Sportul Popular, noiembrie 1945 (Anul 1, nr. 183-212)

1945-11-16 / nr. 198

Concurs de ping-pong la Ciseríwít T. P. Leonída Intre Tinerii Progresişti ai fabricilor Leonida, Cartea Românească şi Spitalul Colentina, a avut loc Duminică 11 Noembrie un concurs de ping-pong, în sala Leonida, unde ucenicii şi vârstnicii fabricei, au admirat jocurile disputate cu multă ambiţie. Moldoveanu (Cartea Românească), cu antrenamentul la zi şi mai puţin nervos, a câştigat campionatul la individual, învingând în semi finală şi finală pe Popică şi Marcel (Leonida), care au jucat spectaculos şi cu multă energie. Pe fabrici campionatul a fost câştigat de Leonida cu 12 puncte, ur (21—19, 16 21, 21 18), dată de Cartea Românească cu 8 puncte și Colentina cu 4 puncte. Popică—Burcea 2—0 (21—11, 21—19), Marcel—Radu Gh. 2—0 (21—13, 21—8), Moldoveanu—Costel 2—1 (18—21, 21—18, 21—12), Radu Gh. —Burcea 2—0 (21—10, 21—14), Marcel Popică 2—1 (18—21, 21—16, 21—16), Moldoveanu—Radu 2-0 (21—15, 21—16), Costel—Burcea 2—0 (21—15, 21—15), Moldoveanu—Marcel 2—1 (11—21, 21-20, 21—19), Popică—Costel 2—0 (21— 21—14), Marcel—Burcea 2-0 (21-12, 21—16), Moldoveanu—Popică 2—1 T. P. Glucoza-T.P. A.M.I.L - Schmidt II 2 In cadru! Organizaţiei Tineretului Progresist, a avut loc un match de football, între echipele fabricilor: Glucoza Sect. I Galben şi A. M. I. T.Schmit Sect. IV Roşu. Intr’o atmosferă frăţească, un mare număr de elevi, tineri progresişti şi iubitori ai balonului rotund, au aplaudat jocul frumos făcut de ambele echipe. Matchul s’a terminat cu scorul de 4-2 pentru Glucoza, care a jucat mai technic atât în câmp cât şi la poartă, marcând de 2 ori prin Florian, Paul, Gogu, iar A. M. I. T.-Schmidt prin Titi şi Fane. S’au remarcat Motofelea I cel mai bun din 22, Călin, Gogu şi Florian Glucoza, iar Fane şi Tomescu A. M. I. T.-Schmidt. Organizaţia Tinerilor Progresişti, Sect. I Galben, mulţumeşte Comitetului de fabrică Glucoza, pentru felul cum ştie să susţină tinerii, sperând că într’un scurt timp vor putea pune la dispoziţia tinerilor şi materialul necesar (echipament), ei fiind aceia care prin muncă şi sport pun un umăr la reconstrucţia ţării. Marseille, Sete, Sochaux sunt astâzî stele care pălesc ((menterii i.supra footbaluul francez actual, caredmlîst, si perîoritatea echipelor de Nord asupra celor din Sud PARIS. (Corespondenţă). — Campionatul francez de football şi-a regăsit în parte cadenţa din 1939. Divizia naţională grupează 18 echipe din Nord şi Sud, iar o divizie regională include ea însăşi două grupe: Nord şi Sud Interesul pasionant al campionatului 1945—46 îl hotărăşte desigur perspectiva unora de a retrograda în divizia secundă şi a celorlalţi de a avansa în prima. Matchurile de campionat sunt în curs de desfăşurare şi pronosticuri asupra înfăţişării clasamentului sunt premature. Se desprinde însă câteva concluzii care caracterizează perfect situaţia actuală a foot-ballului francez. Intre Nord şi Sud Echipele din Nord vădesc o superioritate evidentă asupra celor din Sud, pe linia anilor trecuţi, — pentru că, din cele 8 echipe fruntaşe ale primei divizii, 6 sunt din Nord şi numai două (Bordeaux şi Saint-Étienne) sunt din Sud. Mult maii atletice, mai metodice, mai regulate, echilibrata în toate compartimentele şi cu aplicaţie pentru o tehnică de joc care ia ades forma WM, echipele Nordului sunt veritabile formaţii de campionat, în timp ce cele din Sud, uşoare, „inspirate”, neglijând marcajul sever, insistente în atac, neregulate, cu aparenţele unor