Sportul Popular, ianuarie 1952 (Anul 7, nr. 1988-2000)

1952-01-08 / nr. 1990

Primele jocuri din turneul final al Campionatului de hochei al R. P. R. ’ MIERCUREA CIUC, 7 (prin telefon de la trimisul nostru). — Se poate spune, pe drept cuvânt, că la Miercurea Ciuc este centrul activităţii noastre de hochei. De cum vine iama — şi prin aceste locuri vine mai curând decât prin alte părţi ale ţării noastre — localnicii încep să se intereseze de hochei. Nu este an în care locuitorii din Miercurea Ciuc să nu ceară cu insistenţă ca cel puţin una din marile competiţiuni ale sezonului să aibă loc aici, însăşi natura determină de multe ori satisfacerea cererii localnicilor, căci — în alte regiuni nefiind o ghiaţă constantă— Miercurea Ciuc, cu temperatura sa scăzută, asigură, în cea mai mare parte a iernii, o ghiaţă minunată. Mai mult de jumătate din populaţia oraşului vine regulat la hochei. Când sunt matchuri interesante, nu rămân acasă decât bătrânii şi copiii prea mici. Acest public entuziast cunoaşte bine regulile jocului, ştie pe de rost numele jucătorilor şi încurajează deopotrivă toate echipele. La deschiderea campionatului de anul acesta, care a avut loc Duminică seara, termometrul arăta minus 10 grade. Festivitatea de deschidere a început la ora 17.30, iar cel de-al doilea joc al serii s-a terminat la ora 22.30. In tot acest timp, peste 4000 de spectatori au umplut tribunele noi ale patinoarului. ★ Nouă echipe iau parte la campionat. La festivitatea de deschidere, ele au defilat într-o ţinută exemplară, apoi au ascultat împreună cu miile de spectatori, cuvântul tov. Székeli Geza, care a vorbit din partea Comitetului Raional C.F.S. Miercurea Ciuc. Vorbind în numele jucătorilor, Ladislau Incze de la Spartac Tg. Mure şi-a luat angajamentul ca împreună cu tovarăşii săi de sport să muncească cu râvnă pentru îndeplinirea sarcinilor ce stau în ţaţa poporului muncitor, în cel de al doilea an al Cincinalului, răspunzând astfel prin fapte la minunatele condiţiuni, pe care partidul şi guvernul le pun la dispoziţie masselor largi, pentru practicarea sportului. Timp de nouă zile, cele nouă echipe vor susţine 36 de jocuri, care vor desemna pe noul campion al R. P .. Echipele s-au pregătit cu multă seriozitate, fiind sprijinite de asociaţiile lor. La niciun campionat, din câte au avut loc în hocheiul nostru, jucătorii nu au avut un echipament mai frumos, o cazare mai bună şi o hrană mai îndestulătoare. De aceea este explicabil că fiecare sportiv luptă cu elan pentru a dovedi că şi-a însuşit temeinic cele învăţate în perioada de antrenament In legătură cu primele jocuri, trebue remarcată ardoarea cu care au luptat Avântul Miercurea Ciuc şi Ştiinţa Cluj, în matchul câştigat de gazde cu 3-0. S’a jucat tot timpul în viteză, cu shoturi trase puternic cu pase variate. In general, jucătorii au căutat drumul cel mai scurt spre poartă. Această tendinţă i-a făcut poate să uite câteodată regulile clasice ale tacticii mai chibzuite, care cere o drămuire a efortului. Generozitatea cu care s’a risipit energia în acest joc este justificată poate numai de dorinţa de a obţine victoria, pe care a reuşit-o echipa mai bine pregătită cu un patinaj mai rapid. Curajul şi entuziasmul jucătorilor de la Cluj , au