Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2020 (Anul 14, nr. 752-778)

2020-07-01 / nr. 752

Miercuri, 1 iulie 2020 HANDBAL Ionuț Costinaș în proporții mari, HC Zalău și-a finalizat lotul pentru sezonul următor. “Portărița” Paula Teodorescu a fost fost primul transfer, fiind vorba de o revenire la gruparea zălăuană după o pauză de un an, iar la începutul lunii iunie, gruparea zălăuană a mai bifat două achiziții, Alexandra Dindiligan de la Universitatea Cluj și pivotul Moria Jlezi de la HCM Slobozia. Și pe postul de extremă dreapta, HC Zalău a mai transferat o jucătoare, care a evoluat la mai multe echipe din Liga Națională, dar și în străinătate. Gheorghe Tadici a ajuns la o înțelegere cu Cristina Mitrache, o handbalistă care a mai fost la HC Alba Sebeș, Măgura Cisnădie. HCM Slobozia dar și la HCM Noua achiziție de la HC Zalău este o jucătoare din Vâlcea, care vine să întărească postul de extremă dreapta, acolo unde Tadici o mai poate folosi pe Gabriela Vrabie. Cristina Mitrache are de partea sa experiența, în condițiile în care a mai jucat în Liga Națională la Vâlcea, HCM Slobozia, Măgura Cisnădie, HC Alba Sebeș, după care a făcut pauză pentru o perioadă, din cauza unor probleme de sănătate. Handbalista a trecut peste momemtul greu, iar în sezonul trecut a jucat în liga a doua din Suedia, unde s-a făcut remarcată la Kalmar, formație pentru care a înscris peste 80 de goluri. Cristian Mitrache era considerată un mare talent în handbal ea fiind convocată și la loturile naționale de junioare Rm. Vâlcea. Cristina Mitrache a avut unele probleme de sănătate în urmă cu doi ani, dar le-a depășit cu brio și a revenit în forță pe semicerc, astfel că în sezonul trecut a jucat în Suedia, la Kalmar HK, o echipă din liga secundă, unde Mitrache a fost printre cele mai bune marcatoare. Handbalista de 23 de ani a intrat deja în contact cu noua sa echipă și a fost prezentă la pregătirea lui HC Zalău de săptămâna trecută. Pe postul de extremă dreapta, Gheorghe Tadici a urmărit și o jucătoare din Polonia - Patrycia Ciura - dar a decis să o transfere la Zalău pe Cristina Mitrache, handbalistă originară din Vâlcea.. “Am decis să o transferăm pe Cristina Mitrache. Ea a mai jucat in Liga Națională și la echipe bune, dar și la grupări mai modeste. Este o jucătoare cu calități bune, cu un braț stâng bun, însă are de rezolvat problema de pregătire fizică Cred că o va rezolva, pentru că s-a angjat bine, este dornică de a crește, de a progresa și cred că va fi un transfer bun. Împreună cu Gabriela Vrabie va fi o variantă bună în extremă dreapta, motiv pentru care am și luat-o în locul lui Nica. A avut niște probleme de sănătate, dar le-a depășit cu bine, fapt pentru care a și jucat bine în ultimul sezon în Suedia ”. Gheorghe Tadici Cristina Mitrache, noua jucătoare de la HC Zalău Handbalista de 23 de ani joacă pe postul de extremă dreapta și vine sub Meseș după ce în ultimul sezon a jucat în Suedia, la o echipă din liga secundă, unde a fost golgheteră. Jucătoarea este originară din Vâlcea, iar în Liga Națională a mai jucat la HCM Rm. Vâlcea, HC Alba Sebeș, Măgura Cisnădie și HCM Slobozia Gheorghe Tadici. “Cristina Mitrache are calități bune” Buget mai mic pentru HC Zalău Dacă în sezonul trecut a beneficiat de 3 milioane de lei de la Consiliul Județean Sălaj, în stagiunea 2020 - 2021, formația sălăjeană primește 2,95 milioane lei, cu 50.000 de lei mai puțin Ionuț Costinaș în ședința ordinară de marți a Consiliului Județean Sălaj, ce a avut loc prin videoconferință s-a aprobat repartizarea sumelor pentru finanțarea activităților de performanță desfășurate de structurile sportive locale în anul competițional 2020 - 2021. Trei structuri sportive au depus solicitări pentru a obține finanțare, este vorba de HC Zalău, Volei Club Zalău și Academia de Volei “Marius Lazăr” Zalău, în urma verificării documentelor depus de către cele trei structuri sportive. Comisia de specialitate a constatat că cele trei grupări îndeplinesc condițiile