echipe efemere, par mult mai apte de a furniza surprize în Cupa Franţei. Consideraţiile aceste pot fi însă oricând desminţite de ceea ce se numeşte în mod obişnuit splendida incertitudine a sportului. Alsacienii pe calea readaptării Echipele din Est, sau mai precis spus cele din Alsacia-Lorena, (Metz, Strasbourg, Colmar, Mulhouse), nu pot încă ţine trena. Ţinute departe de competiţii oficiale timp de patru ani, anul acesta nu va fi însemnat pentru ele decât prilejul unei lente şi dificile readaptări. Nu există nici un învingător neînvins mai mult ca oricând şi din cauza distanţelor lungi, a încetinelii şi a dificultăţilor de călătorie, ca şi a oboselii care rezultă, — deplasările s-au dovedit a fi periculoase pentru echipele oaspe. Defecţiunile suferite de Lens la Cannes şi de Red Star la Rennes sunt concludente. Şi fără îndoială că prin această prismă, campionatul francez de foot-ball se va desfășura anul acesta sub semnul surprizelor. Ceea ce explică evident de ce până acum nici o echipă divizionară nu a rămas neînfrântă (afară de Roubaix care are un joc în minus). O matematică subtilă a linii generale, echipele par a fi lipsite de rezerve. încă de pe acum, foarte mulţi jucători sunt răniţi şi există dificultăţi la înlocuirea lor. Conducătorii de cluburi se plâng că nu au decât câte 13 sau 14 jucători, atunci când este fapt recunoscut că pentru formarea unei echipe de 11 oameni este nevoie de cel puţin 18, ceeea ce, să recunoaştem este pe linia unei matematici subtile şi heterodoxe. Stele care pălesc... In raport cu anul 1939, începutul campionatului confirmă deplasarea polilor şi a valorilor foot- ballului francez, care s’a operat încă diin timpul războiului. Astfel, în urma unor circumstanţe particulare şi a unor dificultăţi trecătoare, Marseille, Sete, Sochaux, care au fost cândva înalte şcoli şi ades veritabile academii de foot-ball, îşi văd steaua pălind, în favoarea oraşelor ca Bordeaux, Lens, Turcoing, etc. Dar totul poate să nu fie decât un intermezzo, ceea ce atestă vitalitatea și varietatea foot-ballului francez actual. 1 Echipa clubului Red Star După etapa V-a, clasamentul a rămas la fel ca şi după etapa precedentă. Dar hotărît că etapa ce se joacă Duminică, va aduce o schimbare în situaţia clasamentului, numai dacă bineînţeles toate cele 4 jocuri ale etapei nu se vor termina la egalitate. Dar cum această ipoteză este probabil departe de ceea ce se va întâmpla pe teren să vedem cum ar putea evolua etapă. ■iar Etapa 6-a „Onoare** CARMEN şi CIOCANUL se intâlnesc pe ANEF în cuplaj cu VENUS-UNIREA C. F. R. - UNIVERSITATEA £ „V. V. SAVU JUVENTUS — SPARTA Sâmbătă pe acela? teren la aceia eră Carmen şi Ciocanul se î1»tâlnesc la ANEF. Şi amândouă pornesc fără handicel. Iniţial jocul Carmen — Ciocanul a fost programat în Dudeşti, dar organizatorii au căzut de acord cu adversarii să dispute matcrul zilei la A.N.E.F. Şi dacă Ciocanul a renunţat să aibă avantajul terenului a făcut-o dintr-un spirit sportiv pentru publicul care trebue să vadă acest joc de condiţiuni optime. Şi apoi, terenul A.N.E.F. convine ambelor echipe chiar dacă „galbenii” au prima şansă. Dacă ! Dar dacă... Ciocanul le strică socotelile, atunci durdeştenii cu 8 puncte în clasament ar putea ocupa locul doi, dacă bineînţeles Unirea Tricolor ar capota în faţa Venusului. Desigur „negrii’ ar ajunge la locul trei şi ar ameninţa direct pe leader în ultimul joc al sezonului. Dar Venus are de trecut poate cel mai greu match al sezonului, contra Unirei