Sportul Sălăjean, februarie-iunie 2018 (Anul 12, nr. 627-647)

2018-02-07 / nr. 627

Miercuri, 7 februarie 2018 VOLEI Divizia A1, Juniori înlocuirea lui Marian Constantin cu Nikolay Jeliazkov se pare că a fost cea mai bună decizie a conducerii de la Volei Municipal Zalău. Dacă cu antrenorul bucureștean, campioana a arătat precum o echipă fără orizont, care a pierdut două jocuri la rând, cu tehnicianul bulgar, gruparea de sub Meseș a fost parcă o altă echipă. Ce-i drept și antrenorul Jeliazkov a arătat că este de o valoare certă, mult peste potențialul lui Constantin, astfel că acesta a reușit să redreseze Zalaul încă de la primul său joc. Luni seară, la Zalău a venit Arcada Galați o echipă ce se bate la titlu și în lotul căreia se află mulți jucători valoroși, inclusiv cei doi zălăuani, Adrian Gontariu și Adrian Feher. în ciuda numelui adversarului, Volei Municipal s-a mobilizat exemplar și a început meciul curajos, astfel că din debutul primului set a reușit să se distanțeze și la primul time-out tehnic s-a intrat cu 8 - 5. Campioana a condus și la patru puncte, dar Arcada a revșit foarte rapid și a restabilit egalitatea la 12, ca mai apoi să conducă pentru prima dată cu 13 - 14. Simțind pericolul, Nikolay Jeliazkov a cerut time-out, iar echipa sa a revenit la conducere și a intrat cu 16 - 15 la a doua întrerupere tehnică. Finalul de set a fost disputat și nicio formație nu a reușit să se desprindă decisiv. De la 20 - 19 s-a făcut 20 - 21, după care gălățenii au avut minge de set la 23 - 24. Tehnicianul a cerut time-out, echipa sa a egalat, însă în cele din urmă, primul set a revenit oaspeților cu 24 - 26. Jocul bun al Zalăului a continuat și în setul doi, iar gazdele s-au desprins din nou la 4 - 1, 6 - 3 și 8 - 3 la primul time-out tehnic. Diferența a fost și mai mare, iar Gheorghiță a făcut 12 - 6, moment în care antrenorul oaspeților a solicitat întreruperea jocului. Tot Volei Municipal a fost echipa ce a condus ostilitățile, dar spre final de set în jocul elevilor lui Nikolay Jeliazkov a intervenit o mică relaxare. Automat au profitat gălățenii care de la 17 - 10 au reușit să recupereze un handicap mare și scorul a devenit 19 - 18 după câteva puncte importante reușite de Adrian Gontariu. Pe atacurile bune ale universalului zălăuan, Arcada a condus pentru prima dată cu 21 - 22, dar campioana s-a redresat la timp și a reușit să câștige setul cu 26 - 24. Volei Municipal Zalău a început cu moral dun setul al treilea și a condus în permanență. După 8-6 și 16 - 13 la cele două timpuri tehnice, Zalaul a câștigat setul cu 25 -23, în timp ce gălățenii nu s-au regăsit și abia pe final au reintrat în joc, dar când deja a fost prea târziu. Volei Municipal Zalău - Arcada Galați 3 - 1 (24, 24, 23,20)! Volei Municipal Zalău: Dobromir Dimitrov (2), Rareș Bălean (13), Răzvan Mihalcea (10), Mihai Gheorghiță (9), Leonardo Dal Bosco (18), Filip Stoilovic (19) și Pylyp Harmash - libero. Au mai evoluat: Vlad Cuciureanu (5) și Mihai Tarța (1). Antrenori: Nikolay Jelazkov (principal) și Bogdan Nicolae (secund) Arcada Galați: Filip Despotovski (1), Adrian Gontariu (25), Andrei Spinu (8), Lucas Victor Ferreira Ranger (2), Marian Bala (13), Liviu Cristodor (3) și Adrian Feher - libero. Au mai evoluat: Luka Suljagic (6), Nikola Kovacevic (3), Șerban Pașcan (2), Dmytro Filippov și Neven Majstorovic - libero. Antrenori: Neculai Harabagiu (principal) și Marian Apostu (secund) în setul patru, antrenorul campioanei l-a trimis în teren pe Mihai Tarța - cel care într-un singur set a jucat mai mult decât a evoluat in perioada lui Constantin - iar acestă schimbare s-a dovedit a fi inspirată. Tot Volei Municipal a fost la conducere și a avut avans liniștitor chiar și de cinci sau șase puncte. Pe final, Arcada a dat semne că poate reveni, dar la 1915, bulgarul a cerut time-out și echipa sa nu