Sportul Popular, septembrie 1949 (Anul 5, nr. 1462-1492)

1949-09-12 / nr. 1473

Pagina S-a r SPORTUL POPULAR INSIGNA DE POLISPORTIV Numeroşi tineri din judeţele Buzău, Dolj, Teleorman, Roman, Botoşani şi de pe Târnave au obţinut standardurile Competiţia de mase, insigna de Polisportiv, cunoaşte pe zi ce trece un tot mai mare succes, participarea devenind tot mai numeroasă. Tineretul din toate oraşele ţării şi de la sate ţine să obţină standardurile necesare şi concurează cu entuziasm la probele de atletism, tir şi cele de vinor. Pretutindeni concursurile sunt acum în plină desfăşurăre. Ele sunt animate de elanul tineresc al participanţilor, căci fiecare dintre ei ţine să cucerească standardurile. Pretutindeni concursurile se desfăşoară într’un cadru sărbătoresc, stârnind un deosebit interes. Iată mai jos rezultatele obţinute de tinerii din comuna Pârscov, judeţul Buzău, Roman, Craiova, Sighişoara , judeţul Teleorman, Botoşani. IN JUDEŢUL TELEORMAN Cele 250 de carnete de aspirant distribuite de comitetul judeţean CFS au fost insuficiente, cererile fiind cu mult mai mări. După câteva zile sau maidistribuit alte 100, dar au mai rămas încă 200 de tineri care nu au primit şi solicită insistent obţinerea lor. Tinerii care au primit carnetele se antrenează acum intens pentru a trece apoi la concursurile propriu zise pentru obţinerea standardurilor. Din concursurile care au avut loc până acum s-au evidenţiat tânărul Voif Nicolae care a realizat 1 min. 15 sec. 3 sec. la proba de nataţie pentru categoria I-a; Petrescu Amilcar care la aceeaş probă a obţinut 1 min. 16 sec. 3 sec., ostaşul Drăgulin Tudor a aruncat grenada 43 42 m.. . A utemîstul Plocon, .Davila, la greutate categoria I-a a arucat 11 m. 40.MARE ÎNSUFLEŢIRE LA PARSCOVBUZAU Entuziasmul pentru această competiţie a fost foarte mare la Pâscov. Greutăţile nu au putut împiedeca desfăşurarea concursurilor. Astfel, nu era pistă pentru desfăşurarea probelor de atletism, nici gropi pentru sărituri. Concurenţii împreună cu comisia de înregistrare a rezultateior au trecut la acţiune. Au pus mâna cu toţii pe lopeţi şi târnăcoape şi au încenit munca Sătenii din comună s’au alăturat şi ei acestei acţiuni. In câteva ore pista şi groapa pentru sărituri au fost amenajate şî concursurile au putut avea loc. Iată rezultatele obţinute: Aur cat. II.a: Stelian Dragomir: lungime 5,3 m., 100 m. plat 13 sec., grenadă 47 m. vinot 1,43. 1 Bronz fete cat. I-a: Niculina Bo■ bocea 60 m. 10 sec. 3 greutate 5 m., 1 lungime 30 m.; Maria Nitulescu 100 m. plat 16 sec. 3 greutate 5 m. 20, 1 lungime 3 m. 20. 1 Cat. II-a Oleena Mihai: 100 m. plat 16 sec., greutate 5 m. 72, lun’gime 3 m 20. Fetele au luat Şi proba ^ de vinot 50 m. fără timp. LA BOTOŞANI  In oraşul nostru concursurile pen. . tru Insîrta de Polisportiv s’au desfăşurat în cadrul unor manifestaţii polisportive. Au avut Ioc pe lângă aceste concursuri şi jocuri de handbal şi fotbal. Iată rezultatele obţinute de aspiranţii la insignă: Cehovschi D cat. I-a: 100 m. plat 13 sec., greutate 8,90 m.; Trestioreanu V. cat. II-a: 100 m. plat 12 sec., disc. 22 m. 45. Bernstein C. Cat. II-a 60 m. plat 9 sec. grenadă 36 m.; Ungureanu F. cat. I-a: 100 m. plat 13 sec. greutate 9 m. 40. Avram Mar. . cel cat. I-a: 100 m. niat 13 sec. 8 , greutate 5 m. 80. Ghinea I. cat. I-a 100 m. 15 sec., greutate 8 m. 40. Frunzetti Gh. cat. II-a 100 m. plat 15 sec., grenadă 40 m. Sacs E. cat. II-a: 100 m. plat 15 sec. 5, grenadă ■ 40 m. Sapojnicov Alex. cat. II-a: 13 sec. 1, grenada 43.30. Portica Treboniu cat. I.a; 100 m. plat 