Sportul Popular, octombrie 1945 (Anul 1, nr. 153-182)

1945-10-05 / nr. 156

Mil Roman, 28 (corespondenţă). fortul, în localitate, la pe zi ce trece un tot mai mare avânt. In flecar® r , n-că au loc diferite manifestaţii ti!"!: Uve care se bucură de un deosebi succes. Datorită sprijinului acortît de d. col. Şerban, comand. Res'. A o. mişcarea sportivă locală se Inti ■ tă spre consacrare. 1 al. 3. R. A. — F. C. Moldova 7-0 (4-0) Pe terenul Macaby, în prezența a 3000 spectatori echipa de foot-ball a Bat. 3 R. A. a întâlnit pe F. C. Moldova de care a dispus cu 7—0 (4—0). Jocul a fost frumos „militarii" dominând net. S’au remarcat: Slt. Sisu, Slt. Artureanu și sorg. maj. T.R. Moscu N. (cel mai bun din „22“) iar dela învinşi Cristian şi Abramovici. La sfârşit s’a decernat cupa „Victoria“ donată da fabrica da zah&x din topaUtat», echipei Bat. 3 R. A Caprnicitat fulger da ping-pong In cadrul unei reuşite serbări, desfăşurate in sala Ibo. Roman-Vodă din localitate, s’a disputat un campionat fulger de ping-pongGara a fost câștigat la simplu de Serg. maj. T. R. Moscu Nlc., din Bat. 3 R. A., lax la dublu de cuplu Slt Atanasiu—Serg. Maj. T. R. Moscu. REZULTATE FINALA SIMPLU Moscu — Atanasiu 19—81; 21—4; 21—3 , 21—7. DUBLU Moscu — Atanasiu (Bath R. A.) — Vasile—Ing. Crstescu (A. S. Roman) 21—3; 21—3; 21—11. Cupa T. R. a fost cucerită de Serg. Major T. R. Arescu, iar placheta Primăriei a revenit cuplului Moscu— Atanasiu. La Roman Vita sportivă în plină desfășurare fen activitate în vețea MM dale a sezonului de football la P ieşti PITEŞTI (Corespondenţă). —Acum, când suntem la începutul sezonului de toamnă, la Comisia Sportivă Locală este mare fierbere în vederea deschiderei oficiale a campionatului de football districtual, când echipele tşi fac ultimiie preparative şi retuşări pentru lupta care va începe în curând, vom vizita, rând pe rând, toate echipele sindicale care participă în campionatul de foot-ball organizat de Comisia Sportivă Piteşti. Oraşul C. Lung recuzat de Comisia sportivă locală Se ştie ca la campionatul de foot-ball organizat de Comisia Sportivă Locală iau parte echipele sindicale din oraşele: Piteşti şi suburbana Găvana, Curtea de Argeş şi Câmpu-Lung. Comisia Sportivă Piteşti duce tratative cu Confederaţia Generală a Muncii şi F. R. F. A. pentru recuzarea oraşului C. Lung de a face parte din Comisia Sportivă Piteşti pentru motivul imposibilităţilor materiale de deplasare. In acest sens s’a motivat la C. M. şi F. R. F. A. de către Comisia Sportivă Piteşti. Se aşteaptă cu încordare răspunsul forurilor competente. __De altfel în oraşul C. Lung nu se contează decât pe echipa sindicală a întreprinderilor I. A. R. singura grupare care activează în acest timp în oraşul C. Lung. Găvana o comună sportivă Prima vizită pe care o facem, la începutul anchetelor noastre printre grupările sindicale este A. S. Găvana, din comuna suburbană cu acelaş nume şi situată imediat în vecinătatea oraşului nostru. Comuna suburbană Găvana este îndeajuns cunoscută întrucât ea adăposteşte câteva mari industrii unde îşi găsesc de lucru mii şi mii de muncitori şi muncitoare. Sunt aci industrii de ţesătorie, tăbăcărie şi încălţăminte şi este destul să enumărăm numai câteva din ele şi anume: fabrica „Textila Românească", fabrica de ţesătorie „Victoria", precum şi industriile de tăbăcărie şi încălţăminte „Ionel Petrescu„Costică Petrescu „Aurică Dumitrescu” etc. Sportul de fabrică se desvoltă Având lucrători mulţi, sportul în