Sportul Popular, octombrie 1953 (Anul 8, nr. 2310-2327)

1953-10-15 / nr. 2318

CAMPIONATUL DE TIR AL R. P. R. Locomotiva, Progresul şi CC.A. au câştigat probele disputate Marţi Şi Miercuri Marţi dimineaţa, întrecerile din campionatul de tir al R.P.R. pe anul 1953, au continuat, pe poligonul A.G.V. Tunari, cu cea de a doua manşe de 25 talere, la proba de 50 talere pe echipe şi cu proba feminină de armă sport trei poziţii de tragere câte 20 focuri pe echipe. înainte de cea de a doua manşe la talere, situaţia echipelor care luptau pentru titlul de campioane era încă nelămurită, mai ales între echipele Metalul şi Avântul, care aveau 67 şi — respectiv — 66 talere lovite. Pe locurile următoare se aflau Progresul cu 62 talere şi Locomotiva cu 58 talere. In cea de a doua manşe reprezentanţii asociaţiei Locomotiva „au mers“ însă foarte bine, au recuperat handicapul şi au srat chiar un avantaj care le-a permis să cucerească titlul de campioni. La sfârșitul probei, două echipe— Progresul și Avântul — se găseau cu un punctaj egal : 127 talere lovite. Pentru desemnarea echipei care va ocupa toul II s’a disputat un banaj între cele două echipe. La baraj, Progresul a realizat 30 talere lovite iar Avântul 24, așa că Progresul a ocupat locul II. Clasamentul probei de 50 talere pe echipe este următorul: 1. LOCOMOTIVA (Marcel Vasiliu 42, Ion Gheorghiu Comana 34, Gh. Gheorghiu 29, Ion Begu 25) 130 talere din 200 posibile — record R.P.R. stabilit — campioană a R. P. R, 2. Progresul 127 talere, 3. Avântul 127, 4. Metalul 122, 5. Dinamo 106, 6. Spartac 82, 7. Flacăra 30. In cadrul acestei probe cele mai bune rezultate individuale le-au realizat următorii : Marcel Vasiliu (Locomotiva) 42 talere (la un taler de recordul R.P.R.), Gavrilă Bumb (Avântul) 39 talere, V. Galomfirescu (Metalul) 36, Gh. Lichiardopol (Progresul) 35, Ion Gheorghiu Comana (Locomotiva) şi Adrian Ioaniţescu (Progresul) 34. Cu excepţia rezultatului obţinut de campionul şi recordmanul R.P.R. Marcel Vasiliu, celelalte performanţe sunt, în general, sub valoarea posibilităţilor trăgătorilor. Aceasta se datoreşte faptului că trăgătorii nu au avut suficient timp de antrenament, instalaţiile de taiere fiind puse pe punct abia in ultimele zile. In cea de a doua probă a zilei de Marţi, 11 echipe feminine s-au întrecut la armă sport trei poziţii de tragere câte 20 focuri. In această probă echipa asociaţiei Progresul, alcătuită din cinci maestre ale sportului, a obţinut un frumos succes câştigând titlul de campioană cu o performanţă de 2616 puncte, îmbunătăţind cu 21 puncte vechiul record al ţării deţinut de echipa R.P.R. din anul 1950 (Budapesta). Rezultatele tehnice sunt următoarele: 1. PROGRESUL (Felicia Iovănescu 537, Lia Sahighian 534, Carmen Stănescu 527, Ecaterina Tulbure 511, Tereza Quintus 507) 2616 puncte — nou record R.P.R.