13 séc. 3, greutate 8 rn. 20. Cornael A. cat. I-a; 60 m. plat 9 sec. greutate 8 m. 50. Posner C. cat. I-a: 100 m. plat 14 sec. greutate 8 m. 30. Schvartz A. cat. Il-a: 100 m. plat 12 sec. 3 grenadă 38 m. 40. Rosettî I. cat. Il.a: 100 m. plat 12 sec. 9, grenadă 41 m. 10. Hultur M. cat. II-a: 100 m. plat 15 sec. 5, grenadă 34 m. 90. Biliuță Gh. cat. II-a: 100 m. plat. 15 sec. 6, grenadă 38 m. Vieru C. cat. I-a: 100 m. 15 sec. 1, greutate 7 m. 70. LA CRAIOVA AU AVUT LOC DOUA CONCURSURI In urma antrenamentelor pregătitoare care au avut loc săptămână trecută la atletism şi nataţie, lucrările pentru amenajarea poligonului de tir nefiind încă terminate, duminecă s-au desfăşurat două concursuri pentru obţinerea standardurilor. Au realizat timpurile cerute următorii: Băeţ! categoria I.a. Uie Petrescu Sonea Ștefan, Tănase loan, Stanciu loan, Hie George, Trăilă Constantin, Ciocan Marius, Bădica Paul, Cadiu Marin, Lascăr Radu, Dănescu Vie, Iordache Ionel, Gherbănescu Arcadie, Noiman Valentin, Ignătescu loan Săndulescu Constantin, Lascăr Sergiu. Băetcat. II-a: Boldescu Gh., Bordeanu Iile, Cârstea Damian, Neamțu Iulian, Popa Mihai Boroşan Liviu, Simionescu Nicolăe, Ruxandra Vie, Ionescu Paul, Mihai Silviu, Zorilă Mihai, Păcuraru Constantin, Bogăţeanu Aurel Vida Nicolae, Marinescu Valentin, Gâlcă Grigore, Horomnea Nicolae, Gavrilă Ştefan, Sibinschi Carol, Ciocîn Pavel, Mudura Gavrilă, Prundeanu Mihai, Costinescu Al., Cernat Valentn, Văluţă Constantin, Rocşoreanu Ion, popa Mihai, Goldstein Solomon, Roman Constantin, Leu Nicolae, Purece Marin. Băeţi cat. II-apodan Marin, Macoveiciuc Al. Mitrică Gh., Şerban Ioan, Teodorescu loan. Băeţi cat. IV-a. Stalgie AI., Grecu Petre, Radu Andrei, Bolocan AI. In toal s’au prezentat 64 concurenţi dintre care 58 au reuşit să treacă standardurile impuse. 6 nu le-au obţinut. Fete categoria l-a: Gabroveanu Mioara, Constantinescu Ileana, Cristea Elena, Cula Rodica. S’au prezentat 8 concurente, dintre care patru au obţinut standardurile, iar patru nu. LA I.M.S. ROMAN Primul concurs pentru insignă s’a ţinut pentru sportivii dela IMS din localitate. Următorii au realizat standardurile: Cat. I.a fete bronz: Vâlcescu Florentina 100 m. plat 15 sec. 7, lungime 4 m. ÎS, greutate 6 m. 55. Popovici Adina 100 m. plat 14 sec. 8, lungime 4 m. 34, disc 15 m. 80. Galiceanschi Zeraida 60 m. plat. 9 sec. 9 înălţime 1 m. 20, suliţă 22 m. Ghinea Elena 100 m. plat 13 sec. înălţime 1 m. 15, greutate 6 m. 12. Cat. II-a băieţi bronz: Catană Gh. 3000 m. 12 m. 15 sec. disc. 26 m. 70, lungime 4 m. 40. Sofronie loan 100 m. plat 13 sec. 8, înălțime 1 m. 25, grenadă 37 m. Dima Const. 100 m. plat 13 sec. 4 lungime 5 m. 44, grenadă 41 m- Leancă Ion 100 m. plat 13 rec. 8, lungime 4 m. 78, grenadă 44 m. Dornescu Dumitru 100 m. plat 13 sec., lungime 5 m. 14, greutate 10 22. Bruşteanu Constantin 3000 m., plat 12 min. 15 sec., lungime 4 m. 52, grenadă 37 m. Bârcă Gh. 100 m. plat 13 sec. 3 înălțime 1 m. 25, disc 25 m. Florea Gh. 100 m. plat 14 sec. 2, lungime 4 m. 38, disc 23 m. Sofronie Dumitru 60 m. plat 8 sec. 4, lungime 4 m. 32. Hrîţcu Neculaî 100 r plat 13 sec. 4, lungime 4 m 47. Lima Gh. 100 m. plat 13 sec. 5. Cat. II-a aur băieţi: Tihon Gh. 100 m. plat 12 sec. 9 lungime 5 m. 60, grenadă 48 m. Tomescu Virgil 100 m. plat 13 sec. lungime 5 m. 38. INSIGNA, IN CENTRUL ATENŢIEI LA SIGHIŞOARA In centrul atenţiei tuturor sportivilor din Sighişoara este în momentul de faţă competiţii Insignei Datorită muncii de lămurire şî propagandei intense ce s’a făcut act, în jurul concursurilor pentru standarduri