fabrici nu a avut decât de câştigat, fiecare din întreprinderile mai sus citate având câte un comitet sportiv de fabrică şi câte o echipă de foot-ball. Astăzi mai mult ca oricând sportul găvănean este în vizibilă accensiune graţie înţelegerii ce domneşte între patroni şi lucrători. Astfel s-a dispus ca toate elementele bune din fabricile efin Gravana să joace în ahceiaş grupare sportivă denumită „A. S. Găvana“. Proecte pentru viitor Conducătorii A. S. Găvana se străduesc, în prezent, pentru amenajarea unui teren propriu de sporturi. Fabrica „Textila Românească’’ a pus la dispoziţie chiar în imediata apropriere a fabricei, un teren propriu pentru acest scop. Are nevoie însă de mari amenajamente care, pentm actualii conducători ai grupărei nu ar fi un hop de netrecut. In concluzie, gruparea A. S. Găvana se află pe drumul cel bun și perseverând — indiferent de rezultatele înregistrate pe teren — va reuși să se impună. Gr. Vr. De vorbă cu dr. Saroşi (Continuare din pag. l-a) .»Şi un profesionist la bară ! Din viaţa de toate zilele în care in viaţa de toate zilei, In care re dovedit un amator perfect, dr. Baroul, avocatul, trece la bară şi pledează pentru profesionismul raţional. „Schopenhauer a ama cândva: „Sportul cste o artă inferioară. Iar maeştrii muzicii, sculpturei şi pletorei sunt sportivi superiori”. E logic aa im cântăreţ, de pilda, să exercite. Pierde astfel timp şi are apoi pretenţii. Vrea să câştige din arta sa. Cazul footbalistul este identic. Un jucător bun, care urmăreşte performanţe remarcabile, trebuie să frecventeze de 2-3 ori pe săptămână angajamentele. Pierde deci pe teren propriul timp Uber, ca şi Duminicile la match. Adeseori nu mai poate fi conştiincios şi punctual nici la ocupaţia cotidiană. Şi toate acestea nu se pot face fără recompensă. Pentru că dacă fotbalistul se oferă gratuit, este necesar să i se asigure şi un post. Altfel fizicul slăbeşte, iar moralul avea se distruge. Şi publicul vrea aport de calitate iar jucătorului tinere formă bună. „In Evul mediu, publicul iubea paiatele. Astăzi, povestea nu trebuie să se repete cu footballişti. Pentru că footballul este astăzi o artă. Vrem, noi footballiştii, să învăţăm arta desvoltării fizicului, fără a neglija însă spiritual. Nu vrem să fim retrograzi în educaţia fizică şi spirituală, dar cerem drepturile ce se cuvin unor reprezentanţi ai unei arte inferioare chiar, ca să-i fac fure lui Schopenhauer! Recunosc că nu trebue înlăturată grija pentru er dedicarea abuzurilor. Footballleul nu trebue să aibă pretenţii exagerate, ci să caute soluţii echitabile, momente potrivite. Am văzut Jur,puteri care înainte de match cereau sume de bani ca să iasă pe teren! ..In orice ramură sportivă, talentul e crimat ca natură şi nu e permis să abuzezi de el. Intre fotballiştii profesionişti şi alţi sportivi este Insă o diferenţă, pentrucă footballul se joacă cu fizicul (chiar dacă Montherlan n’ar fi de părerea mea) şi acesta se uzează repede. Jucătorul ştie că viaţa de glorie nu durează mult şi este, deci, nevoie de economii. „Este adevărat că in Ungaria, astăzi, nu există profesionişti. Dar jucătorii sunt nemulţumiţi. Greşeli s’au făcut de ambele părţi, dar divergenţele de păreri nu sunt chiar de neaplanat. Este necesară o mai intimă apropiere intre conducători şi jucători, pentru că toţi urmăresc desvoltarea şi progresul sportului. Dar şi jucătorii trebuie să fie mai modeşti Despre footballul românesc „Nu pot face o critică a footballului românesc, pentru