Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2013 (Anul 7, nr. 387-413)

2013-07-03 / nr. 387

Sălajul nu va mai respira volei feminin ♦ Singura grupare ce reprezenta județul In România era LPS “Avram Iancu”,însă și aceasta dispare de pe harta voleiului De câțiva ani, zălăuanii iubesc sportul de sub fileu și sunt alături de echipele sălăjene indiferent dacă joacă acasă sau în deplasare. Dacă echipele masculine au câștigat mai mult teren,având în vedere că CS Volei Municipal Zalău se află pe prima scenă a voleiului românesc, nici micuța grupare de fete nu s-a lăsat și a ajuns să fie “cu lipici” la publicul zălăuan. Sala “Avram Iancu” devenea neîncăpătoare la meciurile fetelor, chiar dacă elevele lui Jako Alexandru de multe ori părăseau terenul cu “coada între picioare”. Dacă acum două sezoane, gruparea din Zalău nu reușea să se califice în fazele superioare ale competiției, iată că, în sezonul proaspăt încheiat, Dana Chiba și colegele au pus mâna pe “biletul” de accedere în fazele superioare. Deși nu au făcut performanță, totuși ne-am declarat mulțumiți că și sălăjencele au avut un cuvânt de spus în campionatul intern. Din păcate pentru fanaticii echipei, avem o veste proastă. Din sezonul viitor LPS “Avram lancu” nu se va mai înscrie în campionat. Se pare că istoria se repetă: dacă acum aproximativ 15 ani exista o echipă de fete care făcea furori, iată că și în 2013, când LPS “Avram lancu” ajunge să aibă rezultate notabile, gruparea se destramă. Motivul este unul cât se poate de clar, jumătate din fete simt clasa de XHa astfel că antrenorul Jako Alexandru nu va avea pe cine conta sezonul următor. “Din păcate nu voi mai continua cu echipa. Jumătate din fete nu vor mai putea juca, iar pe cealaltă parte nu mă pot baza, deoarece nu sunt seriose și nu se ocupă cum ar trebui de antrenamente. Voi prelua o altă generație, fete de clasa a V-a, iar când vor fi clasa a VIII-a le voi înscrie în campionat. Aș putea și din clasa a VI-a să le înscriu, dar niciodată nu am participat cu echipe la categoria speranțe”, ne-a declarat antrenorul Jako Alexandru. “Ne-a exmatriculat pentru ca vedea ca noi nu îl mai agreem” Nu știm cu siguranță ce se întâmplă la echipa de volei fete, însă unele dintre elevele lui Jako Alexandru îl acuză că au fost neîndreptățite. Mai mult de atât, două dintre fete au fost exmatriculate, pe motivul că au acumulat mai mult de 40 de absențe nemotivate. Anamaria Ilieș și Dana Chiba sunt cele două voleibaliste care, cu câteva săptămâni înainte de finalul anului școlar, au fost exmatriculate. “Motivul a fost unul clar, Anamaria Ilieș a acumulat mai mult de 40 de absențe nemotivate. Dacă în primii doi ani de liceu nu am putut să o exmatriculăm, deoarece așa prevedea regulamentul, acum, fiind în clasa a Xl-a, am putut să o sancționăm dacă a greșit, intr-adevăr, în toamnă se va putea reînscrie la liceu, dar nu cred că o va face”, a adăugat directorul Jako Alexandru. în schimb, voleibalista Anamaria Ilieș consideră că a fost neîndreptățită și că altele ar fi cauzele exmatriculării. “Știu că o să spună că ne-a exmatriculat pentru absențe. Dar eu am avut 24, semestrul trecut și 26 acum. Este evident că ne-a exmatriculat, pentru că vedea că noi nu îl mai agreem”, nea declarat Anamaria Ilieș. O Monica MARE Leonardo Joao Dal Bosco Pali - jucător CS Volei Municipal Zalău: "Mă pregătesc