există un foarte mare interes. Desfăşurarea probelor de atletism şi nataţîe au început de două săptămâni, cele de tir urmând să se desfăşoare zilele acestea, participarea tinerilor a fost numeroasă şi s’au i'M'eob'trat alte noi numeroase cereri dîn partea tinerilor care vor sa ia parte şi ei la această competiţie. Datorită antrenamentelor făcute de aspiranţi, s’au înregistrat rezultate bune. Iată-le: Cat. îa băieţi aur. Gronerih Mihai 100 m. plat 13 sec. înălţime 1 m. 62, grenadă 55 m. Moldoveanu Cornel înălţime 1 m. 62, grenadă 49 m. 60. Zablău Ştefan 100 m. Plat 12 sec. 9, înălţime 1 m. 50, grenadă 49 m. Ghiţoran Gh. 100 m. plat 12 sec. 5 înălțime 1 m. 45. Marica Grigore 100 m. plat 12 sec. 8, grenadă 57 m. 30, 100 m. innot 1 min. 30 sec. 1 zec. Marica Ion 100 m. plat 12 sec. 6, disc 28 m. 60, 100 m. înnot 1 min. 38 sec. 6 zec. Flechtenmacher Hans 100 m. înnot 1 min. 46 sec. 2 zec. lungime 5 m. 48. Hârţoagă Aurel 100 m. plat 13 sec. 1 sec., înălțime 1 m. 30. Ambrosius Helmuth 100 m. plat 13 sec. 4 lungime 4 m. 60. Balisz Moise 100 m. mat 12 sec. 6, înălțime 1 m. 45. crăîţer Hendric 100 m. 12 sec. 8, lungime 5 m. 15. Letz Herberth 100 m. plat 12 sec. 9, lungime 4 m. 80. Fernengel Hans 100 m. plat 13 sec. 1, lungime 4 m. 50. Kernetzky Carol înălţime 1 m. 30. La fete Ligner Ursula a înregistrat cel mai bun timp la 50 m Înnoi, 46 sec. Au mai fost obţinute standardurile pentru insignă de tinerii: Gonser Hans, Ştefu Vasile, Rnziger Hans Varo Iosif, Roima Iosef, Huegel Martin, Mathias Robert, Truţă Ilie, Solomon Mihai Branişte Ioan, Guenther Alfred, Drăneci Gh., Rusu Dumitru. La fete au obţinut standardurile tinerele: Wagner Wiltrud, Hein Edithr, Sighişoreanu Vilma, Schwartz Edith. LA BUZIAŞ NU SE JOACĂ DECÂT FOTBAL ŞI ŞAH, nu SUNT MUTĂŢI pot o actvitate multilaterală Buziaşul, această localitate climaterică renumită pentru apele sale binefăcătoare nu cunoaşte o activitate sportivă intensă. Atât locuitorii, ţărani muncitori sau salariaţi ai fabricii de acid carbonic, cât şi muncitorii veniţ să se recreeze în concediu fac prea puţin sport. Mişcarea sportivă este slabă şi se limitează la activitatea unei echipe de fotbal şi a cercului muncitoresc de şah. Spre deosebire de alte localităţi, aci se găsesc condiţiuni optime pentru practicarea unor sporturi. Astfel, există un excelent teren de tenis construit în parcul staţiunii şi un bazin de înnoi, o massă şi materialele pentru jocul de tenis de masă, o arenă de popice. Fără îndoială acestea sunt posibilităţi reale pentru a se crea o mişcare sportivă activă, aceasta cu atât mai mult, cu cât numeroşi ţărani şi muncitori din localitate şi chiar oameni ai muncii veniţi la odihnă aci, şi-au manifestat dorinţa vie să practice sportul. Dar acest lucru nu este încă posibil, deoarece nu există la Buziaş o locală care să canalizeze tot tineretul dornic de sport , spre activitatea sportivă, care să îndrumeze şi să organizeze activitatea. O altă cauză care explică această activitate slabă este, desigur, faptul că nu au fost popularizate în localitate mările competiţii de masă. Pentru a demonstra cât s-a făcut act pentru competiţiile de masă, este suficient să amintim că, deşi există aci un excelent bazin de înnoi, în Campionatul Popular de Nataţie nu s’a făcut nimic. De altfel, judeţeană Timiş a fost printre primele cele care au excelat prin organizare slabă. Cât priveşte insigna de Polisportiv, printre sportivii din localitate nu se ştie încă nimic de această nouă competiţie de:-masă, în curs de desfăşurare, ■ . ... ■ In lumina acestor