că, după ani de zile, i-am văzut, pentru prima oară, pe români la lucru. Ştm că nu ştiu cum joacă echipele din Bucureşti. „După părerea mea, jucătorii români sunt prea individualişti şi nu ţin seamă de faptul că footballul este, înainte de toate, un joc de asociaţie. Footballul a ajuns „regina sporturilor” tocmai pentru că este jocul mulţimii cu neglijarea individului, joc în care toţi trebuie să se supună interesului comun. Numai astfel, sportul, respectiv footballul, îşi poate aroga caracterul educativ. „Dintre jucătorii români mi-amintesc perfect de bine de Bindea, Kotormani şi Bürger, cu cari am făcut partide mari în trecut şi care mi-au lăsat o excelentă impresie. „Echipa naţională română a fost pentru noi totdeauna un adversar serios. Cele două victorii ale noastre de Duminică nu contează ca rezultat Lipsa de antrenament la dvs. şi-a spus cuvântul, după cum am putut observa la Timişoara. „Ceea ce rămâne însă important este reluarea unei prietenii pe care aş dori-o veşnic sinceră”. ★ Dr. Sarosi, avocatul soc. maghiare tramwaye şi cel mai popular footballist al Ungariei, a vorbtit, a pledat şi a făcut confidenţi. Plăcerea rămâne a noastră, în faţa unui om care a vădit inteligentă pe teren ca şi în viaţă. ZETAR» cari cunosct limba rusă, angajează imediat „Scrisul Liber“, Str. Domniţa Anastasia 6, etaj I. ( O GRUPARE CARE A REUŞIT SA READUCA SPORTUL PE PRIMUL PLAN LA MEDIAŞ: KARRES 2.600 salariaţi sunt angrenaţi în procesul de producţie şi îndrumaţi spre sport Ca urmare la anchetele sportive făcute de noi la Mediaş, pentru astăzi vom desvălui cititorilor noştri un moment din viaţa de lucru şi sport a muncitorilor din fabrica de pielărie Karres. In orașul celor 18 fabrici, majoritatea locuitorilor sunt lucrători. Fabrica de pielărie Karres este una din cele mai mari și moderne din Ardeal având 2600 lucrători din care 113 femei. Fabrica este formată din 2 corpuri de clădiri. In primul corp se află tăbăcăria iar in cel de al doilea cismărie, blănăria, croitoria şi birourile, însoţit de d. Tătaru preşedintele contului şi Sârbu secretar, sunt dus să vizitez instalaţiile fabricei. In marea sală a tăbăcăriei, cea mai mare din ţară, se află instalaţii din cele mai moderne. Zilnic zeci şi sute de piei sunt scoase tăbăcite. Materiile tanante care nu lipsesc fabricei se află în mare cantitate. In bazine adânci de ciment se află depuse pieile care urmează să fie tăbăcite. Lucrători, îmbrăcaţi în halate speciale robotesc printre pieile ce stau întinse, aşteptând să fie trimise la curăţat. De la tăbăcărie trecem la cismărie. O sală lungă in care stau înşirate pe scăunele mulţime de lucrători. Alăturat acestei săli se află atelierul de richiuit, unde se richiuiesc feţele, încălţămintea. In atelierele alăturate se află numeroase maşini de toate specialităţile care prind pielea de talpă, bat cu ele, coş, etc. Perechi, perechi pleacă, bocanci, pantofi, cisme confecţionate de harnicii lucrători. Foot-ball all sportul cel mai des voitat emitetul de conducere al fabrice! s’a îngrijit şi de educaţia sportivă a lucrătorilor. Diferite ramuri sportive activează In prezent la Karres, ramuri care au numeroşi membri Dintre toate secţiile cea mai activă este cea de foot-ball. Până acum nu de mult timp ea nu era cunoscută. Şi într’o bună zi, sportivii medieşeni au privit oarecum cu mirare şi admiraţie un nou cetăţean al oraşului. Era Dobay! Calul , idolul stadioanelor de acum, câţiva ani, era noul antrenor al clubului. Şi