolua în Liga a IV-a. Chiar dacă nu a obținut dreptul de promovare în Liga a IV-a, după ce a terminat pe poziția a treia în Liga a V-a, oficialitățile din Șimleu au luat decizia de a înscrie echipa în Liga a IV-a. Lotul va suferi și unele modificări, astfel doar câțiva jucători care au evoluat în Liga a V-a se vor afla și în sezonul viitor. Se vor pune bazele pe copii și juniori, efectivul urmând a fi asigurat de la grupele de la Sportul Șimleu, antrenate de Bogdan Pop. Antrenor la echipa mare va fi Eugen Crișan fost glorie simleuană, iar Bogdan Pop va antrena echipa de juniori. Proiectul noii echipe va fi pe termen mai lung, astfel în maxim 3 ani de zile se dorește ca orașul Șimleu să fie reprezentat în Liga a III-a de această echipă. "Vom pune bazele pe tineret cu care la câțiva ani să atacăm promovarea în Liga a III-a. Urmează să începem pregătirile pentru noul sezon, unde ne dorim o clasare cât mai bună. Potențial există în Șimleu și acest oraș merită o echipă de fotbal măcar la nivelul Ligii a IV-a", ne-a declarat Eugen Crișan.