constatări, desigur, situaţia eClama de urgenţă măsuri energice pentru remedierea acestei stări de lucruri. Comitetul judeţean CFS, trebue să pornească temeinic la muncă şi să organizeze viabil mişcarea sportivă la Buziaş. Im are jurărice de aci reclamă o locală. Ea trebue înfiinţată, mai ales că în plasa Buziaş mai sunt încă 15 comune încare activitatea sportivă aşteaptă să fie îndrumată.De altfel această locală vaavea să ducă o muncă intensă pentru reamenajarea terenului local, pentru a se porni la popularizarea sporturilor la atletismul, handbalul, voleiul şi altele. MUNCITORII DE LA FABRICA DE SPIRT N AU GRUPARE SPORTIVA Muncitorii de la fabrica de spirt din Buziaş fac sport, dar sporadic şi desorganizat, fiindcă nu au un club sportiv. Comitetul de fabrică va trebui să profitteze de urgenţă la remedierea acestei lipse, organizând temeinic un club,in cadrul căruia tineretul să poată practica toate sporturile. Această acţiune este uşurată de faptul că mate- In acest fel muncitorii de la fabrica de dalele şi echipamentele sportive exista acid carbonic vor putea face sport în pentru volei, tenis, nataţie, şah, adle- bune condiţiuni, iar clubul lor va devetism şi fotbal. Va fi de asemenea ne-nn motorul mişcării sportive din Bucesar să se procure materiale și echipa- clasament pntru tenis şi să se termine la* OCTAV DIMITRIUcrările terenului de volei. coresp. vin wmr/TM A. R. «LIBERTATEA», GRUPAREA CRAIOVEANĂ FĂRĂ CADRE Sportul a prins rădăcini serioase întocmai lipsei pe care am semnalat-o judeţul Dolj. Pe zi ce trece numărul mai sus, nu s’a acordat suficienţă ătentinerilor şi tinerelor care vin pe tereţe cactretori .De sigur că această lipsă nurile de sport creşte. Acest fapt se serioasa care stânjeneşte însăşi desvoldatoreşte fără îndoială clubiilor spor trebue înlăturată. Contive din Craiova care şi-au înţeles mu- J Grupării A. G. Libertatea trenirea şi au dus o activitate intensă de antrenare a tineretului în sport. bue să ducă o intensă activitate în a-Sunt însă unele dintre cluburi în acest sens pentru a crea cadrele de recăror muncă se mai constată încă de ră- zervă necesara clubului. Această grusare și desinteres. pare care reprezintă în sport sindica-Dintrea acestea cităm A. G. Libertatul Arte-Grafice, va trebui să ducă o rea care nu a acordat suficientă aten- muncă de popularizare şi lămurire în ţime creării cadrelor necesare clubu- ,rândurile membrilor sindicatului, penlui. De aceea de multe ori s’a întâm- ^ a aragg câţi mai mulţi tineri ţfl plat ca unul din membrii uneia dintre sport In acest fel pe lângă faptul că, echipele din diferitele discipline spor . „ . . . ,. ., , y __ tt „ . j. msăși gruparea va crește prin activitative, din aceasta grupare, să fie indis-v “ponibil. Pentru a-i înlocui conducerea tea sa, dar în acelaș timp ea va contragrupării a fost nevoită să facă apel la bui în mod efectiv la desvoltarea mişalte cluburi, de la care a trebuit să împeării sportive locale, va contribui la prumute jucători, făurirea unui adevărat sport de mase. Fireşte această situaţie se datoreşte C. S. coresp. itauri polisportive intre muncitorii de la regionalele de electricitate Sibiu şi Cluj Pentru a strânge şi mai mult legă- juniori şi seniori a celor 2 întrepiîntiurile de prietenie dintre muncitorii, deri. Juniorii clujeni s’au dovedit a fi technicienii şi funcţionarii celor 2 în- mai buni decât sibienii, dispunând detreprinderi de electricitate din oraşele aceşta cu scorul de 2—1 (0—0). In Cluj şi Sibiu, sportivii de la Regionala partea de seniori sibienii şi-au