din micul şi necunoscutul club footballistic Karres, Dobay a făcut o redutabilă formaţie pe care sportivii bucureşteni au admirat-o pe stadioanele Capitalei. Şi toate acestea s’au făcut într’un timp relativ scurt. S’au făcut greşeli la început este foarte adevărat, luându-se câţiva jucători cu aere de vedete dar care apoi plecaţi totul a revenit la normal. Astăzi Karres are o echipă din jucători serioşi, cu dragoste de club şi aceasta face mai mult decât o „vedetă“. Datorită muncii încordată a d-lui E. Bad, echipa a repurtat frumoase succese şi în campionatul care începe va avea şi ea un cuvânt de spus. Alături de foot-ball se mai practică pe scară întinsă handball — un foarte apreciat sport în Ardeal — precum şi popice. Fabrica are o sală mare de popice unde au loc diferite concursuri. Handballul femen! Secţia sportivă femenină activează la Handball, iar în foarte scurt timp vor lua fiinţă secţii de volley, ping-pong şi atletism. Pe lângă sport şi muncă a luat fiinţă în fabrică şi o secţie culturală care are o echipă de teatru, una de jocuri şi un cor. In sala de festivităţi a fabricei au loc numeroase şezători şi baluri la care iau parte lucrătorii şi lucrătoarele fabricei. Deasemenea fabrica are o cantină ultramodernă unde se serveşte masa zilnic tuturor angajaţilor Întreprinderii. Realizări şi proecte In vecinătatea fabricei se află un teren de volley ipar în curând se va amenaja şi unul de tennis precum şi o pistă pentru alergări. Părăsesc această fabrică impresionat de frumoasele realizări făcute aici. Totul s’a reelizat în chip armonios. Şi în oraşul ardelean cu cele 18 fabrici, întreprinderea Karres stă ca model pentru munca şi sportul ce domnesc în ea. CS La Madison Square Garden (Vrmara din png- l-a) Să nu poţi ajunge campion mondial fiindcă ai 3 kgr. prea mult ! In ghidul lui Nat Fleischer, care este biblia boxului american, Rocky Graziano e trecut la categoria mijlocie şi, deşi ar putea să scadă la greutatea unui semi-mijlociu, n’are voe să lupte pentru titlu la o categorie inferioară. De aici au pornit comentariile în presa americană, comentarii cari au degenerat într’o adevărată polemică. „Partizanii" regulamentului susţin că este posibil ca un boxeur să fie cel mai bun din categoria sa, fiiimd însă inferior unui boxeur de categoria superioară şi că n’au nici un rost ca matchurile în care titlul nu intră în joc să nu fie permise. Ceilalţi — între cari şi John E. Wray de care am pomenit — „Sunt de părere că un campion este un fel de erou şi că nu trebue să i se dea ocazia să fie bătut prin k. o. în văzul admiratorilor săi, fără să-şi piardă titlul". In jurul acestui subiect, discuţiile sunt încă aprinse. Se pare că la viitoarea întrunire a comitetului de la „International Boxing Union" se va lua în discuţie şi această chestiune. Până atunci, Freddie Cochrane e campion mondial la categoria semi-mijlocie, iar Rocky Graziano a avut ghinionul să cântărească 3 kgr. prea mult... H. Matei Fabian II a venit iar la Carmen (Continuare din pag. la) O şedinţă de comitet a grupării bucureştene , în care conducătorii, s’au lăsat convinşi de făgăduinţele lui Fabian II, a decis ridicarea suspendării. El va juca extremă stângă Duminică şi in celelalte matchuri îl va înlocui pe Covaci in postul de centru atacant, până la primăvară. Şi Şiclovan*... Şi pentru că a venit vorba de Carmen, să fie spus Că galbenii au rezolvat încă o problemă dificilă. Şiclovan, care a fost lovit în matchual cu ITA la Arad, a