pentru România, încerc să învăț limba" ♦ Brazilianul transferat de curând va evolua pentru prima dată în Europa Pregătirile au intrat pe ultima sută de metri și la CS Volei Municipal Zalău. Transferurile din această vară confirmă faptul că oficialii grupării zălăuane doresc să câștige, din nou, supremația în România. Ultimul transfer pe lista Zalăului este Leonardo Joao Dai Bosco Dali Agnol, brazilianul care va evolua pentru prima dată în Europa: “întotdeauna mi-am dorit să joc în Europa, iar acum am această ocazie. Sunt foarte fericit și încrezător în echipa de la Zalău”, a mărturisit jucătorul pentru Sportul Sălăjean. Până în prezent “Leo” a jucat mai mult în “Țara Cafelei”, la echipele Banespa/Mastercard (2002 - 2006), Volei Future/Araratuba (2006 - 2009) și Alvares Vitória (2009 - 2010), iar ultima dată a jucat la Super Imperatriz Volei. Suntem convinși că voleibalistul în vârstă de 27 de ani, se va acomoda ușor în România și cu siguranță va îndrăgi aceste meleaguri. Tocmai pentru a ști ce îl așteaptă, “Leo” l-a întrebat pe prietenul să voleibalistul Adriano Lamb, care și el a fost transferat de curând la Zalău. Era și normal să îi spună că zălăuanii “mănâncă volei pe pâine” și că suporterii sunt alături de echipă și la bine și la rău. “Am vorbit cu jucătorul Adriano Lamb și mi-a spus că între echipă și fani există o legătură foarte strâmtă. Tocmai pentru a mă descurca cât mai bine în România, am început să studiez limba engleză și româna, iar până în luna august, când voi sosi la Zalău, cred că voi vorbi destul de bine. Oricum, soția mea va fi alături de mine și mă va ajuta să mă acomodez mai repede”, a încheiat Leonardo Joao Dai Bosco Dali. □ Monica MARE Programul Diviziei A1, încă sub semnul întrebării , în aproximativ două luni se dă startul competiției, dar oficialii au mari bătăi de cap Voleiul românesc trece printr-o perioadă dificilă, atât la feminin cât și la masculin. Unele echipe cu drept de evoluare pe prima scenă au decis să nu se mai înscrie, motivul invocat fiind lipsa banilor. Astfel că, pregătirile pentru noul sezon al Diviziei A1 sunt în plină desfășurare, dar cu mari bătăi de cap. Având în vedere că Steaua București și Universitatea Timișoara nu s-au înscris în ediția următoare a campionatului, oficialii au decis să acorde un răgaz de câteva zile altor echipe care doresc să se înscrie. Programul primei etape: Arcada Galați - “U” Cluj dacă se înscrie, Unirea Dej - LPS Piatra Neamț, Phoenix Șimleu Silvaniei - Dinamo București, Știința Explorări Baia Mare - CSM București, Remat Zalău - SCM U Craiova. CSM Tomis Constanța - stă Soluțiile au fost “U” Cluj și CSM Suceava, dar moldovenii nu au răspuns afirmativ invitației, iar clujenii au fost de acord cu reintrarea în Divizia A1. “Deocamdată sunt 10 echipe în Divizia A1. Dar, cel mai probabil, vom începe sezonul cu 11 echipe având în vedere că “U” Cluj a răspuns afirmativ invitației noastre, însă deocamdată nu și-a achitat taxa de participare”, ne-a declarat Viorel Manole, secretar general. Chiar dacă sezonul va începe cu 10 echipe sau cu 11, formațiile sălăjene vor avea meciuri destul de dificile încă din prima etapă. CS Volei Municipal Zalău se va duela tocmai cu vicecampioana SCMU Craiova, iar CS Phoenix Șimleu Silvaniei se va confrunta cu gruparea Dinamo București. □ Monica MARE Campioana României, cu noroc la