luat rede Electricitate din Sibiu, au organizat şanşa dispunând de adversari cu 2—1 o serie de întâlniri sportive cu tova- 10—1) rășii lor, dela Regionala de Electrici _ La volei au căștigat tot sibienitate din Cluj, cu scorul de 2—1 (15-7) 14-16, vanseTcÎor ĂLÂ c“ o° Jp-' I5~4’ La P°Pice echipa clujenitor a tavrrii ,',fU furnizat o surpriză, dispunând de gazde tămână înainte la Cluj, unde clujep,, % ' se dovediseră mai buni. _ . . De data aceasta fiecare echipă a reu. _Intrecerea de tenis de masa a fost sit să câștige câte 3 victorii astfel câștigată tot de clujeni care au dis* încât întrecerile s’au terminat la ega- Pus c°mod de adversar cu scoru! dp licate Au avut loc jocuri de şah, fotbal. Echipele de gimnastică, băieţi şi volei, popice şi tenis de masă, fete, ale clujenilor şi-au dat concursul . La şah, silienii au avut o echipă la festivalul sportiv al clubului „SPAR- mai, omogenă , şi mate technică, şi au ŢA”, fiind îndelung aplaudaţi de public, reuşit să câştige toate jocurile în vin- public, gându-şi adversarul cu 6—0. GH. MOISE La fotbal s’au întâlnit ecmptele de corespondent Muncitorii care şi-au petrecut concediul de odihnă la mare nu au uitat sportul Eforia, această frumoasă staţiune de pe coasta Mării Negre, unde până maieri nu veneau decât acei ce aveau pungile pline de pe urma esploatării muncitorilor, este astăzi, prin grija Partidului şi a Guvernului, loc de odihnă pentru muncitorii din întreaga ţară. In această staţiune maritimă grija pentru sănătatea oamenilor muncii veniţi aci este pretutindeni o preocupare permanentă. Desigur, nu lipseşte nici grija pentru a oferi muncitorilor condiţiuni bune pentru practicarea sporturilor, căci tinerii ca şi cei mai vârstnici veniţi din producţie au făcut sport şi acolo la locul lor de muncă şi cunosc importanţa acestui factor atât în pregătirea fizică cât şi în educaţie şi aceea cu atât mai mult vor să facă sport şi în concediu. Şi acest fapt este confirmat de prezenţa numeroasă a muncitorilor pe terenurile de sport. Zilnic el se antrenează sau au întâlniri cu alte formaţii muncitoreşti înjghebate tot aci, conştient! Că acum când lipsesc din producţie, sportul este un mijloc de a căii forţele continuu. In afară de jocurile în aer liber, muncitorii au avut la dispoziţie clubul CGM care este dotat cu jocuri de şah şi o bogată bibliotecă Clubul ca şi biblioteca au exercitat o puternică atracţie asupra oamenilor muncii şi au fost frecventate foarte mult de aceştia. ACTIVITATEA SPORTIVA A CUPRINS PUTINE SPORTURI Este locul să arătăm insă că activitatea sportivă a cuprins numai voleiul, fotbalul şi şahul. • S’au putut practica şi alte sporturi dar lucrul acesta nu s’a făcut. Terenul existent de baschet era o permanentă invitaţie la joc, dar nimeni nu a jucat. Despre tenis de masă nici vorbă Sau mai exact s’a vorbit foarte mult despre el, căci este un sport pe care cei mai mulţi îl cunosc, dar nu s’a putut juca din cauză că nu au fost materialele necesare. Atletism de asemenea nu s’a făcut, deşi există amenajerile corespunzătoare. Insăsi terenul de volei s’a dovedit insuficient faţă de marele număr de muncitori care doreau să joace. Nici excursii nu s’au organizat de cât pe scară redusă. MASURI DE ÎNDREPTARE Biroul local CGM, mai exact resortul sportiv al acestuia trebue să ţină seamă de aceste lipsuri şi să le ’nlăture pentru ca muncitorii veniţi la odihnă să se poată bucura din plin de sport. De asemenea s’a sîmtit nevoia de materiale sportive. In Special au lipsit mingile de volei UN EXEMPLU Muncitorii din seria V-a