veniit în Bucureşti. Lovitura, impresionantă la început, s’a dovedit a fi mai puţin gravă decât părea şi el îşi va relua locul în linia de mijlocaşi chiar Duminică. Aceasta nu înseamnă însă că linia va fi complectă, pentru că Simatec va rămâne la Timişoara până la sfârşitul ăptămânii viitoare în locul lui va juca Iordache sau Bonaţiu. Ziua sporturilor la Mediaş MEDIAŞ, (Corespondenţă). — In cadrul zilei sporturilor au avut loc la Mediaş pe terenul Sparta, jocuri de Volley, box foot-ball şi hand-ball. La voley, Flotila 6-a a învins selecţionata Mediaş cu 15—10; 14— 11; 15—14. Arbitrajul d-lui Mina foarte bun. La box, învingători la puncte Trofin şi Rotaru. Match nul—Radu Manolache. Match antrenament — demonstraţie: Rusu—Vasiu. Hand-ball feminin: Combinata A — Combinata B 3—0 (2—0). A arbitrat bine d-l Dr. Schan. La foot-ball: Combinata B areu(Sp. m.) reluând splendid cu capul un corner executat de Beraru în min. 89. S’au remarcat dela învingători Beraru, Justin, Valid, Costache, Gheorghe şi Filipescu, iar dela învinşi: Puiu şi Ionescu. A arbitrat foarte bine d. Varga, şit să învingă Combinatu A cu 4-3 (2-1). Arbitrajul D-lui Hila mulţumitor. Dl. Cura Vie, arbitru districtual din Mediaş, a fost recent înaintat de către F.R.F.A. ca arbitru federal, pentru merite. In faţa unui public numeros a avut loc pe arena de teriis a Soc. Naţionale de Gaz Metan, mai multe matchurii amicale de tenis, între echipele sindicale Distribuţia Târnăveni şi Sena metan gazdă din Mediaş, cu care ocazie s-au înregistrat următoarele rezultate tehnice: Simplu domni: Capră-Nemeş 6-1 7-5, Fabian-Lutia 6-1, 6-1, Matei- Solomon 6-0, 6-0. Ierimia-Coman 6-1, 6-2. Dublu domni şi doamne: Lutia- Matei-Fabian, Coanan 6-3, 6-4, Nemeş, Solomon-Capră, Armeanu 6- 1, 8-6. D-ra Biris, d. Faban-D-na Golin, d. Ierimia 6-2, 6-1. Cr mă, Schneider-Coman, Solomon 6-1, 6-1. D-ra Biris, d. Fabdian-Ierimia- Matei 6-3, 6-3. ♦ * ,,Sfatul muncitoresc" (Găvana)—C. F. R. (Piteşti) 4-2 (1-2) In localitate s-a disputat matchul dintre formaţia locală CFR şi echipa muncitorilor din fabricile găvănene. Spre surprinderea generală „Sportul muncitoresc“, prestând un joc de Zile mari, a învins cu 4—2 pe ceferişti după ce aceştia conduceau la pauză cu 2—1, Matchul s-a desfăşurat în nota de dominare netă a muncitorilor. Au marcat, în ordine : Papaiane (CFR) min. 17, Flipescu (Sp. m.) min. 25, Puiu (CFR) min. 38, Beraru (Sp. m.) min. 51 din penalty, Valid (Sp. m.) min. 83 şi Justin Activitatea regonalei O. S. P. la Roşiorii de Vede Roşiorii de Vede, 3 (corespondenţă). — Regionala O. S. P., din localitate, desfăşoară o intensă activitate. Astfel au fost alcătuite următoarele comitete : Comisia Sportului Şcolar a organizat mai multe manifestaţiuni de foot-ball şi volley-ball între Tineretul Progresist din oraşele Roşiori de Vede, Alexandria, T. Măgurele şi comunele Băneasa, Scrioaştea, Penetul, etc. Comisia Sindicală a organizat sportul sindical din oraş şi împrejurimi. Această comisie a înzestrat cu echipamentul necesar mai multe echipe muncitoreşti. Comisia Sportului Rural a întemeiat secţii sportive în următoarele comune: Rădoeşti, Pârlita, Săceni, ■ Scrioaştea, Ionaşcu, Cucueţi, Peretul, Dobroteşti, Nelitori, Popa, Bratca. In foarte scurt timp toate aceste comisii vor organiza diferite concursuri. • HA niw le mm I an Astăzi se vor disputa în Capitală mai multe matchuri amicale. Vor juca următoarele echipe: Teren A- N. E. F, ora 16: Carmen—I.O.R. Carmen va întâlni în match de antrenament pe I. O. R. Ambele echipe vor utiliza primele formaţii. Teren Unirea, ora 16: Unirea Tricolor—Vulturul de Mare-Teren S. T. B., ora 14: Textila Buhuşi—Sindic. Alimentar. Ora 16: S. T. B.