Tricolor, deşi vor beneficia de avantajul terenului, fiindcă Unirea Tricolor joacă mai bine pe A.N.E.F. decât în „Obor”. Şi Unirea Tricolor, are aceleaşi veleităţi, şi victorioasă în jocul de Duminică, poate ajunge la locul prim... dacă leaderul pierde. C.F.R, cu 7 puncte, care să ia cu 2 Iccu. Nici un dubiu, C.F.R., va face 7 puncte, care îi poate aduce pe feroviari la locul trei. Şi deşi victoria pare mult mai bine conturată, decât a celorlalte echipe, C.F.R. stă în strânsă dependenţă a două ipoteze: Ciocanul şi Venus să părăsească terenul învinşi. Pentru viitor, se vor descurca ei, dar pentru moment feroviarii doresc aceaste înfrângeri, sau victoriile celorlalţi nu depinde cum vreţi. Juventus continuă să urmărească pe C.F.R. d iacă Sparta... Aceeaşi situaţie la Juventus, pe care însă jocul cu Sparta îl interesează în cel mai mare grad. Socoteala e simplă. Cu două puncte luate Sâmbătă pe Venus, Juventus face 7, care îi ridică spre locul 4, dacă, la fel ca şi pentru C.F.R., Ciocanul şi Venus pierd jocurile. Acestea sunt socotelile de acasă dar probabil că ele vor fi mult schimbate Sâmbătă şi Duminică pe Anef şi Venus. PANAIT (Carmen) Clasamentul după această Azi urmează să se desfăşoare cea de-a cincea etapă a competiţiilor sindicale de volley-ball „Cupa de Toamnă” şi „Placheta C.T.I.”. Sunt programate din nou matchuri interesante,even te echilibrate prin acordarea dindicapurilor de echipele mai puternice, celor mai slabe. Ia caz că timpul va permite normala desfăşurare a jocurilor, partidarea mai tare o vor furniza echipele masculine C. A. M. I şi Vergu I. T. d. V. In acest match, primii suportă un handicap de 3 puncte, pe care dacă vor şti să-l speculeze tinerii din bariera Vergului pot emite pretenţii la tobe. Ueasemeaea, jocurile femenine C. T. I. — Telefoane şi C. A. M. — P. T. T. I, în cari ultimele echipe au cele mai mari şanse de izbândă. Din rândurile de mai jos dăm proid etapei, favoriţii noştri şi arhimatchurilor: Volley-ball masculin TEREN C. F. R. I. Ora 15 : M. I. C. — S. T. B. I (—3), ai'b. A. Netolinsky. Favorit: S. T. B. I. Ora 15,45 : Philips (—4) — Adesgo, arb. Stănescu Petroșani. Favorit: Adesgo. Ora 18,30: C.F.R. II. (—4) — Fibet, arb. N. Sotir. Favorit: C.F.R. II. TEREN P.T.T. I Ora 15,45 : B.N.R. — P.T.T. I (—4), ■H Răbăceanu. Merit: P.T.T. I. Ora 18,30: C.T.I. — Universul (—3), arb. R. Bădescu. Favorit : C.T.I. TEREN C. A. M. I Ora 15,45 : B.C.R. (—2) — A.A.M. II, arb. P. Stere. Favorit: B.C.R. Ora 16: C.A.M. I (—3) — Vergu I.T.P.V., arb. P. Stere. Favorit: C.A.M. I. Volley-ball femenin TEREN C.F.R. II Ora 15,45: B.C.R. (—2) — CAM II arb. V. Savu. Favorit: Telefoane. Ora 15,45 : Universul (--2) — M. I. C., arb. T. Greceanu. Favorit: Universul. Ora 16,30: C.F.R. II — C.F.R. I (—4), arb. A. Netolinsky. Favorit: C.F.R. I. TEREN P. T. T. II Ora 15,45 : Dâmboviţa — Mociorniţa, arb. R. Bădescu. Favorit: Mociorniţa. TEREN C.A.M. II Ora 15,45 : C.A.M . P.T.T. I, arh. V. Sava. Favorit: P.T.T. I. Delegaţii de terenuri Terenurile C.F.R. I şi NI: Anton Netolinsky. Terenurile P.T.T. I şi NI: Radu Bădescu. Terenurile C.A.M. I şi n: Alecu Slavici. Oscă timpul \n părute... Izi se vor juca matchurile sindicale de volley-ball etapa cincea a „Cupei de Toamnă“ și „Plachetei C.T. K Duminică după aniază la Şossa O nouă cursă de marş în lungime de 20 km, pregătitoare în vederea Campionatului naţional de marş Ploeşti—Bucureşti Comisiade marş va organiza Duminecă după amiază o nouă cursă pedestră pregătitoare în vederea marei