care au venit la odihnă la Eforie au avut un sprijin preţios în activitatea lor sportivă din partea jucătorului de fotbal Covaci Iosif de la CFR Timişoara. El a îndeplinit funcţia de responsabil sportiv pe tot acest timp. Lui i se datoreşte formarea echipelor de vote şi de fotbal şi tot el a fost acela care a antrenat şi a insrumat tehnic de muncitori la amenamente şi a organizat întâlniri cu alte echipe muncitoreşti sau locale El s-a achitat de această sarcină foarte bine. Trebue relevat de asemenea autorul dat de Şcoala Militară de Muzică şi de VTM care au pus la dispoziţia muncitorilor echipamente de câte ori a fost nevoie O SERBARE POLISPORTIVA Muncitorii care s-au aflat la Eforie la începutul lui Septembrie au avut prilejul să asiste la o frumoasă serbare polisportivă prilejuită de închiderea cursurilor Şcoalei Militare de muzică. Programul a constat din întâlniri de volei, atletism, fotbal şi o dmonstraţie de gimnastică executată de un ansamblu compus din 89 de persoane. Programul a fost deschis de întâlnirea de volei între echipa reprezentativă a Şcolii de muzică şi cea a CGM, formată din muncitori aflaţi în staţiune. Formaţia Şcolii a învins cu 20 0, elevii dovedindu-se mai bine pregătiţi. S’a jucat apoi o altă Partidă de volei între o selecţionată a şcolii de fete din localitate şî o alta formată din studente dela TEF Jocul s’a terminat la egalitate. A urmat demonstraţia de gimnastică. Elevii au dovedit o bună pregătire şi străduinţele lor au fost în mod acălduros de publicul foarte numeros. S’a desfăşurat apoi un joc de fotbal între două echipe de „bătrâni”, una a şcolii şi alta a CGM-ului. Informaţia CGM au jucat şi câteva elemente divizionare. Prezenţa acestora a imprimat jocului un ritm viu, susţinut. Programul s’a încheiat cu câteva probe de atletism, alergări şi două ştafete La sfârşit fanfara şcolii a dat un concert. BENO FELDMAN, coresp. LA SFANTU GHEORGHE A ÎNCEPUT AMENAJAREA UNUI STADION In oraşul nostru activitatea sportivă era mult stânjenită din cauza lipsei de terenuri. Unicul teren era acel al fabrice! Textila şi acesta prezenta destule lipsuri. Absenţa unei piste de atletism era una din cele mai mari. Judeţeană C.F.S. a luat iniţiativa cons’ uirii aiul stadiu modern care să dea nos’bilitate sutelor de tineri muncitori din oraş să d'esfăşr.a'e o rodnică activitate sporti ig. Fabiea de tutun a pus la dispoziţie un loc în partea de vest a oraşului. Lucrările de amenajare au început. Nou stadion va avea o pistă regulamentară de atletism, un teren de fotbal iar alături se va amenaja câte un teren de Viţei, un teren de baschet şi un teren de tenis. Tinerii sportivi din oraş, prin munca lor voluntară vor aduce o importantă contribuţie la construirea acestui stadion. Este de datoria judeţenei şi a organizaţiilor de masă ca prin mobilizarea tuturor sportivilor lucrările să fie duse într-un ritm cât mai accelerat, astfel ca în oraşul nostru sportul să aibă posibilităţi optime de desvoltare. Terenul va fi înzestrat cu o tribună de circa 3000 de locuri, iar sub tribună va fi amenajată o sală de gimnastică, cât şi locuinţe pentru jucătorii echipelor ce vor veni din alte oraşe. Tirul nu a fost nici el uitat şi un poligon de tir dintre cele mai moderne va contribui în mod efectiv la o cât mai largă popularizare a acestui sport printre muncitorii din Sf. Gheorghe, G. G. în Aceeaş Federativ a înfiinţat şcoala de iniţiere pentru baschete a avut loc crorşul nostru, în urma căreia o serie întreagă de tineri şi tinere au absolvit aceste cusuri. In urma acestui fapt Fediteraţia de specialitate — datorită propunerii Comitetului Judeţean Arad prin secţia tehnică și districtul de baschjet — a admis o sere de elevi cari potconducî viitoarele jocuri ce se vor organiza în orașul nostru". Iată, numel acestor arbitri practicanți: Tretiakowsky A., Szilagy Elias, Schmiedt Josif, Szeicht ,Nie.