a mai putut fi oprită din drumul spre o victorie de 3 puncte. Lotul patru s-a încheiat la o diferență de cinci puncte, iar voleibaliștii zălăuani au savurat acest succes precum o descătușare, după ultimele rezultate negative! □ Ionuț COSTINANj Declarații du»i maci: Leo Dal Bosco - căpitan CSVM Zalău: “Am jucat agresiv pe tot parcursul jocului” “A fost o victorie foarte importantă. Antrenorul nostru ne-a arătat tot ce aveam nevoie să știm pentru acest meci și acum a fost disciplină la echipă, a fost foarte important și acest aspect pentru jocul cu Arcada Galați. Am jucat agresiv pe tot parcursul jocului și trebuie să jucăm așa in continuare pentru a câștiga cât mai multe meciuri. Ne așteaptă un meci greu la București, însă trebuie să continuăm cu această mentalitate și să fim agresivi”. Adrian Gontariu - jucător Arcada Galați. Zalaul a jucat un volei de calitate” “Felicit echipa din Zalău. îmi este greu să-i felicit pe băieți, dar trebuie să acceptăm și înfrângerea. Am mai jucat două partide în acest sezon cu echipa din Zalău și de fiecare dată, adversarii au avut jocul în mână, dar au pierdut. De data aceasta, Volei Municipal a jucat un volei de calitate, nu a făcut multe greșeli, în timp ce noi am tot încercat să ne regăsim și am tot făcut schimbări. Una peste alta a fost un meci spectaculos și mă bucur că am revenit acasă și că am revăzut publicul, care mie îmi place cel mai mult. Publicul de la Zalău încă mă apreciază, li respect foarte mult pe spectatorii zălăuani, iar evoluția mea de anul trecut se datorează lor. Eu sunt motivat datorită lor nu datorită banilor”. Campioana s-a descătușat cu noul antrenor După două înfrângeri la rând cu Marian Constantin, gruparea de sub Meseș a fost parcă o altă echipă cu bulgarul Nikolay Jeliazkov și a reușit o victorie mare cu Arcada Galați Bugetul? Cât este bugetul? □ Monel LABOU Timpul se scurge ușor și vine ședința de aprobare a bugetului pe 2018. La noi întrecerile sportive se vor încheia după votarea acestui buget și nu avem de unde să știm dacă ramurile de sport care absorb cei mai mulți bani de la bugetul local și județean își vor atinge obiectivele, astfel că foarte probabil robinetul o să curgă din nou din belșug. Ce vreau eu să vad este cum o să voteze aleșii noștri bugetul pentru sport și în special pentru echipa de volei. încet, încet au început să cadă capete, dar problema este că nu cad toate capetele. Marian Constantin a fost sau s-a sacrificat și a demisionat. Adrian Feher și-a reziliat contractul și a pleact la una din principalele concurente ale echipei zălăuane, dar tare am impresia că încă cel mai bun libero român a plecat de la echipa sătul de toată dictatura despre care se vorbește că ar exista la echipă. Din păcate, nicio precizare privind episodul Bosnia, și, din păcate, mă gândesc cu groază la faptul că aleșii locali o să ridice din nou mâna și vor vota o sumă exorbitantă pentru echipa de volei în condițiile în care nu se știe cine a dictat capitularea în Bosnia și nici de ce cu un buget mai mare decât anul trecut echipa este în acest moment unde este. Sunt multe întrebări fără răspuns, iar principalul om care ar trebui să iasă în față să facă câteva precizări, primarul Ionel Ciunt, face și se bucură de faptul că exista un singur om care scrie în presă și se leagă de el mereu. Da. Așa este. Din păcate în presa noastră se face totul cum se face. Hai să nu supărăm pe “X” sau pe “Y” pentru că nu își mai face reclamă la noi dacă scriem despre el sau așa și pe dincolo. Nu “fraților”! Nu așa se procedează. Dacă vrem cu adevărat schimbare și corectitudine trebuie să luăm taurul de coarne. Dacă suntem cu adevărat presă liberă începem să urmărim subiectul și să scriem până cedează acești șmecheri care ne iau de proști. Da. Noi suntem proști. Noi cei care scriem odată și apoi ne culcăm pe o ureche. Nu