întreceri ce se va disputa cu o săptămână mai târziu Campionatul Naţional de Marş pe distanţa de 60 km, între Ploeşti şi Bucureşti. Concursul de Duminecă, având un pronunţat caracter de antrenament va avea un traseu în lungime de 20 km, contând ca un „antrenament oficial“. Concursul începe la ora 15, clasamentele fiind separate pentru juniori şi seniori. Startul va avea loc în fața Stadionului UFSR—Șosea, traseul urmând să fie alcătuit zilele acestea. Ferar (Cluj) a învins Libertatea (Oradea) cu 7-2 (4—1) ORADEA, 14 (Prin telefon). — In localitate s’a desfăşurat matchul amical de football dintre Ferarr (Cluj) şi Törökves (Stăruinţa) Oradea, fostă Libertatea. Oaspeţii au învins cu categoricul scor de 7—2 (4—1). Orădenii au fost lipsiţi de serviciile lui Juhasz, Spielman şi Băcuţ. Petchowski a jucat centru atacant. Bodola în formă mare a înscris două goaluri. Au mai înscris pentru Ferar, Covaci II (2), Pali din 11 m. şi Petschowschi (2). Ferar a utilizat următoarea formaţie: Boros, Demeter, Szanislo II, Csiki, Bonyhady, Pali, Țăranu, Petschowsky, Bodola, Covaci IV. ieri, în „Cupa de Toamnă1 Telefoane a învins la volley-ball masculin Etapa de eri a „Cupei de Toamnă” şi „Plachetei C. T. I.” — competiţiile sindicale de volley-ball în curs — a culminat în interes prin matchul masculin dintre Telefoane şi Adesgo, ce conta ca finală a turneului. Deşi pornea favorită şi beneficiciind de un handicap de şase puncte, Adesgo a pierdut totuşi, categoric, în două seturi, din care doar ultimul a dat oarecari emoţii „telefoniştilor”. Aceştia, cu o echipă în care din nou a strălucit Herold, au dat o splendidă demonstraţie de ce înseamnă dragoste de grupare şi ce se poate reuşi printr-o muncă bazată pe o asemenea dragoste. Revenind la desfăşurarea jocului, remarcăm — alături de Herold, indiscutabil cel mai bun de pe teren, — pe Mircea Niculescu, Covaci şi Baranowsky (de la învingători), Kevorkian, Neagu şi Bariu (dela Adesgo). Din zi în zi mai neserios şi mai recalcitrant pe teren, Adrian Petroşanu de la Adesgo. Arbitrajul d-lui C. Dinişchiotu — cu excepţia câtorva mici scăpări — atent, decis şi corect. Din rest, notăm noua victorie a echipei a doua masculină de la CFR, care cu toate că a suportat un handicap de două puncte, a învins totuşi B. C. R. fără drept de apel. E o echipă care merge pe o scară simţitor progresivă şi poate servi de exemplu de sportivitate multor formaţii. Rezultate tehnice Volleyball masculin C. F. R. II (—2)—B. C. R.: 15—0; 15—11. C. A. M. I—Philips; 15—11; 11—15; 15—7. Telefoane (—6)—Adesgo : 15—6 ; 15—14. Fichet—C. F. R. I: 15—0; 15—0 forfait. V ' ?sy-feaJl femenin C. 1. R. (—6)—P. T. T. II: 15—10; A dlesgo 15—4. Telefoane—C. A. M. : 15—0; 15—0 = forfait. Dâmbovița—C. F. R. II: 15—0 ; 15—0 = forfait. Astăzi după amiază la orele 18, va avea loc în sala Izbânda din Calea Văcăreşti 18 (vis-a-vis e Moiceanu), o mare reuniune de box organizată de gruparea Box-Sport. Programul conţine partide echilibrate între boxeuri dintre cei mai valoroşi. ’ Remarcăm, în special, partidele Marcu Winterfeld — Cristian Birjaru şi N. Voicilă — Voinea Drăgan. In prima, Winterfeld, un real talent, întâlneşte un boxeur tot atât de tehnic şi talentat, dar cu mai multă rutină. Voicilă, a învins pe Voinea Dragan de două ori în carieră, dar cu mare greutate, astfel că Voinea poate să-şi ia revanşa în matchul de mâine. Totul depinde, de felul cum se vor comporta pe ring cei doi adversari. Pe lângă cele 7 matchuri, reuniunea se va bucura şi