stăvilit deseori acţiunile energice ale Avântului IPEIL. A fost în general un joc dinamic, care a satisfăcut din plin exigenţele spectatorilor. Alt fapt pozitiv este felul cum a jucat C.C.A. în matchul cu Spartac Sighişoara (11—3). C.C.A. a ţinut ca pentru o echipă nouă, să imprime şi o tactică nouă. De aceea, echipa a părăsit tiparele tacticii vechi şi a întrebuinţat metoda de joc „plic“, cu cinci oameni în atac , şi cinci în apărare, folosită cu succes de multe echipe sovietice şi pe care noi am văzut-o aplicată de echipa R. Cehoslovace la Jocurile I Mondiale Universitare de iarnă de la Poiana Stalin. Echipa C.C.A., în bună condiţie fizică, cu o disciplină colectivă, s-a străduit să dea hocheiului nostru un spirit nou. Şi a reuşit. Faptul că a primit trei goaluri arată încă lipsuri în felul cum şi-a însuşit apărarea această metodă. Lipsurile vor fi lichidate însă pe măsură ce formaţia se va căli în jocuri. Spartac Tg. Mureş a luptat din greu cu Metalul Oraşul Stalin (1400). Spartac este echipa campioană de anul trecut. Mureşenii se pun greu pe picioare şi acest lucru a fost evident Duminică, încă nu am văzut repetate frumoasele combinaţii ale celor trei Incze, ceea ce nu exclude faptul ca în următoarele partide să Ie vedem din nou. In orice caz, este clar că numai cei trei fraţi Incze sunt factorii realizatori ai echipei. Metalul Steagul Roşu este o echipă care promite mult, care poate presta un joc şi mai bun. Ii lipseşte finalitatea în acţiunile la poartă. Un alt fapt care necesită să fie subliniat este că C.C.A., Dinamo şi Spartac, asociaţii care anul trecut nu aveau secţii de hochei, sunt prezente în acest campionat, alături de Avântul, Flacăra, Metalul, Locomotiva şi Ştiinţa, contribuind astfel la progresul culturii fizice şi sportului în ţara noastră. Iată acum câteva date tehnice în legătură cu jocurile din primele două zile ale competiţiei: ETAPA la SPARTAC TG. MUREŞ — METALUL STEAGUL ROŞU ORAŞUL STALIN 4-0 (1-0, 1-0, 2-0) Au arbitrat: Micloş şi Lupu. Au marcat: Incze I (3) şi Incze II. Spartac Tg. Mureş: Biro-Culcear, Mogoş-Incze I, Incze II, Togănel-Senteş, Incze III, Fabian. Metalul Oraşul Stalin: Stănculescu-Raduc, Florea-Sângeorzan, Martonfi, Pantea,Nasta, Pascu, Racoviţă-Tudor Ion, Ţeţu, Al. Ionescu. învingătorii au avut mai multă iniţiativă. Atacul lor n’a fost în forma obişnuită, ratând dese ocazii. S’au remarcat fraţii Incze dela Spartac şi Raduc, Florea, Racoviţă dela Metalul. FLACARA BUCUREŞTI — LOCOMOTIVA GALAŢI 5-0 (forfait) Sosind la Miercurea Ciuc chiar în dimineaţa primei zile de jocuri, gălăţenii nu s-au putut prezenta la întâlnirea programată cu Flacăra. AVANTUL MIERCUREA CIUC - ŞTIINŢA CLUJ 3-0 (2-0, 1-9, 0-0) Arbitri : M. Husan şi Lupu. Au marcat : Covaci, Szabó (din lovitură de pedeapsă) şi Fenke I. Avântul: Sprencz I-Spierer, Dr. Incze-Fenke I, Fodor, Covaci-Fenk, NI. Ferencz, Vacar, Szabó, Turceanu, Vaniec. Ştiinţa: Agardi-Adorian, Tomor- Tacaci, Csazar, Covaci V - Deneş, Torok, Hajdú - Bărbulescu. Ştiinţa Cluj a jucat mai bine în ultima repriză, când — cu mai multă agresivitate în atac — putea marca. Localnicii au avut o linie excelentă (Fenke I, Fodor, Co-' vaci). S’au mai remarcat dela Avântul: Spierer, Dr. Incze şi Szabó. Doi dintre jucătorii Ştiinţei s’au remarcat în mod special: Tacaci şi Csazar. . C.C.A. — SPARTAC SIGHIŞOARA ‘ 11—3 (3—0, 5—1, 3—2) Arbitri: Vorniceanu şi Brânzan. , Au marcat : Fiamaropol (4), Lörincz (3), Zografi (2) Naghi şi Ganga pentru C.C.A., respectiv Schuster, Matefi şi Eder. C.C.A.: Giurcăneanu - Dlugoş. 