* Palota L., Munteanu Mircea, Mayer Magda, Kurczer Pavel, Kirc. Alex., Costina Dorin, Constantinescu T., Betea Emil, Biro Emerle, Balasin Gh. şi Maimon Maria Aceşti arbitri absolvenţi ai şcoalei ce a avut joc în oraşul nostru, au făcut o serie de ore de practică, în care au arătat că pot conduce cu succes un joc de baschet, astfel încât această lipsă ■resimţită în ultimul timp a fost remediată și viitorul campionat sau jocurile ce se vor desfășura în Arad, va avea cine să le conducă. Inaugurarea clubului şi a terenurilor sportiveale grupării Lemn-Constructori Sâmbătă a avut loc într’un cadru festiv, inaugurarea clubului sportiv muncitoresc şi al terenului de volei şi baschet al Sindicatului Lemn-Constructori. Clubul muncitoresc al acestei grupări posedă şase mese de şah, trei mese de tenis de masă, una masă de biliard, una bibliotecă cu numeroase volume ideologice şi sportive, precum şi mese de cetit pentru sportivii şi muncitorimea celor două sindicate: Lemnari şi Constructori. Terenul de sport amenajat în spatele clubului, chiar în centrul oraşului pe Bulevardul Republicei, poate adăposti jocuri de volei şi baschet, chiar în nocturnă, avnd şi un spaţiu pentru spectatori, unde in scurt timp se va ridica o tribună pentru 500 de locuri. Realizarea aceasta se datoreşte în mare măsură dragostei ce o au pentru sport oamenii muncii din aceste două sindicate, care au contribuit cu munca voluntară la terminarea lucrărilor clubului și terenului de sport. b DATORITĂ ACTIVITĂŢII CERCULUI ARLUS MIŞCAREA ŞAHISTĂ BĂCĂOANĂ A LUAT UN MARE AVÂNT Desvoltarea şahului a luat avânt la Bacău odată cu Campionatul popular, care în oraşul nostru s’a bucurat de o participare numeroasă şi a evidenţiat o serie de talente. Dintre acestea, cel ce s’a impus mai mult a fost Schwartzenfeld Alfred, salariat la fabrica de confecţiuni din localitate care a intrat în finală, clasându-se al doilea pe ţară. Ca urmare a organizării Campionatului Popular de şah acest sport a luat o mare desvoltare în localitate. Mai toate grupările au înfiinţat secţii de specialitate. Cele mai active sunt cele ale grupărilor PTT, CFR, Armata şi Partizanul. Rezultatele activităţii şahiste în aceste grupări au putut fi văzute cu ocazia competiţiilor din ziua de 23 August la care au luat parte opt grupări din localitate. Şahiştii de la Partizanul au învins în finală pe cei de la Armata cu 2-0. Motorul mişcării şahiste la Bacău este fără îndoială clubul ARLUS, care de la înfiinţarea sa şi până acum a dus o rodnică activitate prin cei peste 150 de membri ai săi. Pentru a verifica posibilităţile şi a constatat progresele făcute de membrii săi, comitetul de conducere al clubului a organizat un campionat de calificare cu şapte serii, fiecare cu câte opt jucători. După partide aprig disputate, campionatul a ajuns în faza finală, când au fost desemnaţi cei şapte campioni de serii. Primii doi clasaţi din fiecare serie au intrat în categoria onoare, iar cei clasaţi la locurile îîî şi IV, în categoria II-a. In categoria I-a sunt următorii jucători: Seria I-a: Masary cu 11 p. şi Bucătaru cu 9 p.; seria II-a Margulius 10 p. şi Munteanu 9 jum. p.; seria III-a: Oaber 11 p. şi Sanie 9 p.; seria IV-a: Itabinovici 12 jum. p. şi