de o demonstraţie de box între ploeşteanul Ion Mihăilescu şi dificilul Petre Ionescu. Celelalte matchuri se anunţă tot atât de interesante şi desigur, că vor avea darul să mulţumească şi pe cei mai exigenţi spectatori■ Favoriţii noştri sunt in ordine: C. Dima, Ilie Traian, Lucian David, Luca Romano, N. Răileanu, M. Winterfeld, şi N. Voicilă. Programul Voinea Drăgan (Tir) — N. Voicilă (Telefoane), Marcu Winterfeld (Textile) — Cristian Birjaru (Mociornița). N. Băileanu (Tir) — Marin Voinov (A.C.T.). Luca Romano (A. C.T.) — Radu Andrei (Tir). Lucian David (A.C.T.) — Ilie Briceag (Malaxa). Coman Dumiitru (A.C.T.) — Ilie Traian (Tir). Dima Constantin (Box Sport) — Miculae Constantin (A.C.T.). DEMONSTRAŢIE Ion Mihăilescu — Petre Ionescu OFICIALII Delegat general: M. Cruţescu. Judecători: Maior E. Marinescu, M. Ghinescu, M. Lupescu, J. Abramovici, N. Stănescu, I. Constanitinescu, Ing. S. Feldstein. Cronometromi: M. Cruţescu, Răpăteanu. Medici: Dr. C. Popescu Herasca, Dr. M. Eframie. Comisari de ring : J. Abramovici, I. Constantinescu, N. Stănescu. Speaker, C Emilian. Aai la Izfauraîi Gruparea Box-Sport orgmizaa prima sa reuniune de box din acest ai Un program esceptedaai Vi Sâmbăta la Izbânda Avant-premiera campionatelor amatoare Reuniunea „Aurorei»» aduna 18 boxeuri Sâmbătă la orele 19.30, va avea loc in sala Izbânda, o reuniune de box în regia grupării Aurora In program figurează boxeuri de la mai multe săli, care vor întâlni elevii Aurorei. Această reuniune constitue un bun prilej de antrenament înainte de începerea campionatelor amatoare. PROGRAMUL Flip Marcovici (Aurora)—V. Negreanu (C. F. R.) Petre Bauer (Aurora) — S. Bogosian (L. M. V.). .Tack Pilfer (Aurora) — Eugen Costache (Lic. Ind.). S. Constantin (Aurora) —■ V. Mihai (C. Polizu). M. Caprelian (Aurora) — N. Andrei (C. Polizu) A. Herșcovici (Aurora) — D. Nicolae (C. Polizu). N. Abramovici (Aurora) — A. Andrei (Tir). M. Marcel (Aurora) — T. Satinger (Aurora). corn Titi Petrescu (Aurora) — Z. Petra (P. T. T.). DEMONSTRAȚIE A. Weintraub — I. Barasch. Ilite la virajele de box orbeşti continuă până la 20 crt. Condiţiile de participare înscrierile se pot face până la 20 cor, ora 12. Responsabilii sportivi şi maeştrii vor înainta liste, în care vor arăta numele participanţilor şi categoriile din care fac parte. Cântarul provizoriu şi vizita medicală a concurenţilor din Bucureşti se vor face la F. R. Box în zilele de 20, 21 şi 22 Noembrie între orele 8-13 , cântarul oficial va avea loc în ziua de 26 Noembrie între orele 8-12, iar tragerea la sorţi şi fixarea programului primei zile la 26 Noembrie ora 13. Neprezentarea la cântarul provizoriu, vizita medicală şi cântarul oficial, atrage după sine eliminarea din Campionat. ★ In provincie, vor avea loc campionate locale în oraşele: Ploeşti, Slation, Brăila, Galaţi, Tr. Severin, Braşov, Tr. Măgurele, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Reşiţa, Lupeni, Petroşani, Cluj, Tg. Mureş, Târgovişte, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Sibiu şi Mediaş. Pot boxa toţi boxeurii amatori înscrişi la F. R. Box, O. S. P. sau C. G. M. In oraşele în care din cauza efectivului redus nu se pot organiza matchuri, se pot declara campioni din oficiu, sub rezerva aprobării federaţiei de specialitate. Centrele din provincie care nu au oficiali, vor comunica telegrafic federaţiei data desfăşurării campionatului, spre a se trimite în timp util judecătorii necesari. Cheltuelile de deplasare şi întreţinere a judecătorilor cad în sarcina organizatorilor. ★ Campionatele orășenești trebuesc în orice caz terminate până la 15 Decembrie, întrucât după această dată vor începe campionatele pe grupe. Campionatele amatoare vor avea loc în Ianuarie 1946. D. Xilando conduce Jocul C.F.R.