2 Csaka - Zografi, Fiamaropol, Peter I II-Ganga, Heintz - Lörincz, Na- 5, ghi, Peter I. 7 Spartac : Essigman - Eder, CăpS- 9, Până - Rosenberger, Schuster, Matefi-Balaș, Sârbu, Covacevici. C.C.A. a dominat tot timpul. în primele două reprize a ratat numeroase ocazii de goal. Sighișorenii au avut o revenire la începutul reprizei a treia, marcând două goaluri din greşelile apărării de la C.C.A. S-au remarcat: Flamaropol, Lörincz, Csaba (C.C.A.) şi Essigman, Schuster, Eder (Spartac). ETAPA M-a AVÂNTUL M. CIUC — SPARTAC SIGHIŞOARA 12-0 (2-0, 7-0, 2-0) Arbitri: Florescu şi Micloş. Au marcat : Szabó (4), Fodor (2), Fenke (2), Spierer (2), Vacar, Vanlec. Avântul a folosit aceiaşi formaţie ca în jocul din prima etapă. La sighişoreni, pe lângă jucătorii din partida cu C.C.A., au mai jucat : Sterescu şi Camili. Jocul a fost tot timpul la discreţia învingătorilor. Spartac Sighişoara s-a resimţit de pe urma eforturilor depuse în partida din seara anterioară. SPARTAC TG. MUREŞ — LOCOMOTIVA GALAŢI 19—0 (6—0, 4-0, 9—0) Arbitri: Lupu şi Brânzan. Au marcat: Incze II (7), Incze I. (3), Incze III (2),Togănel, Biro, Auer, Kerekes, Zongor, Mogoş. Spartac a aliniat o formaţie in care pe lângă jucătorii din matchal de Duminică, au apărut: Zongor, Solrom, Auer, Biro, Kerekes. Locomotiva Galaţi a prezentat echipa : Ungureanu - Berdan, Breissler - Grigoriu, Ciudin, Gheorghian I, Gheorghian II, Brânduş, Botez, Chimet. C.C.A.-DINAMO ORAŞUL STALIN 10-0 (3-0; 2-0; 5-0) Arbitri: Lupu şi Micloş. Formaţii C.C.A.: Giurcăneanu. (Benea), Csaka, Dlugoş, Peter II, Flamaropol, Naghi, Lörincz, Ganga, Peter I, Zografi. Dinamo Oraşul Stalin: Lakó, Fülop, Naşca, Szabó, Martoloş, Vacardi, Oprea, Kari, Reul, Teodorescu, Bercan. Mult superiori din punct de vedere tehnic, jucătorii de la C.C.A. au putut desfăşura un joc rapid, cu combinaţii frumoase. Scorul a fost realizat de: Nagy (2), Zografi (3), Dlugoş (2), Ganga, Peter şi Flamaropol. FLACARA BUCUREŞTI-METALUL ORAŞUL STALIN 3—2 (2—1; 0—0; 1 — 1) Arbitri: Vorniceanu şi Husan. Formaţii: Flacăra: Dron, FI. Marinescu, P. Anastasiu, Tiron, Cosman, Pană, Tănase, T. Teodorescu, Nimereală, Longhin. Metalul: Stănculescu, Raduc, Florescu, Tudor Ion, Ţeţu, Pantea, Martonfi, Sângeorzan, Racoviţă, Pascu, Nasta, Ionescu, întâlnirea dintre aceste două echipe a prilejuit cel mai frumos joc de până acum al turneului. Practicând un joc rapid, pe contraatac cele două formaţii au oferit celor 3.500 de spectatori prezenţi o partidă disputată, cu faze spectaculoase, care se terminau deseori cu shoturi la poartă. Prin comportarea ei, echipa Metalul Oraşul Stalin a fost o surpriză, reuşind ca în cursul jocului să se ridice la valoarea adversarului ei. Bucureştenii nu au putut să facă faţă unui joc rapid, deoarece întreaga echipă s-a resimţit din cauza lipsei de antrenament pe ghiaţă. Jocul a avut o desfăşurare pasionantă în sensul că la începutul celei de a treia reprize, când sco-rul era de 2—1 