—campioană a R.P.R., 2. Constructorul 2579, 3. Metalul 2534, 4. Spartac 2494, 5. Locomotiva 2288, 6. Dinamo 2215, 7. Avântul 2203, 8. Voinţa 2156, 9. Flamura Roşie 2151, 10. Flacăra 1968, 11. Minerul 1735. Cele mai bune performanţe individuale au fost realizate de Iudith Moscu (Metalul) şi Rodica Grozea (Constructorul) 541 puncte la cele trei poziţii de tragere şi Ivonne Goldenberg (Constructorul) 192 puncte la poziţia culcat, Florica Fogoroş (Dinamo) 187 puncte la poziţia genunchi şi Lte Sahighian (Progresul) 175 puncte de poziţia pieoare. Este demnă de remarcat creşterea numerică a elementului feminin angrenat în această probă, ca şi valoarea performanţelor. Astfel, patru concurente au obţinut performanţe mai bune decât recordul probei din anul trecut. Eri s-a disputat proba de pistol liber 30 focuri pe echipe. O comportare foarte frumoasă a avut campionul R. P. R., Gh. Corbescu (C.C.A.). Realizând 262 puncte, el a reuşit să îmbunătăţească cu nouă puncte vechiul record al ţării deţinut de Zoltán Deal. Confirmând pregătirea temeinică şi forma bună în care se află, sportivi Casei Centrale a Armatei, au cucerit şi la această probă titlul de campioni, stabilind totodată şi recordul ţării. Rezultatele tehnice sunt următoarele : 1. C.C.A. (Gh. Corbescu 262, L. Ciplea 253, Sorin Cantei 251, Marin Dochiliţă 249, Silviu Tibacu 223) 1238 puncte — record R.P.R. stabilit — campioană a R.P.R., 2. Metalul 1186, 3. Progresul 1175, 4. Dinamo 1153, 5. Spartac 1050, 6. Constructorul 1033, 7. Avântul 995, 8. Voința, 9. Locomotiva, 10 Flacăra. După patru probe clasamentul general al competiției este următorul: 1. Progresul 10 puncte, 2. Metalul 12, 3. Dinamo 17, 4. Locomotiva 20, 5. Spartac 21, 6. Avântul 26, 7. C.C.A. 26, 8. Constructorul 28, 9. Flacăra 37, 10. Voinţa 39, 11. Fl. Roşie 40, 12. Minerul 47. Campionatul continuă cu probele pe echipe. Azi se dispută proba de armă liberă 3x20 focuri iar mâine proba de pistol viteză 30 focuri. ION DULAMIŢA IZABELA MARDARESCU Însemnări critice pe marginea ultimei gale de box din Capitală Finala fazei l-a din cadrul competiţiei „Cupa Sfatul Popular” desfăşurată Marţi seara în sala Giuleşti a cuprins câteva matchuri, care,dacă n’au strălucit , din punct de vedere tehnic, s’au impus în schimb prin dârzenia şi însufleţirea cu care au fost disputate. Deşi boxeurii concurenţi, în marea lor majoritate începători şi deci cu o insuficientă pregătire tehnică şi lipsă de experienţă, am putut întrezări la o serie de elemente unele calităţi care just şi gradat desvoltate, pot face din ei boxeuri de valoare. Ne referim îndeosebi la Marin Nicola (Flacăra), M. Băloiu (Vulcan) şi D. Niculescu (Flacăra). Marin Nicola posedă reale calităţi de puncheur, are „odr”, reflex bine format şi este foarte agil. Greşeşte însă atunci când loveşte numai la figură, fără să folosească loviturile la corp. In plus el nu ştie să se blocheze în perioadele de dominare ale adversarului. Din această cauză a primit multe lovituri în ultima parte a matchului cu Nenciu. Toate aceste defecte corijate — şi aceiaş constatare rămâne valabilă pentru toţi tinerii boxeuri — pot ajuta acestor elemente să facă însemnate progrese. Finalele disputate au fost câștigate de următorii pugiliști: cat. minimă: C. Balaban (Vulcan); cat. hârtie: M. Băloiu (Vulcan); cat. muscă: Chiş (Dinamo 9); cat. cocoș: M. Nicola (Flacăra); cat. pană : D. Niculescu (Flacăra); cat. semiuşoară: Dumitru M. Dumitru (Fl. Roşie); cat. uşoară: I. Grigore (Flacăra) ; cat. semi-mijlocie: A. Monz (SPC); cat. mijlocie mică: Raicu Tănase (Vulcan) ; cat. mijlocie mare: N. Bârzoianu (Fl. Roşie); cat. semi-grea: A.Remus (SRT);cat. grea: G. Matache (Constructorul) — fără adversar. Din păcate, și această reuniune a avut unele lipsuri. In primul rând, trebuie să semnalăm atitudinea nesportivă a antrenorului M. Fulea, care la matchul dintre elevul său Sonicu Băloiu, a început să vocifereze și să gesticuleze în repetate rânduri spre arbitru cerându-i acestuia să fie atent la unele lovituri nereglementare. Atitudinea sa pe care n’o întâlnim pentru prima oară a avut darul să-l influenţeze pe arbitrul T. Popescu care a dat avertisment direct, fără să mai atragă în prealabil atenţia de două ori vinovatului, cum este reglementar. Această atitudine nu face cinste antrenorului Fulea şi nici arbitrului care s’a lăsat impresionat de semnalele disperate ale antrenorului din colţ. Este drept că Băloiu a utilizat uneori lovituri cu mănuşa deschisă, dar acest lucru nu trebuie să servească unui antrenor drept pretext pentru exchibiţii penibile. Tot greşit s’a procedat în matchul C. lonescu—Bârzoianu, când judecătorii l-au desemnat învingător pe lonescu care fusese dominat net de adversarul său. In cele din urmă — la strigătele revoltate ale spectatorilor — s’a revenit asupra deciziei, acordându-se victoria, aşa cum putea vedea orice profan, boxeurului Bârzoianu. Ne întrebăm cum a fost posibil să se ajungă la această situaţie, cum au arătat buletinele de punctaj ale celor trei judecători (Em. Marinescu, I. Constantinescu, P. Dumitrescu) şi mai ales cum tov. T. Popescu, delegat general, a putut fi de acord cu prima decizie ? De asemenea, arbitrul Z. Popazu a greşit atunci când nu a dat avertisment în ultima repriză boxeurului S. Bărbulescu, aşteptând intervenţia de ultim moment a unui arbitru judecător care i-a cerut acest lucru. Toate aceste constatări lasă deschisă problema abaterilor antrenorilor și arbitrilor judecători, care nu vor să dovedească prin fapte, că și-au însușit criticile aduse cu alte ocazii, că vor într-adevăr să lichideze cu lipsurile, care frânează calea spre progres a boxului. G. MIHALACHE SPORTUL POPULAR Pag. 6-a Nr. 2318 SPORT LA ZI 9 FOTBAL. — Biletele pentru matchul Locomotiva Griviţa Roşie — C.C.A., care se dispută Sâmbătă, se pun în vânzare de azi la Librăria C.F.S., Agenţia C.C.A., Clubul „Locomotiva'' din strada Viting 2, Clubul „Griviţa Roşie" şi Stadionul Giuleşti. In ziua matchului nu se vând bilete de casă. ■ BASCHET. — întrecerile etapei a IlI-a a returului campionatului divizionar se vor desfăşura Duminică după următorul program: BUCUREŞTI, sala Dinamo, dela ora 19: Spartac—Ştiinţa Timişoara, arbitri C. Camerman, 1. Balasz, dela ora 20,30: CCA—Progresul Tg. Mureş, arbitri P. Marin, A. Ionescu. ORADEA: Dinamo—Ştiinţa ICF, arbitri C. Armăşescu, Nagy. CLUJ: Flamura Roşie — Metalul Bucureşti, arbitri dr. Dan Chiriac, Gh. Steiner. • RUGBI. — Matchul