-Universul-Luceafărul. Teren A. C- S. A., ora 16: Adesgo—Olympia. Jocul se anunţă a fi disputat. Olimpia dorind să se reabiliteze după înfrângerea de Duminică. Teren P. T. T., ora 16: Arte Grafice-Combinata P. T. T. SPECTACOLE CINEMATOGRAFE ARO: „7 păcate”, cu Marlene Dietrich. CAPITOL : Carmen, cu Viviane Romance. CENTRAL : ,Sacrificiul unei mame” CINEMA SCALA: „Parada Primăverii“ cu Dealma Durbin. TIVOLI : Victoria din Tunis. REGAL : Puterea destinului. SELECT: Noapte fără sfârşit. TRIANON : Dragoste de Ţigan. ARPA : Teroare. FEMINA Pumnul de fier. CORSO : Copilaşul domnişoarei şi jurnal românesc O. N. C. VICTORIA: Adevărul îndrăcit. CASANDRA : S’a întâmplat în Alger. ELISEE: Americanii la Tarawa. Ultimele jurnale ale lumii liber şi Miky Mouse. CINEMA DALLES : Serenada Primăverii BD PALAS : Jertfa supremă. FRANKLIN : Cabaretul .Pantera Neagră”. NISSA : Vulturul alb şî trupă de reviste. POPULAR : Curtezana din Veneţia. EXCELSIOR : Mai presus de toate. LIA : Rivala si jurnal. AIDA : Carlinga morţii (Afacerea Stafford). Jurnal şî reusitâ. AMERICAN : Cei trei muşchetari şî trupă de reviste. ALIANTA, Sos. Giurgiului 8: Crimele din Mexic in revistă. ASTORIA: Mâinile lui Orlak si trupă de reviste CARMEN SYLVA : Regele milioanelor. CINEMA CLASIC: Gibraltar. Trupa de reviste Georgescu Buzău CĂRĂMIDARII DE JOS (Calea Piscului 7) : Vin Ploile. CRANGAŞI: Baricade si Jurnal. DIANA : Insula blestemaţilor şi trupă de reviste. HAINE UZATE cumpără plătind preţul zilei BIROUL ..ŢICU” str. Edgar Quinet 15, Staţia Brătianu). Costume paltoane încălţăminte lingerie, ballonseide, rochii. Taioare Conv ngeţi-vă . ŢICU”. Edgar Quinet 15 Venim domiciiu._____________9S'99 S I& I8T09 _____________ . Activitatea sportivă la Curtea de Argeş Curtea de Argeş, S (corespondenţă). Duminică a avut loc un match de foot-ball între echipele APACA Curtea de Argeş şi S. S. Râmnicul Vâlcea, pe terenul C. A. P. S. în faţa a cca. 000 de persoane. Jocul a fost foarte viu, fiecare căutând să marcheze, insă în minutul 20 centrul înaintaş al APACA-Ciobanca marchează primul goal , este 1-0 pentru APACA. S. S. V. atacă puternic dar nu reuşeşte să egaleze. APACA trece la atac şi din nou, în minutul 38, Mişu Botorcu marcheaiză al 2-lea goal, repriza întâi terminându-se cu 2-0 pentru APACA. La reluare, S. S. V. trece la atac şi reuşeşte să egaleze din cauza prea marei încrederi a jucătorilor de la APACA, care au scăpat victoria din mână. A arbitrat corect d. Titi Nicolau. In cadrul ,,Zilei Sporturilor’, Duminică 16 Septembrie, s’a jucat un match de foot-ball intre echipele APACA şi Regimentul 8 Voluntari „Horia, Cloşca şi Crişan” din Curtea de Argeş, înainte de începerea jocului, d. Chirilă Vasile, din partea Apărării patriotice din localitate, a arătat marea însemnătate a „Zilei Sporturilor“, ce se sărbătoreşte în toată ţara, arătând pe rând toată activitatea sportivă din Curtea de Argeş. D-sa a arătat greutăţile ce se întâmpină in acest oraş din cauză că oraşul nu dispune încă de un teren de foctabil şi că noul primar al oraşului Curtea de Argeş, d. Bratu, a promis că va da tot concursul şi sprijinul său ca acest oraş să dispute şi el de un teren de foot-ball, fără a mai fi exploatat ca cel de la C.AJP.S. A arătat deasemenea frumoasele rezultate