-Ciocanul iar d. Gorcea, Venus* Sind. Metalochimic In şedinţa de aseară a Comisiei arbitrilor au fost numiţi arbitrii mai-* churilor de astăzi din cadrul cupei Sindic. Metalo-Chimic. Matchul Venus — Sindic. Metalo Chimic va fi condus de d. Gorcea, iar Ciocanul — C. F. R. de d. Denis Xirando, car® va asigura buna desfășurare a acestui joc. Atleţii provinciali beneficiază de condiţiuni de participare avantajoase la CAMPIONATUL NATIONAL DE CROSS Crossul Marry Muşatescu Crossul Mihail Ellesem. In ultima şedinţă a federaţiei de atletism s’au hotărît următoarele cu privire la campionatul naţional de cross al juniorilor: crossul Muşatescu şi crossul Hliescu, ce se dispută concomitent Duminică, amănunte extrem de importante pentru concurenţii şi grupările provinciale . Alocaţia de lei 15.000 ce se hotârîse să fie atribuită numai la primii patru sosiţi aifiecărei grupări, va fi alocată la toţi şase componenţi ai echipei — maximum de alergători, conform regulamentului. In plus, această primă va fi acordată şi unui conducător de grupare, deci 75.000 lei va fi suma maximă atribuită unei grupări. In această sumă va fi inclus transportul şi întreţinerea atleţilor In Capitală. In ce priveşte centrele provinciale care vor fi prezente la start, se contează pe participarea sigură a Braşovului, Constanţei şi mai ales a Reşiţei , care a anunţat telefonic, zilele trecute că trimite o echipă la cross. Eşarfa de camiilmi Printre numeroasele premii care vor fi distribuite se găseşte şi „Eşarda tricoloră de Campion Naţional” pe care o va primi noul învingător. Printre premii se mai află: Cupa Ing. Nae Mărăscu, oferită de UFSR, Cupa FRA, oferită de federaţia de atletism. 20 medalii, oferite, primilor opt clasaţi şi componenţilor primelor trei grupări clasate, 5 pulovere, oferite de UFSR primilor 5 începători clasaţi în competiţie. Trei premii, constând în abonamente la ziarul Sportul Popular, oferite de ziarul nostru, etc. etc. După cum se vede, capitolul Premii este cât se poate de bine alcătuit, printre celelalte amănunte fixate de federaţie. Iată, mai jos, traseele celor două categorii juniori şi seniori, cari cuprind trei competiţii: Campionatul Naţional de Cross al juniorilor şi crossul „Harry Muşatescu” vor fi alergate împreună PORNIRE — Stadion UFSR — la stânga pe Şos. Kiselef până la Mioriţa, la dreapta pe lângă linia ferată spre Constanţa — până la cantonul CFR, la dreapta prin arătură până la strada Şcoalei, — Bordei — la dreapta prin Parcul Naţional pe marginea lacului, până la Şos. Kiselef— Stadionul UFSR—Sosire. Crossul Mihail Elies erezervat seniorilor PORNIRE — Stadion UFSR — la stânga Şos. Kiselef — la stânga Şos. Târgovişte, peste calea ferată, până la post fix — la dreapta, peste arătură pe marginea lacului până la Biserică —, la stânga pe Şos. Kiselef până la podul Băneasa, la dreapta, pe şosea pe marginea lacului, până la postul fix (canton CFR) pe arătură până în Str. Şcoalei, până la podul Herăstrău — Bordei — la dreapta! prin Parcul Naţional, pe marginea lacoului, ieşirea în şos. Kiselef — până la Arcul de Triumf — SOSIRE. Fixarea celor doua trasee—Importante premii, printre hotârîrile luate de F.R.A Institutul de Arte Grafice „SCRISUL LIBER”, Bucureşti, Str. Belvedere Nr. 6.