divizionar Dinamo IX Bucureşti — Locomotiva Timişoara, disputat Duminică în Capitală, s-a terminat cu scorul de 33-3 (8-3) in favoarea echipei Dinamo IX. CICLISM. — Duminică se va desfășura etapa a IlI-a și ultima, din Circuitul ciclist al Capitalei, organizat în cinstea Lunii Prieteniei Româno-Sovietice. Ultima etapă se dispută pe distanţa Bucureşti,Ghimpaţi-Bucureşti. Plecarea se va da la ora 8, din faţa Palatului de Justiţie, sosirea urmând să aibă loc în jurul orei 14, în dreptul bornei kilometrice 6, de pe şoseaua Alexandria (dincolo de parcul Rahova). • BOX. Zilele trecute, în oraşul Buzău a avut loc o reuniune de box la care au participat sportivi din colectivele sportive Voinţa Buzău şi Voinţa Brăila. Dintre cei care au participat la această reuniune, s-au evidenţiat boxeurii : Oprea Constantin şi Novac Mihalache de la colectivul Voinţa Buzău şi respectiv Voinţa Brăila. Rezultatul final al acestei întâlniri a fost 8—8. • SCRIMA. Campionatul divizionar de scrimă programează astăzi trei partide în cadrul seriei l-a. Vor avea loc întâlniri în oraşele ORADEA (Progresul Oradea— Progresul Cluj), CARE! (Progresul Carei—Ştiinţa Tg. Mureş) şi CLUJ (Ştiinţa Cluj—Dinamo Oradea). Tot In cadrul acestei serii. Duminică 18 Octombrie se vor desfăşura matchurile Progresul Oradea — Ştiinţa Tg. Mureş, Progresul Cluj — Metalul Satu Mare şi Progresul Cărei — Ştiinţa Cluj. Cu această etapă — a VIII-a — turul seriei I-a ia sfârşit. In seria a II-a, programarea a decurs în mod normal, astfel că astăzi nu se dispută nici o partidă, iar Duminică are loc ultima etapă, când se vor disputa întâlniri la BUCUREŞTI (Spartac Finanţe Bănci — Ştiinţa Bucureşti şi Progresul Arta Bucureşti — Flamura Roşie Timişoara) şi la PLOEŞTI (Flacăra Ploeşti — C.C.A.). Întâlnirea restantă din etapa I-a, dintre Spartac Finanţe Bănci şi C.C.A., va avea loc la 25 Octombrie la Bucureşti. 9 HANDBAL. — In etapa Il-a a fazei semifinale a campionatului republican feminin ce se va desfăşura la 18 Octombrie sunt programate următoarele jocuri : SERIA I-a Bucureşti : Progresul-Spartac Sighişoara; Codlea : Avântul-Ştinţa Timişoara. SERIA ll.a. Mediaş : Flamura Roşie-Ştiinţa I.C.F. Bucureşti; Tg Mureş Progresul: Spartac Brătie. ! Echipa Casei Centrale a Armatei, campioană pe anal 1953 la noio De aGă Cu jocul disputat aseară între echipele Metalul Cluj şi Spartac Bucureşti s-a încheiat campionatul divizionar de polo pe anul 1953. Titlul de echipă campioană pe acest an a revenit redutabilei formaţii a Casei Centrale a Armatei, care a folosit în acest campionat următorul lot : Iosif Deutsch, Ernest Patrichi, I. Bogdan, maestrul sportului Zoltán Hospodar, maestrul sportului Iosif Novac, maestrul sportului Octavian Iosi, Gvrilă Nagy, I. Crişan şi Zoltán Szabó. Victoria obţinut de echipa Casei Centrale a Armatei este pe deplin meritată întrucât această echipă s-a dovedit, atât în turul cât şi în returul campionatului, cea mai valoroasă, fiind cu cel puţin două clase deasupra tuturor celorlalte echipe. Jucătorii echipei campioane au dovedit, în toate partidele