pentru Flacăra, Racoviţă (Metalul) reuşeşte să egaleze pentru ca apoi tot el să marcheze un goal în propria poartă. . Pentru Flacăra au marcat Ni- mereală și Tiron. I ART. VOGEL 1 CLASAMENTUL DUPĂ PRIMELE DOUA ETAPE 9. Locomotiva Galati 2002 n:24 n 1 1. Spartac Tg. Mures 2 2 0 0 23 : 0 4 2. Avântul M. Ciuc 2 2 0 0 15: 0 4 , 3. C.C.A. 2 2 0 0 21: 3 4 1. Flacăra București 2 2 0 0 0:2 4 1 5. Met. Orașul Stalin 2 0 0 2 2: 7 0 0 6. Spartac Sighisoara 2 0 0 2 3:23 0 7. Ştiinţa Cluj 1 0 0 1 0: 30 , 8. Dinamo Oraşul Stalin 1 0 0 1 0:10 0 1 O defilare fără cântec, dar... „cu cântec“ Ca da obicei în ultimul timp, şi în acest an hocheiştii s’au adunat in Ardeal in căutarea iernii, care se lasă încă aşteptată în alte regiuni ale ţării. Tradiţia era cât pe ce să fie desminţită de data aceasta, fiindcă însăşi Miercurea Ciucului, unul din centrele importante ale sporturilor de iarnă, era scăldată, până mai zilele trecute, de razele dulci şi plăcute (plăcute pentru alţii, dar nu pentru hocheiştii) ale unui adevărat soare de primăvară. Cu toate acestea, jucătorii s-au pregătit intens, nepierzând nici o zi pentru desăvârşirea formei lor sportive. Dacă pregătirile tehnice n’au fost împiedicate de lipsa gheţei, în schimb pregătirile organizatorice, deşi n’aveau neapărată nevoie de zăpadă şi de ghiaţă, au cam lăsat de dorit, începând cu punerea la punct, abia în ultimul moment, a instalaţiei electrice şi continuând cu zăpăceala care s’a produs în clipa când urmau să intre echipele pe teren. Intr'adevăr, abia în acel moment organizatorii şi-au dat seama că nu venise fanfara şi că deci nu putea începe defilarea echipelor. Toată lumea era in aşteptare: publicul aştepta apariţia echipelor, jucătorii aşteptau să defileze, iar organizatorii, aşteptând fanfara, îşi făcuseră palma streaşină, scrutând zarea, doar-doar or descoperi-o undeva la orizont... Minutele treceau, nerăbdarea spectatorilor creştea odată cu gerul care începuse să-şi arate, însfărşit, colţii, iar jucătorii, frumos echipaţi în costume nou-nouţe, aşteptau cu aceeaşi nerăbdare să-şi încrucişeze crosele. Organizatorii şi-au dat seama că nu mai pot să aştepte şi au început să caute... soluţii. Şi, în cele din urmă, au găsit una: să înlocuiască fanfara printr-o placă de patefon. Bineînţeles însă, că nu era bună orice placă, ci trebuia găsit un marş. Cu febrilitate, organizatorii au început să cerceteze sertarul cu plăci. „Ce ne-am fi făcut fără această discotecă!", a exclamat fericit cel căruia ii venise ideia înlocuirii fanfarei cu o placă de patefon. Numai că marşul mult căutat nu era pe nicăeri. Găsiseră sârbe, hore, muzică vocală şi de cameră, dar de marşuri nici pomeneală. In cele din urmă, tot căutând printre plăci, le căzu sub ochi, în afară de „Cine mi-e drag, mă aşteaptă", „Pe deal la Corniţei", „Geambaralele din Dobrogea", „Panseluţe albăstrele" sau mai ştim noi ce alte melodii cunoscute, un... marş! Punăndu-l repede la picup, au constatat că era vorba de o bucată vocală executată de o... femeie. Pentru ca defilarea să poată avea totuşi loc, organizatorii au folosit porţiunea din placă, unde se auzea numai fanfara. Aceasta însă, bineînţeles, a durat foarte puţin, astfel că hocheiştii n’au apucat să facă decât primii paşi pe