Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2017 (Anul 11, nr. 570-595)

2017-01-05 / nr. 570

XSL ~ Sportul -tip Satajreano ■VOLEI - SPORTURI Adi Feher, între primii 10 voleibaliști din România în anul 2016 Libero-ul vicecampioanei se clasează pe locul 9, într-un top alcătuit de Federația Română de Volei La finalul anului 2016, Federația Română transferat la Craiova, de Volei a întocmit clasamentul celor mai buni voleibaliști, în care au fost incluși 10 sportivi, atât de la masculin, cât și la feminin. în acest top se regăsește și Adrian Feher, libero-ul vicecampioanei, care evoluează la Zalău din anul 2009. Sub Meseș, Feher a devenit de trei ori campion al României și de trei ori vicecampion național, trecându-și în ca și două cupe ale României. Jucătorul care și în anul 2016 a cucerit Cupa României cu Volei Municipal Zalău și a obținut locul 2 în campionat se află pe locul 9 în topul celor mai buni voleibaliști din anul 2015. Cel mai bun voleibalist al anului 2016 este Laurențiu Lică, care anul trecut a câștigat titlul cu SCM U Craiova și s-a calificat în Liga Campionilor. în clasamentul celor mai buni voleibaliști se mai regăsește și Marian Bala, care în vară s-a după ce în sezonul trecut a evoluat sub Meseș. Pe locul doi se află singurul român care evoluează în prima ligă din Italia, este vorba de Bogdan Olteanu, vicecampion în Brazilia, în sezonul trecut. Adina Salaoru, cea mai jucătoare feminin, căpitanul de la CS Volei Alba Blaj clasându-se pe "TM", locul 3 în acest top. □ Ionuț COSTINAȘ este bună Iată clasamentul complet întocmit de Federația Română de Volei: 1. Laurențiu Lică, 2. Bogdan Olteanu, 3. Adina Salaoru, 4. Cristian Bartha, 5. Georgiana Faleș, 6. Adrian Aciobăniței, 7. Marian Bala, 8. Cristina Cazacu, 9. Adrian Feder și 10. Roxana Bacșiș O Monel SABOU Colinde, flori, cupe, diplome și cel mai important... premii în bani pentru performerii sportului sălăjean și în special pentru cei ai municipiului Zalău. La fel ca și în fiecare an în luna decembrie, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret (DJST) Sălaj a întocmit clasamentul celor mai buni performeri sălăjeni. Spre deosebire de ultimii ani, în 2016 s-a dat din nou drumul premierilor în bani, iar - pentru ca acestea să fie cât mai consistente - cei de la DJST Sălaj au apelat la Primăria și Consiliul Local Zalău pentru a veni în sprijinul lor cu fonduri financiare. Spre lauda lor, aleșii locali au răspuns afirmativ solicitărilor și au alocat o sumă ’’frumușică”, adică 44.700 lei, potrivit unui comunicat postat pe site-ul oficial al Primăriei Zalău. în ziua în care a avut loc festivitatea de premiere au apărut articole de presă în care sportivii și antrenorii au aflat că vor fi recompensați și în bani pentru performanțele obținute de-a lungul imului, dar la evenimentul în sine o parte dintre ei au avut surpriza să constate că lucrurile nu stau chiar așa. Nici nu s-a încheiat festivitatea de premiere și am auzit voci, iar unele chiar miau adresat rugămintea de a semnala greșelile făcute. Primii care s-au arătat nemulțumiți au fost antrenorii cu dublă calitate, cea de sportivi - antrenori. Faptul că au avut performanțe în 2016 ca și sportivi îi îndreptățea să fie recompensați și pentru rezultatele obținute cu elevii pe care îi pregătesc pentru că au efectuat muncă și în antrenorat și poate acest lucru chiar i-a împiedicat să obțină rezultate mai bune ca , și sportivi. Pe de altă parte nemulțumire a fost și din partea celor care au ocupat primele locuri în clasamentul celor mai buni sportivi în ramurile olimpice. “Chiar dacă am fost premiați pentru calificarea la Olimpiadă cu o sumă importantă nu înseamnă că nu trebuie să fim premiați la final de an pentru performanțele obținute pe parcursul anului. Calificarea la Olimpiadă este una, iar acest clasament este cu totul altceva. Monel, te rog scrie tu dacă ceilalți nu o fac!”, mi-a spus fără reținere în glas una din persoanele rămase cu un gust amar după Gala “Laureații anului sportiv 2016 în Sălaj”. Fără să fiu acuzat de rea voință, nu pot să nu fiu de acord cu respectiva persoană. Plus de asta, sunt de acord și cu sportivii-antrenori rămași recompensați doar pe jumătate. De asemenea, sunt și în asentimentul sportivilor sălăjeni aflați în topul celor mai buni performeri din județ, care au reprezentat alte cluburi decât cele din municipiul Zalău, dar aici este o cu totul altă problemă pentru că reprezentanții Primăriei și Consiliului Local au alocat fondurile pentru cluburie care plătesc impozite și taxe la nivelul municipiului. Poate că anul viitor o să fie mai bine și lucrurile gândite mult mai corect pentru a nu se mai isca discuții. Oricum, gestul făcut de Primăria și Consiliul Local Zalău rămâne unul frumos și extrem de binevenit, dar pentru ca astfel