așa se procedează! Presa este a șaptea putere în stat dacă este presă cu adevarat. Dacă scriem doar de dorul lelii și apoi ne dăm la o parte că așa și pe dincolo atunci nu suntem presă. Atunci mai bine închidem ogradă și ne lăsăm de-a joaca de-a presa. Presa trebuie să urmărească, să corecteze greșelile care se fac. Oamenilor le este frică de presă, iar când le este frica caută să bage pumnul în gură. Prima dată merg la patron, apoi caută alte soluții, iar dacă nicicum nu merge a doua zi cumpără toate ziarele sau mai rău... acestea dispar cu desăvârșire, în Sălaj au fost mai multe astfel de situații. Au fost și sunt știute multe cazuri în care toate ziarele sau vândut la prima oră și nu a mai rămas niciunul, dar nimeni nu are curaj să spună concret. Au fost de-a lungul timpului fel și fel de anunțuri sau articole publicate în presă, dar la aflarea veștii că sunt terfeliți pe paginile de ziar, cei implicați în scandaluri au cumpărat toate ziarele de la unicul distribuitor de presă din Sălaj. Bine, multe s-au petrecut cu mult timp în urmă, dar trebuie să se termine cu astfel de practici. Trebuie ca cei care scriu la ziar să o facă fără teamă, iar patronatul să nu se implice în munca celor care scriu deoarece, până la urmă semnatarul articolului răspunde pentru ceea ce scrie. Mai mult de atât, dacă vrem ca presa să fie echidistantă trebuie să ne oprim din prostituia existentă în presa de azi (cel puțin la nivel de Sălaj). Trebuie să înceteze practica aceea de a scrie la 2-3 ziare sub diferite pseudonime sau să se lucreze în presă și la o instituție de stat. Oare cum poți să fi echidistant ca și ziarist față de o instituție sau față de o terță parte din domeniul tău jurnalistic când tu primești salariul de la cel despre care faci știri? Este rușinos ceea ce se întâmplă în presa sălăjeană dar și în felul în care este gestionat sportul și banul public, tocmai de aceea vreau să trag un semnal de alarmă acum, când nu este prea târziu și să întreb. BUGETUL. CUM VOTAȚI BUGETUL? La sport, că în rest... Adrian Feher- libero Arcada Galati: “Știam ca Zalaul va arăta mai bine după schimbarea antrenorului” “A fost un meci bun din partea Zalăului, iar noi am făcut multe greșeli simple, care au facilitat victoria Zalăului. Asta nu știrbește cu nimic efortul care l-au depus băieții. Știam că Volei Municipal va arăta mai bine după schimbarea antrenorului. Zalăul este o echipă valoroasă, cu jucători care sunt componenți ai naționalei și care au câștigat titlul, însă care sufereau în anumite puncte. A venit acest antrenor bulgar cu acel plus de care era nevoie și se pare că a readus echipa pe făgașul normal, îmi pare rău că am pierdut, dar, în același timp, mă bucur pentru victoria Zalăului, fiindcă era păcat ca această echipă să fie una de mijlocul clasamentului”. CSS Zalău nu se regăsește Echipa de juniori 1 antrenată de Dorian Faur trece printr-o pasă proastă și a ajuns la al patrulea eșec consecutiv stagional Voleiul sălăjean juvenil nu trece prin cea mai bună perioadă, iar rezultatele obținute de echipele sălăjene lasă de dorit. Cu toate acestea, există o speranță, iar în etapa de la finele săptămânii, ACS Șimleul Sport a reușit o victorie foarte importantă, în fața celor de la CSS 2 CNE Baia Mare, obținând astfel cea de-a cincea victorie stagională. Dacă șimleuanii sunt pe drumul cel bun și au șanse bune de a prinde turneul semifinal, cealaltă echipa a județului din Campionatul Național de Juniori I, CSS Zalău nu o duce prea bine și din păcate, la finele săptămânii trecute a înregistrat un nou eșec: înaintea disputării etapei cu numărul 8, CSS Zalău a obținut o singură victorie, în trei seturi, în fața celor de la CSS Toplița, grupare pe care a întâlnit-o și la finalul săptămânii. Chiar dacă s-a deplasat încrezătoare că se poate întoarce cu puncte din deplasarea de la Toplița, echipa