Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2019 (Anul 13, nr. 674-699)

2019-01-04 / nr. 674

jimiL balajean.ro Adrian Gontariu și-a anunțat retragerea! La doar 34 de ani, voleibalistul zălăuan a decis să renunțe la cariera de performanță cu toate că mai avea multe de spus în voleiul de performanță Moment greu pentru voleibalistul Adrian Gontariu, care la 34 de ani a decis să renunțe la sportul de performanță. După o carieră de succes, în care a cunoscut adevărate satisfacții și a devenit campion în România, Polonia, Germania sau Franța, dar a evoluat și în Liga Campionilor, zălăuanul a luat o decizie suprinzătoare. De fapt, încă din vară, după ce s-a despărțit de Arcada Galați, Adrian Gontariu spunea că va face o pauză din volei cel puțin până la începutul anului 2019, însă s-a hotărât ca în această iarnă să renunțe definitiv la cariera de performanță. “Am stat și mam tot gândit, dar nu mi se mai merită să mă iau și să mă duc de acasă ca să mai joc un an sau maxim doi. Aș mai fi vrut să joc volei, dar la ce este acum în țară și la ce condiții sunt, nu prea mi se merită. Campionatul este mult mai slab. Dacă eram la Zalău aș mai fi jucat pentru că eram acasă, dar acum nu prea mai pot să îmi duc familia după mine, fiindcă este greu”, ne-a declarat Adrian Gontariu. Revenit la Zalău în vara anului 2016, Adrian Gontariu a avut un rol decisiv în câștigarea campionatului de către Volei Municipal Zalău în sezonul 2016 - 2017. Conducerea nu l-a mai dorit și pentru stagiunea următoare, astfel că Gontariu a plecat la Arcada Galați, echipă pentru care a jucat până în vara anului 2018. “Este un moment greu. Practic, acum intru în viață precum un nounăscut și nu știu să fac altceva!” Valorosul universal a mai avut oferte în ultima perioadă, însă a pus pe primul loc familia și a decis să rămână acasă, însă, Gontariu va rămâne aproape și de volei, sport pe care l-a început în anul 1993 la CSS Zalău. “Am decis să renunț la cariera de performanță pentru că este mai importantă familia, însă cu siguranță nu voi sta departe de volei. Este un moment greu, pentru că sunt 25 de ani de volei. Practic, eu intru acum în viață precum un nou-născut, nu știu să fac altceva și este puțin ciudat, dar există viață și după volei. Voi încerca să ajut pe toată lumea care vrea să aibă o carieră precum am avut eu. în perioada următoare mă voi bucura mai mult de viața de familie și voi fi acasă, pentru că foarte mulți ani am fost tot plecat”, a mai spus Gontariu. în cariera sa, Adrian Gontariu a evoluat la Elcond Zalău, Deltacons Tulcea, Tomis Constanța, Banyas Abu Dhabi (Dubai), Remat Zalău, VfB Friedrichshafen (Germania), Asseco Resovia (Polonia), Rennes Volley (Franța), Politehnika Varșovia (Polonia), Volei Municipal Zalău și Arcada Galați. O Ionuț COSTINAȘ VOLEI Trei jucători de la Zalău, convocați la Națională ! j Rareș Bălean, Ciprian Matei și Razván Mihalcea fac parte din lotul României pentru partida cu Danemarca, ultima din preliminariile turneului final al Campionatului European programat în anul 2019 După o pauză de 24 de ani, Naționala de volei masculin s-a calificat la un Campionat European, după ce în vară a reușit trei victorii în preliminarii. Astfel, “tricolorii” au bătut Finlanda de două ori (3 - 2 și 3 - 1), dar și Danemarca, tot cu 3 - 2, iar cu 7 puncte în trei jocuri, selecționata antrenată de Dănuț Pascu și-a asigurat primul loc în grupa preliminară, cu o etapă înainte de final. Ultimul meci al “tricolorilor” din preliminarii va fi pe 9 ianuarie cu Danemarca, însă indiferent de rezultat, România nu mai poate pierde primul loc din grupa A. Pentru ultimul joc din preliminarii, naționala României a și început pregătirile, iar selecționerul Dan Pascu a convocat 14 jucători, printre care și trei voleibaliști de la Volei Municipal Zalău, este vorba de Rareș Bălean, Ciprian Matei și Răzvan Mihalcea. Rareș Bălean a mai fost convocat și la meciurile din vară, când la lot au mai