muzică, mai departe neexistând altă soluţie decât ca fiecare spectator şi jucător să fredoneze ei melodia începută... „Sală pentru educaţie fizică”? La Şcoala Tehnică Agricolă Dumbrăveni, raionul Sighişoara, după cum ne relatează corespondentul nostru Sever Şerban, există o sală de gimnastică. Pentru a fi mai precişi, trebue să arătăm că această sală deşi există, în fapt nu... există fiindcă mai acum câtva timp direcţiunea şcolii a dispus să se construiască acolo o scenă pentru serbări. Asta a însemnat, fireşte, o lovitură serioasă adusă activităţii sportive din şcoală. Elevii sportivi s-au gândit că vor putea totuşi încropi o oarecare activitate sportivă, folosind spaţiul rămas liber. Direcţiunea, dacă nu s’a gândit să sprijine mişcarea sportivă, a luat în schimb toate măsurile pentru ca activitatea artistică să nu fie câtuşi de puţin stânjenită. Astfel, după ce scena a ocupat aproape o jumătate din capacitatea sălii, direcţiunea a interzis jocurile cu mingea şi în special voleiul, chiar în jumătatea cealaltă a sălii, pentru ca nu cumva vre-o minge rătăcită să... strice scena. Dacă direcţiunea socoteşte că activitatea artistică nu se poate îmbina cu cea sportivă să decidă cel puţin înlocuirea tăbliţei pe care scrie „SALAPENTRU EDUCAŢIE FIZICA”, cu o alta: „SALA DE SPECTACOLE". Numai aşa elevii care cred astăzi, pe bună dreptate, că pot juca mingea în „sala de educaţie fizică", vor înţelege că în... „sala de spectacole" trebue să facă altceva: să cânte, să danseze sau să repete scene din „Hamlet" sau din „Rigoletto" . Eventual, di- ] recțiunea le poate da dreptul să facă acest lucru în costume de sporii ! + De curând a luat sfârşit campionatul de polo pe apă al oraşului Moscova. Victoria finală a fost câştigată de echipa „Torpedo“ din Moscova, care a reuşit frumoasa performanţă de a învinge şi echipa campioană a ţării V.V.S. (Tass). + La 27 ianuarie a. c. va avea loc în localitatea Oberhof (R.D. Germană) inaugurarea campionatelor de schi ale R. D. Germane. La aceste campionate au fost invitaţi şi schiori din R. Cehoslovacă. Reprezentativa de hochei pe ghiaţă a R. D. Germane întreprinde un turneu în R. Cehoslovacă. In cadrul acestui turneu hocheiştii din R. D. Germană vor juca astăzi 8 Ianuarie la Kladno, la 10 Ianuarie la Plzen, 12 Ianuarie la Karlovy Vary, unde vor întâlni echipele reprezentative ale regiunilor respective. La Tirana s-a desfășurat de curând campionatul de haltere al R. P. Albania la care au participat cei mai buni halterofili. In cadrul acestor campionate au fost stabilite 10 noi recorduri ale R. P. Albania. + La Elbasan (R. P. Albania) s-a desfăşurat campionatul de box al juniorilor la care au participat 49 de tineri boxeuri albanezi. Victoria a revenit reprezentanţilor asociaţiei Eleve-Tirana. ^ La Wroclaw (R. Polonă) în cadrul unui concurs de nataţie înnotătorul polonez Marek Petrusewicz a stabilit două noi recorduri poloneze. El a parcurs distanţa de 100 m. bras în 1:15,7 min. iar distanţa de 100 m. fluture în 1:11,9 minute. Redacţia şi Administraţia Bucureşti, Str. C- Miile 17, Tel. 5.30.36 - 5.30.37 — Tipar: „Centrul Poligrafic Nr. 2’’ Subunitatea 1. Taxa poştală plătită în numerar conform aprobării Adiţiei Poştelor şi Telecomunicaţiilor cu Nr. 160528/1945