tragerea la sorți CSM Tomis Constanța se află pentru a a doua oară consecutiv printre cele mai bune 28 de echipe din Europa. Săptămâna trecută, la Viena, a avut loc tragerea la sorți a grupelor CEV Volleyball Champions League. Sorții au fost binevoitori cu echipa constănțeană, având în vedere că a scăpat ca prin “urechile acului” de super-puterile continentului. Sorți au decis, campioana României se va confrunta cu Jastrzebski Wegiel (Polonia), Halsbank Ankara (Turcia) și Hypo Tirol Insbruck (Austria). Vicecampioana României se întărește din Franța Tocmai pentru a rămâne în topul voleiului românesc, gruparea din Oltenia a reușit să transfere un internațional de mare valoare. Este vorba despre Laurențiu Lică (11 februarie 1980), care a îmbarcat tricoul echipei naționale de seniori, de peste 100 de ori! Original din Galați, “falsul” de 33 de ani s-a remarcat la UCM Tomis Constanța, dar în ultimii ani a evoluat la mai multe formații din Franța, precum Ajaccio, Beauvais, Montpellier, Chaumount, iar ultima echipă a fost Martigues. Trebuie spus că Laurențiu Lică a cucerit un trofeu și în “Țara Cocoșului Galic”, respectiv Cupa Franței, în anul 2008, cu Beauvais. Dan Borota, gata de o nouă provocare, în străinătate Fostul component al echipelor Explorări Baia Mare, Remat Zalău, CSM Tomis Constanța și SCM Craiova a ajuns la un acord cu echipa franceză de liga a doua Nice Volleyball, locul 7 în ultima ediție de campionat. Dan Borota se află la prima experiență în străinătate, după un sezon pe care l-a început la echipa ce avea să câștige titlul de campioană și Cupa României și l-a încheiat la echipa vicecampioană, SCM Craiova, performanță la care internaționalul român și-a adus o importanță contribuție. La echipa franceză, “secundul” Dan Borota va fi coleg cu alți doi jucători români, ridicătorul Cristian Bartha și “falsul” Ciprian Matei. Máriusz Sordyl - fostul antrenor al echipei Remat. "Zalăul se află pe mâini bune" . Deși s-a despărțit de câteva luni de gruparea de la poalele Meseșului, polonezul are numai cuvinte de laudă pentru fosta sa echipă Venit la Zalău în “era” Liviu Ciupe, antrenorul polonez a adus echipei de la poalele Meseșului cele mai bune rezultate din ultima perioadă. Intr-un an și jumătate, cât a stat pe banca tehnică, Sordul a cucerit eventul cu Remat și a calificat echipa, din grupele Ligii Campionilor, în Cupa CEV, însă, aventura antrenorului în România s-a încheiat oficial pe 31 decembrie, când a condus ultimul antrenament. Locul său pe banca tehnică a fost preluat de către Aurel Vlaicu, care a reușit să ducă echipa pe podium deși în momentul în care Sordyl a părăsit gruparea, locul în clasament era unul rușinos. Contactat de Sportul Sălăjean, Máriusz Sordyl a mărturisit că nu s-a gândit la o eventuală întorcere în România, dar totul ar fi posibil. “Știu că gruparea din Zalău a reușit să câștige medaliile de bronz, am văzut pe anumite siteuri acest lucru. Și felicit pentru ceea ce au reușit să facă sezonul trecut și aș vrea să aud de bine și pe viitor. Nu m-am gândit la o eventuală întoarcere în România, însă, pe viitor, cine știe unde voi ajunge. Echipa din Zalău, în momentul de față, se află pe mâini bune. Aurel Vlaicu este un antrenor cu experiență și sunt convins că va face lucruri bune la Zalău”, ne-a declarat Máriusz Sordyl, pentru Sportul Sălăjean. □ Monica MARE