fost Andrei Spînu, Cristian Bartha, dar și Mihai Gheorghiță. La Campionatul European de anul viitor numărul participantelor a fost mărit, astfel că din cele șapte grupe preliminare se califică direct câștigătoarele grupelor, dar și cele mai bune cinci echipe de pe locul secund. Vor participa 24 de naționale, iar opt echipe de la Campionatul European din 2017 și naționalele țărilor gazdă - Franța, Slovenia, Belgia și Olanda - sunt calificate direct. □ Ionuț COSTINAȘ Lotul României pentru meciul cu Danemarca. Coordonatori: Claudiu Dumitru (CSM București) și Alexandru Muscină (Steaua). Extreme: Marian Bala (CSM București), Rareș Bălean (Volei Municipal Zalău), Silviu Șușan (Unirea Dej) și Bogdan Ene (SCMU Craiova). Universali: Gabriel Cherbeleață (CSM București) și Ciprian Matei (Volei Municipal Zalău); Centri: Răzvan Olteanu (SCMU Craiova), Nicolae Ghionea (Steaua), Răzvan Mihalcea (Volei Municipal Zalău) și Călin Robert (SCMU Craiova). Libero: Vlad Kantor (Unirea Dej) și Liviu Cristodor (Arcada Galați) Antrenori: Dănuț Pascu (principal) Ovidiu Macarie (secund) Au mai rămas de jucat: Finlanda - Danemarca (5 ianuarie) Danemarca - România (9 ianuarie) Clasament Grupa A: 1. România 3 3 0 7p 2. Finlanda 3 1 2 4p 3. Danemarca 2 0 2 lp Nneka Onyejekwe, regina de la fileu Jucătoarea cu origini sălăjene și-a păstrat coroana de regină a voleiului românesc, într-un an în care a ajuns cu echipa Volei Alba Blaj în Final Four-ul Ligii Campionilor, devenind apoi vicecampioana Europei în anul 2018. Nneka Onyejekwe (n. 18 august 1989) nu a reușit să cucerească titlul național, titlu pe care l-a reușit de 11 ori în carieră, în România, Elveția, Franța și în Germania! Paradoxal, voleibalista de la CSM Volei Alba Blaj a putut însă să se bucure de cea mai importantă performanță din carieră. Astfel, valoroasa sportivă a reușit ca gruparea din Alba să ajungă în Final Four-ul Ligii Campionilor. Mai mult, Nneka a reușit să joace finala Ligii Campionilor cu CSM Volei Alba Blaj, devenind vicecampioana Europei la nivel de echipe de club! în plus, voleibalista cu origini în Sălaj, a fost desemnată cel mai bun centru la turneul Final Four al Ligii Campionilor de la București. Și la nivel de echipă Națională, centrul în vârstă de 29 de ani a avut un aport important la rezultatele realizate de reprezentativa de volei a României, unde Aneka este și căpitan de echipă; în aceste condiții, ea nu avea cum să nu domine topurile de final de an din voleiul românesc. Astfel, în ancheta realizată de Federația Română de Volei în ce privește desemnarea celor mai buni voleibaliști români ai anului, „căpitanul” Naționalei feminine a fost desemnată cel mai bun voleibalist al anului 2018. Distincția vine după ce și în anul 2017, Nneka a fost desemnată cea mai bună voleibalistă din România. Aflată în al treilea sezon în tricoul formației CSM Volei Alba Blaj, Nneka Onyejekwe șia adăugat în palmares, în această perioadă, un titlu național și Cupa României, ambele în anul 2017. Cele două trofee au fost puse alături de celelalte realizate în cariera sa, în campionatele din România, Elveția, Franța și Germania. Este vorba despre 10 titluri naționale, realizate cu CSU Metal Galați, (2007, 2008, 2009 și 2010), în Elveția cu Volero Zurich (2011, 2012 și 2013), în Franța cu Racing Club de Cannes (2014 și 2015) și în Germania cu Dresdner Sportclub (2016).Altfel spus, voleibalista și-a trecut în cont cel puțin o medalie de aur la fiecare echipă la care a fost legitimată! Nneka Onyejekwe provine dintr-o familie cu tată din Nigeria și cu mama din Sălaj, mai exact din comuna Măeriște. în localitatea sălăjeană, ea a locuit mai bine de 11 ani, după ce în primul an de viață a locuit cu familia în Hațeg, având în vedere că părinții au fost repartizați cu munca în Alba. La 12 ani, Nneka l-a urmat pe fratele ei Chike, cel care începuse la Cluj-Napoca o carieră handbalistică. Pe podium, doar jucătoare de la CSM Volei Alba Blaj în