obţinute de echipa muncitorilor de la APACA, clasând-o ca cea mai bună şi cea mai bine organizată. * Le începerea jocului, APACA ia conducerea jocului pe cont propriu şi reuşeşte ca în minutul 15 să marcheze prin centru înaintaş Ciobănea, care mai târziu reuşeşte să înscrie şi pe cel de al doilea. Repriza ia sfârşit cu 2-0 pentru APACA. Le reluare, Regimentul 6 Voluntari atacă puternic şi reuşeşte prin Leonida să marcheze goalul de omoare. APACA contraatacă și termină cu rezultatul defl-1. Au marcat pentru APACA, Ciobănea (3), Dinulescu, Botorcu și Petcu. A arbitrat corect de Pandele Fănică. Alegerea Comisiunii Districtului de foot-ball Constanţa Joi, 13 Sept. a. c. a avut loc în localitate alegerea Comisiunii Districtului de foot-ball conform Instrucţiunilor primite de la F.R.F.A. Au fost prezenţi un mare număr de sportivi, însă la vot au participat numai cei 11 delegaţi prezenţi ai grupărilor din localitate. In unanimitate a fost ales ca preşedinte al districtului d. intend. II, col. Brukner, un veciniu şi foarte apresodiat sportiv, care suntem siguri ca va reuşi să ridice din nou nivelul footbalului constănţean la locul ce l-a ocupat în trecut. D-nii: protf. Sălceanu, Erest Meinhiofer, Gh. Mihalache şi Taran Nicolaescu au fost aleşi membrii în comisiune, iar d-nii Georgescu Alex. şi Nicolae Ceauşu, membrii supleanţi. In funcţia de secretar a fost ales d. Georgescu Alexandru, iar d. Ernest Meienhofer, casier. Comisiunea de cenzori este formată din denii : Sava Gheorghe, Tr. Ciochină și Dionisie Pantazi. Tânăra formaţie C. F. R. (Satu-Mare) a învins Stăruinţa (Satu-Mare) cu 2-1 (1-3) SATU-MARE, (Corespondenţă). Pe arena principală, in faţa a peste 2000 spectatori, pe un timp frumos, s’a disputat matchal revanşă intre puternica formaţie Stăruinţa şi tânăra echipa a C. F. Ruhn. Victoria a revenit feroviarilor, care, graţie elanului şi technicei, au smuls o victorie meritată pe deplin. Arbitrului Tăutu i s-au aliniat formaţiile: C. T. R., Penxes, Câmpianiu, Naghi, Veber, Chert, Vlădluţ, Paşca, Calmar, Rentei, Toth, Oandrea II Stăruinţa, Hodajier, Luja, Enedy, Izsac, Aldhermann, Parpaş, Noii, Bauer, Feraaş, Lantos şi Calai. Timp de 10 min., se remarcă o superioritate a Stăruinţei care este anihilată de apărarea C. F. R.-ului prin degajările lui Câmpeanu şi în ultima instanţă Penxes. Stăruinţa prin passe scurte reuşeşte să pericliteze poarta C. F. R.-ului, însă Cămpianu degajează lung la Paşca, care demarează pe tuşe, centrează lui Candrea o trece lui Rentea şi marchează de aproape deschizând astfel scorul, la min. 35 L 0 0 pentru C. F. R. Repriza secundă începe cu superioricitatea Stăruinţei care vrea cu orice Şi Farcaş, preţ să egaleze, asaltând poarta lui Peruses, prin Lovituri de la distanţă, executate de Noui, Farcaş şi Lantoş, in min. 46, 48 şi 50. Paşca demarează pe tuşe dintrio minge primită de la Vlăduţ, o centrează la Calmar care în min. 52 trage milimetric peste bară. Un shoot trimis de Bauer este apărat de Penzes şi trimis lui Paşca care o trimite alături. Peste un min. Paşcă dintr’o minge dela Chert, trece peste Farcaş şi Lula şi înscrie din nou pentru CF.R.: 2:0. Stăruinţa se găseşte în careul feroviar şi dintr’o învălmăşeală Farcaş marchează de aproape Rezultatul Kim min. 88 jucătorul Isac de la Stăruinţa este eliminat din joc pentru lovirea intenţionată a adversarului. Jocul se termină în mijlocul terenului, victoria revenind CFR-ului. S’au remarcat: de la CFR: Chert cel mai bun din 22, care a acoperit tot terenul şi care a influenţat foarte mult soarta matchului, Penzes, care a apărat mingi grele şi s’a achitat bine in situaţiile cele mai critice: Rentea, Candrea, Câmpianu şi Paşca. Restul in notă. Dela Stăruinţa, Eredi, Nord, Izac D. Tăutu a arbitrat bine. Activitatea regionalei O. S. P. Braşov Regionala O.S.P.Braşov desfăşoară o laborioasă activiste. Astfel în cadrul O.S.P.