susţinute, că sunt superiori atât în ceea ce priveşte tehnica şi viteza de înnot cât şi în ceea ce priveşte tehnica şi tactica jocului de polo. Prestând un joc în viteză şi având în Novac, Hospodar, Nagy şi Iosim patru dintre cei mai buni trăgători la poart 1. C. C. A 2. Dinamo 3. FL Roşie Timişoara 4. Progresul Tg. Mureş După cete şapte jocuri susţinute de fiecare din cele patru echipe în a doua parte a campionatului (re-Din clasamentele publicate mai sus reiese limpede că, după ce în prima parte a campionatului, Dinamo mergea sigur la locul doi, în retur lupta pentru acest loc s’a dat mai mult între Flamura Roşie Timişoara şi Progresul Tg. Mureş. Lucrul acesta are o explicaţie foarte clară. In ceea ce priveşte echipa Dinamo, ea este formată din înnotători buni, rezistenţi şi destul de iuţi. Lipsa unui randament superior din partea acestei echipe se explică printr-o insuficientă pregătire tehnică şi lipsă de orientare tactică. In partea doua a campionatului, dinamoviştii au jucat mai slab şi pentru faptul că o parte dintre ei, fiind şi înnotători de performanţă, se aflau după un încărcat sezon de competiţii şi din această cauză, nu au mai putut da randamentul aşteptat. Referitor le echipa Progresul Tg. Mureş, socotim că slaba e* * comportare din prima parte a campionatului se datoreşte lipsei de disciplină care a domnit în această echipă. In această direcţie, socotim incompatibilă comportarea jucătorilor Deac, Meder şi Retegi care au refuzat să joace într’un moment când echipa avea nevoie mai mult ca oricând de aportul lor. Aci a fost și vina antrenorului Vasie Daroczi, pe care îl socotim dealtfel Conform regulamentului, în 1954 va juca în divizie echipa Constructorul Bucureşti, câştigătoarea camtă, echipa Casei Centrale a Armatei aplică cu succes temele tactice moderne din jocul de polo. Trebuie să subliniem faptul că victoria repurtată de formata Casei Centrale a Armatei se datoreşte eforturilor depuse de toţi echipierii, fiecare jucător luptând cu multă însufleţire pentru obţinerea unui rezultat superior. Totuşi considerăm că un randament sporit l-au dat jucătorii Ernest Patrîchi, Gavrilă Nagy, Octavian Iosim şi Iosif Novac. Pentru a face aprecieri asupra echipelor clasate pe următoarele trei locuri, trebuie să dăm clasamentele din tur şi retur ale primelor patru echipe, întrucât aceste clasamente ne oferă o imagine concludentă asupra valorii echipelor respective. De altfel, se impune să subliniem faptul că, ţinând cont de valoarea echipei C.C.A., in acest campionat lupta s’a dat pentru locul doi, loc la care au concurat formaţiile: Dinamo, Flamura Roşie Timişoara şi Progresul Tg. Mureş La sfârşitul primei părţi a campionatului Porul situaţia primelor patru echipe era următoarea: un foarte bun antrenor de polo, dar care nu s’a ocupat suficient de educarea jucătorilor. Adevărata valoare a acestei echipe a ieşit în evidenţă cu prilejul jocurilor din cadrul returului, când echipa Progresul Tg. Mureş, a dovedit, fără putinţă de tăgadă, că este, ca valoare, cea de a doua echipă din ţara noastră. Greşelile din prima parte a