sălăjeană nu a reușit să câștige nici măcar un set și astfel, a înregistrat cea de-a patra înfrângere consecutivă. □ Cristian MOLDOVAN 1 SaLajean.la Kalitz . Ultimele zile la Zalău pentru Pavel Adamastis Chiar dacă voleibalistul s-a despărțit de campioana României, acesta a fost prezent la meciul cu Arcada Galați, însă doar ca și un simplu spectator Adus în vară să înlocuiească plecarea lui Adrian Gontariu, Pavel Adamastis nu s-a ridicat nici pe jumătate la nivelul universalului zălăuan. Nici conducerea tehnică nu a fost prea mulțumită de serviciile polonezului, iar în ultima perioadă, acesta a fost trecut pe linie moartă. Pe postul său a fost folosit Rareș Bălean, în timp ce Pawel a privit ultimele jocuri de pe marginea terenului, în ultimele săptămâni, acesta s-a și despărțit de campioana României, doar că la meciul cu Arcada Galați, Pawel Adamastis a fost prezent în Sala Sporturilor. Din câte se pare, polonezul mai trebuie să stea câteva zile la gruparea de sub Meseș, în preaviz, după care își va face bagajele și va pleca de la Zalău. Cum cele două părți s-au și despărțit, antrenorul Nikolay Jehazkov nu a contat deloc pe serviciile sale, iar Pavel a fost doar un simplu spectator la partida de luni. Totuși, acesta s-a bucurat împreună cu echipa de victoria obținută și la final a mers la salutul cu fanii. Ionuț COSTINAȘ disc Ambiții mari pentru antrenorul Nikolay Jeliazkov “Dacă vom continua să muncim, putem spera la medalii”, a spus tehnicianul bulgar, după debutul excelent pe banca Zalăului Volei Municipal Zalău a avut un început de an dezastruos, iar din partidele cu Unirea Dej, Steaua București și SCMU Craiova a reușit să obțină doar două puncte; în aceste condiții, formația zălăuană s-a îndepărtat de podium și a ajuns pe locul 5, în afara obiectivului, astfel că la echipă era nevoie de o schimbare. Aceasta s-a produs pe banca tehnică, locul lui Marian Constantin fiind luat de Nikolay Jeliazkov. Deși a avut la dispoziție doar câteva zile înaintea derby-ului cu Arcada Galați, tehnicianul bulgar a reușit să redreseze campioana, iar Volei Municipal Zalău a obținut o victorie mare în fața unei formații ce se luptă la titlu. După acest meci, tehnicianul Nikolay Jeliazkov și-a felicitat jucătorii și a spus că prin muncă acest campionat mai poate fi salvat, iar Volei Municipal Zalău se poate gândi chiar la medalii. “A fost un joc foarte dificil. Noi avem un program foarte încărcat și greu până la final, deoarece întâlnim adversari cu un punctaj mai bun decât noi. Suntem într-un moment decisiv, dar dacă facem puncte, putem spera la medalii și să ajungem cât mai sus. E dificil să ajungem departe dacă nu câștigăm. Sunt foarte fericit pentru băieți, pentru că au luptat mult, au crezut în munca lor, în ceea ce am făcut zilele acestea, e un grup unit aici, iar eu sunt foarte mulțumit și încrezător în viitor. Vedem unde vom ajunge, fiindcă e un drum lung, dar dacă vom continua să muncim, va fi bine”, a declarat Nikolay Jeliazkov. Noul antrenor al campioanei speră într-o evoluție la fel de bună a echipei sale și în ultimele patru etape din sezonul regulat pentru ca Volei Municipal Zalău să se apropie de podium. “Băieții sunt dornici să muncească, iar acest lucru e fundamental pentru munca noastră, sunt un grup unit, ceea ce este al doilea lucru fundamental pentru a obține rezultate, în rest, voință multă pentru a face cât mai bine sistemul și tactica noastră de joc, încercăm să dăm maximum până în play-off, să ne recuperăm fizic și vom vedea ce va fi in partea a doua a campionatului. Vă spun sincer că îmi face plăcere să antrenez această echipă”, a mai spus Jeliazkov. După victoria cu Arcada Galați, Volei Municipal Zalău rămâne pe locul 5, la un punct de CSM București și la patru puncte de ultima treaptă a podiumului. □ Ionuț COSTINAȘ CSS Toplița - CSS Zalău 3-0