clasamentul întocmit de FRV au intrat 10 voleibaliste de la cinci formații. Deși în acest an a reușit să cucerească titlul național, CSM București are în top doar trei jucătoare, toate fiind clasate în partea inferioare a topului, este vorba despre Georgiana Faleș (locul 8), Alexia Căruțașu (9) și Francesca Alupei (10), ultimele două fiind speranțe ale voleiului românesc. De exemplu, Alexia Căruțașu - fiica fostului mare baschetbalist Virgil Căruțașu, care la nici 14 ani a debutat în prima ligă! Podiumul este ocupat de trei jucătoare de la CSM Volei Alba Blaj, este vorba de Nneka Onyejekwe, Ioana Baciu și Adina Salaoru, cea care în anul 2016 era desemnată cea mai bună voleibalistă a anului. Deși în acest an nu a cucerit medaliile de aur în România, gruparea din Alba a avut un parcurs de vis în cupele europene, ajungând în Final Four-ul Ligii Campionilor, devenind apoi vicecampioana Europei! Pe locul 4 s-a clasat Alice Kapelovics, coordonatorul echipei CS Știința Bacău, care a terminat anul pe locul 3 în Divizia A1. Jucătoarea în vârstă de 29 de ani are și experiență internațională, după ce a evoluat cu succes în Belgia, Franța și în Cipru. Urmează în top Ariana Pîrv, o jucătoare care în acest an ajuns la “U” Cluj, după ce UVT Agroland s-a retras din campionat. Și ea a evoluat în vest, în puternicul campionat din Italia. Pe locul 6 regăsim o nouă componentă a formației Știința Bacău. Este vorba de Cristina Cazacu, o internațională în vârstă de 24 de ani. Pe locul 7 o regăsim pe Mihaela Albu (CS Medgidia), singura jucătoare ce evoluează în liga secundă! □ Călin ONICAȘ Topul celor mai bune voleibaliste din România în anul 2018: 1. Nneka Onyejekwe (CSM Volei Alba Blaj) - centru 2. Ioana Baciu (CSM Volei Alba Blaj) - centru 3. Adina Salaoru (CSM Volei Alba Blaj) - extremă 4. Alice Kapelovics (CS Știința Bacău) - coordonator 5. Ariana Pîrv (Universitatea Cluj) - extremă 6. Cristina Cazacu (CS Știința Bacău) - secund 7. Mihaela Albu (CS Medgidia) - libero 8. Georgiana Faleș (CSM București) - centru 9. Alexia Căruțașu (CSM București) - universal 10. Francesca Alupei (CSM București) - centru Vineri, 4 ianuarie 2019 Volei Municipal Zalău începe anul pe trei fronturi! în luna ianuarie, sălăjenii vor susține trei partide in trei competiții, Cupa Challenge, Cupa României și Divizia A. Primele două săptămâni din 2019 sunt mai lejere la CS Volei Municipal Zalău, având în vedere că în această perioadă, gruparea de sub Meseș va susține doar antrenamente, urmând să se pregătească pentru a doua parte a sezonului: în luna ianuarie, formația antrenată de Nikolay Jeliazkov va susține trei partide, însă toate vor avea loc în competiții diferite: Cupa Challenge, Cupa României și Divizia A1. Primul joc va fi pe 16 ianuarie, la Zalău, cu Benfica Lisabona, manșa retur din optimile Cupei Challenge, după care la patru zile distanță, Volei Municipal Zalău va juca și în Cupa României. în această competiție, formația zălăuană va intra în sferturi, la fel ca și în ultimii ani, acolo unde o va înfrunta pe Unirea Dej. De data aceasta însă, doar într-o singură manșă, astfel că meciul va avea loc la Dej, iar la final, câștigătoarea se va califica în final four-ul Cupei, care este programat în perioada 11-12 mai. După cele două partide, Volei Municipal Zalău se va axa pe campionat, având în vedere că pe 26 ianuarie se dă startul returului din Divizia A1. în prima rundă din 2019, zălăuanii vor evolua în deplasare cu Explorări Baia Mare, formație ce ocupă locul 9 în clasament. Primul meci al Zalăului de pe teren propriu din retur va fi derby-ul cu SCMU Craiova, care va avea loc pe 2 februarie. Cele două formații se află în momentul de față la egalitate de puncte, însă Volei Municipal Zalău are un setaveraj mai bun. Să mai spunem că returul din Divizia A1 se va termina pe 16 martie, urmând ca a doua fază a campionatului să înceapă pe 23 martie și să se termine în 8 mai. Oionuț COSTINAȘ www.sportulsalajean.ro