-ului activează următoarele comisii: Sindicală, Şcolară, Miliară şi Rurală. In scurtul timp dela înfiinţare s-au pus în stare de funcţionare terenurile: Olympia, Stadionul Municipal şi Ştrandul, iar în scurt timp va fi pusă în stare de funcţionare Cabana Capra Neagră din Poiana Braşov, destinată şcoalei de sky, pentru începători şi instructori In acest interval de timp s’au organizat următoarele concursuri: Campionatele şcolare de atletism (fete—băeţi), Campionatele sindicale de atletism (fete—băeţi), Concurs selecţionare de atletism (fet©—băeţi) Campionatele şcolare de volley ball (fete—băeţi), Campionatele sindicale de volley ball (fete—băeţi), Concurs pentru cupa O.S.P. (fete—băeţi), Concurs de tennis (fete—băeţi), Campionatele regionale de tennis (fete—băeţi), Concurs şcolar de tir (băeţi), Concurs sindical de tir (băeţi), Curs de ajut. instructori (băeţi), Camp. şcolare de foot-ball (băeţi), Gale amatoare de box, Concursuri populare de ciclism (fete—băeţi), Concursuri populare de tennis de masă, Concurs i interoraşe Bucureşti—Braşov. IN PROECT: PALATUL SPORTIV Pentru viitor se plănueşte realizarea funcţionării Palatului Sportiv care să cuprindă sală pentru: volley ball, tennis, ping-pong, box, gimnastică, scrimă şi proecţiunii cinematografice. In cadrul regionalei activează următoarele cluburi (pe resorturi): Sindical 36 cluburi Şcolar 7 „ Militar 4 „ Rural 7 ». In aceste resorturi activează mulţime de sportivi şi anume: Atletism 308 băeţi şi 115 fete Foot-ball 960 băeţi Voll-ball 640 băeţi şi 160 fete înot 280 băeţi şi 120 fete Turism 1800 băeţi şi 890 fete Sky 1800 băeţi şi 360 fete Ten. d. m. 340 băeţi şi 120 fete Tennis 70 băeţi şi 30 fete Ciclism 102 băeţi şi 18 fete Motociclclsm 45 băeţi Popice 1200 băeţi Box 40 băeţi Ştiri sportive Tânărul Kohunitz, originar din Timişoara, absolvent al lie. Pianist din Timişoara este actualmente secretar al Federaţiei Maghiare de ping-pong. ★ In urma retragerii echipei C.A.M din campionatul Sindical de Basket, matchul P.T.T.-C.A.M. se anulează. Jocul Frank-Adesgo II (Basket masculin cai. II), programat Vineri 3.X.945 pe terenul Frank la ora 17, se joacă pe terenul P T. T., ora 17, arh. D. Marinescu, ★ „Ceasornicarii" convoacă pentru azi 4 Oct. 1945, toţi jucătorii echipei de foot-ball, pe terenul ST. B. la ora 14 p. m. fix. In mod special, Crişan, Dolfi şi Cristache. • I. O. R. convoacă azi 4 Oct. 1945, orele 15, pe terenul ANEF in vederea matchului amical cu Carmen, următorii jucători: Gavrilecu, Mocanu, Buga, Nicu, Suciu, Fane, Părălescu, Sandu, Eracle, Mircea, Ioniţă, Toma, Bogdan II, Stan ♦ Membrii Comisioned Sportive F. R. C. sunt convocaţi pentru astăzi după amiază orele 17,30 la sediul F. R. C. * ALERGĂTORUL Martie Ștefănescu din gruparea „23 August’’ este convocat pentru astăseară la orele 18, la redacţia ziarului nostru, având a i se face importante comunicări. * GRUPARF1A ciclisti U. A. R. colt şi alergătorul Nicolaie Chicomban, strut invitaţi da d. Ion Glavrilascu să trimentă rana „Tică Nagrasau“ ca o deţin din anul trântit , cât mai urgent posibil.