campionatului s’au făcut resimţite şi echipa de la Tg. Mureş a terminat campionatul pe locul trei. Flamura Roşie Timişoara s’a comportat egal în acest campiornat, reuşind, totuşi, în ultimele partide, să facă jocuri excepţionale. Despre viitorul acestei echipe se pot spune însă foarte puţine cuvinte bune, atâta timp cât conducerea secţiei şi antrenorul Gavrilă Török nu se vor interesa de creşterea tinerelor cadre. In ultimele jocuri din cadrul campionatuluii s-au înregistrat următoarele rezultate: Flamura Roşie Timişoara-Metalul Cluj 3-1 (2-0); Metalul Cluj-Spartac (rejucare) 7-2 (3-1), C.C.A.-Progresul Tg. Mureş 5-0 (1-0); Metalul Cluj-Spartac Bucuresti 15-0 (7.0). In urma acestor jocuri clasamentul final al campionatului de polo pe anul 1953 este următorul:pionatului de calificare, în locul echipei Spartac, care retrogradează. FLORIN ŞERBAN 1. C. C. A. 2. Progresul Tg. Mureş 3 Fl. Roşie Timişoara 4. Dinamo In urma desfăşurării întregului campionat, clasamentul primelor 1. C.C.A. 2. Fl. Roşie Timişoara 3. Prog. Tg. Mureş 4. Dinamo 1. C. C. A. 2. Flamura Roşie Tini. 3. Progresul Târgu Mure: 4. Dinamo 5. Metalul Cluj 6. Ştiinţa Cluj 7. Progresul Bucureşti 8. Spartac Bucureşti 7 7 0 0 58: 1 14 7 5 0 2 35: 9 10 7 5 0 2 24:22 10 7 4 0 3 29:34 8 tunul) clasamentul se prezintă astfel: 7 7 0 0 52: 4 14 7 5 11 30:14 11 7 4 2 1 30:15 10 7 4 0 3 24:16 8 patru echipe arată astfel: 14 14 0 0 110: 5 28 14 9 2 3 54:37 20 14 9 1 4 59:48 19 14 9 0 5 59:25 18 14 14 0 0 110: 5 38 14 9 2 3 54: 37 20 14 9 1 4 59: 48 19 14 9 0 5 59: 25 18 14 6 0 8 45: 48 12 14 3 2 9 43: 59 8 14 3 1 10 28 : 57 7 14 0 0 14 4:123 0 Campionatul de tir al asociaţiei sportive „Rezervele de Muncă“ La poligonul „Gh. Vasilichi “ din Capitală s-a desfăşurat de curând campionatul de tir al asociaţiei sportive „Rezervele de Muncă“. La întreceri au participat 96 concurenţi din regiunile Bacău, Cluj, Craiova, Regiunea Autonomă Maghiară, Bucureşti, Ploeşti, Oradea, Galaţi, Regiunea Stalin şi Timişoara. Cu prilejul festivităţii de deschidere a competiţiei a luat cuvântul tov. Const. Condariu, preşedintele asociaţiei, care a arătat importanţa acestei competiţii. Concursul s-a bucurat de o organizare excepţională care poate servi de exemplu celorlalte asociaţii. Participanţii s-au întrecut la proba de armă sport 10 focuri poziţia culcat nerezemat. Rezultatele tehnice înregistrate sunt următoarele: Echipe (câte trei trăgători): juniori: 1. Timişoara 197, 2. Bucureşti 177; 3. Regiunea Stalin 173. Junioare: 1. Bucureşti 154; seniorii 1. Ploeşti 223 ; 2. Bucureşti 211; 3. Regiunea Stalin 201 ; senioare: 1. Regiunea Autonomă Maghiară 140. Individual: juniori : 1. Gh. Faraga (Timişoara) 76; 2. Gh. Gălăvan (Regiunea Stalin) 74; 3 Ion Salău (Craiova) 73; junioare: 1 Severina Tudose (Bucureşti) 65; seniori: 1. Marcel Budescu (Regiune Stalin) 90; 2. Gh. Katay (Bucureşti 86; 3. Al. Zimmerman (Ploeşti) 75 senioare: Maria Szegedi (Reg. Aur Maghiară) 74. Clasamentul general I. Regiunea Bucureşti, 2. Regiunea Autonomă Maghiară, 3. Regiunea Craiova, 4. Regiunea Stalin, 5. Regiunea Timișoara.