Braunstein 11 p.; seria V-a: Preigerman 13 p. şi Ganea 10 p.; seria VI: Mintzer 11 p. şi Leibovici 10 jum. p.; seria VlI-a: Juliu Ion 12 p. După ce s’au alcătuit cele două categorii s’a iniţiat un nou concurs pentru desemnarea campionului oraşului. Iată rezultatele de până acum: Cat. I-a: Munteanu 2 victorii, şi 3 înfrângeri; Leibovici 2 înfrângeri; Masary 3 victorii 1 înfrângere; Bucătaru 1 v. şi 1 înfrângere; Preigerman 3 v. şi 1 înfrângere; Rabinovici 1 înfrângere; Braunstein 1 v. şi o înfrângere; Margulius 1 v. şi 1 înfrângere şi Gaber 1 v. Din categoria II-a s-au evidenţiat Solomon H. şi dr. Herer şi Zilberman Norbert. In afară de acest concurs de calificare, cercul de şah ARLUS din Bacău pune un deosebit accent pe promovarea elementelor tinere. In acest scop a iniţiat o competiţie denumită „Cupa Tinereţii" dotată cu o frumoasă cupă. întâlnirile pentru cucerirea acestui trofeu se ţin din trei în trei luni şi el revine acelui jucător care o va câştiga de trei ori consecutiv. In primul concurs s’au clasat în primele locuri Preigerman, Gaber, Masary, Weisman. Acestor jucători li s’au acordat diplome. Totuşi în activitatea şahistă din oraşul nostru sunt şi câteva lacune. In primul rând trebue subliniată aceea că, din mişcarea şahistă locală lipseşte elementul feminin. Este o lipsă care trebue neapărat şi urgent remediată. Grupările vor trebui să dea fiinţă la secţii feminine de şah, sau să antreneze în cadrul secţiilor existente, tinerele din întreprinderile respective, dornice să practice acest sport. O altă scădere importantă este aceea că districtul de specialitate din localitate nu acordă suficientă atenţiune cercurilor de şah săteşti. In adevăr, în judeţul nostru simt mulţi jucători da şah. Dacă după exemplul Judeţului Timiş, districtul de specialitate din Bacău ar proceda la iniţierea unei competiţii care să se adreseze în special jucătorilor din mediul rural, este în afară de orice îndoială că mişcarea şahistă din judeţ ar creşte, prin popularizarea eficace ce ar face-o tocmai o asemenea competiţie şi ar atrage un număr şi mai mare de tineri în acest sport. OCTAV DIMITRIU, coresp. l of Misity ASS Smm Turnu Severin Duminică pe Stadionul CFR, din«• calitate in faţa 1.001 spectatori, s*a disputat jocul între RATA şi IPEI!» din Berzeasca. Victoria a revenit echitv.J locate RATA, care învins cu 4: 2:0 prin goalurile maniate de Manea şi Sauer şi Tătara din 11 m., respectiv: Glumanco. ( V. KRAKSNER coresp. ) LA TÂRGU MUREŞ 45 profesori de Educaţie fizică din cinci judeţe urmează cursurile de reîmprospătare a cunoştinţelor La 5 Septembrie a început la Tg Mureş un curs de reîmprospătare a cunoştinţelor profesorilor de educaţie fizică. La acest curs participă profesori din judeţele Năsăud, Turda, Someş, Odorhei şi Mureş. Solemnitatea deschiderii a avut loc la Şcoala Tehnică Sportivă, când a luat cuvântul tov. Koch Martin secretarul judeţenei CCES Mureş şi prof. Arcadiu Kamenitzki directorul Şcolii Tehnice Sportive. Cursurile au început încă de săptămâna trecută, având ca lectori: prof. Horvath Andrei şi Kakus Andrei. In programul zilnic figurează ore practice, seminarii, discuţii, dansuri populare, etc. Cursiştii sunt împărţiţi pe grupe, care sunt conduse de către un responsabil. Iată, mai jos grupele şi responsabilii: Grupa I-a 9 cursişti. Responsabil Fogarasi Elisabeta, Mureş. Grupa II-a 9 cursişti. Responsabil Oţel Melania Mureş. Grupa II-a 13 cursişti. Prof Caragian Octavian, Someş. Grupa IV-a 12 cursişti Responsabil prof. Csikmantori Otto, Odorhei. FLOREA ROMULUS coresp. 1