de gesturi să își atingă ținta este nevoie și de câțiva oameni care se pricep la sport pentru a le gestiona. Nu de alta, dar este a doua scăpare municipalității în sport, după cea cu echipa de volei care ne-a făcut de râs municipiul pe întreg continentul. Joi, 5 ianuarie 2017 Aproape patru ani, Peter Nagy (n. 15 mai 1984) a făcut senzație la poalele Meseșului, acolo unde a devenit unul dintre cei mai iubiți jucători de la CS Remat Zalău, iar mai apoi de la CS Volei Municipal. Cu gruparea sălăjeană, valorosul trăgător secund a cucerit titlul național, Cupa României, dar a evoluat și în grupele Ligii Campionilor. Unele probleme de sănătate i-au umbrit puțin cariera, iar după ce s-a despărțit de CS Volei Municipal a avut și o perioadă inactivitate. Până la urmă, Pepe Nagy a ajuns in Turcia, unde a avut o aventură scurtă la o formație în liga începutul anului 2016 a și revenirea sa în prim-plan odată cu transferul Bundesliga. Astfel, până la finalul sezonului, ungurul a îmbrăcat tricoul formației TV Bühl; în vară, el a revenit la Kecskemét, dar gândul a fost tot la străinătate; în iarnă, vletbalistul a fost la pas de un transfer în Liban, dar a venit o interesantă și Noul An în găsește pe Pepe Nagy în... România! Astfel, fostul jucător al Zalăului a ajuns la un cu Unirea Dej și el a intrat deja în programul echipei, alături liberul Darko Angelovksi, nimeni altul decât titularul Naționalei Macedoniei! “Situația din clasament cam obligat să ne întărim în această iarnă. Noi vrem să avem un retur fără probleme, astfel adus doi jucători cu experiență, cu atât mai mult cu cât actualii componenți ai formației sunt destul de tineri. Pe Pepe Nagy îl știam de la Zalău și tot timpul ne-a plăcut acest jucător. La un moment dat, el fost unul dintre cei mai buni falși din România. A fost adus la Dej, deoarece aveam nevoie de jucători cu experiență, iar pe lângă el s-ar putea închega echipa. Sper să fie la fel de util cum a fost pentru echipa din Zalău”, a declarat Florin Tarța - președintele Unirii Dej - pentru ziarul Sportul Sălăjean. _ Pepe Nagy: “Iubesc România și m-am simțit foarte bine cât am jucat aici” Să spunem că despre o revenire lui Pepe Nagy în România s-a mai discutat acum un an, când au fost unele zvonuri cum că ungurul va ajunge la SCMU Craiova. Acum, jucătorul în vârstă de 32 de ani a semnat un contract cu Unirea Dej până în vară, dar o colaborare ar putea face ca înțelegerea să fie prelungită. “Am avut mai multe oferte, însă nimic interesant. Inițial, am plănui să merg în Liban pe mijlocul lunii decembrie, însă a venit oferta celor de la Unirea Dej și am ales să revin în omănia. Am semnat un contract valabil până la finalul sezonului. Principalul motiv care am ales să semnez cu Dejul este că iubesc și m-am simțit bine cât am jucat aici , acum situația este pentru că Unirea nu luptă pentru titlu, dar ca prin contribuția să ajut echipa să se cât mai sus în clasament. Cu siguranță, voi fi foarte fericit să mă întorc la Zalău, chiar și ca adversar. Am amintiri foarte frumoase din Zalău, dar mă concentrez să-mi fac treaba cât de bine pot la Dej”, ne-a declarat Péter Nagy. Să spunem că Unirea Dej a avut un tur de campionat foarte modest, astfel că gruparea clujeană ocupă doar locul 10 după 13 etape, cu doar trei victorii. □ Călin ONICAȘ ,spera mea de Pepe Nagy a revenit în România! Chiar dacă în carieră a evoluat in Ungaria, Turcia sau Germania, voleibalistul in vârstă de 32 de ani s-a simțit ca acasă în România, acolo unde a devenit campion cu CS Remat. în anul 2017, fostul “tunar” al Zalăului va avea o nouă aventură în țara noastră  ( foarte HC Zalău va beneficia de 1.200.000 lei pentru a doua parte de campionat în ședința ordinară a Consiliului Județean Sălaj din 20 decembrie s-a aprobat prelungirea contractului de finanțare până la data de 30 iunie 2017, gruparea condusă de Gheorghe Tadici urmând să beneficieze de restul sumei pentru a doua parte a sezonului în prima parte a campionatului, HC Zalău a beneficiat de 1.200.000 lei din partea Consiliului Județean Sălaj, bani care au fost acordați conform contractului de finanțare. Așa cum prevede legea, instituția condusă de Tiberiu Marc alocă 90% din bugetul clubului, iar pentru a doua parte a campionatului (ianuarie - iunie 2017), gruparea condusă de Gheorghe Tadici mai urmează să beneficieze de încă 1.200.000 lei. în acest sens, în ședința ordinară a Consiliului Județean Sălaj din 20 decembrie s-a aprobat prelungirea contractului de finanțare până la data de 30.06.2017. Și contractul de finanțare cu Volei Club Zalău a fost prelungit până pe 30.06.2017, iar formația condusă de Gabriel Terheș va beneficia pentru a doua parte a campionatului din Divizia A2 de 25.000 lei, sumă care i-a fost alocată și în vară pentru tur și retur. □ Ionuț COSTINAȘ