de eligibilitate și vor primi finanțare pentru anul competițional 2020 - 2021. Instituția condusă de Tiberiu Marc alocă 3 milioane de lei pentru finanțare activităților sportive de performanță, iar din această sumă 2,95 milioane de lei ajung în conturile lui HC Zalău pentru desfășurarea activității în sezonul 2020 - 2021. Bugetul asigurat de Consiliul Județean Sălaj pentru gruparea condusă de Gheorghe Tadici este ceva mai mic față de sezonul trecută, când HC Zalău a beneficiat de 3 milioane de lei. Diferența pare una nesemnificativă, de 50.000 de lei, însă pe HC Zalău o așteaptă un sezon mult mai dificil, în condițiile în care numărul de echipe participante în Liga Națională a crescut de la 14 la 16. Automat vor fi patru jocuri în plus, dar și cu două deplasări mai mult decât în stagiunea trecută. Din cei 2,95 milioane de lei, HC Zalău va primi jumătate din sumă pentru prima parte a sezonului, iar diferența de 1.475 milioane de lei vor fi alocați clubului în a doua partea a sezonului. Pentru anul bugetar 2021, sumele repartizate vor fi cuprinse în bugetul județului cu această destinație, în cadrul proiectului pentru finanțarea activităților de performanță, Volei Club Zalău va primi de la Consiliul Județean Sălaj 30.000 de lei în sezonul 2020 - 2021, în timp ce pentru Academia de Volei “Marius Lazăr” a fost atribuită suma de 20.000 de lei. Consilierii PNL s-au abținut de la vot! Așa cum era de așteptat, proiectul de hotărâre a fost adoptat în ședința de marți, prin votul consilierilor județeni de la PSD, UDMR și UNPR, în timp ce consilierii PNL s-au abținut de la vot. Au fost unele discuții contradictorii, iar unii dintre consilierii de la PNL au expus faptul că cele două echipe de volei nu se încadrează în categoria sportului de performanță. Un alt consilier a ținut să spună că din cauza pandemiei nu se va mai putea face sport în sală. Să mai spunem că în sezonul trecut, Consiliul Județean Sălaj a finanțat cu 3.050.000 lei activitățile de performanță desfășurate de structurile sportive locale. Atunci însă doar două structuri sportive au fost eligibile, HC Zalău și CS Atletic Zalău, în timp ce Volei Club Zalău a rămas fără finanțare motiv pentru care nici nu a mai participat în campionatul 2019 - 2020. Căpitan nou la HC Zalău In condițiile în care cea mai veche componentă a echipei - Cristiana Nica - a plecat, formația zălăuană va trebui să își desemneze un nou căpitan până la începerea sezonului această problemă va fi rezolvată prin votul jucătoarelor, însă antrenorul Tadici va avea ultimul cuvânt. Cinci jucătoare au o vechime de mai mult de doi ani la formația zălăuană. Este vorba de Raluca Kelemen, Adina Sabău, Teodora Popescu, Sabrina Lazea și Diana Nichitean. Cea mai veche componentă și până la urmă cea mai experimentată este Paula Teodorescu. “Portărița” a făcut pauză un sezon de la sportul de performanță, după ce a devenit mămică, însă ea a mai jucat cu succes la HC Zalău în perioada 2016 - 2019. “Se va merge pe votul jucătoarelor, dar sigur că antrenorul are drept de veto, dacă consideră că este altă jucătoare mai bună decât cea desemnată prin vot. Căpitan de echipă nu înseamnă doar să ai banderola. Trebuie să ai niște abilități, să stăpânești vestiarul, să ai o colaborare și să ai liantul între conducerea tehnică și jucătoare. Fișa postului de căpitan de echipă cuprinde v aspecte, iar dacă nu stăpânești două dintre ele nu poți să fi căpitan de echipă”. Gheorghe Tsudici Ionuț Costinaș Ani buni, la HC Zalău, căpitan de echipă a fost Valentina Panici, care în vara trecută s-a transferat la Măgura Cisnădie. Banderola de căpitan a fost preluată de extrema Cristiana Nica, care era cea mai veche și experimentată jucătoare din lot, ea fiind la gruparea zălăuană din vara anului 2016. Odată cu finalul sezonului 2019 - 2020 și Cristiana Nica s-a despărțit de HC Zalău pentru un contract mai bun la SCM Craiova. în condițiile în care a plecat și Nica, formația zălăuană va trebui să își desemneze un nou căpitan, dar