Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2021 (Anul 15, nr. 779-804)

2021-01-06 / nr. 779

Miercuri, 6 ianuarie 2021 Fotbal 2020, an plin de realizări pentru zălăuanul Gabriel Vasvari Fotbalistul zălăuan a avut prestații excelente pe “dreptunghiul verde” și a fost cel mai constant jucător de la Sepsi. A jucat în peste 30 de meciuri, a înscris patru goluri, iar la final de an a fost nominalizat de către LPF în echipa ideală a turului de campionat. Mijlocașul zălăuan are așteptări mari și de la 2021. Speră la o calificare în play-off cu Sepsi și chiar la un loc de cupă europeană Gabriel Vașvari Ionuț Costinaș De când joacă în Liga 1, Gabriel Vașvari a bifat 248 de meciuri la acest nivel. Este la al 8-lea sezon în prima ligă, eșalon în care a marcat 42 de goluri pentru FC Botoșani, Poli Timișoara și Sepsi; în fiecare an, mijlocașul zălăuan a bifat peste 30 de jocuri. Și în 2020, Gabriel Vașvari are cifre impresionante. A jucat în 33 de partide pentru Sepsi, în campionat și Cupa României și a marcat patru goluri. A jucat finala Cupei României cu FCSB, iar în turul de campionat a contribuit din plin la clasarea celor de la Sepsi pe locul 4. Prestațiile sale din teren au atras atenția celor de la Liga Profesionistă de Fotbal, care l-au inclus pe fotbalistul zălăuan în echipa ideală a turului de campionat. Anul 2021 a fost început cu mari așteptări de către fotbalistul zălăuan, care speră să ajungă cu Sepsi în play-off-ul Ligii 1, acolo unde a mai fost în urmă cu două sezoane. O calificare în play-off ar permite echipei din Sfântu Gheorghe să lupte pentru un loc de cupă europeană, însă Gabriel Vașvari nu vrea să se gândească atât de departe, deoarece Sepsi este în fața unui retur dificil. “Este și normal să ne gândim la playoff. Suntem pe locul 4 și avem un număr bun de puncte, dar trebuie să rămânem cu picioarele pe pământ, să muncim la fel de bine, pentru că ne așteaptă un start dificil de retur. Jucăm cu cele mai bune echipe și dacă nu reușim să adunăm puncte, ne putem trezi că suntem ajunși de celelalte echipe și apoi va fi mult mai greu. Trebuie să scoatem puncte și în acest început de campionat și să rămânem acolo sus, în primul rând să prindem play-off-ul și apoi vom vedea ce putem reuși. în acest sezon, la Sfântu Gheorghe avem o echipă bună și puternică, iar dacă ne vom califica în faza superioară a campionatului, acolo orice se poate întâmpla”, spune fotbalistul zălăuan. Gabriel Vașvari mai are contract cu Sepsi până la finalul sezonului, dar deși are 34 de ani, zălăuanul mai poate face față cu brio cerințelor Ligii 1 și în anii următori. “în acest moment mă simt foarte bine și îmi doresc să fiu sănătoși și să joc cât mai mult în Liga 1. Nu vreau să îmi fac planuri fiindcă nu ști niciodată ce îți rezervă viitorul”, spune zălăuani, am fost sănătos, ceea ce mi-a permis să joc în așa multe meciuri. Am fost ferit de accidentări și am avut evoluții constante. Am reușit să joc o finală de Cupă cu trofeul pe masă, ceea ce este un sentiment unic și orice jucător și-ar dori acest lucru. Din păcate nu am reușit să câștigăm Cupa, dar a fost o experiență bună, din care cu toții am avut de învățat. Mă bucur că în urma evoluțiilor mele la final de 2020 am fost nominalizat în echipa turului de campionat de către LPF. Asta înseamnă că munca mea a fost răsplătită” Gabriel Vașvari, impresionat de SCM Zalău FC Zalău este echipa de la care a plecat Gabriel Vașvari în fotbalul mare, în urmă cu mai bine de 10 ani. De vreo 3 ani, FC Zalău a dispărut din peisajul fotbalistic, dar în Liga a III- a, orașul de sub Meseș este reprezentat de SCM Zalău. Clubul Primăriei este lider în Seria a X-a, unde nu a pierdut niciun joc în cele 10 etape și este cotată cu șanse mari de calificare la barajul pentru Liga a II-a. Parcursul din prima parte de campionat a echipei zălăuane l-a impresionat și pe Gabriel Vașvari, care a avut cuvinte de laudă la adresa formației antrenate de Marius Pașca. “Mă bucură parcursul celor de la SCM Zalău. Sper să reușească la finalul sezonului ceea ce își doresc și cred că și-au și propus accederea în Liga a II-a. Este foarte important să rămână echilibrați fiindcă la final de retur îi așteaptă meciuri de baraj și acele jocuri sunt total diferit față de jocurile din campionat. Acolo este o altă miză și o altă presiune și nu va fi deloc ușor. Din ce am văzut eu au o echipă legală, cu jucători de calitate și cred că au șanse mari de a promova în Liga a II-a. Chiar le doresc din suflet. Din ce am înțelese vor avea un adversar destul de greu, ținând cont că la Minaur Baia Mare a venit Vasile Miriuță, însă, ei au demonstrat că pot să joace de la egal la egal cu orice echipă din Liga a III-a”, ne-a declarat Gabriel Vașvari. Vlad Morar își decide viitorul: “în câteva zile voi semna cu noua echipă” Plecat de UTA la finalului turului de campionat, sălăjeanul nu duce lipsă de oferte. Este în discuții cu echipe din România, dar și din Grecia sau Ungaria, urmând ca în perioada următoare să se decidă unde își va continua cariera Ionuț Costina. Revenit în Liga 1 din România la începutul anului 2020, Vlad Morar a jucat pentru FC Voluntari în a doua parte a sezonului trecut, iar în vară s-a transferat la UTA. Nici la gruparea din Arad, sălăjeanul nu a petrecut mult timp, deoarece după turul de campionat, antrenorul László Balint a renunțat la serviciile sale.Morar mai avea contract până la vară cu UTA, dar a fost pus pe liber, deși în cele 12 meciuri din tur, sălăjeanul a marcat trei goluri, a avut două assisturi și a mai înscris din penalty în partida de Cupa României de la Miercurea Ciuc.Vlad Morar s-a despărțit de UTA chiar înainte de Crăciun, însă nu duce lipsă de oferte și în zilele următoare se va decide unde își va continua cariera. Sălăjeanul spune că se află în discuții cu mai multe cluburi, atât din România, cât și din străinătate și este o chestiune de timp până își va pune semnătura pe un nou contract. “Nu am ce să spun despre despărțirea de UTA în momentul de față discul cu mai multe echipe, atât din România, cât și din străinătate, din Grecia, din Ungaria, în câteva zile voi semna cu noua echipă. Unde mă voi duce îmi doresc să joc”, ne-a declarat Vlad Morar. La șapte echipe din România a jucat Vlad Morar până acum. A îmbrăcat tricoul celor de la “U” Cluj, Petrolul, Rapid, ASA Tg. Mureș, Viitorul Constanța, FC Voluntari și UTA. Cu Petrolul a câștigat Cupa României în 2012, iar în 2017 a fost campion al României cu Viitorul Constanța. Vlad Morar a jucat două sezoane și jumătate în Grecia, la Panetolikos, unde a avut o perioadă bună și a marcat 16 goluri în prima ligă.