Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2022 (Anul 16, nr. 831-856)

2022-01-05 / nr. 831

Miercuri, 5 ianuarie 2022 Volei Divizia Al SCM Zalau abordează cu optimism a doua parte de campionat. “Sunt convins că vom arăta mult mai bine” înainte de începerea returului, managerul Adrian Feher are convingerea că echipa sa va practica un joc mult mai bun, iar rezultatele pozitive nu vor ezita să apară, mai ales că în această pauză competițională, vicecampioana și-a adus un antrenor cu experiență. SCM Zalău începe a doua parte de campionat de pe locul 5, cu șanse matematice de a prinde play-off-ul pentru locurile 1 - 4 Ionuț Costinaș în cele 11 etape din tur. SCM Zalău a obținut 19 puncte. Nu a câștigat niciun punct din derbyurile cu Arcada Galați, Steaua, Dinamo și SCM U Craiova, dar s-a încurcat și în partidele cu echipe mici, precum Explorări Baia Mare și Unirea Dej, unde zălăuanii s-au impus în cinci seturi. Astfel, la jumătatea sezonului regulat, gruparea de sub Meseș ocupă locul 5 în Divizia A1 și este un obiectiv, însă în retur așteptările conducerii sunt mai mari, mai ales după ce echipa a fost preluată de Horacio Cileo, un antrenor cu experiență din Argentina. “Vrem să jucăm mai bine decât în prima parte a sezonului și sunt convins că vom arăta mult mai bine, încercăm să scoatem maxim de la fiecare meci”, spune managerul Adrian Feher. SCM Zalău mai are șanse matematice de a prinde play-offul pentru locurile 1-4, însă depinde și de alte rezultate. Returul Diviziei A1 începe pe 15 ianuarie, când SCM Zalău va juca acasă cu CSU Vest Timișoara. Vor urma alte două partide relativ ușoare cu Rapid și Explorări Baia Mare, după care va urma seria de patru derby-uri consecutive cu Dinamo, Steaua, SCMU Craiova și Arcada Galați. “Ne-am dori să prindem play-off-ul, dar șapte puncte sunt greu de recuperat, în plus, nu depindem doar de noi. Am avea nevoie de un parcurs pra greșeala și apoi putem spera la play-off. Daca nu vom reuși, ne vom pregăti mai bine pentru sezonul următor. Să fim in primele cinci echipe din România, nu este un lucru chiar rău. Avem doar doi ani de existență, iar în primul an am câștigat medalie. Locul 5 nu este un loc care ne face cinste, dar vorbim de prima ligă a voleiului românesc, unde ne luptăm cu echipe bune. Nu ar fi o tragedie daca ne-am clasa pe locul 5”, ne-a declarat Adrian Teher. | Vicecampioana a transferat un secund din prima ligă a Germaniei! Pentru a doua parte de campionat, formația zălăuană a apelat la un transfer și a adus un jucător tocmai din prima ligă a Germaniei. Cu vicecampioana României a semnat bulgarul Simeon Topuzhev care vine de la TSV Unterhaching unde a fost antrenat de Bogdan Tănase, fostul antrenor de la Volei Municipal Zalău “Ne-am despărțit de Kiev și aveam nevoie de un jucător pe postul de secund. Ne-am decis sa îl transferăm pe Simeon Topuzlev , un jucator tânăr, care vine dintr-un campionat puternic. Am primit referințe despre el de la antrenorul Bogdan Tănase, care l-a antrenat în prima parte a sezonului. Sper să se acomodeze cât de repede la Zalău și să ne ajute”. Adrian Feker - managerul secției de volei de la SCM Zalău Ionuț Costinaș în pauza dintre tur și retur, SCM Zalău sa despărțit de doi jucători: ridicătorul Volodymyr Kovalchuk și secundul Stoian Iliev. în locul secundului din Macedonia, conducerea a găsit rapid un alt înlocuitor și a ajuns la o înțelegere cu un jucător ce vine tocmai din prima ligă a Germaniei. SCM Zalău l-a transferat pe Simeon Topuzliev, un volebalist bulgar, dar care din 2018 a jucat în Germania pentru TSV Unterhaching, atât în prima ligă, cât și în eșalonul secund. Trei sezoane și jumătate a evoluat bulgarul la TSV Unterhaching, acolo unde în ultimul sezon a fost antrenat de Bogdan Tănase, fostul antrenor de la Volei Municipal Zalău. De fapt, conducerea de la SCM Zalău a primit referințe bune despre jucător de la antrenorul Bogdan Tănase, cel care s-a aflat în 2020 pe banca echipei din Zalău. Bulgarul Simeon Topuzlev are 22 de ani, pe care i-a împlinit chiar pe data de 1 ianuarie, înainte să ajungă în Germania, voleibalistul a jucat în țara sa natală, la Ardă Kardzhali, în perioada 2014 - 2018, club pentru care a evoluat atât la juniori, cât și la seniori. El a fost și internațional de juniori în Bulgaria și a jucat cu naționala U19 la Campionatul European în 2017. Voleibalistul a semnat cu SCM un contract valabil până la final de sezon. El a ajuns luni la SCM și a intrat în programul de pregătire al echipei.